Hoe lang strijken jullie gemiddeld?
donderdag 7 april 2011 om 21:16
Ik heb er net zo'n 2,5 uur over gedaan om 1 flinke wasmand weg te strijken! Ik vind dit verschrikkelijk lang duren. En dan ben ik nog niet eens een pietje precies.
Vaak stel ik het uit, omdat ik wel betere dingen te doen heb in 2,5 uur. (Zoals afstuderen...) Met als gevolg dat het er een week later nog staat en er al weer een wasmand extra bij staat te wachten, wat nóg langer duurt!
Nu is het alleen nog maar de was van mij en mijn vriend, maar hoe moet dat dan als we straks een gezin met kinderen hebben? . Ben bang dat ik er een dagtaak aan ga krijgen!
Ik heb een stoomstrijkijzer. Maakt een stoomgenerator nog wat uit in snelheid? En hoe doen jullie dat met dekbedovertrekken? Ik doe ze nu maar gewoon verkreukeld om de dekens, want strijken lukt me niet. Veel te groot! Voor ik aan het eind ben, is de bovenkant al weer gekreukt.
Hoe lang doen jullie gemiddeld over 1 mand was? (Voor degenen die de moeite nemen om te strijken tenminste want ik lees ook veel verhalen van mensen die niet/nauwelijks strijken ).
Vaak stel ik het uit, omdat ik wel betere dingen te doen heb in 2,5 uur. (Zoals afstuderen...) Met als gevolg dat het er een week later nog staat en er al weer een wasmand extra bij staat te wachten, wat nóg langer duurt!
Nu is het alleen nog maar de was van mij en mijn vriend, maar hoe moet dat dan als we straks een gezin met kinderen hebben? . Ben bang dat ik er een dagtaak aan ga krijgen!
Ik heb een stoomstrijkijzer. Maakt een stoomgenerator nog wat uit in snelheid? En hoe doen jullie dat met dekbedovertrekken? Ik doe ze nu maar gewoon verkreukeld om de dekens, want strijken lukt me niet. Veel te groot! Voor ik aan het eind ben, is de bovenkant al weer gekreukt.
Hoe lang doen jullie gemiddeld over 1 mand was? (Voor degenen die de moeite nemen om te strijken tenminste want ik lees ook veel verhalen van mensen die niet/nauwelijks strijken ).
donderdag 7 april 2011 om 23:04
donderdag 7 april 2011 om 23:05
Hm, voor ik het strijken opgeef ga ik toch eerst maar eens proberen wat effectiever mijn was uit te hangen denk ik. Ik haal eigenlijk alles meteen uit de wasmachine of droger als het klaar is, dus daar kan het niet aan liggen. Maar ondanks de vele reacties ben ik nog steeds niet overtuigd om niet te strijken. Overigens strijk ik ook geen kleding zoals ondergoed of sokken of kleding dat ergens onder aan moet, wat je dus niet ziet hoor. Zo gek ben ik ook weer niet. En beddengoed strijk ik dus ook niet, maar zou het wel eens lekker strak en ongekreukt willen hebben. Maar niet in ruil voor zoveel moeite!
donderdag 7 april 2011 om 23:39
vrijdag 8 april 2011 om 06:59
Geweldig topic! Ik dacht dat ik een van de weinige was die nooit strijkt.
Mijn schoonmoeder zat me laatst zo raar aan te kijken toen ik vertelde nooit te strijken.
Ik heb er geen tijd voor en als ik er al tijd voor zou hebben dan zou ik het zonde vinden van mijn tijd!
(Owja als er ooit iets tussen zit wat erg gekreukt is strijk ik het wel even snel, misschien in het totaal 5 min per maan)
Mijn schoonmoeder zat me laatst zo raar aan te kijken toen ik vertelde nooit te strijken.
Ik heb er geen tijd voor en als ik er al tijd voor zou hebben dan zou ik het zonde vinden van mijn tijd!
(Owja als er ooit iets tussen zit wat erg gekreukt is strijk ik het wel even snel, misschien in het totaal 5 min per maan)
vrijdag 8 april 2011 om 07:19
quote:Akakia schreef op 07 april 2011 @ 22:08:
Ik kijk wel eens met stiekem verlangen naar die TellSellreclame van dat bolletje met uitsteeksels dat je in de droger kan stoppen. En dan is ál je was voor áltijd heel kreukvrij
Zou het helpen? Wie weet ut?Ik heb een test gelezen. Het bleek helaas niet echt te werken!
Ik kijk wel eens met stiekem verlangen naar die TellSellreclame van dat bolletje met uitsteeksels dat je in de droger kan stoppen. En dan is ál je was voor áltijd heel kreukvrij
Zou het helpen? Wie weet ut?Ik heb een test gelezen. Het bleek helaas niet echt te werken!
vrijdag 8 april 2011 om 07:22
Ik strijk vrijwel alles (behalve handdoeken en dekbedovertrekken/lakens) sinds we kinderen hebben, daarvoor streek ik nooit. Ik vind die kinderkleertjes gewoon niet zo leuk staan als ze gekreukt zijn en als ik toch bezig ben strijk ik onze eigen kleding ook gelijk. Ik heb wel een stoomgenerator sinds die tijd en het strijken gaat dus echt wel veel sneller dan met een gewoon stoomstrijkijzer. Ik hoef nog maar 1 x ergens overheen te gaan en het is gelijk glad. Ik strijk standaard dus 2 x per week een uur en dan heb ik alles weggestreken (volle wasmand per keer, van circa een meter hoog). Ik ga lekker in de slaapkamer voor de tv zitten tijdens het strijken, is echt een uurtje ontspanning. Ik kan ook echt tevreden zijn als ik die stapeltjes wasgoed in de kasten leg.
vrijdag 8 april 2011 om 07:27
quote:reglisse schreef op 07 april 2011 @ 21:48:
[...]
Idem. Of eventueel ook begrafenis/bruiloft. Maar vaker niet. Zit in de familie, mijn oma leerde me al heel goed ophangen en vouwen, hoef je nooit te strijken.
Dit snap ik nou nooit zo goed,strijken is onzin want als je het netjes ophangt is het niet nodig.
Waarom is het dan wél nodig als je naar een begrafenis of sollicitatie moet?
Als die kleding dan toch zogenaamd strijkvrij is en zo ongekreukt uit de was komt dan is het toch ook onnodig om ze voor een sollicitatie,begrafenis of bruiloft te strijken?
Iedereen moet lekker zelf weten of hij/zij wel of niet strijkt maar dit snap ik nooit zo goed.
[...]
Idem. Of eventueel ook begrafenis/bruiloft. Maar vaker niet. Zit in de familie, mijn oma leerde me al heel goed ophangen en vouwen, hoef je nooit te strijken.
Dit snap ik nou nooit zo goed,strijken is onzin want als je het netjes ophangt is het niet nodig.
Waarom is het dan wél nodig als je naar een begrafenis of sollicitatie moet?
Als die kleding dan toch zogenaamd strijkvrij is en zo ongekreukt uit de was komt dan is het toch ook onnodig om ze voor een sollicitatie,begrafenis of bruiloft te strijken?
Iedereen moet lekker zelf weten of hij/zij wel of niet strijkt maar dit snap ik nooit zo goed.
vrijdag 8 april 2011 om 07:58
Ik vind strijken eigenlijk een van de minste vervelende huishoudelijke klusjes, gaf me altijd een goed excuus om mijn favoriete series of een suffe film op tv te kijken ofzo. Ik doe het echter steeds minder. Manlief strijkt een keer of 2, 3 per week 's ochtends voor hij naar zijn werk gaat zijn overhemd, en als ik er aan denk, leg ik het mijne er gewoon bij
Als ik mezelf wil verwennen, wil ik nog wel eens kussenslopen of een katoenen pyjama strijken, heerlijk gevoel is dat!
Als ik mezelf wil verwennen, wil ik nog wel eens kussenslopen of een katoenen pyjama strijken, heerlijk gevoel is dat!
vrijdag 8 april 2011 om 08:03
Mijn man gaf mij drie jaar geleden een 'strijksysteem'. Jawel.....alleen het woord al moet een ton opbrengen.
Een strijkijzer met een enórm waterreservoir en stoom tot 3 bar. Als ik ga strijken (met de nadruk op áls), dan moet ik de loeizware strijkplank neerzetten, de ramen open, omdat dat stoomstrijkijzer wólken stoom produceert en de ventilator moet aan want het apparaat wordt smoorheet en je gutst uit al je gaten als je er een paar minuten mee strijkt.
Weggegooid geld in plaats van een hoopvolle investering. We zijn er allemaal geen ruk harder van gaan strijken in ieder geval.
Een strijkijzer met een enórm waterreservoir en stoom tot 3 bar. Als ik ga strijken (met de nadruk op áls), dan moet ik de loeizware strijkplank neerzetten, de ramen open, omdat dat stoomstrijkijzer wólken stoom produceert en de ventilator moet aan want het apparaat wordt smoorheet en je gutst uit al je gaten als je er een paar minuten mee strijkt.
Weggegooid geld in plaats van een hoopvolle investering. We zijn er allemaal geen ruk harder van gaan strijken in ieder geval.
vrijdag 8 april 2011 om 08:10
Het leven en dan vooral de tijdsbesteding is het stellen van prioriteiten. En voor mij met een gezin met 6 kinderen behoort het strijken zeker niet tot de prioriteiten. Ben dus jaren geleden gewoon gestopt met strijken. En behalve dat ik nu veel meer tijd heb en er af en toe een kreukeltje in de kleding zit er er niets verandert in het leven. Kan het iedereen aanraden.
vrijdag 8 april 2011 om 09:10
Ik strijk alles behalve handdoeken en beddengoed. Mijn en mijn mans kleding vind ik mooier staan als het wel gestreken is en bovendien hebben wij beiden veel spullen die niet in de droger kunnen.
Strijken vind ik ook helemaal niet zo erg om te doen, zeker niet als ik er tv bij kan kijken. Mijn man strijkt ook. Degene die het meest tijd en het minst weerstand tegen strijken heeft op het moment die doet het, soms is hij dat soms ben ik dat, gaat wel redelijk gelijk op denk ik.
Ik strijk meestal 1 x of 2 x het reservoir leeg, weet eigenlijk niet zo goed hoe lang dat duurt.
Strijken vind ik ook helemaal niet zo erg om te doen, zeker niet als ik er tv bij kan kijken. Mijn man strijkt ook. Degene die het meest tijd en het minst weerstand tegen strijken heeft op het moment die doet het, soms is hij dat soms ben ik dat, gaat wel redelijk gelijk op denk ik.
Ik strijk meestal 1 x of 2 x het reservoir leeg, weet eigenlijk niet zo goed hoe lang dat duurt.
vrijdag 8 april 2011 om 09:43
quote:_Barbabella_ schreef op 07 april 2011 @ 21:18:
Ik strijk niet
Eigenlijk worden hier alleen de overhemden van man gestreken en de kussenslopen. Voor mijn zoon eigenlijk niets. Af en toe een bloesje. Maar dat is het werk niet.
Ik vraag mij altijd af wat mensen te strijken hebben. Boeit toch ook niet dat je dekbedhoes gekreukt is?Maar je kussenslopen wel?
Ik strijk niet
Eigenlijk worden hier alleen de overhemden van man gestreken en de kussenslopen. Voor mijn zoon eigenlijk niets. Af en toe een bloesje. Maar dat is het werk niet.
Ik vraag mij altijd af wat mensen te strijken hebben. Boeit toch ook niet dat je dekbedhoes gekreukt is?Maar je kussenslopen wel?
vrijdag 8 april 2011 om 10:19
Alles gaat hier zo opgevouwen de kast in zonder te strijken.
Ik strijk eigenlijk alleen als iets echt gekreukeld is op het moment van aantrekken, dan dus snel ff de bout erover. Maar anders echt niet hoor.
Tip : nu het weer mooi weer is/wordt alles lekker buiten hangen in het windje, en je kreukels waaien eruit
En je was ruikt ook heerlijk, veel frisser dan vanuit de droger.
Beddengoed droogt zo ook kreukvrij op.
Ik strijk eigenlijk alleen als iets echt gekreukeld is op het moment van aantrekken, dan dus snel ff de bout erover. Maar anders echt niet hoor.
Tip : nu het weer mooi weer is/wordt alles lekker buiten hangen in het windje, en je kreukels waaien eruit
En je was ruikt ook heerlijk, veel frisser dan vanuit de droger.
Beddengoed droogt zo ook kreukvrij op.