Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Hoi allemaal,

@ Margriet; snap dat dat even enorm schrikken was! Gelukkig is er wel een duidelijk mogelijke reden genoemd. Sterkte!

@ degenen die last hebben van hun bekken, heel veel sterkte! Heb geen idee hoe het voelt, maar begrijp uit jullie verhalen en van ervaringsdeskundigen om mij heen dat het erg pijnlijk is!

@ Potatohead&juffie; gefeliciteerd met een jongentje op komst!

Lijkt mij ook leuk om het in de tabel te verwerken, ik denk ook dat er dit jaar meer jongens worden geboren! hihi!!!

@Lyt; ik had ook n stukje gereden met de auto, totdat ik stil kwam te staan...hij was met een aantal dagen gemaakt, nog geen idee wat de kosten precies worden...Hopelijk was dit een eenmalige grote blunder! ;-(

Succes allemaal weer deze week!

Oja, voor de tabel: 22 april 20 weken-echo en 28 april weer naar de verloskundige!
Net weer bij de VK geweest. Alles is helemaal goed. Ze dacht dat ik het wel bijna zou moeten kunnen voelen. Dus vanavond maar rustig met de hand op de buik op de bank

En gisteren zijn de laatste flessen van MvM opgehaald. Hehe, eindelijk thuis weer normaal plassen!!
7up, misschien heb ik het gemist, maar wie is er overleden? Aangezien je ook de erfenis moet regelen neem ik aan dat het iemand dichtbij je is? Gecondoleerd en veel sterkte in ieder geval.

Kan me voorstellen dat je nog weinig tijd over hebt, als je het zo druk hebt.

Erkenning is trouwens gelukkig zo geregeld. Je gaat samen naar het gemeentehuis met legitimatie (of geeft je vriend schriftelijke toestemming en je legitimatie mee). Dan wordt er een voorlopige akte van erkenning opgemaakt. Je zet allebei je handtekening en geeft aan welke achternaam jullie kindje moet krijgen (dit geldt dan ook meteen voor alle eventuele volgende kinderen). Dat was het dan :-) Je vriend moet deze voorlopige akte van meenemen bij de geboorteaangifte en dan wordt t omgezet in een definitieve akte van erkenning.

Hoewel je dan natuurlijk wel tijd moet vinden om samen naar het gemeentehuis te gaan
M2b goed dat je hebt meegedaan met MvM! Maar kan me wel voorstellen dat het ook weer lekker is om daarmee klaar te zijn en niet steeds alles te hoeven opvangen in de potten.

Ben benieuwd of je de baby vanavond voelt!
Daag allemaal,

Dat is ook het enige wat ik wou zeggen hihi.

Morgen om half 6 pretecho, we hopen dan te horen of we blauwe of roze muisjes in huis moeten halen.
@ coockie: dank je wel! en nee je hebt niets gemist hoor. In oktober 2010 is mijn moeder overleden, hiervoor moet ik de erfenis regelen. Afgelopen zaterdag had ik een crematie van mijn tante (zus van mn moeder). Maar als het goed is blijft het hier voorlopig bij (mn oma maakt nog geen aanstalten volgens mij ) Nu eerst weer wat leuk nieuws met nieuw leven!

Ja, de erkenning is wel belangrijk, dus daar moeten we dan maar tijd voor maken! misschien maar meteen na de afspraak met de VK volgende week of na de 20 weken echo.

@M2B:ik heb ook vanmorgen de laatste flessen van MvM ingeleverd bij het ophaalpunt. Dus ook ik kan weer rustig op het toilet plaatsnemen hahhaa. wat een verademing hè?!

Ik dacht gisteren trouwens de baby heeel lichtjes te voelen. Maar ja, weet het niet zeker. Dus misschien voel jij hem/haar ook wel!

@correctie gewicht: ging gisteren eens op de weegschaal staan, maar ben 4,5 kilo aangekomen ipv 2 à 3 kilo in mn vorige bericht. Pffff schrok wel zeg! maar goed, alles voor de baby
7up Jeetje wat erg dat je moeder zo kort geleden is overleden. Is nog heel erg vers allemaal. En ook heel erg voor je oma die nu dan twee dochters heeft verloren. Veel sterkte!!

Wel heel mooi dat jij nu nieuw leven verwacht!
Er is weer een hoop geschreven zeg! Als ik de verhalen zo hoor over de pretecho's dan wil ik eigenlijk ook wel eerder spieken.... Ik moet nog precies 4 weken wachten tot de 20 weken echo!

Afgelopen maandag ook hier de laatste flessen van MvM opgehaald. Wel even raar weer "gewoon" op het toilet te plassen.

Margriet; wat schrikken zeg! Super dat het toch allemaal goed is.

Ik hou het hier weer even bij, ben aan het werk.. Fijne dag allemaal!
Voor de tabel: Wij verwachten een meisje:)
Meisjegroningen, gefeliciteerd een meisje! De roze muisjes kunnen dus in voorraad gehaald worden :-)

Weekend, je schreef iets over pauzes. Op internet kan ik vinden dat je bij een werkdag van 8 uur recht hebt op een uur extra pauze. Vanaf wanneer geldt dit en moet je dan klachten hebben of zoiets? Weet je er meer over?

Ik werk nl 8 uur en heb een uur pauze en ben dus zeker 9 uur op 't werk. Maandag en dinsdag had ik tijdens de pauzes ook nog een lunchbespreking... nou dat heb ik de avonden ook gemerkt. Ik was gesloopt. Vandaar dat ik wel benieuwd ben.
@ meisjegroningen wat leuk een meisje! Gefeliciteerd! Op naart de roze kleertjes, roze muisjes en andere meisjesspullen!
Meisjegroningen, wat leuk n meisje!!
Gefeliciteerd meisjegroningen! Wat leuk!

Xxxjes: ik werk 8.5/9 uur per dag en daarbij een uur pauze dus 10 uur op me werk, ik gaf aan bij me baas dat ik extra pauze wou maar dat moet via de arbo arts, dus als je het echt niet trekt dan moet je vragen of je baas je doorstuurt.

Ik ga vanaf volgende week halve dagen werken
Oh, wat leuk MeisjeGroningen!! Meisjes zijn heeeeeel leuk!

Met die extra pauzes moet je trouwens niet te lang wachten hoor en zeker niet totdat je doorgestuurd bent en een afspraak hebt gehad bij de bedrijfsarts. Meteen de bedrijfsarts zelf bellen en anders tot die tijd halve dagen gaan werken / meer pauze nemen / wat de verloskundige heeft aangeraden!
Meisjegroningen, een meisje! Leuk! Ik word zelf ook steeds nieuwsgieriger...
Hey! Even een kort berichtje vanaf m'n werk:

@meisjegroningen: watvoor pretecho heb je gehad? 2d of 3d? Leuk dat je een meisje krijgt! Op naar de winkel

@coockie: ja, het is erg zwaar. Zou zo veel willen vragen, maar helaas. Al heb ik wel bewust gewacht met zwanger worden, want wilde echt niet dat m'n moeder m'n kindje niet zou kunnen zien of dat ze nog een tijdje pijn zou lijden om het kindje te kunnen zien. Gelukkig heb ik een schoonmoeder en schoonzusje waar ik alles aan kan vragen.
7up: Ik kan me voorstellen dat je je moeder extra mist nu je zelf zwanger bent. En het is nog maar zo kort geleden. Sterkte, ook met alle regeldingen waar je nu zo druk mee bent.

Weekend: fijn dat je halve dagen mag gaan werken. Dan had je vast een begripvolle bedrijfsarts. xxxjes: hopelijk komt er bij jou op het werk ook een goede oplossing. Heb je al overlegd met je leidinggevende?

Meisjegroningen: wat leuk, een meisje! Veel plezier met shoppen.
Hallo,

Ik heb zo ongeveer alles bijgelezen. Wij zijn er een weekje tussenuit geweest, samen met nog een stel met 2 kinderen. Het was gezellig, maar we zijn ook blij dat we weer thuis zijn. Een stuk rustiger met 2 kinderen ipv 4. En dan 2 die niet van jezelf zijn, dat is natuurlijk toch anders.

We zijn vorige week vrijdag vertrokken. Ik moest donderdagavond en vrijdagochtend een aantal keer overgeven, maar heb er gelukkig verder geen last van gehad. Tot gisteren, toen we bijna thuis waren. Ik kreeg heftige buikpijn rechtsonder, echt zo'n stekende pijn die maar aan blééf houden. Toen we thuis kwamen ben ik meteen op bed gaan liggen, maar het werd niet beter. Dus toch maar de vk gebeld. Die zou langskomen om naar het hartje te luisteren, voor mijn geruststelling. Ik had gelukkig verder geen bloedverlies of slijmverlies, maar ik was wel behoorlijk ongerust. Ondertussen moest ik ook een keer overgeven van de pijn.

Gelukkig kon de vk het hartje vinden toen ze kwam (was een paar uur later). Waarschijnlijk is het bandenpijn ofzo, ik wist niet dat dat zo heftig kon zijn. Ze zat nog evt aan de blindedarm te denken, maar ik heb verder geen koorts. De pijn is rondom m'n baarmoeder.

Ik heb er nu nog steeds last van, maar het wordt wel minder. Als ik naar de wc ga is m'n buik pijnlijk door de druk.

Nou heb ik donderdagmiddag wel heel veel mijn zoontje getild, omdat hij was gevallen van een bankje in de kleedkamer bij het zwembad en vol met z'n tanden op de harde tegelvloer terecht was gekomen. Stukjes afgebroken van z'n tandjes en een paar zijn naar achteren verplaatst door de val. Het bloedde ook flink, alleen in z'n mond, want volgens mij had hij bij de val z'n mond open. Dus lippen zijn niet beschadigd.

Ach wat moest hij huilen. De rest is gaan zwemmen en ik ben met hem naar het huisje gegaan en hij heeft anderhalf uur op mij gezeten, terwijl ik ondertussen ook aan het rond lopen was en op de grond zat. Als ik dan opstond hield ik hem in m'n armen, dat was bij nader inzien niet zo slim waarschijnlijk.

Ik denk dat ik nu een soort spierpijn in m'n banden heb, alleen raar dat het opeens zo heftig op kwam zetten.

Ik heb flink bijgelezen maar niet heel veel onthouden om op te reageren.

Leuk dat sommigen al weten wat het wordt, en dat al soms "ruim" voor de 20-weken echo. Wij willen het nog steeds niet weten, maar ik ben wel nieuwsgierig hoor.

Ik gok een meisje, maar misschien wel omdat ik dat ook wel heel leuk zou vinden. Maar goed, een jongetje is ook heel leuk.

7up. Nog gecondoleerd met het verlies van je moeder. Lijkt me heel zwaar, sowieso, maar ook juist in deze tijd. Fijn dat je een goede band hebt met je schoomoeder, dat maak ik tenminste op uit de opmerking dat je alles aan haar kunt vragen.

Over schoonmoeders gesproken, die van mij komt waarschijnlijk zometeen dus ik ga me maar eens aankleden...heb ik nog niet gedaan
Haarspeldjes, ik heb inderdaad de mei-tai, erg mooi ding (ze zijn best duur maar er zijn zulke leuke motiefjes! Het knopen is een stuk makkelijker dan met een doek omdat deze een voorgevormd lijfje heeft. Ik zal even kijken of ik een fotootje op de hyves kan zetten! Kindje op de rug dragen vind ik niet moeilijk. Het is even oefenen maar hoe groter ze wordt hoe makkelijker ik het knopen in m'n eentje vind. Maar toen ze nog kleiner was droeg ik haar ook liever op mijn buik.

Deernie, wat erg dat je zo'n last van de eczeem hebt! Ik ken ook iemand die het heel erg heeft. Bij haar is het begonnen na de zwangerschap van de 2e. Ze gebruikt nu een middel (waarvan ik de naam zo niet weet) die haar heel erg helpt. Zij heeft het het ergste op haar handen. Ze draagt vaak handschoenen omdat haar handen dan helemaal open zijn.

Blond, ik ben ook al wat kilo's aangekomen. Maar ik weet ook niet precies hoeveel ik aan het begin woog. Misschien had ik dat ook wel wat te laag ingeschat. Ach.. ik maak me er niet zo heel druk om. Ik ben bij de 1e bijna 20 kg aangekomen. Een paar weken na de bevalling was het er weer af. Ik denk ook wel dat dat te maken had met de borstvoeding.

Potatohead, wat leuk dat je al zoveel geshopt hebt! Bij onze eerste zagen we zelf meteen dat het een meisje was op de 20 weken echo. Maar ik kan me voorstellen dat als je 16 weken bent het allemaal nog wat onduidelijker is. Maar goed... als de echoscopist het zeker weet zal het wel goed zitten.

Margriett, dat is schrikken zeg! Wel fijn dat je weet dat het door de placenta komt, dan kan het dus wel vaker gebeuren? Hopelijk ligt hij straks niet nog steeds precies voor de uitgang.

Crazydesi, namen vind ik ook erg moeilijk. Jongensnamen helemaal. Wij willen graag een naam met 2 lettergrepen (omdat we een erg korte achternaam hebben). Maar we houden juist van kort namen... tja... dan wordt het lastig he.

Meisjegr., wat leuk, een meisje!

Wij hebben onze spullen overal en nergens vandaan dus ik weet niet precies hoe het werkt met kortingen. Bij de baby-dump hebben ze (volgens mij had iemand anders dat ook al gezegd) vaak een aanbieding dat je bijvoorbeeld een box gratis krijgt bij een kamertje. Dat hadden wij. De standaardbox vonden we niet mooi, dus kregen we gewoon het bedrag dat de standaardbox waard was korting op de box die we wel mooi vonden.

Weekend, fijn dat je je al iets beter gaat voelen. Succes bij de arboarts. Mijn ervaring is dat ze vaak voorzichtig zijn met zwangere vrouwen. Mocht je gedeeltelijk ziek worden gemeld dan krijgt je werkgever dat vergoed van het UWV.

Cookie, wat leuk dat je het schoppen zo goed voelt, heerlijk gevoel he.

7-up, hier ook al volop aan de zwangerschapsbroeken hoor. Als je er één keer eentje aan hebt gehad wil je niet anders meer volgens mij! Tenminste, ik niet meer.

Leuk dat we op dezelfde dag de echo hebben! De dag na pasen is dat he. Wil jij ook weten wat het wordt?

Wat erg dat je zo kort geleden je moeder bent verloren. Zeker nu je zelf zwanger bent. Zo te lezen was ze ziek? Erg hoor...

Lizi, dus ook al een paar km gereden op de verkeerde brandstof. Oei.... ik weet niet hoeveel het mijn zwager heeft gekost hoor, misschien is het hem ook wel meegvallen. Maar volgens mij moet de moter schoongemaakt worden ofzo.

M2b, heb je de kleine inmiddels al gevoeld? Fijn dat alles weer goed was bij de vk.

Peetje, dat is schrikken? Misschien een beetje overbelaste banden inderdaad? Het is makkelijk gezegd dat je niet veel mag tillen tijdens je zwangerschap maar als je al 1 (of 2, of 3...) kleintje hebt rondlopen gaat het toch wat lastiger.

Hopelijk wordt de pijn snel wat minder...

Ik had donderdag last van harde buiken op mijn werk, erg vreemd! En vroeg vind ik zelf. Ze kwamen best vaak, tenminste... ik vind 10 in 1 middag best veel als je nog niet eens 18 weken zwanger bent. Misschien heb ik me toch iets te druk gemaakt.Gisteren en vandaag heb ik af en toe een harde buik. Vrijdag toch maar eens aan de vk vragen of het kwaad kan. Meer dames al last van harde buiken?

Ik ga ook een vest als jas gebruiken. In de zomer heb ik toch niet vaak een jas aan. Een vest is net zo lekker denk ik.

Ik ben trouwens tante geworden van een jongentje. Met een naam die wij niet op ons lijstje hadden gelukkig. Ze hebben een andere smaak. Wel een leuke naam hoor! Maar niet voor ons...

Hebben jullie ook huisdieren? Wij hebben 2 cavia's en 2 katten. Onze dochter is helemaal weg van ze. Ze praat nog niet echt woordjes maar ze kent al een paar dierengeluiden (woef, miauw, tok tok, enz.), zo schattig!
Hallo meiden!!

Het is even geleden dat jullie van mij gehoord hebben maar ik ben er nog.

Wat zijn er inmiddels veel zwangeren bij gekomen! Geweldig!!!

Hier gaat het allemaal prima! Heb de kleine vorige week misschien gevoeld maar weet het niet zeker. M'n placenta ligt voor dus het zou wat langer kunnen duren. Inmiddels voel ik me stukken beter dan een paar weken geleden. De vermoeidheid is er nog wel maar minder gelukkig. En ik schijn behoorlijk te stralen. Alleen maar leuk om te horen toch? Misschien komt het ook wel door het prachtige weer!!! Haha

hoe zit het met jullie buiken? Zijn ze lekker aan t groeien? Sinds gister hoef ik geen riem meer te dragen. M'n buik groeit als kool! Velen denken dat ik al minstens 6 maanden zwanger ben maar dat is niet zo natuurlijk.

Voor de tabel; dinsdag 12 april, komende dinsdag dus, mag ik weet naar de verloskundige. En 2 weken later op 26 april hebben we de 20 weken echo. Spannend!!!

de meesten in m'n omgeving zeggen dat het een meisje wordt/is. We zullen zien...

Ik ga nu maar eens koken.

Fijn weekend allemaal!!!
@lyt (en tsmana) ja, een dag na Pasen de 20 weken echo, mooie dag ik wil wel graag weten wat het wordt! (ik denk een jongen).

Wel vreemd trouwens van je harde buiken... Zal het ook vragen aan de vk als ik jou was. Lijkt me ook vroeg, maar misschien hoeft dat niet zo te zijn. Mijn moeder is overleden aan borstkanker. Ze was eigenlijk al 5 jr. ziek, maar tussentijds was ze 'genezen verklaard' wat achteraf dus niet zo bleek te zijn. Het laatste jaar had ze erg veel pijn en lag ze alleen nog maar op bank. Was echt hartverscheurend om te zien.

Wij hebben trouwens een poesje van 9 maanden. Zo leuk... Hopelijk kan ze het straks een beetje met de baby vinden

@peetje: dat is inderdaad schrikken! Hopelijk is de pijn snel over. Ik heb ook best veel last van bandenpijn. Voelt inderdaad als steken en zelfs snachts bij het omdraaien. Maar het doet niet zo'n pijn dat ik ervan niet overgeven. Wel erg trouwens van je zoontje en zn gebit!

@lyt: nog gefeliciteerd met je neefje! Mijn nichtje heeft dinsdag een meisje gekregen, genaamd Saar. Dus binnenkort kunnen we beide op kraamvisite

@tsmana: mijn buik valt wel mee, ben tot nu toe 3,5 kilo aangekomen. (woensdag nog 4,5 haha, ben weer afgevallen). Maar m'n broeken zitten toch wel strakker. Zwangerschappsbroeken zitten wel erg lekker nu :-) wel fijn dat ze het bij jou echt al kunnen zien. Ik heb nu echt zo'n buik van: ben je nou zwanger of gewoon wat dikker geworden. Kan niet wachten om ook een grotere buik te hebben!

@all: smeren jullie je in met zonnebrand als jullie lekker in het zonnetje gaan zitten ivm zwangerschapsmasker?

Geniet lekker van het weekend! X
Ik heb vandaag in het zonnetje gezeten en heb me niet ingesmeerd, maar het is beter om het wel te doen, deze zon kan al best fel zijn zonder dat je het doorhebt.

Ik had vandaag trouwens ook best veel last van harde buiken als ik in beweging kwam, ook vrij vroeg dus. Ik ben komende maandag 17 weken.

Ik heb nu trouwens sinds een week alleen nog maar zwangerschapskleding aan, zit lekker hoor!

Ik ben nog niet aangekomen, zit nog op m'n normale gewicht. Nou ja, ik was één kilo afgevallen en die ben ik nu weer aangekomen. De vorige keren kwam ik volgens mij ook aan vanaf een week of 20, ik ben bij beiden zo'n 13 à 14 kilo aangekomen volgens mij. En ik heb er toch ruim 6 maanden erover gedaan om het weer kwijt te raken. Of eigenlijk ging het restant er na een maand of zes vanzelf af.
De harde buiken en last van de banden herken ik wel. Ik voel me deze zwangerschap echt een kneus met alle "kwaaltjes" waar ik deze keer last van heb...

Merk dat tillen niet bevordelijk is (met name dochter van 15 kg.) en dat ik snel last heb van die harde buiken als ik het druk heb. Even een tandje terug dus.

Lyt; wij hebben ook 2 katten en 1 cavia (en de andere is toevallig gisteren overleden). Dochter is gek met de katten. Ze begint de dag met de "pssies" te roepen en met haar hand op het bed te kloppen zodat ze erop komen.. Ze heeft 1 kat een keer wat hardhandig vastgepakt en die haalde zachtjes uit. Nu weet ze dat ze voorzichtig moet zijn.

Wat voor traphekjes hebben jullie (ws een vraag voor diegenen met kinderen)? Ik zoek een ander traphekje (had een wit Ikea hekje), want onze katten hebben er moeite mee. Ik wil dus iets hebben waar een dikke kat doorheen kan, maar dochter niet..

Vandaag m'n verjaardag gevierd, heerlijk in de zon!! Ik heb trouwens een fottotje van m'n dochter en m'n 1e buikfoto op de groepshyves gezet.
Lyt, mijn handen en mijn gezicht worden nu ik zwanger ben aangevallen door het eczeem. Dat is echt zo vervelend. Beide doen gewoon pijn. Hoewel het er nu wel rederlijk uit ziet dus afkloppen.

Ik heb ook weer wat buikpijn de afgelopen dagen. Kunnen dat harde buiken zijn? Heb geen idee wat het is!

En ook ik voel nog steeds niets maar de "toeter" begint nu echt te groeien hoor.

Wij hebben de 20 weken echo ook gepland maar weer even niet meer wanneer....

Eergisteren ben ik om 8 uur op de bank in slaap gevallen. Daarna om 12 uur wakker geworden, verhuisd naar mijn bed en de volgende morgen nog moe! Mijn man vond het mega grappig en noemt me marmot. Ik had de hele avond buikpijn en ik blijk vreselijk te kreunen in mijn slaap. Mijn man heeft toen een kruik warm gemaakt en die tegen mijnbuik gelegd, en toen werd het minder. Lief is ie hè? En ik maar doormaffen. Hoe bedoel je moe?! Hahaha
Peetje, gaat 't weer wat beter met je buik? En, hoe gaat het met je zoontje?

De pauzes heb ik nog niet aangekaart op het werk. Over twee weken heb ik van 14.00 tot 21.00 uur cursus en moet ik ook nog een uur met de trein. Ik zit er aan te denken om dan 's ochtends thuis te blijven, want anders ben ik helemaal brak.

Gisteren heerlijk in de tuin gewerkt. De mannen het zware werk en ik onkruid gewied. Ik smeer me trouwens wel in, maar dat deed ik eerst ook. In mijn gezicht verbrand ik heel snel.

Vandaag ga ik lekker genieten van het mooie weer in onze mooie tuin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven