Intentieverklaring zelf regelen?

06-04-2011 19:14 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons bod is geaccepteerd! Het regelen van de financiën is de volgende stap. Omdat ik een jaarcontract heb moet ik een intentieverklaring regelen bij mijn werkgever. Moet ik dit formulier zelf downloaden? Bij p&o zei ze dat ik een formulier zou krijgen. Van welke instantie dan????
Ik heb hypotheek bij Hypotheker geregeld en daar stond er 1 op de site.

Sommige bedrijven hebben een eigen versie van de intentieverklaring, maar daar wordt schijnbaar nogal eens moeilijk over gedaan zei onze hypotheekadviseur.
De geldverstrekker heeft in de meeste gevallen een formulier intentieverklaring voor je. Als je zelf een (ander) formulier van internet haalt, loop het risico dat de geldverstrekker dit formulier niet accepteert en dat P&O opnieuw aan het werk moet voor je.
En als je werkgever dat nu niet geeft?
Wat bedoel je spectral?
quote:spectral schreef op 06 april 2011 @ 19:27:

En als je werkgever dat nu niet geeft?dan heb je geen intentie verklaring, en krijg je geen hypotheek (als een intentieverklaring een voorwaarde is voor een hypotheek)
Meeste werkgevers zullen intentieverklaring wel geven, want ze zitten er niet aan vast, is puur de intentie om je te houden..
Wat als werkgever geen intentieverklaring wil tekenen?
quote:Romi82 schreef op 06 april 2011 @ 19:15:

Ik heb hypotheek bij Hypotheker geregeld en daar stond er 1 op de site.

Sommige bedrijven hebben een eigen versie van de intentieverklaring, maar daar wordt schijnbaar nogal eens moeilijk over gedaan zei onze hypotheekadviseur.Gereageerd met verkeerde account, ik bedoelde hier de werkgeversverklaring, maar zal voor intentieverklaring wel zelfde zijn.
quote:Suze02 schreef op 06 april 2011 @ 19:35:

Wat als werkgever geen intentieverklaring wil tekenen?Wat Gember al zegt, dan geen hypotheek..
Wel apart dat je op huizenjacht gaat en niet van te voren uitzoekt hoe je aan een intentieverklaring komt.
even ter verduidelijking: een intentieverklaring is een werkgeversverklaring. Je werkgever zegt de intentie te hebben je aan te houden. Maar er zijn ook nog andere soorten werkgeversverklaringen. (Maar daar heeft TO het niet over nu)
Dat snap ik Gember, maar TO bedoelt toch een intentieverklaring en ik bedoel een werkgeversverklaring zoals die ook vereist is bij het aanvragen van een hypotheek.

Die wordt door de hypotheekverstrekker onder de naam 'werkgeversverklaring' aangeboden.

@Ondervinding, waarom is het raar dat je eerst op huizenjacht gaat voordat je weet hoe de regeltjes eromheen zijn? Meestal is zo'n verklaring een formaliteit als je weet dat je je werk goed doet.
Het ligt natuurlijk ook aan de hoogte van de hypotheek. Als TO een tophypotheek gaat nemen kan dat mogelijk niet zo verstandig zijn onder deze arbeidsvoorwaarden.
@Mirjam;ik zei niet dat het raar is, maar apart. Een intentieverklaring maakt deel uit van het proces als je een huis wilt kopen. Het is verstandig als je dan goed geinformeerd bent over alle benodigdheden.
quote:Mirjam82 schreef op 06 april 2011 @ 19:48:

@Ondervinding, waarom is het raar dat je eerst op huizenjacht gaat voordat je weet hoe de regeltjes eromheen zijn? Meestal is zo'n verklaring een formaliteit als je weet dat je je werk goed doet.

Je kunt je werk nog zo goed doen, als je een jaarcontract hebt en het werk trekt niet aan of er is onvoldoende omzet, dan wordt je

contract niet verlengd. Ik vraag me af wat nu de waarde van zo'n intentieverklaring is en in hoeverre deze bindend is voor de relatie tussen werkgever en werknemer.
Totaal geen enkele waarde, de werkgever is nergens toe verplicht..... ik begrijp ook niet dat banken dit nog accepteren.
quote:Mirjam82 schreef op 06 april 2011 @ 19:48:

Dat snap ik Gember, maar TO bedoelt toch een intentieverklaring en ik bedoel een werkgeversverklaring zoals die ook vereist is bij het aanvragen van een hypotheek.

Die wordt door de hypotheekverstrekker onder de naam 'werkgeversverklaring' aangeboden.

Daar heb je ook helemaal gelijk in. Ik was een keertje zelf in een situatie dat ik een werkgeversverklaring -niet-intentieverklaring- nodig had, en dat leidde nogal tot wat onbegrijpende blikken bij de salarisadministratie. Maar het is nogal off-topic.
Ik dacht juist dat banken in deze tijd geen intentieverklaring meer accepteren en dat je dus een vast contract moet overleggen. Zelfs voor een huurwoning in de vrije sector vragen corporaties tegenwoordig om een vast contract.
Zelf even downloaden is verstandiger, dan weet je zeker dat je het goede formulier hebt. Gewoon even googlen.

Maar is het niet wat laat om nu dat pas te gaan regelen? Ik heb dit soort dingen al aangevraagd en geregeld voordat ik ging bieden.
Tuurlijk heb ik voordat we überhaupt naar woningen zijn gaan kijken geïnformeerd of ik een intentie/ werkgeversverklaring zou krijgen en dat was geen enkel probleem.

Ik nam alleen aan dat dit van mijn werk moest komen tot zij anders zeiden. Ik ga nu inderdaad dit formulier opvragen van de geldverstrekker dan dat ik een formulier inlever dat niet goedgekeurd wordt.Thanks voor de tips!

En de intentieverklaring is gewoon een manier om te weten of je daar echt werkt en om zeker te zijn dat je een vast inkomen hebt.
Ik hoop voor je dat de hypotheekverstrekker dat voldoende vindt!
@Spectral

Er is nog hoop voor mensen die niet vast in dienst zitten! We hebben net de bevestiging gekregen en alles is geaccepteerd, we hebben een huis gekocht!..we moeten binnenkort alleen nog naar de notaris...whoehoe! happy*happy*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven