Huishebben en -houden
vrijdag 8 april 2011 om 15:44
Tussen het Nieuwe Schoon Huis Topic waarin het ene na het andere lijstje wordt afgewerkt dat ik maar niet bij kan houden en het Slechte Huisvrouwen Topic waartoe ik momenteel behoor maar waar ik me uit wil worstelen probeer ik een nieuw topic te creëren.
Misschien moeten we wat meer van ons huis(houden) leren houden, van deze vijand een vriend maken, het niet zien als must maar als een bezigheid waarin je lekker helemaal zelf bepaalt wanneer je wat doet en het heeft nog een best fijn resultaat ook.
Elke dag een beetje, elke dag een stapje, hier en daar een schop onder de kont en misschien komen we er zo ooit wel. En anders hebben we het toch maar mooi geprobeerd.
Wie doet er mee?
Misschien moeten we wat meer van ons huis(houden) leren houden, van deze vijand een vriend maken, het niet zien als must maar als een bezigheid waarin je lekker helemaal zelf bepaalt wanneer je wat doet en het heeft nog een best fijn resultaat ook.
Elke dag een beetje, elke dag een stapje, hier en daar een schop onder de kont en misschien komen we er zo ooit wel. En anders hebben we het toch maar mooi geprobeerd.
Wie doet er mee?
vrijdag 8 april 2011 om 15:55
Dag Wizziwik, ik 'ken' je van deze topics inderdaad. Wat een goede gedachte!
Ik sluit me aan omdat ik mijn huishouden zo ook probeer te benaderen. Normaliter houd ik de maandagavond bewust vrij om wat te poetsen en als ik dan begin ga ik echt met een lekker gevoel naar bed. Maar dat lukt niet iedere maandag en dat zet wel de toon voor de rest van de week. Dus ik probeer gewoon te doen wat ik kan, dat ik met plezier tegen mijn huishouden aankijk.
Misschien wel een goede combi met het topic wat ik zojuist geopend heb!
Ik sluit me aan omdat ik mijn huishouden zo ook probeer te benaderen. Normaliter houd ik de maandagavond bewust vrij om wat te poetsen en als ik dan begin ga ik echt met een lekker gevoel naar bed. Maar dat lukt niet iedere maandag en dat zet wel de toon voor de rest van de week. Dus ik probeer gewoon te doen wat ik kan, dat ik met plezier tegen mijn huishouden aankijk.
Misschien wel een goede combi met het topic wat ik zojuist geopend heb!
vrijdag 8 april 2011 om 15:58
Tonks: Nee, geen lijstjes!!!! Alsjeblieft niet. Werkt voor mij persoonlijk erg demotiverend. Als iemand het voor elkaar krijgt om een heel lijstje af te werken, dan hoort ze niet in dit topic
Barb: Haai! Welkom en ik zal even kijken wat je net geopend hebt. Die voorjaarsschoonmaak, toch? Goed idee maar dat ga ik nog niet redden. Heb eind vorig jaar wel De Grote Decemberopruiming aangemaakt, was ook wel een hit. Heeft mij enorm geholpen. Maar helaas heeft vervolgens alles hier dus 3 maanden plat gelegen en kan ik overnieuw beginnen.
Barb: Haai! Welkom en ik zal even kijken wat je net geopend hebt. Die voorjaarsschoonmaak, toch? Goed idee maar dat ga ik nog niet redden. Heb eind vorig jaar wel De Grote Decemberopruiming aangemaakt, was ook wel een hit. Heeft mij enorm geholpen. Maar helaas heeft vervolgens alles hier dus 3 maanden plat gelegen en kan ik overnieuw beginnen.
vrijdag 8 april 2011 om 16:16
vrijdag 8 april 2011 om 17:04
zaterdag 9 april 2011 om 08:41
Je hebt helemaal gelijk. Maar om nou 24 uur per dag iemand achter me aan te hebben drentelen die alles achter mijn kont opruimt en aanveegt zit ik ook niet op te wachten. Zal zelf toch ook es wat moeten doen.
Wil in ieder geval het aanrecht en het gasstel weer eens vrijmaken en netjes krijgen. Ga ik lekker de hele dag voor uittrekken met dit mooie weer
Wil in ieder geval het aanrecht en het gasstel weer eens vrijmaken en netjes krijgen. Ga ik lekker de hele dag voor uittrekken met dit mooie weer
zaterdag 9 april 2011 om 11:53
zaterdag 9 april 2011 om 17:22
zondag 10 april 2011 om 21:48
zondag 10 april 2011 om 22:58
huishouden, tsja, vriend en ik zijn er beide geen helden in en hebben ieder een eigen plekkie aan de andere kant van het land. Dus dat betekent 1 studio (van vriend) en 1 bovenwoning (van mij) te onderhouden. En ow wat zijn wij hier slecht in...
Ik wil mijn leven ook wel beteren maar ben helaas allergisch voor lijstjes...
Ik wil mijn leven ook wel beteren maar ben helaas allergisch voor lijstjes...
maandag 11 april 2011 om 10:14
Xsxaxmx, gelukkig doen we hier ook niet aan lijstjes! Je mag hier maar 1 ding tegelijk doen Lijstjes zijn streng verboden!
Mac, hahaha Gamen met Lego. Lachen. Knap hoor! Ga zo door meid!
Hier is het aanrecht dus nog steeds niet gedaan. Het is inmiddels echt geen onwil meer, maar mijn zwangerschap geeft allerlei complicaties. Maar vandaag ga ik me beter voelen en ga ik het echt doen hoor! (kopieert deze laatste zin alvast want die komt dagelijks terug...)
Ga zo eerst even een wasmachine aan zetten, voordat mijn man zijn onderbroeken binnenstebuiten moet dragen
Mac, hahaha Gamen met Lego. Lachen. Knap hoor! Ga zo door meid!
Hier is het aanrecht dus nog steeds niet gedaan. Het is inmiddels echt geen onwil meer, maar mijn zwangerschap geeft allerlei complicaties. Maar vandaag ga ik me beter voelen en ga ik het echt doen hoor! (kopieert deze laatste zin alvast want die komt dagelijks terug...)
Ga zo eerst even een wasmachine aan zetten, voordat mijn man zijn onderbroeken binnenstebuiten moet dragen
dinsdag 26 april 2011 om 14:18
Niemand meer gepoetst?? Ik vandaag wel, drukdrukdruk in de weer geweest. Eerst gestofzuigd. Klereding wilde niet, filter eruit, schoongespoeld (zakloos geval), wat smerig! Nieuwe filter erin, oude ligt nu in het zonnetje te drogen. Allemachtig wat een kracht, zuig het laminaat bijna los van de vloer, 't lijkt wel een nieuwe! Vervolgens nog eens flink gedweild, dat was echt nodig! Overal vieze vlekken van morsen van kind en koffiekopjes met de laatste druppels in de vaatwasser zetten maar die druppels vallen er altijd naast hier... Straks nog het oud papier eens wegbrengen en dan heb ik het weer gehad. Misschien nog met een sopje de kastjes afdoen van zwarte kinderhandjes maar dat mag vast morgen ook wel