Verjaardagen...

01-04-2011 23:07 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er voor jou verschil tussen verjaardagen van kinderen en die van voilwassenen?

Edit,ben weer lekker vaag, ik bedoel dus..ga je met plezier naar iedere verjaardag of vind je de verjaardag van een kind toch anders cq belangrijker?
Ja, naar kinderverjaardagen ga ik, bij voorkeur, niet.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik ga zelden met plezier naar een verjaardag.

Ik zou minder snel niet naar een kinderverjaardag gaan. Omdat zij zich er zo op verheugen.

Volwassenen zijn, als het goed is, dat stadium al lang te boven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb geen kleine kinderen meer in de familie, maar ik weet nog hoe blij mijn eigen kinderen waren met hun verjaardag en de mensen die kwamen.

Ik ging zelf ook altijd naar kinderverjaardagen.

Die van volwassenen mogen ze van mij wel afschaffen
Dank jullie wel!

BGB en Pearle, dat is precies zoals ik het ook zie..
Ik vond het vroegah afschuwelijk als het huis weer vol zat met ooms en tantes bij mijn verjaardag. Ik had veel liever alleen maar mijn ouders, zusjes en vriendinnetjes. Ik ga dus zelf absoluut niet naar kinderverjaardagen, maar mijn eigen verjaardag (of die van man of vrienden) vier ik met heel veel plezier! Nou doen wij ook niet aan die enge toestanden met allemaal in een kringetje met toastjes en cola, maar gewoon een leuk feessie met veel leuke gesprekken, veel lachen en zo...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik heb niets met verjaardagen. Ik vier de mijne niet en ga bij voorkeur ook niet naar verjaardagen van anderen. Van kinderen vind ik ze nog onbelangrijker. Niet aardig, ik weet het...

Wat ik er zo erg aan vind? De setting zoals 'ie 9 van de 10 keer is: kring in de woonkamer, koffie met taart, schaal met hapjes en dan maar kletsen en de jarige loopt de blaren op de poten van het cateren.

Kinderverjaardagen vind ik nog erger omdat er zoveel kinderen zijn die door enthousiasme en wellicht blijdschap gillen, krijsen, zingen en rennen. Voor mij dé ingrediënten om weg te blijven.
Die verjaardagen verschillen wel voor mij. Kinderverjaardagen van anderen sla ik het liefst over. Zelden zijn die leuk, aangezien je elkaar niet kunt spreken en het zo chaotisch is. Er heerst vaak zo'n suffe sfeer, doordat er zoveel 'moekes' zijn die het alleen maar over de kinderen kunnen hebben.

Voor volwassenen sla ik verjaardagen over, als het in het begin van de middag is en ze de verjaardag in een kring vieren met een taart en koffie. Het ligt ook aan de persoon. Ik doe niet aan beleefdheidsbezoekjes.

Een persoon moet ik hartstikke leuk vinden en de verjaardag moet wel vlot zijn, d.w.z. iedereen staat te borrelen en er zijn goede happen en goede muziek.
Ik doe aan geen enkele, ook mijn eigen niet. De verjaardagen van de kinderen van vrienden doe ik ook niet (ja, ik weet het, het is erg, maar mijn geestelijke gezondheid is me zeer dierbaar) maar dan kom ik een paar dagen later met een kadootje.
Voor mij geldt meestal:

Ik kom waarschijnlijk ietsje later, maar ga ook iets eerder weg.

(De Dijk)
Ik vind verjaardagen altijd wel leuk. D.w.z. de verjaardagen waar ik naartoe ga. Dat zijn de verjaardagen van directe familie (mijn (schoon)ouders, broer, (schoon)zussen, zwagers en grut).

Ik vind de verjaardagen waarbij je in een kringetje zit wel leuk, want je komt nog es andere met andere mensen aan de praat. Mensen die je niet vaak spreekt bedoel ik dan, want ik heb nog geen verjaardag meegemaakt waarbij er vreemden aanwezig waren.
Ik heb per definitie niet veel met verjaardagen. Ik ga dan ook alleen naar verjaardagen van mensen die veel voor me betekenen.

Snap niet wat volwassenen op 'n kinderverjaardag te zoeken hebben behalve als ze opa/oma ervan zijn.
Ik vond het trouwens als kind ook altijd stom dat mijn ouders volwassenen (wat ooms/tantes en vrienden) uitnodigden voor mijn verjaardag. Ik had genoeg aan m'n kinderfeestje en natuurlijk een dagje met m'n ouders en opa's/oma's.
Ik vind het eigenlijk altijd erg gezellig. Als we kunnen gaan we er heen en anders gaan we later een keertje.

Of het nu in een kring is of gewoon staand maakt me niet zo heel veel uit. De mensen maken het gezellig en niet de setting waarin het gegeven wordt.

Verder vind ik kinderverjaardagen vermoeiend maar wel leuk. Die blije snoetjes zijn heerlijk om te zien. Wij nodigen geen geen onbekende voor de kinderen uit, maar puur naaste familie en de buren waar we veel contact mee hebben en waar veel gespeeld wordt.
Ik ga naar alle verjaardagen van familieleden, dus volwassenen en kinderen. Vriendinnen ligt eraan of er meer vriendinnen komen of alleen familie. Anders ga ik een keer gewoon op de koffie. Vind alle verjaardagen leuk, daar zit geen verschil in.
quote:Moonlight82 schreef op 02 april 2011 @ 01:01:

Voor mij geldt meestal:

Ik kom waarschijnlijk ietsje later, maar ga ook iets eerder weg.

(De Dijk)Die kende ik nog niet van De Dijk , goeie.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
En lopen jullie dan heel je sociale kring af met verjaardagen of hou je het beperkt bij je directe familie van ouders,broers/zussen met aanhang?
quote:flatscreen schreef op 02 april 2011 @ 08:44:

En lopen jullie dan heel je sociale kring af met verjaardagen of hou je het beperkt bij je directe familie van ouders,broers/zussen met aanhang?Eingelijk de hele sociale kring muv de vrienden die ver weg wonen. Dat lukt niet altijd omdat je niet altijd tijd hebt en je er ook niet zo even langs kunt lopen.
Ik ga alleen naar m'n ouders en naar m'n beste vriendin.

Vier mijn verjaardag ook niet met visite. Gewoon lekker uit eten.

Ik doe niet aan verplichte nummertjes en vind zo'n kot vol visite bij mij thuis of bij 'n ander niet leuk. En al helemaal niet als er kleine kinderen bij aanwezig zijn.
Verjaardagen in de zomer, graadje of 25 vind ik helemaal o.k.

BBQ en dan lekker naborrelen tot in de late uurtjes, laat maar komen!

Wij vieren onze verjaardagen altijd in 1x met een mega bbq.
Ik ga bijna naar alle verjaardagen waarvoor ik ben uitgenodigd. Als het een kinderverjaardag is, ga ik zeker. Mijn zoontje is 8 en is zeker een half jaar aan het aftellen voor zijn verjaardag. Hij zou erg teleurgesteld zijn als er maar een handjevol mensen zouden komen. Dus ga ik ook alle verjaardagen af en ik vind het meestal best gezellig. En is het niet gezellig, dan blijf ik maar even maar ben ik toch geweest.
quote:2Italy2 schreef op 02 april 2011 @ 08:51:

Verjaardagen in de zomer, graadje of 25 vind ik helemaal o.k.

BBQ en dan lekker naborrelen tot in de late uurtjes, laat maar komen!

Wij vieren onze verjaardagen altijd in 1x met een mega bbq.Ik zou graag willen, maar zijn man en ik beide in de winter jarig!
Ik vind Nederlandse verjaardagen over het algemeen niet zoveel aan, in zo kring zitten/staan, iedereen die door elkaar zit te schreeuwen, nee niks voor mij.

Een aantal (vooral buitenlandse) vrienden hebben wel leuke verjaardagen, eigenlijk zijn het gewoon feestjes, er is veel (en lekker) eten, bijna niemand zit, er is een dansvloer (ook al is het een geimproviseerde) en er staan ook daadwerkelijk altijd mensen op te dansen, leuke muziek en veel vrolijkheid.

M'n eigen verjaardag vier ik het liefst door gewoon een klein aantal mensen over de vloer te hebben, dat mag best van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, als het spul maar niet allemaal tegelijk komt.
[quote]Lizzl schreef op 01 april 2011 @ 23:41:

Ik heb niets met verjaardagen. Ik vier de mijne niet en ga bij voorkeur ook niet naar verjaardagen van anderen. Van kinderen vind ik ze nog onbelangrijker. Niet aardig, ik weet het...

Wat ik er zo erg aan vind? De setting zoals 'ie 9 van de 10 keer is: kring in de woonkamer, koffie met taart, schaal met hapjes en dan maar kletsen en de jarige loopt de blaren op de poten van het cateren.

Helemaal mee eens!

Naar volwassenverjaardagen ga ik niet, of alleen als ik zelf zin heb.

Dat weten min vrienden ook. Zelf vier ik mijn verjaardag nooit, dus er zijn geen verwachtingen over en weer om op elkaars verjaardag te komen... heerlijk! Soms spreek ik dan een andere keer af met de bewuste vriendin en doen we iets leuks samen, samen lunchen ofzo... dan kan je ook gewoon in rust met elkaar bijpraten. Vind ik veel leuker.

Kinderverjaardagen doe ik dan wel als het kind in kwestie echt heeeel graag wil dat ik kom. Ik ken bv. een ventje die een beetje buiten de boot valt en geen vriendjes heeft. Die wil dan echt heel graag dat wij komen en dat doe ik dan. Dan ga ik wel even een uurtje. Heb zelf geen kinderen en kinderverjaardagen komen verder nauwelijks voor in mn leven.
ik vraag me af hoe je voorkomt dat je verjaardag zo'n in-een-kring-zit verjaardag wordt.

ik heb wel eens een hele gezellige verjaardag in een kring gehad, maar dan waren er leuke mensen. Nu heb ik een schoonfamilie en dat zijn nou niet echt feestnummers.. Ik heb dan ook eigenlijk nooit zin naar een verjaardag te gaan of zelf te vieren. Kan je hier zelf wat aan doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven