Geld & Recht alle pijlers

Geen geld meer...

07-04-2011 07:55 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen geld meer En weet niet zo goed hoe ik dit weekend door moet komen want dinsdag wordt mijn loon gestort.

Studeren is leuk, op dit puntje na...
quote:missfruztiez schreef op 07 april 2011 @ 11:15:

Goh Sweetsummer wat een mooi bestandje! Wat goed dat je het allemaal zo netjes bijhoudt.. Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen. Wel heel lief dat je geld aan een goed doel geeft terwijl je het zelf al niet breed hebt. Jij krijgt trouwens wel veel studiefinanciering, viel me op. Bijzondere situatie? Of lening?

Merelin ik denk dat dat 1e keer en 2e keer is, maar dat weet ik niet zeker natuurlijk .

TO, als je spekjes kan kopen heb je het allemaal nog niet zo slecht . Maar ik snap dat het vervelend is.. Je hebt hier al veel ontzettend goede tips gehad.Ik heb geen vader dus ik krijg een aanvullendebeurs :-) .. Heeft die klojo in iedergeval nog wat nut gehad ..
Goed snuffelen in je huis: Wat kun je verkopen? Wat kun je inleveren bij de supermarkt voor statiegeld? Wat heb je nog op voorraad aan eten? Zoek naar kleingeld! alles bij elkaar leveren die 10-centjes etc soms nog best veel op

Boodschappen doen en de goedkoopste producten kiezen doe je vast al Oh en leg aan het begin van de maand inderdaad wat geld apart (het beste voor mij werkt in een afgesloten spaarpot zodat ik er niet bij kan)
quote:SweetSummer schreef op 07 april 2011 @ 11:17:

[...]

Ik heb geen vader dus ik krijg een aanvullendebeurs :-) .. Heeft die klojo in iedergeval nog wat nut gehad ..

Haha hoe cru dat ook is ik moest wel even lachen om je opmerking .

Maar nogmaals, ik vind het ontzettend knap dat jij je zo goed redt! En ik ben blij dat de IB-groep in de juiste gevallen wel gewoon datgene geeft wat mensen nodig hebben en waar ze recht op hebben .
In mijn 'arme' dagen at ik een week lang spagetti met ketchup.. Kan ik nu ook wel om lachen.

(En moet zeggen dat ik er destijds ook niet zo heel erg mee zat.)
quote:missfruztiez schreef op 07 april 2011 @ 11:22:

[...]

Haha hoe cru dat ook is ik moest wel even lachen om je opmerking .

Maar nogmaals, ik vind het ontzettend knap dat jij je zo goed redt! En ik ben blij dat de IB-groep in de juiste gevallen wel gewoon datgene geeft wat mensen nodig hebben en waar ze recht op hebben .Haha achja.. Bittere dingen maak je alleen beter door er wat om te lachen .. Het is inderdaad fijn dat het in mijn geval zo goed geregeld is. Daar ben ik ook echt dankbaar voor. Als de hele stufi een lening wordt dan weet ik echt niet wat ik moet doen :-s.. Ik ben pas 2e jaars en moet nog 4jr.. Overigens moet ik wel zeggen dat als ik soms echt een dikke rekening heb, mijn moeder bijspringt.. Maar zomaar geen geld hebben aan het einde van de maand, dat laat ik me niet gebeuren .
Voor je jarige vriendin: 1 ui inpakken in cellofaan, strikjes erom. Je geeft haar dus een 'uitje' met jou. Zelf in te vullen voor op een later zonnig tijdstip. Bv. een fietstochtje- met- picknick- uitje. Of een waterfiets-op-de-grachten-uitje. You name it!
O zo herkenbaar. Ik heb ook wel pasta met cup-a-soup saus gegeten. (bij gebrek aan ketsjup)

FF het studentenhuis opruimen als je zelf geen statiegels heb. Misschien ligt er nog wat van huisgenoten die al heel lang weg zijn.
Is TO er nog?
Misschien is TO druk opzoek naar statiegeld flessen of aan de studie
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ook een tip om te eten: Buillonblokjes halen met vermicceli en dan groentesoep maken..Heb je groentesoep en 't kost bijna niks!
sweetsummer, goed geregeld! Ik heb mijn maand ook zo gebudgeteerd, maar ik houd uiteindelijk niet bij iedere maand waar ik mijn geld precies aan uitgeef.

Ik zie soms dat mensen precies bijhouden wat er aan boodschappen, wat er aan luxe boodschappen, cadeautjes, uitgaan et cetera wordt uitgegeven, allemaal met precieze bedragen. Maar ik heb net als jij gewoon 'leefgeld'.

Mijn zorgverzekering betaal ik 1 X per jaar, dan is het goedkoper.

Beetej suf, maar ik wordt altijd heel blij van dit soort schemaatjes, dat geeft een gevoel van controle of zo....
Boodschappen is ook niet te doen met bijhouden. Ik heb het 1 maand geprobeerd, maar werd gek van al die bonnetjes (ik ben heel erg van het contant geld i.p.v. pinnen). De ene maand geef je wat meer uit aan boodschappen dan de andere maand.

Mijn vaste lasten heb ik wel allemaal genoteerd + wanneer ze worden afgeschreven. Zo weet ik wat ik ongeveer over heb om van te leven en kom ik toch altijd redelijk uit met mijn geld
quote:Siss schreef op 07 april 2011 @ 11:37:

Voor je jarige vriendin: 1 ui inpakken in cellofaan, strikjes erom. Je geeft haar dus een 'uitje' met jou. Zelf in te vullen voor op een later zonnig tijdstip. Bv. een fietstochtje- met- picknick- uitje. Of een waterfiets-op-de-grachten-uitje. You name it!WOW wat een leuk idee, ook voor als je niet krap zit, maar erg leuk om te geven!!
quote:nessemeisje schreef op 07 april 2011 @ 10:05:

Ik doe vaak mee aan online-enquetes zoals multiscope e.d.. Heb daar inmiddels al 50 euro mee gespaard. Leuk voor achter de hand.

Maar het zal wel meevallen met dat tekort als je dit weekend wel gewoon naar verjaardagen gaat en spekjes kunt kopen voor in je eten.Mag ik vragen hoe je daar aan mee kan doen? Ik heb al lopen googlen, maar kom niet echt verder.
Ik heb net ook een tabel gemaakt, inderdaad erg simpel haha Nogmaals bedankt, voelt wel fijn altijd zo even in te kunnen vullen (ik was doorgaans elke week bezig met pen en papier hehe)
quote:bartolomeus schreef op 07 april 2011 @ 11:59:

[...]

Mag ik vragen hoe je daar aan mee kan doen? Ik heb al lopen googlen, maar kom niet echt verder.Bij opinionbar kun je je zo aanmelden. Bij multiscope kan ik het op de site even niet vinden, maar die werken meestal met bonnen. Is ook leuk :-)
quote:_Webs_ schreef op 07 april 2011 @ 08:59:

Je hebt er niets aan, maar later lach je hierom en kijk je er met nostalgie op terug (zie de reacties hier). Goede tip van meedoen aan onderzoekjes op de uni, dat is zo weer een euro of 10/20. Verder pasta zonder spekjes, veel thee en wat je verder nog hebt en goedkoop gaan wanfdelen dit weekend ipv stappen!Haha you get it Ik vind het gewoon lastig, maar weet dat ik na dinsdag weer alles kan doen. Beetje gevalletje slechte timing, is ook voor het eerst in 5 jaar studeren... Gelukkig kan ik relativeren en ga ik morgen weer naar 's ouders huis. Me laten verwennen
quote:Lonkaa schreef op 07 april 2011 @ 16:48:

[...]

Haha you get it Ik vind het gewoon lastig, maar weet dat ik na dinsdag weer alles kan doen. Beetje gevalletje slechte timing, is ook voor het eerst in 5 jaar studeren... Gelukkig kan ik relativeren en ga ik morgen weer naar 's ouders huis. Me laten verwennen he TO, je bent er weer! kun je ook nog even op alle andere vragen reageren
Ik heb het vandaag-probleem opgelost Bleek nog geld op mn chipknip te hebben staan, daar nog wat eten voor vanavond mee gekocht (aangevuld met wat ik nog had), morgen ga ik naar m'n ouders en dan moet het weekend hopelijk wel goed komen.

Wat veel mensen al zeiden: over een paar jaar is dit (hopelijk) nostalgie
quote:gember999 schreef op 07 april 2011 @ 16:49:

[...]

he TO, je bent er weer! kun je ook nog even op alle andere vragen reageren Ja sorry, heb nog wel college overdag Ben geen luie uit-haar-neus-vreet-student (en die zijn er genoeg)
quote:nessemeisje schreef op 07 april 2011 @ 14:31:

[...]

Bij opinionbar kun je je zo aanmelden. Bij multiscope kan ik het op de site even niet vinden, maar die werken meestal met bonnen. Is ook leuk :-)Ik heb me gelijk ingeschreven

*Is ook arme student*
Succes gegarandeerd!quote:thee schreef op 07 april 2011 @ 11:57:

[...]

WOW wat een leuk idee, ook voor als je niet krap zit, maar erg leuk om te geven!!
Je hebt er nu niets aan, maar voor de toekomst: ik had altijd een noodvoorraad eten. Goedkope macaroni, blikjes tomatenpuree, soep in blik of zak, kruiden natuurlijk, blikjes groente, een zak pinda's wat gehakt in de vriezer, een zak gemixte groente in de vriezer dat soort dingen. Als ik dan krap zat wist ik dat ik altijd eten in huis had :-). Bovendien kosten dat soort voorraden niet veel geld.

Ik heb nog steeds voorraden, maar dan niet meer uit noodzaak .

Een vroeger huisgenootje van mij verzamelde lege flessen in grote plastic tassen, als ze krap zat ging ze ermee naar de supermarkt.

Zelf had ik ook altijd een kleine noodvoorraad geld in een spaarpot.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Is dat opinionbar betrouwbaar?
Ja dat vraag ik me ook af Lonkaa, en gaat het een beetje snel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven