Gordijnen troubles
maandag 4 april 2011 om 10:45
Hallo allemaal,
Ik wil graag nieuwe gordijnen, maar vind het lastig om iets te kiezen. Ik schets even kort de situatie (probeer het niet ingewikkeld te maken, maar dat wordt het vast )
Ons raam is drie meter breed. Links daarvan is een tuindeur. Samen beslaan ze de hele 'achterwand' van ons huis.
We hebben nu gordijnen over de hele breedte van de achterwand, en tot aan de grond, maar die proppen we altijd achter de radiator vanwege de warmte (die zit onder de hele breedte van het raam). Niet mooi vind ik.
Nieuwe gordijnen moeten ze dus korter zijn, zodat ze boven de radiator hangen. Maar bij de tuindeur moet hij wel tot aan de grond, anders lijkt het zo raar. Maar dit lijkt me niet echt mooi.
Ik heb zelf gedacht aan een rolgordijnen die in het raam gehangen kunnen worden, maar mijn vriend vind dat te weinig sfeer hebben. Hebben jullie ideeën?
Jeetje het is echt een ingewikkeld verhaal! Sorry!!!
Ik wil graag nieuwe gordijnen, maar vind het lastig om iets te kiezen. Ik schets even kort de situatie (probeer het niet ingewikkeld te maken, maar dat wordt het vast )
Ons raam is drie meter breed. Links daarvan is een tuindeur. Samen beslaan ze de hele 'achterwand' van ons huis.
We hebben nu gordijnen over de hele breedte van de achterwand, en tot aan de grond, maar die proppen we altijd achter de radiator vanwege de warmte (die zit onder de hele breedte van het raam). Niet mooi vind ik.
Nieuwe gordijnen moeten ze dus korter zijn, zodat ze boven de radiator hangen. Maar bij de tuindeur moet hij wel tot aan de grond, anders lijkt het zo raar. Maar dit lijkt me niet echt mooi.
Ik heb zelf gedacht aan een rolgordijnen die in het raam gehangen kunnen worden, maar mijn vriend vind dat te weinig sfeer hebben. Hebben jullie ideeën?
Jeetje het is echt een ingewikkeld verhaal! Sorry!!!
maandag 4 april 2011 om 10:49
maandag 4 april 2011 om 10:51
maandag 4 april 2011 om 10:55
Mijn man ook. Ik negeer hem Maar mijn man pleit al jaren voor gordijnen op verschillende lengtes. Hij is op zich wel vrij goed in dingen als smaak enzo en het inschatten of iets mooi is, dus misschien staat het helemaal niet zo slecht in de praktijk.
Misschien kun je het uitproberen door een foto van de achterwand te bewerken alsof er gordijnen op verschillende lengtes hangen?
Misschien kun je het uitproberen door een foto van de achterwand te bewerken alsof er gordijnen op verschillende lengtes hangen?
anoniem_88668 wijzigde dit bericht op 04-04-2011 10:58
Reden: Nog meer typoos
Reden: Nog meer typoos
% gewijzigd
maandag 4 april 2011 om 11:05
Wij hebben 2 gordijnen; 1 'smalle' voor de tuindeur en een 'bredere' voor het grote raam. Daarnaast hebben we lamellen voor de zonnige dagen. Ik ga niet overdag met de gordijnen dicht zitten...
Waarom moet dat gordijn achter de verwarming? Wij hebben de rails gewoon iets verder van de kant, zodat de gordijnen voor de verwarming vallen.
Waarom moet dat gordijn achter de verwarming? Wij hebben de rails gewoon iets verder van de kant, zodat de gordijnen voor de verwarming vallen.
maandag 4 april 2011 om 11:13
De gordijnen zitten achter de verwarming omdat er anders veel warmte verloren gaat. Scheelt echt. Ik vind het idee van rolgordijnen en gewone gordijnen best een idee. Ik heb in mijn vorige huis van die duo-rolgordijnen gehad. Vond ik echt ideaal en best mooi. Maar die zijn ook best prijzig. Vriend twijfelt hierover.
maandag 4 april 2011 om 11:19
maandag 4 april 2011 om 11:24
Bij de deur een gordijn tot op de grond. Aan de andere kant een nep gordijn tot op de grond (wel de rails gewoon uit één stuk nemen) Daarachter een gordijn met de juiste hoogte. Weer een rails over de hele lengte, dan valt het minder op. Zorg wel dat het nepstuk breed genoeg is en hang ze dicht op elkaar.
maandag 4 april 2011 om 11:33
maandag 4 april 2011 om 11:49
maandag 4 april 2011 om 12:23
quote:tuffers schreef op 04 april 2011 @ 12:12:
Kun je de achterwand van de radiator niet mooi laten bekleden (met warmtewerend spul) zodat de warmte niet verloren gaat?? Dat heb ik wel eens ergens gezien. En dan kan je de gordijnen vóór de verwarming hangen Volgens mij is dat het probleem niet. Volgens mij stijgt de warme lucht op en blijft dat hangen tussen het raam en het gordijn. Het koelt ook snel af vanwege het koude raam.
Kun je de achterwand van de radiator niet mooi laten bekleden (met warmtewerend spul) zodat de warmte niet verloren gaat?? Dat heb ik wel eens ergens gezien. En dan kan je de gordijnen vóór de verwarming hangen Volgens mij is dat het probleem niet. Volgens mij stijgt de warme lucht op en blijft dat hangen tussen het raam en het gordijn. Het koelt ook snel af vanwege het koude raam.