Forum Triviant!
maandag 29 oktober 2007 om 15:30
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
maandag 7 januari 2008 om 22:33
quote:Poezewoes schreef op 07 januari 2008 @ 22:18:
Donkey, ik leef al jaren in de veronderstelling dat die B. toch wel ergens voor staat hoor. Hoe kom ik anders aan die naam?
Dit zegt Wikipedia (was ff nieuwsgierig hoe het nou zat...allebei een beetje gelijk dus )
Marten Toonder heeft gezegd, onder andere in een radio-interview in 1973, dat de initiaal B in de naam Olivier B. nergens voor staat. De B werkt statusverhogend en is in Bommels land van herkomst, Amerika, gebruikelijk. In de brievenrubriek "Van heer tot heer" in het weekblad Tom Poes dat van 1947–1951 verscheen, heeft een redactrice ten onrechte beweerd dat de B voor Berendinus stond.
Donkey, ik leef al jaren in de veronderstelling dat die B. toch wel ergens voor staat hoor. Hoe kom ik anders aan die naam?
Dit zegt Wikipedia (was ff nieuwsgierig hoe het nou zat...allebei een beetje gelijk dus )
Marten Toonder heeft gezegd, onder andere in een radio-interview in 1973, dat de initiaal B in de naam Olivier B. nergens voor staat. De B werkt statusverhogend en is in Bommels land van herkomst, Amerika, gebruikelijk. In de brievenrubriek "Van heer tot heer" in het weekblad Tom Poes dat van 1947–1951 verscheen, heeft een redactrice ten onrechte beweerd dat de B voor Berendinus stond.
maandag 7 januari 2008 om 23:20
dinsdag 8 januari 2008 om 08:51
De kleur is anders ,dat klopt .Oude jenever is bijgekleurd met karamel en Meisje had het over alcoholpercentage..niet helemaal goed want er is een verschil tussen de suikers Jonge jenever bevat 20 gr per liter en oude meer dan 30 gr per liter .
Dus Fachat zat er het dichtste bij .
Erxtrahalo,het ging niet om de verschillende bereidingswijze maar alleen om puur de samenstelling .Korenwijn is bv wel een jeneversoort die in een ander soort hout voor de vaten wordt bereid .Jonge en oude jenever niet
Dus Fachat zat er het dichtste bij .
Erxtrahalo,het ging niet om de verschillende bereidingswijze maar alleen om puur de samenstelling .Korenwijn is bv wel een jeneversoort die in een ander soort hout voor de vaten wordt bereid .Jonge en oude jenever niet