Discussie over vreemdgaan

06-04-2011 19:58 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst had ik het er met een vriendin over.. Wiens verantwoordelijkheid is het vreemdgaan nu eigenlijk?

Heel vaak zien ze de vrouw waar de man mee vreemdgaat als de boosdoener, de stoker, de slet etc.

Maar als ik er goed na kijk, niemand dwingt die man om het te doen.

Zijn mannen eigenlijk wel te vertrouwen??

Als je als vrouw goed je best doet, kan je dan altijd een man verleiden als je wilt?

Ik denk toch van niet, als de relatie goed zit.

En nee ik ben dat niet van plan.. Het is me echter wel een keer overkomen.. Dat ik met een bezette man heb gezoend.

Mijn eigen relatie was net over, man troostte me en van het een kwam het ander. Hij wilde wel meer maar ik heb het bij zoenen gehouden en heb me daarna ook wel schuldig gevoeld.

Daarna nog een keer meegemaakt dat een bezette man interesse toonde. Maar ik wil dit gewoon niet.

Maar ik heb nu wel wat het idee dat er maar weinig mannen echt trouw zijn. Ook wel van iemand gehoord die het bed had gedeeld met een man en er pas later achter kwam dat hij getrouwd was.

Nu even terug naar het punt waar het om gaat. Ik zie het nog altijd zo dat het de verantwoordelijkheid is van degene die een relatie heeft, niet diegene met wie hij of zij vreemdgaat.

Toch merk je vaak dat vrouwen bijvoorbeeld de andere vrouw de schuld geven. Die heeft haar man "verleid". Benieuwd hoe jullie het hier zien. Het gaat niet over mezelf maar het vreemdgaan in het algemeen.
Interessant topic ja.

Mensen gaan zoveel vreemd, en dan hoor ik het meeste over de mannen inderdaad.

Maar eigenlijk moet je je daar geen zorgen om gaan maken, want anders is je relatie gelijk al gedoemd te mislukken als je het van te voren al moeilijk kan vertrouwen.
@ Ruza Nou wat ik van een aantal situaties weet: financiele afhankelijkheid, voor de kinderen bij elkaar blijven, het begint als luisterend oor en het wordt meer, bang voor de reacties vanuit de familie. Zullen ongetwijfeld meer redenen zijn maar dit is wat ik er van heb begrepen.
O ja en niet te vergeten dat sommige problemen pas duidelijk worden omdat die ander persoon er is (dan komen ze er achter wat er aan hun relatie schort en kunnen ze het ineens wel benoemen).
Wie zich bezig houdt met de schuldvraag houdt zich al niet meer bezig met de relatie
quote:liselore schreef op 06 april 2011 @ 20:02:

iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen handelen ..Eens.
Ik vind diegene waarmee wordt vreemd gegaan niet verantwoordelijk, tenzij die ook een vriendschap oid heeft met de partner van de vreemdganger. Ik ben vreemd gegaan in het verleden en dat vind ik geheel en al mijn eigen verantwoordelijkheid. Die anderen hadden niets met mijn partner te maken. Ze hadden principieel kunnen zijn en kunnen zeggen: nee, ik wil alleen seks met je als je ongebonden bent, dat was een mogelijkheid geweest. Dat deden ze niet. Maakt dat ze mede verantwoordelijk voor mijn vreemdgaan? Vind ik onzin. Mijn daden, mijn relatie, mijn verantwoordelijkheid.
quote:Ruza schreef op 06 april 2011 @ 21:03:

Degene die in de relatie zit is altijd verantwoordelijk(ook als zijn vrouw een crocs en fleecetruien dragend zeikwijf is). De persoon met wie wordt vreemdgegaan deels ook(als die persoon weet dat de vreemdganger een relatie heeft) maar degene met de relatie is hoofdverantwoordelijke.

Nu lijkt het in je OP net of alleen mannen vreemd gaan trouwens. Dat is niet zo. Vrouwen verbergen het alleen beter volgens mij

En vrouwen geven graag de "andere" vrouw de schuld, want dat vinden ze makkelijker dan hun vent de schuld geven.

My words.

Het percentage vreemdgangers is redelijk gelijk verdeeld tussen mannen en vrouwen.

Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat meer mannen losse scharrels/one-nikght-stands hebben en vrouwen meer langere buitenechtelijke relaties.

En ja, het 'die ander' is idd makkelijker denk ik.

Schuld? Voor mij degene die zijn partner bedriegt. Maar zodra er gepraat moet gaan worden hoe nu verder na het vreemdgaan staat schuld in de weg (IMHO).

Dan heeft diegene een schuld die ingelost moet worden, ook zo gezellig voor de sfeer enzo.

Los van een O-N-S, maar vaak is er wel een oorzaak voor het vreemdgaan. Niet dat ik die ander dan maar de schuldgeef van te weinig aandacht geven, altijd weg, slonzig etc, want ook hier: liever geen schuldvraag.

Nope, hup aan de slag met 'thuis'.
Je bent zelf een theepot
Degene met wie vreemd gegaan wordt, weet het niet altijd. Is mij overkomen.

Leuke man ontmoet, ik dacht, leuk voor een nachtje. Kreeg allemaal smsjes daarna, hij vond me zo leuk en wilde me blijven zien etc.

Maar ik had zoiets van er klopt iets niet en dat bleek ook, hij had al 10 jr een vriendin.

Ik denk trouwens dat als je een affaire met iemand begint er wel degelijk iets niet oke is met je relatie.
Cum non tum age
quote:noa schreef op 07 april 2011 @ 19:07:

Ik denk trouwens dat als je een affaire met iemand begint er wel degelijk iets niet oke is met je relatie.

Dit betwijfel ik... sommige mensen kunnen ook gewoon niet zonder die spanning. En willen het gevoel hebben dat ze nog "goed in de markt liggen".

Er is dan iets mis met die persoon, niet met die relatie.

Maar er zijn ook relaties waarin er wat ontbreekt, waardoor iemand het buitenshuis gaat zoeken. (waar ik het niet mee eens ben!)

Ik zie het vreemdgaan dus wel als de schuld van de partner en niet van de derde partij.

Hoe erg een vrouw ook haar best doet de man te verleiden, het is nog altijd de man zelf die beslist.

Hij kan toch ook nee zeggen??

Hij steekt altijd nog zelf die lul erin

Het vlees is zwak zullen we dan maar zeggen.
Maar wie heeft er dan bepaald, dat men monogaam moet zijn?
quote:miss_sparkle schreef op 07 april 2011 @ 19:25:

[...]

Dit betwijfel ik... sommige mensen kunnen ook gewoon niet zonder die spanning. En willen het gevoel hebben dat ze nog "goed in de markt liggen".

Er is dan iets mis met die persoon, niet met die relatie.

Maar er zijn ook relaties waarin er wat ontbreekt, waardoor iemand het buitenshuis gaat zoeken. (waar ik het niet mee eens ben!)

Ik zie het vreemdgaan dus wel als de schuld van de partner en niet van de derde partij.

Hoe erg een vrouw ook haar best doet de man te verleiden, het is nog altijd de man zelf die beslist.

Hij kan toch ook nee zeggen??

Hij steekt altijd nog zelf die lul erin

Het vlees is zwak zullen we dan maar zeggen.Hoe je het ook wendt of keert, als 1 persoon in de relatie de behoefte aan spanning heeft en die oplost middels vreemdgaan, dan is er m.i. iets mis in de relatie. Niet dat de relatie an sich slecht is, maar er is iemand in de relatie met andere behoeftes die hij/zij blijkbaar geheim moet houden voor de partner. Als het een open relatie is, is het prima. Maar op het moment dat er stiekem een affaire wordt begonnen, breng je dus bewust een 3e in de relatie. Dat maakt in mijn ogen dat de relatie niet goed is.
Cum non tum age
Diegene die vreemd gaat sowieso en de persoon waar hij/zij mee vreemd gaat ook als hij/zij op de hoogte is dat de persoon in kwestie een relatie heeft of getrouwd is.
quote:Zamirah schreef op 07 april 2011 @ 19:33:

Maar wie heeft er dan bepaald, dat men monogaam moet zijn?

Als 1 van beiden niet voor een open relatie is, dan zou degene die vreemd wil gaan open kaart moeten spelen en zeggen dat hij niet monogaam kan of wil zijn. Dus eigenlijk bepaal je dat samen. Alleen zo simpel ligt het niet, soms "overkomt" iemand het en is het niet de bedoeling de partner kwijt te raken.

Dus men verzwijgt het vreemdgaan maar, om de mogelijke gevolgen te ontlopen.
Nogal logisch diegene die bezet is.
quote:amy2010 schreef op 06 april 2011 @ 23:34:

O ja en niet te vergeten dat sommige problemen pas duidelijk worden omdat die ander persoon er is (dan komen ze er achter wat er aan hun relatie schort en kunnen ze het ineens wel benoemen).

Dit is zooooo waar !!! Mijn man heeft onlangs ook een scheve schaats gereden. Had nooit iets gemerkt dat er iets mankeerde aan onze relatie. Ok, na al die jaren wordt alles een beetje "gewoon", maar dacht dat dat voor hem ook OK was. Hij heeft nooit aangegeven dat hij niet zo gelukkig meer was in onze relatie.

Na zijn slippertje kwam ineens alles naar boven. Kon hij ineens wel praten over z'n gevoelens en wat hij thuis miste en wat hij graag wilde etc.
Ik heb het ook nooit begrepen dat de derde partij altijd met modder wordt besmeurd. Bij mij is ook veel vreemdgegaan en ik heb echt nog NOOIT de vrouw in kwestie schuldig verklaard. Als ze mijn beste vriendin was geweest dan is het natuurlijk een ander verhaal. Ik denk dat sommige mensen toch graag willen zien dat hun partner met een wat minder vol verstand ging bedriegen. Hij is verleid! Ze zegt dit en dat tegen hem! Dat is natuurlijk onzin...
quote:breezerananas schreef op 08 april 2011 @ 09:43:

[...]

Dit is zooooo waar !!! Mijn man heeft onlangs ook een scheve schaats gereden. Had nooit iets gemerkt dat er iets mankeerde aan onze relatie. Ok, na al die jaren wordt alles een beetje "gewoon", maar dacht dat dat voor hem ook OK was. Hij heeft nooit aangegeven dat hij niet zo gelukkig meer was in onze relatie.

Na zijn slippertje kwam ineens alles naar boven. Kon hij ineens wel praten over z'n gevoelens en wat hij thuis miste en wat hij graag wilde etc.

Of het nou waar is of niet dat er iets niet goed zat, hij heeft wel mooi de aandacht van zijn slippertje afgeleid. Is ook een tactiek hoor!

Dat er nog nooit eerder over gesproken is dan vind ik het al helemaal geen excuus (voor zover het uberhaupt een excuus genoemd mag worden)
Dat denk ik dus ook steeds, dat die gesprekken over gevoelens etc. een afleiding is voor z'n slippertje. Dat ik het hem dan makkelijker vergeef ofzo, omdat we ons dan meer richten op hoe we de relatie weer leuker maken.

Pfff......moeilijk allemaal.
Vreemdganger is verantwoordelijk. Hoe je het ook wendt of keert, die heeft verantwoording af te leggen en niet degene die de vreemdganger ´ontvangt´.
Trap er niet in! Jullie hebben besloten door te gaan samen. Hij heeft JOU heel erg pijn gedaan en dat mag je gewoon rustig verwerken vind ik, voordat je je op je eigen tekortkomingen/tekortkomingen van de relatie moet gaan richten.

Ik heb ook echt heel veel van dit soort tactieken meegemaakt. Spontane hyperaanvallen tijdens confrontaties, enorm ziek worden, de rollen verdraaien en ineens gaan twijfelen over de relatie om de controle weer te krijgen etc.

En of het nou (onbewuste) manipulatie is, de aandacht wordt wel mooi even ergens anders op gericht!
Het was voor mij schok op schok. Eerst dat slippertje en meteen daarna dat ie niet meer wist wat z'n gevoelens voor mij waren. Dat laatste vond ik 10 x zoveel erger.

Met een eenmalig slippertje kan ik nog wel leven, alleen hij is er meteen van ondersteboven. Dat zijn gevoel minder is voor mij (en mss niet meer terugkomt) vind ik vreselijk. Vooral omdat ik dacht dat we een goede relatie hadden.

We praten veel (niet meer over z'n slippertje) en hij geeft nu aan dat we op de goede weg zijn, dat hij weer van me houdt en we doen meer leuke dingen samen.

Maar ja.....dat vertrouwen he. Hoop dat dat ooit weer terugkomt want het voelt als een hel binnen in mij.
quote: Ruza 06-04-2011, 21:03

Degene die in de relatie zit is altijd verantwoordelijk(ook als zijn vrouw een crocs en fleecetruien dragend zeikwijf is). De persoon met wie wordt vreemdgegaan deels ook(als die persoon weet dat de vreemdganger een relatie heeft) maar degene met de relatie is hoofdverantwoordelijke.

Wat is er mis met Crocs en fleecetruien? :-0
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik lees hier soms dat vreemdgaan te maken zou hebben met niet gelukkig zijn in je relatie. Dat zal zeker soms zo zijn, maar is niet altijd het geval. Ik ben zelf ook ooit vreemd gegaan (affaire gehad) en dat stond los van wel of niet gelukkig zijn met mijn vriend.

Ik vond de spanning, de opwinding, de nieuwigheid etc. erg interessant en dat werkte een soort van verslavend op mij. Daarnaast had ik een onwijze klik met de man in kwestie en was het niet alleen puur fysiek gerelateerd.

Mijn relatie met mijn vriend was prima. Wel zat ik destijds zelf niet altijd lekker in mijn vel door veel veranderingen in mijn leven. Vreemdgaan heeft daar zeker mee te maken gehad, maar stond bij mij 100 procent los van de liefde die ik voor mijn vriend voelde en de kwaliteit van mijn relatie. Uiteindelijk ben ik er mee gestopt en heb ik me weer volledig op mijn relatie gestort. Want dat is wel iets bij vreemdgaan dat hoort... dat je een ander in je hoofd, in je lijf hebt.

Wie er verantwoordelijk is? Degene die een relatie heeft, de ander niet wat mij betreft...
Beiden zijn verantwoordelijk en degene die een relatie heeft is de hoofdverantwoordelijke.. Hij/Zij is uiteindelijk degene die een relatie heeft.
Heb het gevoel dat Amy2010 er zelf in getrapt is, terwijl ze wist dat de man getrouwd was, ws zelfs een bekende van het echtpaar..of dat ze zo,n geval kent.

Het zijn de standaard smoezen van een man, om de vrouw in bed te krijgen "mijn relatie loopt niet goed "mijn vrouw begrijpt me niet "ik zou wel bij haar weg willen, maar het kan niet vanwege de kinderen en de financieen "" enz enz...Soms heb je als echtgenote wel eens een periode dat je niet aan al de behoeftes van je man toe komt, lullig voor hem, maar nog luliger als een bekende dan meent haar kans te moeten grijpen

En als hij dan begripvol is verwend door zijn "vriendin" kruipt hij doorgaans thuis nog even "lekker" tegen zijn eigen vrouw aan.

Dat het hem gelukt is de "vriendin "te krijgen streelt zijn ego,

en dat geeft hij zomaar niet op.

maar hij houdt van zijn vrouw, en wil haar niet kwijt.

mannen zijn vreemde wezens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven