Schietpartij in winkelcentrum

09-04-2011 13:28 1628 berichten
Alle reacties Link kopieren
In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. Er zijn meerdere doden en gewonden. Onduidelijk is hoeveel.

Volgens een winkelier zijn er zeker vijf doden gevallen. Hij zegt dat de dader om zich heen schoot met een groot machinegeweer. Daarna zou hij zichzelf door het hoofd hebben geschoten.

Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.

De politie heeft een gebied rondom het winkelcentrum afgezet. De hulpdiensten zijn met groot materieel uitgerukt.

verslag ooggetuige

Je zal er lopen. Ik schrik iedere keer weer, wanneer ik dit soort nieuws hoor. Dit is de tweede schietpartij in een week, in Alphen a/d Rijn?
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Hallo mensen,

val zomaar even binnen en heb niet terug gelezen maar het eerste wat mij na deze gebeurtenis te binnen schoot is dat de gewelddadige spellen op de computer een grote boosdoener kunnen zijn.

Is dat een idiote gedachte?
quote:campari schreef op 09 april 2011 @ 23:17:

Hallo mensen,

val zomaar even binnen en heb niet terug gelezen maar het eerste wat mij na deze gebeurtenis te binnen schoot is dat de gewelddadige spellen op de computer een grote boosdoener kunnen zijn.

Is dat een idiote gedachte?Nogal ja. En ook vrij achterhaald inmiddels.
quote:werkverbod schreef op 09 april 2011 @ 23:11:

[...]

Ik heb geen gaatje mijn hoofd hoor. Maar ik ben wel consequent. Niemand heeft het recht om een andermans kinderen te vermoorden.

Welke oorzaak dat ook mag zijn. Ik ga geen psychoanalyse van deze dader maken. Maar als iemand hand in eigen boezem durft te steken, dan durft men ook te zeggen dat er vorige week de 40 moorden goedgepraat werden omdat die dominee het gore lef had om een Koran te verbranden. Daarmee had HIJ de mensen immers uitgelokt.twee totaal onvergelijkbare situaties die compleet losstaan van elkaar. Waarom haal je de opstand in Egypte er niet bij? Of het bloedbad dat de Romeinen aanrichten 300 VC?
quote:Zanne schreef op 09 april 2011 @ 23:16:

[...]

Geen pot zo scheef of er past wel een deksel op. Bedoel je denk ik.Iets in die trant, ja.
quote:Liv schreef op 09 april 2011 @ 23:17:

[...]

Nogal ja. En ook vrij achterhaald inmiddels.Dan zal ik maar niet meer vragen waarom het achterhaald is zeker...

Hallo mensen,

Niet idioot. Wel te makkelijk naar mijn mening. Als je dergelijke dingen doet zoals Tristan v.d. V vandaag heeft gedaan, is de aanleiding zeker niet alleen een computerspelletje. Wellicht heeft het dingen wat versterkt, als het al meegespeeld heeft. Maar goed: dat is speculeren.

Tis wel erg hip trouwens om het op computerspellen te gooien. Na een tragedie als vandaag laait die discussie altijd weer op.

Hallo mensen,

Zo te lezen heeft Werkverbod ook teveel gewelddadige spelletjes

op de computer gespeeld..
quote:EvyBlissy schreef op 09 april 2011 @ 23:15:

[...]

Hoe vaak ik deze post ook gelezen heb, ik begrijp hem niet. Maakt niet zoveel uit, er zijn een hoop mensen die vandaag een afschuwelijk leed is aangedaan. Ik denk dat het netjes is dat we vanavond voor het slapengaan hier even bij stilstaan.

En dat jij zo vaak de behoefte voelt om je haat jegens moslims te uiten op talloze creatieve manieren... ik probeer me er minder aan te storen.Voor mij is elk individu die een ander van het leven beneemt, zijn eigen leven niet waard. Dan maak ik geen verschil, in de mogelijke oorzaak.
Achterhaald wist ik ook niet. Ben wel benieuwd.
quote:campari schreef op 09 april 2011 @ 23:19:

[...]

Dan zal ik maar niet meer vragen waarom het achterhaald is zeker...

Nou ja, wat ik begrepen heb is dat dat soort spellen alleen maar gevaarlijk is als je er toch al gevoelig voor bent. Het kan een trigger zijn. Maar dat kan een liedje ook zijn. Of een film, of wat dan ook.

In ieder geval zijn dat soort spelletjes niet per definitie gevaarlijk of zo.
quote:campari schreef op 09 april 2011 @ 23:19:

[...]

Dan zal ik maar niet meer vragen waarom het achterhaald is zeker...Nee maar toch doen he
quote:chrissiy schreef op 09 april 2011 @ 23:16:

[...]

En het antwoord daarop dan?Kan van alles zijn. Het begint in elk geval met "Mevrouwtje, ..." en dan krijg je dingen.
Het gevoelloze van die spellen baart mij zeker grote zorgen.
quote:werkverbod schreef op 09 april 2011 @ 23:20:

[...]

Voor mij is elk individu die een ander van het leven beneemt, zijn eigen leven niet waard. Dan maak ik geen verschil, in de mogelijke oorzaak.En met individu en de ander bedoel je neem ik aan 'de mens'? Dat mag je vinden hoor. Ik scheer liever niet alles over 1 kam, en breng graag nuance aan in zaken en verhalen.
Wat gewoon een beetje vreemd is @werkverbod is dat je er onvergelijkbare situaties bijhaalt om maar weer hetzelfde dansje over "hoe slecht de moslims zijn" te kunnen doen. Maar in dit geval laat je alleen maar zien "hoe dom en krom dit geleuter is". Ik weet trouwens vrij zeker dat de VVD hier niet mee geassocieerd wil worden
quote:chrissiy schreef op 09 april 2011 @ 23:21:

Achterhaald wist ik ook niet. Ben wel benieuwd.Ik heb daar al vaker dingen over gelezen, maar helaas geen bron of zo.
Oh jee. Ik heb ooit Doom helemaal uitgespeeld.

[...]

Voor mij is elk individu die een ander van het leven beneemt, zijn eigen leven niet waard. Dan maak ik geen verschil, in de mogelijke oorzaak.Dus iemand die zichzelf of bijv zijn kind verdedigt mag ook dood? Tjonge.
quote:Frankie33 schreef op 09 april 2011 @ 23:23:

Oh jee. Ik heb ooit Doom helemaal uitgespeeld.Tja, dan ben je verdoemd. Tis niet anders.
Ik ben nu weg..Trusten allemaal. En ga zeker even stilstaan bij alle slachtoffers. Maar als ik aan de kindjes denk, dan jank ik mijn ogen zo uit mijn kop. Daar word ik zo naar van gewoon. Niemand mag levens beeïndigen op zo'n manier.

Why!
quote:miss_sparkle schreef op 09 april 2011 @ 23:21:

[...]

Nee maar toch doen he Ja hè hè, heb daar natuurlijk wel mijn ideeen over.
quote:Frankie33 schreef op 09 april 2011 @ 23:22:

[...]

Kan van alles zijn. Het begint in elk geval met "Mevrouwtje, ..." en dan krijg je dingen.

He gad. Houd niet zo van die verkleinwoorden. Als het nou met mevrouw zou beginnen, zou het heel anders zijn.

En dingen? Wat voor dingen? Leuke dingen? Spannende dingen?
quote:Caesarion schreef op 09 april 2011 @ 23:19:

[...]

Zo te lezen heeft Werkverbod ook teveel gewelddadige spelletjes

op de computer gespeeld..

Kijk je kunt wel denken dat je verschrikkelijk lollig bent, maar dan ben je dus niet. Eerder triest, omdat je niet eens de strekking van mijn tekst begrijpt.

[...]

Voor mij is elk individu die een ander van het leven beneemt, zijn eigen leven niet waard. Dan maak ik geen verschil, in de mogelijke oorzaak.Voor mij is iedereen die een waardeoordeel heeft over het (recht van) leven van een ander totaal niet serieus te nemen
quote:campari schreef op 09 april 2011 @ 23:22:

Het gevoelloze van die spellen baart mij zeker grote zorgen.Ik snap het niet geloof ik. Moet een spel gevoel hebben dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven