kanker bij katje

31-03-2011 13:56 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister is er bij mijn katje kanker ontdekt, via een echo ik ben er kapot door, ze is pas anderhalf jaar, lymfknopen in haar buik.

Nu hebben ze een biopsie opgestuurd om te kijken of er nog een behandeling kan plaatsvinden.

Heeft er iemand hier ervaring mee?
quote:mariona schreef op 01 april 2011 @ 16:18:

Even geheel off topic: ik zie allemaal kattenonderwerpen en geen enkele reactie van Iris1969. Waar is die ineens gebleven?

ik heb even een forumbreak genomen, maar ik ben er weer hoor .
Ik heb laatst mijn oude kat in laten slapen omdat ze vergevorderende kanker had en dan is rekken alleen maar zielig vind ik en bovendien was ze ook hysterisch bang en dus had ik haar zeker nooit wellicht zinloze behandelingen laten ondergaan, maar als een kat jong en flexibel is en behandeling in de vorm van bijvoorbeeld een operatie hem een kans zou geven dan zou ik het zeker doen.

Sterkte TO, ik leef met je mee .
Een operatie of bestraling zou ik nog overwegen. Maar dat hangt dan wel af van een aantal omstandigheden. De leeftijd van de kat, en de slagingskans van de behandeling.

Chemo zou ik niet doen. Daar gaan ze zich geloof ik enorm beroerd van voelen en zullen niet snappen waardoor dat ineens komt. Maar goed, zo denk ik erover, heb er gelukkig geen ervaring mee.

Heel veel sterkte TO.

*Off topic: Hey Ier! *
Magdalan!
Ik weet niet hoe het bij katten zitten maar bij mensen is de kans ook groot dat ze behoorlijk ziek worden van bestraling.

1 van mijn katten heeft ook leukemie gehad en die hebben we in laten slapen. TO, geeft je dierenarts advies over wat je moet kiezen en misschien zelfs de kans in procenten?
quote:klaasje73 schreef op 31 maart 2011 @ 14:31:

[...]

Nou, ik maak verschil tussen mensen en dieren!

Kom op zeg, de meeste van ons eten gewoon dieren en om dan overdreven te doen over een dier dat nou toevallig bij jou woont.

Misschien was dat varkentje wat je vanavond opeet wel heel schattig en is het doodzonde dat het geslacht is.

Ja dieren moet je goed verzorgen, maar ook daarin niet overdrijven, het "vermenselijken" van huisdieren vind ik geen goede zaak.

Wat een allerbelachelijkste opmerking! Hoezo is het "vermenselijken" van een dier als je er zoveel van houdt dat je je kosten noch moeite wilt besparen om het weer gezond te krijgen??? Wie ben jij om dat te veroordelen en dat "overdreven" te noemen?

Ik maak in de manier waarop ik van mijn honden hou ook geen onderscheid tussen mensen en dieren! En dat is mijn goed recht! Ik hou van mijn honden zoveel alsof het mijn familie is. Alleen domme kortzichtige mensen die zelf te kort komen in hun liefde, die een plank voor hun kop hebben, kunnen dat behalve dat ze het niet begrijpen veroordelen.
quote:klaasje73 schreef op 31 maart 2011 @ 14:59:

Een andere mening hebben over het onderwerp is "iemands topic verpesten"???

En bovendien "geen respect tonen"???

Ik probeer geen gelijk te halen, ik geef mijn mening hierover en TO mag helemaal zelf weten wat ze ermee kan en/of wil.

Jij toont helemaal geen respect! Je walst over iemands verdriet en liefde voor haar huisdier heen door het te veroordelen en het "overdreven" te noemen!

Wat betreft chemo: ik kan alleen voor honden spreken: het is voor honden niet zo belastend als voor mensen. Maar hoe het voor katten is weet ik niet. Als je kat een goede kans maakt en je kunt het bekostigen en je vindt dat je er voor moet gaan, dan moet je dat doen.
quote:klaasje73 schreef op 31 maart 2011 @ 14:31:

[...]

Nou, ik maak verschil tussen mensen en dieren!

Kom op zeg, de meeste van ons eten gewoon dieren en om dan overdreven te doen over een dier dat nou toevallig bij jou woont.

Misschien was dat varkentje wat je vanavond opeet wel heel schattig en is het doodzonde dat het geslacht is.

Ja dieren moet je goed verzorgen, maar ook daarin niet overdrijven, het "vermenselijken" van huisdieren vind ik geen goede zaak.

En je zegt: laten slapen lijkt me humaner voor de kat en beter voor je portemonnee.

--------------------------------------------------------------------------------

Humaner betekent menselijk!

Misschien vind ik dat je in sommige opzichten gelijk hebt.

Maar als je erg veel van je diertje houd ga je ver lijkt mij.

Ik vind dat alleen maar positief !

Alleen als het een uitzichtloze situatie is dan moet je er een punt achter zetten.

Voor mij zijn mensen en dieren wel gelijk.

Ik vind niet dat wij ons suprieur mogen voelen tenover hen.

Dus als jij zegt verlos het beestje uit zn lijden en haal een ander uit het asiel is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Je bent aan het diertje gehegd en wil niet zo maar een andere.

Tja dat zeg je toch ook niet tegen een moeder wie zn kind overlijd.....adopteer een ander zielig kindje uit Africa.

------------------------------------------------------------------------------
We eten dagelijks kippen, varkens en koeien. Het aanbod in de winkels bestaat voornamelijk uit dieren die uit mega stallen komen. Niks diervriendelijks aan, zoals die opgefokt worden.

En de meeste mensen willen geen cent te veel betalen voor hun dagelijkse stukje vlees of er regelmatig van afzien.

Nee, vlees moet en dan het liefst zo goedkoop mogelijk.

Maar al die mensen hebben misschien wel lieve katjes of honden thuis die allerlei dure behandelingen mogen ondergaan, want dan ineens is dat dier geen dier meer , maar een verlengstuk van de mens.

En die kip dan die op je bord ligt?

Daar was het niet erg voor om in een paar weken opgefokt te worden in een klein hokje met ik-weet-niet-hoeveel andere kippen? Enz, enz, want reken maar dat die kip op je bord een rotleven heeft gehad voor ie de pijp uitging.

Is het leven van zo'n dier dan niks waard, geen echt dier, een ver van mijn bed show?
quote:klaasje73 schreef op 02 april 2011 @ 02:17:

We eten dagelijks kippen, varkens en koeien. Het aanbod in de winkels bestaat voornamelijk uit dieren die uit mega stallen komen. Niks diervriendelijks aan, zoals die opgefokt worden.

En de meeste mensen willen geen cent te veel betalen voor hun dagelijkse stukje vlees of er regelmatig van afzien.

Daarom eet ik geen vlees....heel soms een stukje kip maar zeker niet een plofkip alleen de scharrelkip van de AH!

Maar al die mensen hebben misschien wel lieve katjes of honden thuis die allerlei dure behandelingen mogen ondergaan, want dan ineens is dat dier geen dier meer , maar een verlengstuk van de mens.

Daar was het niet erg voor om in een paar weken opgefokt te worden in een klein hokje met ik-weet-niet-hoeveel andere kippen? Enz, enz, want reken maar dat die kip op je bord een rotleven heeft gehad voor ie de pijp uitging.

Is het leven van zo'n dier dan niks waard, geen echt dier, een ver van mijn bed show?
mn reactie is verdwenen?

Daarom eet ik geen vlees.

Heel soms een stukje kip maar geen plofkip.

Alleen de scharrelkip van de AH.

Niet alleen om dierenliefde maar denk dat het meeste vlees superongezond is door hormonen en antibiotica.

Waarom komt er minder kanker voor onder vegetarische mensen?

Tja dit wijkt alleen een beetje af van het topic.
quote:klaasje73 schreef op 02 april 2011 @ 02:17:

Voor jou zijn alle dieren hetzelfde. Voor mij niet. Mijn honden zijn belangrijk voor mij. En ja, ik voed ze met vlees van andere dieren. Ik geef ook niet om alle mensen evenveel. Alleen om de mensen in mijn directe omgeving.

In wezen zijn alle dieren (waaronder mensen dus ook) even belangrijk. Maar door de keuzes die we maken, moet je je soms distantieren van sommige dieren. Wat niet wil zeggen dat ik de huidige manier waarop vee wordt gehouden goed wil praten, helemaal niet. Alleen ben ik een van de weinigen die de boeren er niet op aanspreekt, maar de consument die voor de kiloknaller gaat.

Ik eet biologisch varkensvlees, de eieren zijn van mijn eigen kippen (die het uiteraard ruim hebben). Meer kan ik niet doen. Ja, vegetarier worden. Maar hoewel ik dit al vaak overwogen heb, voorzie ik wat problemen daarin.

Maar dan heb jij nog altijd niet te veroordelen dat ik de dieren die ik in mijn leven heb gehaald, goed behandel en de volle verantwoordelijkheid voor draag voor hun welzijn. Het mag dieren tenslotte ook wel eens een keer goed gaan, niet waar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven