Volwassenen met buisjes
dinsdag 29 maart 2011 om 21:55
Zijn er hier mensen die als volwassenen buisjes hebben laten plaatsen in hun oren? Ik ga nl vrijdag naar de huisarts met een verzoek om buisjes, maar wil graag jullie ervaringen horen over het plaatsen en of je er beter door bent gaan horen. Zelf hoor ik nl hartstikke goed bij hoortesten, alle piepjes worden opgemerkt. Maar zodra ik met meerdere mensen in een ruimte zit (cafe, werk, noem maar op) en naar iemand moet luisteren die tegen mij praat wordt het bijna onverstaanbaar.
Ik hoor graag jullie ervaringen!
Ik hoor graag jullie ervaringen!
dinsdag 29 maart 2011 om 21:58
dinsdag 29 maart 2011 om 22:21
quote:eeka schreef op 29 maart 2011 @ 21:58:
Maar waarom denk je dat je buisjes nodig hebt? Heb je last van vocht achter je trommelvliezen? Ik heb wel ervaring. Het is een eitje om ze erin te zetten en je hebt er een hoop profijt van maar wel als je doofheid echt door vocht veroorzaakt wordt, anders niet.
Het erin zetten een eitje? Eh.. je mag best over jezelf praten, maar dit is wat kort door de bocht. Ik vind het echt verschrikkelijk. Nu zijn al mijn buisjes geplaatst tijdens een oorontsteking, en dan is het trommelvlies extra gevoelig, maar eitje zou ik het zeker niet willen noemen. De arts verdooft het trommelvlies, maar ik voel altijd het prikken en het eruitzuigen van het vocht.
Zelfs 1 keer bijna van de stoel af gezwéét vanwege de pijn, werd zo wit als een laken en is de KNO-arts maar gestopt omdat hij zag dat het echt echt echt heel zeer deed. En, nee, ben echt geen mieperd qua pijntjes. Nee, vind het echt geen eitje.
Maar waarom denk je dat je buisjes nodig hebt? Heb je last van vocht achter je trommelvliezen? Ik heb wel ervaring. Het is een eitje om ze erin te zetten en je hebt er een hoop profijt van maar wel als je doofheid echt door vocht veroorzaakt wordt, anders niet.
Het erin zetten een eitje? Eh.. je mag best over jezelf praten, maar dit is wat kort door de bocht. Ik vind het echt verschrikkelijk. Nu zijn al mijn buisjes geplaatst tijdens een oorontsteking, en dan is het trommelvlies extra gevoelig, maar eitje zou ik het zeker niet willen noemen. De arts verdooft het trommelvlies, maar ik voel altijd het prikken en het eruitzuigen van het vocht.
Zelfs 1 keer bijna van de stoel af gezwéét vanwege de pijn, werd zo wit als een laken en is de KNO-arts maar gestopt omdat hij zag dat het echt echt echt heel zeer deed. En, nee, ben echt geen mieperd qua pijntjes. Nee, vind het echt geen eitje.
dinsdag 29 maart 2011 om 22:52
buisjes laten plaatsen omdat je in een gezelschap niet goed kan horen,kom nou dan kan 1/2 nederland wel om buisjes.
ik heb er al jaren last van,maar buisjes zijn daarvoor geen oplossing.
het inzetten kan heel pijnlijk zijn,mijn partner die zeer goed tegen pijn kan ging bijna van de graat bij t inzetten.ook bij hem stopte de dokter toen hij zag dat t mis ging.
ik heb er al jaren last van,maar buisjes zijn daarvoor geen oplossing.
het inzetten kan heel pijnlijk zijn,mijn partner die zeer goed tegen pijn kan ging bijna van de graat bij t inzetten.ook bij hem stopte de dokter toen hij zag dat t mis ging.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
zaterdag 2 april 2011 om 21:00
Ik ben gistermiddag bij de huisarts geweest en die constateerde inderdaad dat ik waarschijnlijk buisjes nodig had. Het trommelvlies kan soms teruggetrokken zijn (wat bij mij overduidelijk het geval was) en daardoor trillen de trommelvliezen amper... dus daardoor kun je heel slecht horen als er veel omgevingsgeluid is, maar ook gewoon zo. Heb gelijk een verwijskaart gekregen voor de kno-arts dus wellicht weet ik binnenkort meer.
Wat erg om te horen dat er mensen zijn die bijna flauwvallen bij het plaatsen! Jeetje... daar schrik ik wel van.
Wat erg om te horen dat er mensen zijn die bijna flauwvallen bij het plaatsen! Jeetje... daar schrik ik wel van.