Hoe lang strijken jullie gemiddeld?

07-04-2011 21:16 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er net zo'n 2,5 uur over gedaan om 1 flinke wasmand weg te strijken! Ik vind dit verschrikkelijk lang duren. En dan ben ik nog niet eens een pietje precies.

Vaak stel ik het uit, omdat ik wel betere dingen te doen heb in 2,5 uur. (Zoals afstuderen...) Met als gevolg dat het er een week later nog staat en er al weer een wasmand extra bij staat te wachten, wat nóg langer duurt!

Nu is het alleen nog maar de was van mij en mijn vriend, maar hoe moet dat dan als we straks een gezin met kinderen hebben? . Ben bang dat ik er een dagtaak aan ga krijgen!

Ik heb een stoomstrijkijzer. Maakt een stoomgenerator nog wat uit in snelheid? En hoe doen jullie dat met dekbedovertrekken? Ik doe ze nu maar gewoon verkreukeld om de dekens, want strijken lukt me niet. Veel te groot! Voor ik aan het eind ben, is de bovenkant al weer gekreukt.

Hoe lang doen jullie gemiddeld over 1 mand was? (Voor degenen die de moeite nemen om te strijken tenminste want ik lees ook veel verhalen van mensen die niet/nauwelijks strijken ).
Ik strijk gewoon niet! Ik koop ook mijn kleding daarop Mijn vriend mag zijn eigen kleren strijken. Gewoon netjes ophangen en een warme hand met opvouwen.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ik hoor bij die laatste groep. Opvouwen vind ik al opgaaf genoeg.
Nou lieve schat, niet, ik hang goed uit en man strijkt zijn overhemden.

En natuurlijk moet er weleens iets gestreken worden maar 2,5 uur, ben je gek ofzo, leef je voor je was?

De kinderen hebben het 1 uur aan het is of goor of weer gekreukt..
Ik strijk niet

Eigenlijk worden hier alleen de overhemden van man gestreken en de kussenslopen. Voor mijn zoon eigenlijk niets. Af en toe een bloesje. Maar dat is het werk niet.

Ik vraag mij altijd af wat mensen te strijken hebben. Boeit toch ook niet dat je dekbedhoes gekreukt is?
Ik strijk nooit, niets... Man heel soms overhemd. Hangen alles nat op hangertje, hebben weinig kreukels. Zonde van je tijd ja (0:
Ik strijk als ik iets aan doe

Vouw de was zonder te strijken op en strijk dan pas als het gebruikt wordt.

Maar dit is geloof ik geen antwoord waar je wat aan hebt hè?

(zorgt er wel voor dat ik die 2,5 uur inderdaad gebruik voor andere dingen, bv de was opvouwen want veeeeeeel was hier)
En als ik strijk, dan strijk ik snel: alleen wat ik nodig heb (bloesje) en alleen wanneer ik het nodig heb (sollicitatiegesprek). Dekbedovertrekken strijk ik dus niet, want niet nodig, want niet zichtbaar bij sollicitatiegesprek.
Ik heb een volle mand staan, doe ik morgen. Zal kijken hoe lang ik er over doe, maar op zeker geen 2.5 uur!!
alles bijelkaar strijk ik percies 0 minuten per wasmand. Ik heb wel wat beters te doen...
...
eenhoorn wijzigde dit bericht op 01-05-2011 18:34
Reden: ...
% gewijzigd
'n Stoomstrijkijzer maakt zeker wel uit in de snelheid, werkt veel prettiger. Ook wanneer het goed nog niet helemaal droog is, dan heet het strijkdroog. Met kastdroog heb je veel meer tijd nodig.

Dekbedovertrekken meteen nadat ze gecentrifugeerd zijn, uit de machine halen en uitslaan, opvouwen. Daarna strak ophangen, en het liefst met zijn 2 opvouwen. Dan hoef je niet meer te strijken. Moet je wel goeie ophang-mogelijkheid hebben!!!

En natuurlijk maakt routine ook veel verschil, en de maat van de kleding ook. Ik heb laatst een keer een 6XL-overhemd gestreken, dan ben je een keer zo lang bezig als met een M . . . .

Ik vond het altijd heerlijk om te doen, kreeg ook altijd complimenten dat het gezin er zo netjes uit zag! Nu, alleen, heb ik niet veel strijkgoed meer . . . . iig geen overhemden meer voor man naar kantoor . . . . . en ik koop ook veel kleding die geen strijkbeurt nodig heeft . . . . .
Misschien 10 minuten per maand? Ik probeer het zoveel mogelijk te voorkomen...
Ik strijk 1x in de week ongeveer 'n uurtje, voornamelijk overhemden van m'n vriend en soms wat shirtjes van mijzelf. De rest wordt niet gestreken
Haha ja maar het voelt zo lekker als het je dekbed zo kraakhelder en kreukloos fris is . Helaas maak ik dat niet veel mee.

Tsja, ik heb altijd veel spijkerbroeken, die echt niet ongekreukt uit de wasmachine komen, veel blousjes/overhemden, werkkleding van vriend, veel t-shirts van vriend. Veel dingen die niet in de droger mogen, krijg ik ondanks goed strak uithangen, toch niet ongekreukt van het droogrekje af hoor...
Ik strijk ook echt amper. De meeste kledingstukken/beddegoed hebben dat niet nodig :D

Ik denk dat ik één keer in de maand een blouse strijk.
Ik heb zo'n stoomgenerator, of hoe dat ding ook mag heten. Zou er nooit meer één kopen, merk niet echt veel verschil.

Dekbedovertrekken strijk in niet. Ik heb overtrekken van 220x240, is echt niet te doen. Ik doe ze tegenwoordig niet meer in de droger maar laat ze over een groot droogrek drogen en dat scheelt heel veel kreukels.
Nou ja dat was een beetje jokken (van dat 2,5 uur was opvouwen....)

Grappig toen ik antwoordde had nog niemand dat gedaan en nu blijkt niemand te strijken. De strijkers hebben natuurlijk ook geen tijd om te forummen
Ik strijk dus echt nooit! *zal wel onder de slechte huisvrouwen vallen*

Maar dingen uit de droger direct opvouwen en andere dingen goed uithangen om te laten drogen. Dan is strijken echt niet nodig.
Gewoon niet strijken en je man het lekker zelf laten doen No way dat ik later de overhemden van m'n man ga staan strijken!
Hoezo strijkt jouw vriend zelf niet?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Als je nou eens gewoon alleen maar blouses en overhemden strijkt en eventueel de broeken voorzover die niet naar de stomerij gaan? De rest vouw je gewoon op. Ik strijk hooguit een half uur in de week.
verba volant, scripta manent.
Haha, nu al zoveel die hun was niet strijken:) Ik ben er ook zo een. Ik hang gewoon de natte was op aan hangers, en zo kunnen ze dan ook gelijk de kast mee in als ze droog zijn. En dekbedovertekken e.d. grote items, die hang ik over het balkon. Ik heb het idee dat ze dan best aardig glad worden. Die dingen zal ik nooit strijken, geen beginnen aan. Ik strijk pas iets als ik het in de droger heb gedaan en zo gekreukeld eruit is gekomen dat het er niet uit ziet. Maar dan gaat het eigelijk altijd om bloesjes of broeken.

Ik vind strijken overigens best leuk, daar ligt t niet aan. Maar als het niet hoeft, zijn de strijkbout en ik nog steeds even goede vriendjes!
quote:prulletje schreef op 07 april 2011 @ 21:21:

Veel dingen die niet in de droger mogen, krijg ik ondanks goed strak uithangen, toch niet ongekreukt van het droogrekje af hoor...Ik hang ze niet aan een rekje maar alleen aan kledinghangers. Dan komen ze echt strijkvrij in de kast
Je gaat steeds minder strijken is mijjn ervaring man, kinderen en ik hebben genoeg kleren, dan hoef ik minder te strijken.

Maar ik strijk wekelijks of om de week 1-2 uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven