Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Meike wat mooi!

Ik ben nog nooit iemands inspiratie geweest dus vind het heel bijzonder.

Heel goed dat je een doel stelt voor jezelf. Ookal lijkt het maar klein, gaat het langzaam, of neem je kleine stapjes; je werkt wel ergens naartoe.
Ha ha ha, leuke reacties!

Nootje, je was wel degelijk mijn inspiratie hoor!

Ik richt me idd op kleine stapjes om te voorkomen dat ik me verstap en weer een eind terug val.

Het is wel frustrerend dat ik bijvoorbeeld met dat oefenen van reizen met de bus eerst een paar stappen vooruit ga en dat ik tot nu toe steeds hard teruggevallen ben.

Ik wil het niet opgeven, want ik wíl zo graag zelfstandig kunnen reizen. Daar heb ik heeel veel voor over.

Als er weer een meet is moet ik natuurlijk wel kunnen komen!
Alle reacties Link kopieren
Tsja, wat zal ik eens schrijven? Ik wilde dit topic effe uppen.

Ik voel me wat beter dan de laatste dagen en ik heb dus weinig te klagen of te vertellen.

Hoe gaat het met jullie?
Ik in spanning voor woensdag, het begin van mijn nieuwe therapie... Heb er ook wel zin in.

Wat ik ook fijn aan deze therapie vind, is dat het een bepaald aantal sessies is. Na dit aantal word er besproken of je verder gaat of niet. Dan volgen er weer hetzelfde aantal sessies, en wordt er weer geëvalueerd. Tussen elk blok van sessies zit een periode van rust (weet niet van hoelang).

Dus geen kans meer om oeverloos te blijven hangen, zoals bij mijn vorige therapie.
Oh, da's morgen al Veraan! Spannend!

En Lor is ook deze week begonnen!

No, heb jij al meer duidelijkheid?
Veraan, hoe was het gisteren?!

Meike, hoe gaat ie met jou?
Hee Janna!

Het gaat wel goed hoor. Ik heb net even mijn nood geklaagd op de hyves.

Ik geniet van het mooie weer. Ben al even buiten geweest vandaag.

Ben benieuwd wanneer er bladeren aan de bomen komen. Wanneer is dat meestal?

Toch wel ergens in april?

En jijzelf Janna? Beetje opgeknapt?
Ik heb op hyves nog wat geschreven aan je!

Ja, ik voel me weer goed! Toch de vermoeidheid geweest, denk ik...

Heerlijk he, die zon!!
Dank je voor je post op de hyves, Jann.

Fijn dat je je weer wat beter voelt! Ben je nu dan wel minder moe?

Dat zonnetje doet een mens goed, hè?!
allemaal aan deze kant. Zal ik hier dan maar even zeggen dat ik echt erg moe ben en de verbouwing even zat?

Ik balanceer op een dun draadje.
Buikje ik denk dat je een plan nodig hebt, een praktisch plan, om staande te blijven de komende weken. Heb je gezien wat ik op de Hyves heb gezet?
Ha

Laat ik hier ook weer eens een stukje schrijven

Allereeerst,:hug:

Schuddebuikje, pas je een beetje op jezrlf?

En de rest ook?

Ik heb het af en toe wel een beetje moeilijk hier. Ik vind het best een heftigland waar ik nu ben. Vind het rot om te merken dat ik wel moeite heb om ok met mezelf om te te gaan als ik het een beetjr moeilijk heb.

Enerzijds vind ik het hier echt reuze gaaf en interessant en mooi etc. dat is ook de reden dat ik hier naartoe wilde. Anderszijds zijn de mensenontzettend 'moeilijk'.

Mensen gaan tegen je schreeuwen of schelden als je iets niet snapt en de vuile blikken zijn ontelbaar.

Als je de taal hiee niet spret dan word je hier

eigenlijk al mun of meer afgeschreven. veel mensen zijn xenofoob.

Daarentegen heb ik ook een paar superlieve

mensen pntmoet . Dar houdt het nig enigszins in balans.

dit is echt een land met ontzettend veel tegenstellingen in allerlei opzichten. Dat maakt het interessant, fascinetend, maar ook moeilijk.
En tegelijkertijd vind ik het ook stom dat ik het af en toe lastig heb. Ik zit best in een luxepositie. Niet iedereen heeft de mogelijkheden om op reis te gaan o.i.d (of je zou hier bijv maar wonen, dan zit je ook niet echt in een luxepositie) en dan zot ik gewoon moeilijk te doen terwijl ik die mogelijkheid wel heb.

In ieder geval, ik vind het ooj wel weer stoer dat ik dit 'avontuur' aan durf tegsan, maar af en toe is hey oetwat heftig

Ik hoop dat jullie het nog ok vinden dat ik o.a. gierover schrijf. Ik krijg somd het idee dat ik te veel schrijf. Jullie zeggen dat helemaal niet, het is gewoon mn eigen idee. Maar stel dus dat hullie dat wel vinden, kunnen jullie dan wel ook echt eerlijk zijn als in : green, het is genoeg.
En ik lees trouwrns de hele tijd dat het lekker weer is bij jullie

Ik ben benieuwd, dat wordt wel een shock straks
Ik heb trouwens vandaag een eekhoorn in het bos gezien!

(Ja niet zo logisch misschien im naar een bos te gasn ald je hier bent, maar ik wilde voor even(deze ochyend) naar een iets rustigere omgeving )
Green

Ik moet wel om je lachen hoor
Green, schrijf maar lekker van je af, ik vind het altijd leuk als je schrijft en heb nog geen seconde gedacht dat je teveel zou schrijven
Buikje, hoe is het inmiddels? Heb je ergens nog wat rust kunnen pakken de afgelopen dagen? Dat moet je wel in bouwen, hoor. Als het draadje zo dun is, is het nodig dat je bewust wat rustiger aan doet.

Van die blaasontstekingen word je ook niet blij! Is toch wel een zwakke plek bij jou.

Green, ik vind jouw verhalen alleen maar hartstikke leuk. Je bent nu al bijna thuis (morgen toch?). Wel leuk dat je je eigen verhalen nog eens terug kunt lezen op het forum en op de hyves.
Even een voor Meike!!

En misschien moeten we er weer even opletten dat we de serieuze gesprekken weer meer hier gaan doen? Dan kan 't tijd topic ook luchtig blijven... en dan weet je dat als je hier komt er hier serieuzere dingen staan, net als eerst.
Annemeike,

Ik hoop je snel weer op het forum te zien!

Janna, ik vind je voorstel een goed plan. Als ik even heel eerlijk ben dan begin ik me zo langzamerhand wel een beetje ongemakkelijk te voelen bij die spanningen op tijd..

En het is ook leuk (denk ik) als dit topic weer wat levendiger wordt!
Ja, ik snap wat je bedoeld. Die spanning is niet leuk he. Maar als we hier de serieuze dingen schrijven dan kan het daar luchtig blijven
ja, inderdaad!
Eensch met janna en green.

En een voor meike

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven