JULI 2008 (deel 2)

13-12-2007 09:15 1607 berichten
Alle reacties Link kopieren
x
Even ego op de jammermodus:

Ik wilde het uit mezelf schrijven, maar Yentje begon er ook over...

Met de baby is denk ik alles goed, lichamelijk voel ik me goed, maar ik voel me verder waardeloos. Laat ik het netjes zeggen, ik ben even niet zo´n fan van mezelf.

Ik was vanmorgen een beetje geschrokken omdat ik na 14 weken al bijna 9 kilo ben aangekomen. En voor mijn zwangerschap ook al 7 sinds mijn bruiloft in juli 2007. Dus 16 in totaal. Niet best. Niet dat ik me nou vandaag weer voor het eerst woog, dat niet, ik was er natuurlijk zelf bij. Vorige week woog ik nog 86,4 en vandaag 88,9! (voor de zwangerschap dus 80 kilo) maar das in 1 week tijd wel 2,5 kilo.

Ik moet echt gaan minderen met snoep en koek en chips. Ik ben bang dat het schadelijk is voor de baby, al weet ik niet precies waarom. En toch vind ik het ZO moeilijk om alles te laten staan.

Voel mezelf naast erg dik & vadsig erg egoïstisch. Natuurlijk weet ik wel dat je bij een zwangerschap aankomt, maar ik ga volgens mij veel te snel. En als ik nou een mooie ronde buik kreeg, maar nee...

Ik zit echt te wachten op de afspraak bij de VK volgende week. Even het hartje horen, luisteren of alles goed is en vragen hoe het met gewicht hoort te gaan.

Het is echt allemaal mijn eigen schuld hoor... Ik zie bij iedereen een kilo of 3 erbij, die neem ik dan op de koop toe, maar dan heb ik er nog 6 zelf aangegeten. Ik word er gewoon verdrietig van. Sorry, even geen vrolijk en blij bericht van mij.

Ik ga maar hyven, misschien vrolijk ik daar van op.

xxx
He, k*t, ik had net een heel verhaal geschreven en nu is het weg, dat kan er ook nog wel bij...

Ik ga even in de jammermodus, sorry.

Ik had er zelf over willen beginnen, maar Yentje was me voor. Het is een gewichtskwestie waar ik even mijn ei over kwijt wil.

Met de baby is denk ik alles goed, lichamelijk voel ik me goed, maar ik voel me verder waardeloos. Laat ik het netjes zeggen, ik ben even niet zo´n fan van mezelf.

Ik was vanmorgen een beetje geschrokken omdat ik na 14 weken al bijna 9 kilo ben aangekomen. En voor mijn zwangerschap ook al 7 sinds mijn bruiloft in juli 2007. Dus 16 in totaal. Niet dat ik me nou vandaag weer voor het eerst woog, dat niet, ik was er natuurlijk zelf bij, maar in 1 week tijd wel 2,5 kilo erbij.

Ik moet echt gaan minderen met snoep en koek en chips. Ik ben bang dat het schadelijk is voor de baby, al weet ik niet precies waarom. En toch vind ik het ZO moeilijk om alles te laten staan. Vind mezelf daarom naast erg dik & vadsig erg egoïstisch. Natuurlijk weet ik wel dat je bij een zwangerschap aankomt, maar ik ga volgens mij veel te snel. En als ik nou een mooie ronde buik kreeg, maar nee...

Ik zit echt te wachten op de afspraak bij de VK volgende week. Even het hartje horen, luisteren of alles goed is en vragen hoe het met gewicht hoort te gaan. Ik lees bij iedereen nu een kilo of 3-4 erbij. Dat houdt in dat ik er dus zelf meer dan 5 extra bij heb zitten eten. Ik eet nooit meer wat, ik word er zo verdrietig van. Als ik zo doorga kom ik straks 40 kilo aan. Geloof me, dan ben ik - ook even heel egoïstisch gezegd - geen blije gelukkig moeder.

Ik ga even hyven, misschien word ik daar vrolijk van...
.
Oh ja ik had op het moment dat ik zwanger was niet het idee dat ik zo dik was, mijn voeten vond ik opgezwollen maar verder vond ik het wel mee vallen en Vent bleef ook maar zeggen dat het best wel mee viel. Als ik nu de foto's zie viel het dus echt niet mee, het was gewoon te erg!

Als je nu geen lekkere dingen meer haalt en alleen in het weekend wat of iets halen wat je maar een beetje lekker vindt. Zodat je wel wat gesnoept hebt maar niet de behoefte hebt om verder te vreten. ??
@Juud: dank voor je steun. Ik ben inderdaad van plan niks meer in huis te halen, howel ik me dat in 2007 zeker ook al 14x heb voorgenomen. Heb al die keren ook Manf gevraagd me te helpen en het te zeggen als ik weer iets aan het snaaien was, maar hij vindt zelf ook alles lekker en na een week was hij het dan weer vergeten op me te letten. Gelukkig is hij wel heel lief en schreef hij vandaag nog dat ie me nog steeds prachtig vond (hij is gek, maar wel lief). Maar het voornemen staat inderdaad. Ik hoef tot donderdag geen boodschappen te doen en de kast is leeg, en misschien kan Manf de boodschappen doen. Hij koopt altijd alleen wat op het lijstje staat (ik niet, ik koop de halve supermarkt leeg). Ben jij nu ook al veel aangekomen?

Enneh... ik heb ook geen rem. Die is compleet weg. xx
.
B80, hé, bah, niet fijn als je je zo naar voelt. En je zegt wel eigen schuld maar je kunt het niet laten dus tja. Het is ook moeilijk, je wilt niet te moeilijk doen, en lijnen mag niet dus wat mag wel. Gezond eten mag, ja dat weten we wel. Misschien is het inderdaad een goed idee om niks meer in huis te halen, als je je daar beter door voelt. Ik ben nog zwaarder dan jou dus misschien dat je dat geruststelt. Niet dat ik me er geen zorgen over maak maar ik heb wel meer mensen in mijn omgeving gezien die niet mager waren en nergens zijn problemen ontstaan. Maar het is wel belangrijk om op te letten met zoetigheid ivm zwangerschapsdiabetes. (met overgewicht heb je er geloof ik meer kans op) Dat wordt bij ons bij de vk goed in de gaten gehouden. Ik hoop dat het hyven een beetje heeft geholpen.

Uggla, de eerste keer naar de vk is vriend wel meegeweest. Morgen moet ik weer maar hij moet werken (als ie niet nog steeds ziek is morgen) Dus dan ga ik alleen. Bij de echo's is hij er wel bij. Ook omdat hij het heel leuk vind om het kindje te zien. Ik denk ook niet dat vriend er op zit te wachten om elke keer te horen hoe het met de bloeddruk zit, lekker belangrijk, dat kan ik hem ook wel vertellen. Wat betreft het hartje, dat had hij wel heel leuk gevonden maar daarvoor hebben we nu de angelsound. En het zijn toch bezoekjes van 10 minuten ofzo? Zie het niet zitten om daar elke keer voor vrij te nemen of dat hij vrij moet nemen, we zijn nooit door de week allebei tegelijk vrij dus voor de echo is het elke keer al een vrije middag openemen (nu dus nog 1 keer voor de 20 weken echo)

Wij gaan een 3-D echo doen. Eerst zag ik het nut er niet zo van in maar nu lijkt het me heel gaaf om met een week of 26 nog een keer het kindje te zien. (26 weken zei toch iemand? dat je dan het beste resultaat hebt?)

Sanne, ik krijg nu geen extra echo's meer. (jammer genoeg haha) Nu gewoon de 20 weken echo en dan niet meer. Ziet er nu allemaal goed uit dus er is geen reden meer om nog vaker te kijken.

Ik ga weer lekker bankhangen.

Net trouwens heerlijke soep gemaakt (zelf! ben trots op mezelf, meestal komt het uit een pakje, maar wel met ballen, niet met rundvlees haha) Ga zo denk ik nog een kopje nemen, mmmmm.

XX
Juud, vast veel plezier met de verjaardag van Mart!! En alvast gefeliciteerd (denk dat je het morgen te druk hebt om hier langs te komen)

Elen, jij vast veel succes met de echo morgen!
x
Oh, Lo, jij morgen ook weer een echo (nekplooi) succes en veel plezier!

Monx, jij morgen naar de vk, is dat de eerste keer?
@Caro, bedankt ook voor je lieve bericht. Ik til er misschien ook wel een beetje zwaar aan (flauwe woordspeling) en morgen gaat het vast beter, maar ik zit gewoon met zo'n rotgevoel over mezelf. Vandaag heb ik niets gesnoept en netjes gezond gegeten, groenten, genoeg fruit. Misschien dat ik het nog even zo vol kan houden. Ik ben wel erg doorgeslagen in het begin. De VK had al gezegd dat ze me extra gingen controleren omdat ik een BMI boven de 25 had... Ben ook heel benieuwd wat ze zegt volgende week. Het is natuurlijk geen troost dat je zwaarder bent dan ik, jij had het ook vast liever anders gezien, maar het is wel een troost dat ik niet de enige ben.

@Lo: heel lief van je. Dank je. Had ik echt even nodig. Ik zal proberen mezelf een beetje de ruimte te geven ipv mezelf zo gek te maken. Het is me niet vreemd hoor, is niet de eerste keer dat ik me zo voel, ik schommel al jaren tussen de 65 en de 80 en jojo gerust met 10 kilo tegelijk. Het is heel slecht en ik ben ook af en toe obsessief met eten. Zal wel altijd een strijd blijven. En als ik het laat gaan dan groei ik dicht, zie wat er nu gebeurt. Maar ik vind het lief dat je zegt dat ik het net zo goed probeer te doen als jullie allemaal. Het is wel zo, ik doe wel mijn best, maar het lukt me op sommige punten iets minder goed dan bij anderen.

@Juud: Oh wat lekker allemaal. Milka is (naast Kinderreepjes) ook mijn favoriete chocola. Veel plezier morgen, ben benieuwd hoe Mart het ervaart.

Bedankt lieve meiden.

Voor degenen die zich storen aan mijn zelfbeklag, sorry! Er zijn ergere dingen op de wereld, daar ben ik me terdege van bewust. Morgen weer een vrolijke B80. Ben opgevrolijkt door jullie, een filmpje en hyven, dus morgen weer met frisse moed er tegenaan.

Trusten. xx
Oh, en succes Caro, Lo, Yentje en Monx bij de VK/NP morgen!

xxx
x
B80, Ik hoop dat je je vandaag wat beter voelt.

Het enige dat ik kan bedenken om je te steunen is het volgende. Als je nu probeert elke dag de goede dingen (2x fruit, 2 ons groenten, bruine boterhammen, 2 bekers melk, jogurt met muesli enzo) in ieder geval te eten. En over wat je daarnaast snoept je in ieder geval niet schuldig te voelen. Dat hoeft dan ook niet want je hebt al het goede al binnen. Je moet je sowieso al niet schuldig te voelen want het komt toch allemaal (grotendeels dan) door de HORMONEN!!!

Ik heb voor mezelf een lijstje gemaakt wat ik elke dag wil eten (melk, bruin brood,acdtivia, jogurt met muesli, lijnzaad en zemelen en groenten en fruit), als ik dit niet eet gaan mijn darmen helemaal op slot. Nu ik het op onze schoolbordmuur heb geschreven vind ik het makkelijker om eraan te denken en voel ik me 's avonds niet meer schuldig.

Nou meis, vanuit Utrecht een hele dikke knuffel en het komt vast allemaal wel goed!

Oja en baby's houden wel van een lekkere zachte buik om op te liggen hoor...zo'n sixpack is veels te hard voor onze schatjes :-)
Tommie, lief dat die kindjes zo reageerden en gelijk aan hun mama's vertellen, maakte toch wel indruk op ze. Jammer dat de 3 dagen optie er niet bij zat. Maar kun je het daar nog niet apart over hebben of kun je alleen uit de voorgeschreven opties kiezen? Anders zou ik ook voor de halve baan kizen, 4 dagen is bst veel en in het onderwijs maak je toch ook vaak lange dagen?

Caro, leuk een 3d echo. Ik wilde het eerst ook niet maar toen ik die foto op hyves zag! geweldig. Helaas vind vriendlief dat we de baby zo veel mogelijk met rust moeten laten (hij heeft in het EMC op de afdeling gynacologie gewerkt en dat daar gehoord! ships...)

Uggla, mijn vriend is tot nu toe meegeweest en zegt ook altijd mee te willen, Vind het erg leuk om het hartje te horen volgende week. Heb ook weleens gehoord dat de verlos de vader leert om het kindje te voelen (als we wat verder zijn dan), dus dat lijkt mee ook wel leuk. Wij proberen de afspraken gewoon om half negen te plannen, dan mist ie niet zoveel van zijn werk.
jemig wat schrijven jullie veel zeg zou bijna denken dat niemand een leven heeft hier

Kleine meid begint weer wat op te knappen dus heb weer even tijd om te forummen ze heeft de afgelopen dagen amper geslapen en wilde de hele dag niks anders als op schoot zitten of bij je liggen.

Alleen nu heeft ze mn man en mij aangestoken erg gezellig een huis met snotterende mensen.

@lo had dat stukje over dat meisje met progeria al een paar jaar eerder gezien.

Vind het knap dat dat meisje nog zo vrolijk is als je er bij nadenkt dat ze niet oud zal worden

Veel suc6 bij de NP als het goed is krijg je gelijk de uitslag ( kreeg ik bij de kleine meid in iedergeval wel)

@yentje

"schade" valt hier nog steeds mee slechts 1 kg aangekomen in 13 weken.

Maar heb het gevoel dat dat echt niet zo blijft.

Maar die mannenopmerkingen ken ik zo ondertussen wel manlief had bij de eerste zwangerschap ook de gewoonte om me teddybeertje te noemen en met op hol geslagen hormonen komt dat echt niet goed over

@kobe

geen vakantieplannen hier vind onze kleine meid nog wat te klein om op vakantie te gaan.

Denk dat dat bij ons nog wel een jaar of 2 duurt voor we weer eens weggaan

Of het zou al weer centerparks moeten worden voor die tijd das niet al te ver weg en ze hebben hele goede voorzieningen voor kleine kinderen.

@caro

Gefeliciteerd met je goede echo.

Had ook niet anders verwacht eigenlijk na al die ellende is het je gegund.

Ik heb trouwens bij mn dochtertje met 23 weken 3d echos laten maken ( vooraL omdat ik wilde weten wat het werd en madam er voor die tijd geen zin in had het te laten zien) maar die fotos zijn in iedergeval gigantisch mooi geworden.

@gonien

Sterkte met het verlies van je tante.

Ook al komt het niet onverwachts zoiets blijft altijd schrikken en hormonen werken niet bepaald mee op zulke momenten.

probeer niet teveel af te vallen trouwens volgens mijn vk heb je kans dat als je afvalt om een kindje met een vrij laag geboortegewicht te krijgen omdat het voedingsstoffen te kort komt.

@juud

Gefeliciteerd met de verjaardag van jullie kleine vent.

Wat gaat dat hard he.

@uggla

Mijn schoonmoeder gaat altijd met me mee naar de vk heel simpel om het feit dat mijn man geen vrij kan krijgen op zn werk.

Alleen met de 20 weken echo gaat hij wel mee.

Vind het erg jammer maar het is niet anders.

Hij is bij onze kleine meid wel altijd mee geweest naar de vk en echos dat kon nog omdat hij toen geen werk had.

@B80

Dat gevoel van jou herken ik wel.

Bij mn eerste zwangerschap was ik in de eerste 20 weken al zo'n 15 KG aangekomen en dat werden er uiteindelijk tussen de 30 en de 35

En ook nu moet ik er bewust op letten dat ik niet van alles naar binnenwerk anders gaat het weer dezelfde kant uit.

Wat bij mij goed helpt is gewoon zorgen dat ik niks in huis haal en als ik het echt niet volhou pak ik meestal een boterham met hagelslag ofzo dan is het voor het grootste gedeelte over en gezonder dan een hele reep chocolade of een pak koekjes.

Net als jou ben ik ook een gigantische jojo en ach het is niet anders

We moeten eerst eens van onze zwangerschap genieten ons gek maken kan daarna altijd nog

Monx&elen

Jullie ook veel suc6 met de echo vandaag

Hier gaat het wel lekker eigenlijk op de verkoudheid na.

In tegenstelling tot sommige heb ik geen last van acne ofzo en mn haar wil ook nog redelijk.

Ga mn kleine meid eens uit bed halen en ontbijten.

Slaapkopje word pas net wakker

Tot later iedereen
x
Hoi,

Net terug van vk. Uitslag gewicht: -3 kilo. Dus afgevallen, kreeg flink op mijn kop! Ik moet naar een dietiste, ik heb utigelegd dat afvallen voor mij erg moeilijk is en ik daarvoor ook al bij een arts heb gelopen in het ziekenhuis. Ik mag nu niet meer afvallen dus moet ik er toch naartoe. (maar aankomen mag ik ook niet, ik mag helemaal niks!) Kan wel janken. Ik doe echt mijn best om gezond te eten.

Ik ga even met vriend de kerstspullen weghalen. Is nu mooi genoeg geweest.

XX
x
Ha Caro,

Ook vanuit hier een dikke knuffel! Wij weten (en nog belangrijker jij weet) wel dat je hartstikke je best doet om gezond te eten. het valt ook niet mee als je hartstikke misselijk bent.

Een goede vriendin van mij is dietiste. Toen ik gestresst was omdat ik 3 kilo was afgevallen (na thailand) stelde ze me gerust. Zij vertelde me dat afvallen in de eerste 3 maanden niet erg was, het is wel bedoeling dat je daarna niet meer afvalt. Als je afvalt komen er namelijk afvalstoffen vrij (door verbranding van vet) en dat is niet zo goed voor de baby. Volgens mij ben je nu net 3 maanden toch? Dus geen zorgen hoor! En dietistes zijn vaak heel aardig (ik ken er heel veel, ze zijn allemaal aardig!), ze kan je vast goed helpen om op gewicht te blijven, kan je gelijk je vehaal kwijt.

sterkte meis! Liefs Sanne
Hallo lieve allemaal,

Het is inderdaad nauwelijks bij te houden, maar daar doen we ook allemaal niet moeilijk over, toch?

Heb dit keer ook maar met een kladblokje gewerkt

Gonien, gecondoleerd met je tante. Wat een verdriet, zeg. Heel vervelend.

Dat van je haargroei herken ik. Helaas ook van de vorige keren, zal wel met snellere doorbloeding te maken hebben. Heb van nature nogal weelderige wenkbrauwen en moet ze èlke dag bijwerken om een oerwoud tegen te gaan, maar doet zooooo’n pijn da’k daar dus echt niet altijd zin in heb (en dus toch een oerwoud). Maar eh, ik heb dus 2 meiden…….

En bij de eerste was ik lelijk en bij de tweede was ik mooi (toegegeven: we waren ook helemaal verbaasd toen bij de 20-weken-echo ons tweede kindje wederom een meisje bleek; de echoscopiste heeft 8 minuten (!!!) gekeken en gekeken en gekeken maar kon er toch echt niks anders van maken dan een meisje en inderdaad, na 40 weken kwam er (een heel mooi zelfs ) meisje tevoorschijn.

Ik had trouwens de vorige keer ook een college die 6 weken verder zwanger was en het pas in dezelfde week vertelde als ik. Achteraf was ze jaloers op mij dat ik het al zo snel met iedereen had gedeeld. Zo zie je maar, het mes snijdt aan twee kanten. ’t Is vaak onzekerheid dat mensen het niet eerder durven vertellen en het is toch veel leuker als mensen lekker lang mee kunnen genieten?!

Caro, moet lachen om je ontbrekende kuiltje. Ik heb ook alleen maar een bobbel, maar vandaar dat ik zei ‘na het wakker worden als je op je rug ligt!’. Dan heeft iedereen een kuiltje (of spleet tussen de kwabjes ;-)!

Mannen zijn het zwakkere geslacht (wel sneu dat ie ziek is, hoor). Yentjeman is gisteren bij het tillen van Yente door zijn rug gegaan en heeft eerst 10 minuten liggen kreunen op de grond en verder de hele dag liggen kreunen op de bank. Was blij dat ik mocht gaan werken . Dacht ook nog in flits dat ik niet hoop dat hij vroeg ‘oud’ wordt want ik zie Yentjeman liever als sterke stoere god die zich ontfermt over zijn kleine charmante (WOEHAA!) lieve vrouwtje .

Juud, hopelijk verbetert je humeur, net als bij mij de laatste week is gebeurd, snel! En anders kopen we een boksbal voor je . Gefeliciteerd met Mart. Altijd leuk om verjaardagen te vieren en sinds ik moeder ben snap ik ineens waarom mijn moeder soms ook weleens een bos bloemen kreeg als ik jarig was . De hele dag komt de dag van de bevalling dan weer aan me voorbij. Bij jou niet?

Uggla, ik ga altijd alleen naar de vk behalve de eerste keer. De vk komt nu bij ons aan huis en soms is Yentjeman dan ook (toevallig) thuis. Maar hij komt er echt niet bij zitten bij een uur lang ouwehoeren over klachten en kreuntjes en pijntjes en bevallingen en zo.

Dat van die sleutel is ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar. Ik heb Yente toen ik een maand of 8 zwanger was van Nova in de auto van mijn vader gezet terwijl ik de sleutel per ongeluk indrukte en de deuren vergrendelden. Toen gooide ik de deur dicht terwijl Yente de sleutel in haar hand had……….opgesloten en mama stond buiten! Yente geprobeerd duidelijk te maken hoe ze de sleutel moest gebruiken, maar ze bleef met een grote grijns op het knopje ‘dicht’ drukken omdat dan alle lampjes in de auto gingen branden. Gelukkig had ik mijn tas wel met mobieltje en kon mijn vader langskomen met iemand anders en de reservesleutel. Toen ik na afloop weer thuis kwam bleek ik in alle hectiek ook nog een paar uur lang de voordeur open te hebben laten staan. ERG!!!!

B80, meisje, ik herken het zooooo!!!! In mijn familie is iedereen veel te zwaar. Ik was 2 keer tegelijk zwanger met mijn schoonzusjes die alleen maar magerder werden van zwanger zijn en ik kwam de eerste keer ook meer dan 25 kilo aan. Was direct na de bruiloft zwanger. In de maanden ervoor zo’n 8 kilo afgevallen en ongelooflijk veel gesport dus lekker strak. Ik zal er mijn dagboeken eens op naslaan, maar volgens mij was ik ook met week 10 of zo al 7 kilo aangekomen en daarna ging het gewoon zo door. Ik kan je wel wat eettips geven, want ben op mijn 16-de gestart bij Weightwatchers (toen woog ik 90 kilo – in 2 jaar tijd van 70 naar 90 kilo en gelukkig toen weer terug naar 70 gegaan) en sindsdien schommel ik tussen de 70 en 80 kilo met uitschieters tijdens de zwangerschappen. Als je dat wilt (zonder af te vallen, want dat is minder gezond), moet je het maar even laten weten. Dan help ik je graag!!!

Ben je al gecontroleerd op suikerziekte? Dit kan ontstaan tijdens zwangerschap, hè?!

Lo, is er al nieuws over het huis? Enne, dat boek maak je achteraf! Dus hoef je nu nog niet te gaan doen. Aan het eind gewoon het hele Forum leegtrekken en alles netjes op een rijtje zetten. In 2 uurtjes (alhoewel…in dit tempo) voor elkaar, fotootjes ertussen en je bent klaar. Het is inderdaad ‘too much’ om hier actief te schrijven, op Hyves en ook nog zelf een dagboek bij te houden. Ik zal mijn dagboeken van de vorige keer er eens bijpakken vanavond. Misschien kom ik nog tot leuke nieuwe inzichten of vergelijken.

Spannend, de nekplooimeting vandaag. Wij krijgen vandaag een 14-weken-echo om te kijken of het ruggetje mooi dicht is. Voor wie het zich niet herinnert: wij zijn half november een neefje – kind van zus Yentjeman – verloren die spina bifida had (open ruggetje) en nog veel meer afwijkingen. Hij was 1 jaar en 8 maanden oud toen hij uiteindelijk aan wiegendood overleed (wat weer te maken had met zijn onderontwikkelde hersenstam). Anyway, wij hebben ervoor gekozen geen nekplooimeting te laten doen omdat we niets denken te hebben aan een kansberekening. Vandaar dat we nu een extra echo tussendoor hebben om te kijken of de fysieke ontwikkeling in orde is. Ben heel benieuwd en vindt het – wederom – heel erg spannend.

Wij gaan in mei een week naar zee. Mijn schoonouders hebben daar een huisje en daar gaan we dan lekker naar toe. In augustus en september gaan we nog een paar keer. Hebben we ook gedaan toen Yente net was geboren en is heerlijk ontspannen met een klein baby’tje en alles bij de hand. Nu nog mooi weer!

Nou, lang verhaal maar weer. Ik gaat weer verder.

Liefs,

Yentje
Ik lees nu je bericht, Caro.

Balen!!!!!!! Maar maak je niet teveel zorgen. Als je langzaamaan beter gaat voelen, komen die kilootjes vanzelf. Ik had een hele zware collega die aan het einde van de zwangerschap 5 kilo lichter was dan daarvoor en die daarbij ook nog rookte en die kreeg een volmaakte 7-pond zware dochter!

Komt ècht goed!

Weet je wat niet goed is: stress!!!!

xx Yentje
Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Doet me goed.

Yenyje, inderdaad, dat zat ik me later ook te bedenken, stress is nog veel slechter, had net een vriendin aan de telefoon en die zie het ook al. (haar zus was nog veeeeeel zwaarder en die heeft ook een gezond kindje op de wereld gezet, en die is te zwaar door ongezond eten, lees: ipv brood tussen de middag patat met frikandellen en 's avonds vlees met aardappels, groente eet ze niet want dat vind ze vies, pizza is en andere favoriet van haar, die eet ze ook ongeveer 3 keer per week)

Nou ja, ik zal morgen eens bellen met de huisarts voor een verwijzing en dan iemand zoeken.

Sanne, haha, bedankt voor je geruststelling, dat ze allemaal aardig zijn. Nu maar hopen dat ze hier in het dorp ook aardig zijn.

Ik voel me in ieder geval alweer wat beter.

Ik moest ook nog wel lachen, want ze zei ook dat ze zou proberen om naar het hartje te luisteren, ze had hem meteen, luid en duidelijk! Lijkt me ook een goed teken toch? Kindje was wakker en ze hoorde dat het flink aan het bewegen was weer. Dus dat was wel leuk, dat moet ik maar in m'n hoofd houden dan!

Genoeg tranen vergoten vandaag, tijd voor positiviteit.

Hoe is het met de echo's gegaan?

Yentje, spannend morgen! Ik duim heel hard voor jullie dat alles goed is! Hoe is het nu eigenlijk met je schoonzus en man? Lijkt me echt het moeilijkste wat een mens mee kan maken!

Ik ga de hond naar de kapper brengen (arm beestje krijgt het koud straks!)

X
x
Troost je, ik moet 2 weken wachten op de uitslag.

Caro, wat wil die vk nou??? afvallen de eerste weken is toch echt niet raar? wel fijn dat het hartje zo goed te horen was. Hele geruststelling.

Gonien, gecondoleerd met je tante.

Juud, gefeliciteerd. leuke dag gehad?

Het is ook lastig om het snoepen te beperken. Misschien ter compensatie een extra rondje lopen of fietsen? Ik probeer nu wat meer te bewegen en hoop zo het gewichtsverlies beperkt te houden.

Mijn vk weegt me helemaal niet, dus houdt het ook niet in de gaten. Wel relaxed hoor.

Morgen weer naar de vk. Mijn vriend gaat deze keer niet mee. Bij de 1e wel iedere keer, maar heeft nu geen zin om vrij te nemen voor inderdaad bloeddruk meten en hartslag horen. Als ik naar de gyn moet, gaat hij wel mee. en naar de echo's natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven