Kittens??

06-04-2011 07:49 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik ben zo een twee weken op zoek naar een kitten.

Niet een speciaal ras, gewoon de europese korthaar.

Nu is het zo, dat ik heel marktplaats heb afkeken.

Maar of; het is te ver weg, ze vragen 200,- (?), ze zijn al gereserveerd, ze mogen pas over een paar weken weg.

Ik ben ongeduldig en het zat in de planning om vandaag de kitten te halen.

Er is al ruim 2 weken een krabpaal plus toebehoren in huis.. Maar nog geen katje :(

Iemand een tip?
Bij dierenwinkels of supermarkten hangen vaak advertenties voor kittens en anders even bij het asiel kijken..

Weet trouwens wel dat er rond deze tijd gewoon minder kittens zijn, de meesten worden pas over een maand geboren
ga eens naar het asiel, genoeg katten te vinden (ook kittens)
Kattenopvang bij je in de buurt?

Google is je vriend
Nope
O ja, heel veel plezier met je nieuwe huisgenoot!

(En vergeet hem/haar niet te laten 'helpen.')
Nope
Je bent gewoon nog iets te vroeg, maar aan het eind van de maand zitten de asiels weer vol, dus nog even kiezen op elkaar zetten.

De voordelen van een asielkittentje: de keuze is enorm groot, dus je kunt het meest passend diertje voor jouw situatie kiezen (bijv. extra makkelijk en sociaal als je kleine kinderen hebt) en zelf het geslacht en de kleur bepalen, ze zijn door de DA nagekeken, ze zijn geënt, gechipt, ontwormd en ontvlooit, je mag ze op kosten van het asiel laten castreren/steriliseren en als ze de eerste periode ziek worden (bijv. niesziekte door de stress van de verhuizing) betalen ze die DA kosten ook of je mag naar hun DA gaan.
Kijk ook even hier: www.dierenasiels.com
OT:

Je bent er vroeg bij Iris!
Nope
Jep, het asiel gaat nu snel vollopen met kittens! Ik zou ze daar gaan halen, worden vaak ook nog geent en 'geholpen' als ze oud genoeg zijn.
ook ik zoek een kitten en de prijzen zijn idioot voor n gewone huis en keuken kat,vooral op de rode bieden mensen ontzettend veel.

voor n raskat betalen oke maar voor n gewone 2 a 300 euro nee dank u.

heb je al bij gratis.nl gekeken daar staan ze ook op.

ik weet nog 2 nestjes in almere die gratis zijn,voor mij te ver,wie weet voor jou niet.

ik lees je reactie later wel,nu moet ik rennen naar t werk.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Ik heb een geweldige kitten opgehaald bij Kittenopvang Bovenwater in Rijpwetering. Heel goed opgevoed en als het kitten seizoen is begonnen een grote keus.

Ik zou never nooit een kitten halen via marktplaats. Daar had ik ook eerst gekeken en ik kreeg er geen goed gevoel bij. ¤200 voor een kitten, het is toch geen handelswaar. Bij de kitten opvang betaal je wat voor de onkosten, that's it.
Nou, je kan het ook zo bekijken. Als je ¤ 200 voor een kitten hebt betaald, is het geen impulsaankoop geweest. Dan heb je er echt goed over nagedacht.
Nope
Almere is voor mij wel te doen, ik kom uit Amsterdam?

En ja, ik weet dat ik te vroeg ben.. Ik ben nooit eens op tijd

Maar goed, ik kan het niet langer verdragen om naar een lege krabpaal te kijken.

Het is wel een leuke krabpaal hoor, daar niet van. Maar met kat is die nog leuker..

En ik laat hem zeker 'helpen'. Ik ga alles doen wat goed is voor hem/haar..

Pff.. en dan te bedenken dat ik er vroeger niks van wou weten.
Bij een asiel betaal je gemiddeld E 60,-- voor een kitten maar dat komt door alle zorg die er aan wordt besteed(zie mijn eerdere post).

Ik ben trouwens wel blij als ze voor kittens op MP geld vragen, want dan wordt het minder een impulsaankoop en dat eindigt het diertje ook minder snel in een proefdierencentrum of in de maag van een slang.
quote:ovchipkaart schreef op 06 april 2011 @ 08:15:

Almere is voor mij wel te doen, ik kom uit Amsterdam?

En ja, ik weet dat ik te vroeg ben.. Ik ben nooit eens op tijd

Maar goed, ik kan het niet langer verdragen om naar een lege krabpaal te kijken.

Het is wel een leuke krabpaal hoor, daar niet van. Maar met kat is die nog leuker..

En ik laat hem zeker 'helpen'. Ik ga alles doen wat goed is voor hem/haar..

Pff.. en dan te bedenken dat ik er vroeger niks van wou weten.

In de buurt van Amsterdam kan ik je uit eigen ervaring de volgende asiels aanraden:

Dierentehuis Kennemerland in Zandvoort

Kerbert Dierentehuis in IJmuiden

Dierenasiel Amsterdam-Noord

Dierenopvangcentrum Amsterdam
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 06 april 2011 @ 08:02:

OT:

Je bent er vroeg bij Iris!

OT terug:

Machut!

Ik zit midden in een verbouwing, dus ik moet heel vroeg uit mijn bed voor de werklui .
Alle katten die ik ooit heb gehad waren half april geboren. Dan moeten ze nog een week of 12 bij hun moeder blijven? Dus dat wordt juli.
En waarom perse een kitten? Je kan ook een leuke kat van een jaar kiezen: ook nog heel speels maar wel geholpen, zindelijk en ze maken niet alles kapot.
quote:iris1969 schreef op 06 april 2011 @ 08:15:

Ik ben trouwens wel blij als ze voor kittens op MP geld vragen, want dan wordt het minder een impulsaankoop en dat eindigt het diertje ook minder snel in een proefdierencentrum of in de maag van een slang.

Maar er zitten wel veel oplichters tussen. Ben eens gaan kijken bij een kitten, was ook 200e want zou een half rasje zijn (was het niet). Beestje schatte ik in op 5 weken.. eigenaresse pakte de volwassen moeder ook nog bij haar nekvel op.. niet normaal toch??

Mocht het kitten ook gelijk meenemen.. ja dankje de koekoek, 5 weken!!! Heb die mevrouw even verteld wat ik van haar vind en ben vertrokken..

Ben ergens wel blij dat ik het zo heb gedaan want ik vond het zo zielig dat ik ze allemaal wel mee had willen nemen.

Op MP zouden ze gewoon geen kittens meer mogen aanbieden.. niet op deze manier iig.. je word genaaid waar je bijstaat.. én het is zielig voor het katje..
Eens, MP vind ik ook ongeschikt voor de handel in levende wezens.
quote:PearlGirl schreef op 06 april 2011 @ 08:08:

Ik heb een geweldige kitten opgehaald bij Kittenopvang Bovenwater in Rijpwetering. Heel goed opgevoed en als het kitten seizoen is begonnen een grote keus.Oh is dat die dame die zieke kittens opvangt?? Heb daar ook ooit een geweldig kitten vandaan gehaald!
quote:iris1969 schreef op 06 april 2011 @ 08:47:

Eens, MP vind ik ook ongeschikt voor de handel in levende wezens.

Maarja.. je doet er zó weinig aan.. ik kijk ook bewust niet meer bij de advertentie's op MP.

Ik zocht toen een raskat, eigenlijk een herplaatser als vriendje voor mijn Noor. Ik had al een kat en die wilde niet met Noor spelen (toen nog kitten) en waren eerst naar t asiel gegaan, hadden daar een evenoud kitten gehaald alleen was die 2x zo klein als mijn Noor! (Valt pas op hoe groot ze zijn als je ze naast een normale kat zet haha) Bleek ook helemaal niet te klikken met mijn andere katten, in het asiel hadden ze gezegd dat een poesje best bij 2 katers kan... nou katers sproeide de pan uit (wel geholpen al) mepten elkaar in elkaar en die kleine meid heeft de hele nacht in de hal gezeten voor ik haar weer terug heb gebracht.. vond het zó zielig voor het kitten, want het was echt een schatje..

Uiteindelijk heb ik op MP een geweldige Coon gevonden, herplaatsertje, al een jaar of 2, maar ze zijn de beste vriendjes nu!
Kies hoe dan ook voor een kitten die minstens 12 weken bij de moeder is gebleven. Veel beter voor de kitten, en het levert later ook nog eens een evenwichtiger kat op die alle noodzakelijke opvoeding die eerste 12 weken heeft gehad.
Tsja.. ik zou iig geen geld ervoor betalen: over een maand zoeken zoveel mensen een goed tehuis voor hun nestje kittens.. en enige voordeel van bij mensen thuis afhalen is dat je ze kan zien in een huiselijke omgeving, hoe ze zijn behandeld (liefdevol gekoesterd en verzorgd, mee gespeeld, met andere dieren en gezinsleden,enz of in een doos in een schuur gelaten).

De wat verwaarloosde kittens zouden wellicht juist een goed en zeer liefdevol nieuw baasje verdienen, daar niet van.. Zelf heb ik een kleine rode kater meegenomen vorig jaar uit het buitenland, die een wel heel slechte start heeft gehad (moeder en de rest vh nest dood vd honger/dorst, zaten per ongeluk opgesloten) en dat is een schat! Sociaal, relaxed, aanhankelijk, knuffelig, ondernemend.

Wat wel belangrijk is, is dat je tijd en aandacht hebt, zeker in het begin (vrij kan nemen), zo'n kleintje opeens vanuit drukte (nest, asiel) naar rust en alleenzijn lijkt me een grote overgang. We hebben zelf vorig jaar een nestje gehad (onbedoeld) van 3, waarvan 2 weggegeven, 1 aan een vriendin die al 2 katten had en 1 verderop in de straat. Daar hebben we geen geld voor gevraagd, waren blij dat ze zo goed terecht kwamen.

Nu heb ik er zelf 3 (en ik wou nooit katten!), dwz moederpoes was niet van mij, maar is hier achtergelaten. Ik denk erover voor haar een nieuw huis te zoeken, omdat ik 3 teveel vind qua (financiele) verantwoordelijkheid. Maar kan je dat nog "maken" (2 jaar oud, jaar hier gewoond, dol op dochterpoes en de rode en gewend/geliefd bij ons)?

Kenners onder jullie: wat raden jullie aan?

Wil je per se een kitten? Wordt het een binnenpoes of kan hij/zij (later) ook naar buiten?

Onze buren hebben een rood niet gesteriliseerd vrouwtje en zij willen een nestje, wie weet komen daar wat rode kleintjes straks?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
En waarom maar 1 eigenlijk?? 2 is veel beter.. niet alleen voor de kitten zelf, maar ook voor je meubels

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven