uiengeur
maandag 4 april 2011 om 09:39
Wie kent het ook en heeft de gouden tip? Ik ben dol op koken, maar nu ik op maandagochtend nog steeds de uiengeur aan mijn handen zit, vind ik het minder leuk. Niets helpt: wassen met zeep, afwasmiddel en scrubben met zout na het snijden helpt ook niet. Idem voor knoflook.
Het enige dat een beetje helpt is om na het snijden van ui en knoflook andere verse kruiden of gember hakken of citroensap als neutralisator te gebruiken. Maar het blijft stinken.
Ik hoop op ouderwetse foefjes uit grootmoeders tijd. Anders vrees ik dat ik toch aan de keukenhandschoenen moet geloven.
Het enige dat een beetje helpt is om na het snijden van ui en knoflook andere verse kruiden of gember hakken of citroensap als neutralisator te gebruiken. Maar het blijft stinken.
Ik hoop op ouderwetse foefjes uit grootmoeders tijd. Anders vrees ik dat ik toch aan de keukenhandschoenen moet geloven.
maandag 4 april 2011 om 09:51
ik heb zo'n metalen zeepje, dat help!
http://www.promokopen.com/promotie_arti ... /-/5007071
http://www.promokopen.com/promotie_arti ... /-/5007071
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
maandag 4 april 2011 om 10:02
quote:Zima schreef op 04 april 2011 @ 09:56:
Ik ben gelukkig niet de enige
Ik had nog nooit gehoord van azijn, olijfolie en metalenzeepjes. Dus voortaan:
- eerst handen in de azijn leggen. Dan insmeren met olijfolie
- wassen met metalen zeepje
- nabehandelen met lavendel
Thanks!Je kunt ook handschoenen aan doen
Ik ben gelukkig niet de enige
Ik had nog nooit gehoord van azijn, olijfolie en metalenzeepjes. Dus voortaan:
- eerst handen in de azijn leggen. Dan insmeren met olijfolie
- wassen met metalen zeepje
- nabehandelen met lavendel
Thanks!Je kunt ook handschoenen aan doen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 4 april 2011 om 10:02
Metalen zeepje en rvs wasbak werken bij mij niet. Ja, even voor een minuutje of 10, daarna ruik ik het gewoon hoor. Dat heb ik ook als ik een makreel uitpluis (zo'n hele in een vacuüm pak). Dus tegenwoordig probeer ik de afgesneden delen van uien zo min mogelijk aan te raken en gebruik ik een knoflookpers. Voor de makreel (en daar doe ik meestal ook uien en knoflook bij) gebruik ik latex handschoenen. Werkt toch het beste.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
maandag 4 april 2011 om 10:40
quote:Kokolientje schreef op 04 april 2011 @ 09:50:
Als ik uien gesneden heb ga ik daarna even met mijn handen over het rvs van de wasbak en was ze daarna met koud water. Ik heb een hele poos een rvs ei gehad waarmee je je handen moest wassen maar die was iedere keer kwijt, de wasbak werkt net zo goed.Dit is de tip, het helpt echt.
Als ik uien gesneden heb ga ik daarna even met mijn handen over het rvs van de wasbak en was ze daarna met koud water. Ik heb een hele poos een rvs ei gehad waarmee je je handen moest wassen maar die was iedere keer kwijt, de wasbak werkt net zo goed.Dit is de tip, het helpt echt.
maandag 4 april 2011 om 11:27
quote:Ka32 schreef op 04 april 2011 @ 10:29:
Wat ook helpt: je handen 'wassen' aan de kraan. Is vergelijkbaar met het metalen zeepje denk ik. Gewoon je handen een paar keer van onder naar boven over de kraan wrijven.Klopt, maar dan moet de kraan wel van rvs zijn.
Wat ook helpt: je handen 'wassen' aan de kraan. Is vergelijkbaar met het metalen zeepje denk ik. Gewoon je handen een paar keer van onder naar boven over de kraan wrijven.Klopt, maar dan moet de kraan wel van rvs zijn.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven