Man steekt zichzelf in brand op de dam

06-04-2011 13:48 1145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in mijn lunchpauze mijn boterhammen op te eten als ik onderstaand bericht hoor op de radio. Verschrikkelijk, denk ik, en wat erg voor de omstanders. Je zal het maar zien. Nu kom ik net op nu.nl, en daar staan dus foto's/video's online. En daar wordt ik toch een beetje onpasselijk van. Nieuws, oke, maar ik hoef toch niet geconfronteerd te worden met een meneer die zichzelf in de fik steekt (voorpagina) en 2 minuten blijft branden? (filmpje) (Nee, ik heb het filmpje niet aangeklikt, maar het feit dat het kan maakt me al heel boos).

Ik hoop oprecht dat de meneer hulp krijgt- als hij dit overleefd, en dat voor de omstanders indien gewenst slachtofferhulp wordt aangeboden.

AMSTERDAM - Op de Dam in Amsterdam heeft een man zich woensdagmiddag in brand gestoken. Dat bevestigt de politie. De man, van wie de identiteit onbekend is, is met zeer ernstige verwondingen afgevoerd naar het ziekenhuis.

Hulpdiensten waren snel ter plaatse. De man stond bij het monument op de Dam ten tijde van zijn daad. De omgeving rondom het monument is afgezet met linten.

Een verslaggever van de NOS meldt dat de man schreeuwde voordat hij zichzelf in brand stak.

Verwarde indruk

Volgens omstanders maakte de man een verwarde indruk en sprak hij, met een buitenlands accent, over zijn kinderen. De brand is gedoofd met hulp van omstanders, meldt de politie. Zij bevestigen dat het om een poging tot zelfdoding gaat.

De man stond ongeveer 2 minuten in brand, meldt AT5. Het motief van de man is bij de politie nog niet bekend. De man is inmiddels afgevoerd. Politiewagens staan nog op de Dam.
quote:Jaschenca schreef op 10 april 2011 @ 22:41:

[...]

Dit maakt humaan zijn niet subjectief, dit betekent dat jij niet humaan bent.

Ik deel je mening niet, maar goed als ik je er een plezier

mee doe je gelijk te geven bij deze Jaschenca een

welgemeende: Je hebt gelijk ik ben niet humaan

Overigens schreef ik dat ik HUMAAN een subjectief

begrip vind omdat iedereen zijn eigen invulling geeft

aan het begrip humaan.

(subjectief: aanduiding van een waarneming die samenhangt met de gedachte of de gevoelens van een individu)

En ik ga er weer mee kappen, het was weer even

inhoudelijk maar we belanden weer in haarkloverij.

Op een of andere duistere wijze is een inhoudelijke

discussie met tegenstanders van dit asielbeleid niet

mogelijk.

Truste allemaal ga nog ff voetbal nabeschouwingen

kijken, ook allemaal verschillende meningen over

dezelfde wedstrijden
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik heb meegelezen met dit topic maar krijg nu toch echt de neiging om te reageren.

Het valt mij op dat bepaalde mensen het erg persoonlijk maken wat er gebeurt is met deze man en vooral de IND de schuld geven.

Mijns inziens is dit onterecht.

Deze man heeft zelf de keuze gemaakt om zichzelf te doden.Niemand heeft hem gedwongen hiertoe, niemand!!!

Ook de IND niet.

Deze man heeft zelf gekozen om zijn procedures erg lang te laten doorlopen. Hij heeft in Ter apel gezeten en heeft gekozen om nog door te gaan. Hij heeft zelf gezorgd dat hij ruim 10 jaar in onzekere procedures bleef hangen. Hij had ook andere keuzes kunnen maken.

Bv , doormigreren naar een ander land ( mocht hij daar familie hebben dan was daar een mogelijkheid toe)

Een Europese partner regelen of op de niet legale manier , iemand "vragen"om hem te helpen ( bv een Nl vrouw die met hem de europa route volgt).

Hij had ook een een opleiding kunnen volgen en proberen ergens een werkgever te vinden die garant wil staan voor een werkvergunning.( en ja, je mag ook studeren als je in de asielprocedure zit.Er bestaat zoiets als UAF waar je een beurs kunt krijgen.)

Ik geef een aantal voorbeelden waarvan ik weet dat ze niet makkelijk te verwezelijken zijn maar als je moeite wilt doen, wel mogelijkheden biedt!( ik ken een aantal mensen die zo wel in Nederland hebben kunnen blijven ondanks een waardeloze asielprocededure)

Niet iedereen die uit Iran komt loopt trouwens gevaar in Iran. Er zijn ook veel mensen die zeggen dat ze uit Iran komen maar officieel komen ze uit Syrie. Ik zeg niet dat deze man heeft gelogen in zijn asielaanvrag maar ik vermoed dat er wel een aantal dingen niet duidelijk zijn in zijn informatie naar de INd toe want anders had hij niet 10 jaar geprocedeerd.

Iemand die zichzelf zoiets aan doet als wat hij heeft waarschijnlijk meer aan zijn hoofd dan alleen zijn procedure.

ook is het mogelijk dat hij gehoopt had dat hij het zou overleven en zodoende alsnog een vergunning zou kunnen afdwingen.

Misschien was het neit zijn bedoeling om zichzelf echt te doden maar om een daad te stellen. Hij zou niet de eerste zijn die dit deed.

In de Azc's gebeuren regelmatig dit soort dingen ( zie een jaar of 5 geleden, een afrikaanse jongen stak zichzelf in de fik in Azc Bellingwolde en overleed in later aan zijn verwondingen, nooit iets over gelezen in de krant of op sbs6.), maar ook ophangingen, snijden in jezelf, chloor drinken en hongerstakingen. Mensen kunnen erg ver gaan om hun zin te willen krijgen en dit heeft niet altijd te maken met hun vlucht uit hun thuisland.

Deze man deed het erg publiekelijk waardoor ik het gevoel krijg dat hij niet dood wilde maar een signaal wilde afgeven en helaas is dit ernstig mislukt.
quote:hollebollegijs schreef op 10 april 2011 @ 18:49:

[...]

Lees je eigen postings eens na, steeds vingerwijzen,

steeds oordelen "jij hebt oogkleppen" "jouw denkbeeld

klopt niet" of gelijkstrekkende opmerkingen.

Daarmee sla je iedere discussie dood en beland je

in verwijten.

Als dit jouw discussie techniek is "so be it" die vrijheid heb je, zoals ik al aangaf ik ga daar niet in mee.

Ik zal ook niet meer reageren op jouw bijdrages.

Ik oordeel zeker. Het is helaas in deze kwestie erg nodig dat mensen eens gewezen worden op denkbeelden die niet stroken met de waarheid.

Jij leidt de discussie af.

Je gaat op geen enkel relevant argument in wat ik aandraag.

Jij slaat de discussie dood door te gaan klagen over hoe ik je benader terwijl ik het enkel benader vanuit het onderwerp. Daar is een discussie ook voor bedoeld.

Alles wat ik schreef heeft een hele sterke grond.

Ik klets niet uit mijn nek.

Dus als je deze weg inslaat, prima, dan zijn we inderdaad uitgepraat. Ik wil niet afgeleid worden van de discussie. Dan weet je dat even.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:werkverbod schreef op 10 april 2011 @ 18:40:

[...]

Nee, ik breng je terug bij je bewering.En welke mag dat dan zijn want dat viel absoluut niet uit je opmerking te halen.
quote:VotesforLeo schreef op 10 april 2011 @ 18:57:

Toch heeft Shahla wel gelijk. In de asielzoekerswereld is veel onzichtbaar en worden vaak op grond van keuzes gemaakt die ongelofelijk zijn. Misschien wijst Shahla af en toe met haar vingertje maar inhoudelijk klopt veel van wat ze zegt en hoe de procedures gaan en dat is om te huilen. In dit geval gaat: niets is wat het lijkt zeker op!

Bedankt dat je dat onderstreept.

Helaas gaat het niet meer op mensen te bereiken in deze kwestie zonder af en toe even een pinnig vingertje op te steken. Het dringt niet door zonder. Zover zijn we al.
quote:hollebollegijs schreef op 10 april 2011 @ 19:10:

[...]

Het gaat om respect in een discussie.

Je kan niet zeggen " jouw beeld over dit en dat klopt niet"

Je kan ook zeggen " Ik zie het anders" en dan je argumenten

geven.

Het valt mij in het algemeen op dat tegenstanders van

het huidige asielbeleid ontzettend intolerant zijn zo

niet bijna agressief tegen anderdenkenden.

Ze menen het alleenrecht op gelijk en de waarheid te

hebben en dat vind ik ongepast.

Gelijk hebben is een subjectief begrip en een discussie

dient gevoerd te worden met argumenten en niet met

persoonlijke aanvallen, tenminste dat is mijn visie.

Ga dan ook discussie voeren en laat dit achterwege. Wat jij doet is totaal geen discussie.

Je gaat niet op mijn argumenten in. Je begint te klagen over gebrek aan respect en laat mijn argumenten met grond links liggen. Als we het over techniek gaan hebben in een discussie open dan maar even een ander topic. Dit is niet de plaats.

Het gaat over Kambiz, het gaat over zijn boodschap. Het gaat over het immigratiebeleid wat niet deugt, wat inhumaan is en het gaat over mensen die ervoor kiezen de andere kant op te kijken. Wil je de andere kant op kijken, prima, doe vooral maar schop niet na. Ga niet onzin verkondigen en denken dat dit beter klopt. Het is gewoon niet zo, kan er niks anders van maken.
quote:VotesforLeo schreef op 10 april 2011 @ 19:25:

En ik denk ook dat die agressiviteit voortkomt uit het inhumane. Het is echt schrijnend hoe mensen sowieso worden opgevangen (itt wat veel mensen denken) maar ook dat mensen hier jarenlang kunnen wonen maar nooit zekerheid hebben over hun bestaan en dus bestaansrecht in dit land. Het is onmenselijk om mensen tien jaar te laten wachten en dan alsnog te zeggen dat iemand weg moet. Dat kan niet! Terwijl de nieuwe wet die in 2001 is ingevoerd had moeten zorgen voor snellere procedures. En precies deze mensen vallen tussen wal en schip. Ik vind dat echt erg en kan me daar ook boos over maken

Precies. Dat schrijnende is wat mij raakt. Die mensen verdienen beter. Niet zo'n behandeling als ze hier krijgen.

Op een bepaalde manier zullen ze moeten begrijpen dat het niet anders kan dan dat ze in een procedure belanden die nogal wat tijd in beslag zal nemen. En ik denk dat ze dat ook wel degelijk begrijpen. De behandeling die ze hier krijgen is al een stuk beter dan ze gewend waren in eigen land.

Betekent echter niet dat de behandeling dan wel goed is, omdat het al beter was dan in eigen land.

Wat ik ook heel schrijnend vind. Als ze dan uitgeprocedeerd zijn, het definitieve antwoord is gevallen, dan worden ze thuis opgehaald en belandden ze in een uitzet centrum. Ze hebben er een nette naam aan gegeven maar in principe is het soortgelijk met een bajes. En kinderen worden daar ook opgesloten.

Ik vind het schandalig.
quote:shahla schreef op 11 april 2011 @ 11:07:

[...]

Ga dan ook discussie voeren en laat dit achterwege. Wat jij doet is totaal geen discussie.

Je gaat niet op mijn argumenten in. Je begint te klagen over gebrek aan respect en laat mijn argumenten met grond links liggen. Als we het over techniek gaan hebben in een discussie open dan maar even een ander topic. Dit is niet de plaats.

Het gaat over Kambiz, het gaat over zijn boodschap. Het gaat over het immigratiebeleid wat niet deugt, wat inhumaan is en het gaat over mensen die ervoor kiezen de andere kant op te kijken. Wil je de andere kant op kijken, prima, doe vooral maar schop niet na. Ga niet onzin verkondigen en denken dat dit beter klopt. Het is gewoon niet zo, kan er niks anders van maken.

Ik wilde toch nog even reageren. Shala, ik denk hetzelfde als jij hierover. Wel vind ik dat je mensen die er anders over denken wegvaagt met dingen als dat het onzin is.

Iedereen heeft een mening, dat is niet meteen onzin. Alhoewel ik het niet met HBG eens ben over het asielbeleid, ben ik het wel met hem eens dat je hem (en anderen die iets anders vinden) op een onaardige manier onderuithaalt.

Ik lees dat deze zaken je zeer aan het hart gaan, en dat juich ik toe, maar we leven in een wereld waar mensen verschillende meningen hebben. En dat mag, en je kunt proberen ze te overtuigen met argumenten maar de zaken die een ander aandraagt zo wegzetten zoals jij doet vind ik niet netjes.
quote:werkverbod schreef op 10 april 2011 @ 19:48:

We hebben een G.P. gehad voor een bepaalde groep mensen. Nu komt men weer met een groep, die hier zogenaamd al meer dan 10 jaren in de procedure zitten.

Neem jij dat die groep kwalijk of anderen? Als er nu weer een groep is die hier tien jaar zit, dan betekent het toch dat het IND de zaken veel te lang op zijn beloop laat óf dat het immigratiebeleid niet werkt in de praktijk. Of een combi van.

quote:Feit blijft, hoe vervelend het ook mag zijn, dat men zelf telkens weer bronnen aanboort en daarmede een nieuwe procedure in gang zet.

Lijkt mij heel logisch als je echt weet of sterk van mening bent dat je niet terug kunt of moet naar je land. Dan blijf je figuurlijk vechten om dat duidelijk te maken. Zou jij dat niet doen dan?

Zou jij het opgeven als het om je eigen hachje gaat?

Ik niet.

quote:Het wordt tijd dat elk land voor haar eigen onderdanen gaat zorgen, dit kan Nederland niet op haar schouders nemen.Nederland is niet de enige die dit op zijn schouders neemt. Heel veel landen kampen hiermee. Dat komt omdat de wereld nou eenmaal een harde plek is en sommige landen op aarde zijn dermate dictaturen dat niet alle mensen daar zonder gevaar kunnen blijven. Dat is al heel lang zo en dat zal heel lang zo blijven. Dit zal niet veranderen. Die dictaturen zijn té star, misschien wel te star om om te turnen. Daar lijkt het in elk geval op.
Dat mensen 10 jaar in een procedure zit, ligt niet aan het IND of andere medewerkers maar is een beleidskwestie. Doordat men procedure op procedure kan aangaan. Dat doet de aanvrager zelf, die kiest daarvoor. Gesterkt door de advocatuur die daar wel belegd brood in ziet. De advocatuur zou zich zelf ook wel eens onder de loep mogen nemen. Want het is verworden tot een grote kassa.
quote:hollebollegijs schreef op 10 april 2011 @ 21:00:

[...]

Is terug sturen na 10 jaar menselijk? Ik vind van wel,

anderen in deze draad niet.

In sommige gevallen zal het geen probleem hoeven te zijn.

Niet onoverkomelijk.

Maar je kunt echt niet stellen dat het in alle gevallen wenselijk, menselijk, overkomelijk of zonder gevaar is. Dat zou bezijden de waarheid zijn.
quote:werkverbod schreef op 10 april 2011 @ 22:44:

[...]

Ze nemen de gok om alles te winnen of te verliezen.Daar komt het op neer maar ze nemen die gok omdat het alternatief vele malen erger is! Ze hadden of die keuze of jarenlang opgesloten worden met een wrede behandeling of opgehangen worden of voor een vuurpeloton. Wat zou jij kiezen? En in veel gevallen stuurt de IND óók die gevallen rustig na tien jaar terug als ze de kans krijgen.
quote:shahla schreef op 11 april 2011 @ 11:19:

Nederland is niet de enige die dit op zijn schouders neemt. Heel veel landen kampen hiermee. Dat komt omdat de wereld nou eenmaal een harde plek is en sommige landen op aarde zijn dermate dictaturen dat niet alle mensen daar zonder gevaar kunnen blijven. Dat is al heel lang zo en dat zal heel lang zo blijven. Dit zal niet veranderen. Die dictaturen zijn té star, misschien wel te star om om te turnen. Daar lijkt het in elk geval op.Hoe denk je dat de ontwikkeling van Nederland / Europa heeft plaats gevonden? Daar is ook voor gevochten. In 40/45 was het ook de elite die vluchtte, terug kwam toen de wegen weer begaanbaar waren.
quote:shahla schreef op 11 april 2011 @ 11:25:

[...]

In sommige gevallen zal het geen probleem hoeven te zijn.

Niet onoverkomelijk.

Maar je kunt echt niet stellen dat het in alle gevallen wenselijk, menselijk, overkomelijk of zonder gevaar is. Dat zou bezijden de waarheid zijn.Het is toch in alle gevallen 10 maal beter dan de situatie waaruit zij kwamen.
quote:hollebollegijs schreef op 10 april 2011 @ 22:58:

[

En ik ga er weer mee kappen, het was weer even

inhoudelijk maar we belanden weer in haarkloverij.

Op een of andere duistere wijze is een inhoudelijke

discussie met tegenstanders van dit asielbeleid niet

mogelijk.

Je geeft wel snel op.

En hoezo, het was weer 'even' inhoudelijk.

Je wilt toch niet beweren dat ik niet inhoudelijk was of wel? (De eerste keer dat jij je wenste terug te trekken, kwam zogenaamd door mij.) Ik was zeker voor 98 of 99% inhoudelijk.
quote:shahla schreef op 11 april 2011 @ 11:27:

[...]

Daar komt het op neer maar ze nemen die gok omdat het alternatief vele malen erger is! Ze hadden of die keuze of jarenlang opgesloten worden met een wrede behandeling of opgehangen worden of voor een vuurpeloton. Wat zou jij kiezen? En in veel gevallen stuurt de IND óók die gevallen rustig na tien jaar terug als ze de kans krijgen.We hebben het gisterenavond wel weer gezien met P. R de Vries.
@ shahla, ondanks we een andere mening hebben vind ik de manier waarop je schrijft wel prettig.
quote:mumia12 schreef op 11 april 2011 @ 07:32:

Ik heb meegelezen met dit topic maar krijg nu toch echt de neiging om te reageren.

Het valt mij op dat bepaalde mensen het erg persoonlijk maken wat er gebeurt is met deze man en vooral de IND de schuld geven.

Mijns inziens is dit onterecht.

Mijns inziens is het terecht hier eens even goed in te duiken nu deze man zichzelf liever in de brand stak op de dam dan terug gestuurd te worden.

quote:Deze man heeft zelf de keuze gemaakt om zichzelf te doden.Niemand heeft hem gedwongen hiertoe, niemand!!!

Ook de IND niet.

Jij ziet geen verbanden? Jij gelooft niet dat instanties en andere mensen je indirect zover kunnen krijgen? Ik wel.

quote:Deze man heeft zelf gekozen om zijn procedures erg lang te laten doorlopen. Hij heeft in Ter apel gezeten en heeft gekozen om nog door te gaan. Hij heeft zelf gezorgd dat hij ruim 10 jaar in onzekere procedures bleef hangen.

Als je in een procedure zit, moet je in het land blijven waar je die procedure hebt gestart, anders komt deze te vervallen.

quote:Bv , doormigreren naar een ander land ( mocht hij daar familie hebben dan was daar een mogelijkheid toe)

Het eerste Europese land waar je belandt is het land waar je asiel aan moet vragen en dat land beslist of jij voortaan toegang hebt, blijvend, tot dat land en dientengevolge andere Europese landen. Je kunt niet zomaar even zeggen: o, hier lukt het niet, dan probeer ik het wel in Duitsland. Zo werkt het niet. Dan stuurt Duitsland je mooi terug naar Nederland.

quote:Een Europese partner regelen of op de niet legale manier , iemand "vragen"om hem te helpen ( bv een Nl vrouw die met hem de europa route volgt).

Dat zou niet gaan. Hij had wettelijk gezien al een vrouw. Je kunt dan niet opnieuw trouwen hier.

quote:Hij had ook een een opleiding kunnen volgen en proberen ergens een werkgever te vinden die garant wil staan voor een werkvergunning.

Dat is ook bijna onmogelijk als je niet in Nederland woont en niet in een ander Europees land. Nederlandse bedrijven zullen daartoe enkel overgaan als ze de expertise enkel bij die persoon kunnen vinden. Dat is natuurlijk bijna nooit zo. Deze optie is zo miniem dat het bijna wel te verwaarlozen is als je vanuit Iran dat hier voor elkaar moet zien te krijgen.

quote:Ik geef een aantal voorbeelden waarvan ik weet dat ze niet makkelijk te verwezelijken zijn maar als je moeite wilt doen, wel mogelijkheden biedt!( ik ken een aantal mensen die zo wel in Nederland hebben kunnen blijven ondanks een waardeloze asielprocededure)

Soms heb je inderdaad geluk en krijg je eens wat voor elkaar. Dat ben ik met je eens. Dit is echter eerder uitzondering dan regel. We weten ook niet wat Kambiz allemaal wel en niet heeft geprobeerd.

quote:Niet iedereen die uit Iran komt loopt trouwens gevaar in Iran.

Niet iedereen nee, dat klopt. Als je daar verder nooit politiek iets gedaan hebt maar je had toevallig de pech dat je al járen zonder werk zit en per ongeluk hier terecht kwam omdat je toch in je levensonderhoud moet voorzien maar het lukt daar simpelweg niet, dan kun je op een dag wel terug. Eens.

quote:ik vermoed dat er wel een aantal dingen niet duidelijk zijn in zijn informatie naar de INd toe want anders had hij niet 10 jaar geprocedeerd.

Dat hoeft niet. Dat dingen niet duidelijk waren. Het kan maar dit is geen feit voor het lange duren. Het kan ook zijn dat IND zwart op wit op papier wil hebben, een waterdicht bewijs, dat Kambiz iets te wachten stond in Iran. En ik geloof wél dat er hem daar iets te wachten stond, wat het dan ook zou mogen zijn.

Hij kon het alleen niet op papier aanleveren. Ik denk dat dat het probleem was. En dan blijf je touwtrekken.

quote:Iemand die zichzelf zoiets aan doet als wat hij heeft waarschijnlijk meer aan zijn hoofd dan alleen zijn procedure.

Psychische problemen, die zou hij wel gehad hebben.

Onderschat niet wat het met iemand doet, wie weet wat die man allemaal heeft meegemaakt in Iran en wat onzekerheid met iemand kan doen. Dat kun je niet zomaar wegwuiven. Niet als je redelijk wilt zijn.

quote:ook is het mogelijk dat hij gehoopt had dat hij het zou overleven en zodoende alsnog een vergunning zou kunnen afdwingen.

Misschien was het neit zijn bedoeling om zichzelf echt te doden maar om een daad te stellen. Hij zou niet de eerste zijn die dit deed.

Het kan maar het lijkt me niet waarschijnlijk. Als jij jezelf hélemaal insmeert met brandbaar spul dan neem ik aan dat je dan toch wel echt wilt sterven. Dat dát de intentie is. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je dan hoopt te overleven zodat je wel papieren krijgt.

quote:Deze man deed het erg publiekelijk waardoor ik het gevoel krijg dat hij niet dood wilde maar een signaal wilde afgeven en helaas is dit ernstig mislukt.

Jij hebt er wel een boodschap in gezien en hebt daarover nagedacht. Dat jij die boodschap anders ziet dan ik doet daar niks aan af. Je bent bereid verder te kijken en daar gaat het om.

Ik denk dat hij wél echt dood wilde. Ik denk dat hij er echt vanuit ging dat hij teruggestuurd zou worden, kreeg vervolgens weer een afwijzing, zag er geen gat meer in en bedacht dit plan wat misschien al tíjden in zijn hoofd sudderde als laatste daad op aarde. Als worse case scenario in werking zou treden. Een bepaalde grens bij hem bereikt was. En die grens was blijkbaar bereikt. Waarschijnlijk heeft hij toen gedacht. Dan kan ik beter hier gaan en op mijn manier en publiekelijk. Nederland tonen wat er mis is. De ogen openen.
quote:mumia12 schreef op 11 april 2011 @ 07:32:

(..)Deze man deed het erg publiekelijk waardoor ik het gevoel krijg dat hij niet dood wilde maar een signaal wilde afgeven en helaas is dit ernstig mislukt.

Tamelijk hoog risico dan, voor een publiciteitsstunt! Ik weet niet hoe lang jij denkt dat je in de fik moet staan voordat je eraan bezwijkt, maar dat is niet overdreven lang. Daarbij is het nou niet direct een snelle, of pijnloze dood.

Dat deze man de publiciteit zocht met zijn daad, dat lijkt mij volslagen helder. Dat hij had gehoopt het er levend af te brengen, lijkt mij uit de lucht gegrepen. Er zijn nou eenmaal mensen die ultieme offers brengen.

Dat de IND wordt aangesproken is, in mijn beleving, ook zeker niet terecht. De IND is niet meer dan het harteloze apparaat dat wij, als Nederlandse bevolking, op pad sturen om allochtonen op te sporen en over de grens te zetten, omdat wij hen verachten, cq wat wij uit hun landen hebben geroofd om te zorgen voor een luxe leventje, exclusief voor onszelf willen houden. Dit alles in elk geval heel duidelijk volledig in strijd met het liberale idee van vrijheid, zoals vrijheid van verkeer, en ideeën.

Dat deze meneer geen andere keuze meer zag, dan de dood, is hoe dan ook tragisch. Laten we dankbaar zijn dat hij niet, uit rancune, een aantal Nederlanders met zich meenam in een shopping centrum, door met een automatisch wapen om zich heen te gaan schieten, voordat hij de hand aan zichzelf sloeg. Want dan was het leed niet te overzien geweest! Dan hadden we wel wat meer forumpagina's gehad in vijf dagen, denk ik.
quote:_yellowlove_ schreef op 11 april 2011 @ 11:18:

[...]

Ik wilde toch nog even reageren. Shala, ik denk hetzelfde als jij hierover. Wel vind ik dat je mensen die er anders over denken wegvaagt met dingen als dat het onzin is.

Ik snap je punt maar het is ook echt onzin in dat geval. Zo zie ik het en ik kom met info waarmee ik dat probeer aan te tonen. Dat het gegeven denkbeeld onzin is. Zij kunnen net zo goed met voorbeelden aan proberen te tonen dat het geen onzin is. Dát is discussie, yellow.

quote:Iedereen heeft een mening, dat is niet meteen onzin. Alhoewel ik het niet met HBG eens ben over het asielbeleid, ben ik het wel met hem eens dat je hem (en anderen die iets anders vinden) op een onaardige manier onderuithaalt.

Niet mee eens. Ik haal hen niet onderuit. Zoals ik eerder aangaf, haal ik de denkbeelden onderuit.

quote:Ik lees dat deze zaken je zeer aan het hart gaan, en dat juich ik toe, maar we leven in een wereld waar mensen verschillende meningen hebben. En dat mag, en je kunt proberen ze te overtuigen met argumenten maar de zaken die een ander aandraagt zo wegzetten zoals jij doet vind ik niet netjes.

Dat is precies wat ik doe. Met argumenten komen. Dat mis ik juist aan de andere kant een beetje. Of de argumenten kloppen niet. Ik zit hier niemand persoonlijk een hak te zetten met persoonlijke (privé) zaken dus doe nou niet alsof ik dat wel doe.

En nou ga ik er niet meer op in. Ik voer slechts discussie. Laten we gewoon daarmee doorgaan.
quote:werkverbod schreef op 11 april 2011 @ 11:24:

Dat mensen 10 jaar in een procedure zit, ligt niet aan het IND of andere medewerkers maar is een beleidskwestie.

Zij voeren het uit. De mensen die daar werken. Daar kunnen zij persoonlijk niks aan doen. Dat beweer ik ook niet. Ik beweer dat het aan die instantie ligt, de opgestelde wettelijke regels.

quote:Doordat men procedure op procedure kan aangaan. Dat doet de aanvrager zelf, die kiest daarvoor.

Als jij het niet eens bent met een beslissing die over jouw leven gaat, ga jij ook door. Maak jij er ook werk van. Neem hen niet 'kwalijk' dat zij het ook doen. Het is in veel gevallen een nood zaak, een zaak van leven of dood. Wij gaan hier soms zelfs al in verweer tegen een boete. Dan doe je het zeker als het over je toekomst gaat!

quote:Gesterkt door de advocatuur die daar wel belegd brood in ziet. De advocatuur zou zich zelf ook wel eens onder de loep mogen nemen. Want het is verworden tot een grote kassa.

Ik denk niet dat een asielzoeker hiermee bezig is.

Maar ik snap je punt.
quote:werkverbod schreef op 11 april 2011 @ 11:27:

[...]

Hoe denk je dat de ontwikkeling van Nederland / Europa heeft plaats gevonden? Daar is ook voor gevochten. In 40/45 was het ook de elite die vluchtte, terug kwam toen de wegen weer begaanbaar waren.

En terecht dat ervoor gevochten is. Er wórdt ook voor een beter leven gevochten in Iran. Bekijk anders eens de beelden bij dat liedje waar ik een link van had gegeven hier. Dat zijn slechts enkele foto's maar het illustreert wel duidelijk dat men in opstand komt/is gekomen en zal blijven komen.

Het doet er niks aan af dat iemand op een gegeven moment dat gevecht moet ontduiken. Je kunt ook niet vechten als ze je te grazen nemen. Dan zul je er soms vandoor moeten.

Sommigen gaan vanuit een ander land dan gewoon door met die strijd, op een andere manier. En sommigen geven het misschien op, dat kan ook, dat weet ik verder niet.

Maar zet ze nou niet weg als mensen die er direct vandoor gingen toen het moeilijk werd want ik denk niet dat dit het geval is. Ik vind het ook niet fair om dat zo te stellen.

Het zijn juist vaak de mensen die daar politiek gezien net teveel risico's genomen hebben, in de kijker terecht kwamen en wel moesten vluchten.

Net zoals in de oorlog mensen moesten onderduiken die gezocht werden als horende bij het verzet.
quote:werkverbod schreef op 11 april 2011 @ 11:29:

[...]

Het is toch in alle gevallen 10 maal beter dan de situatie waaruit zij kwamen.Ja, hier maar als je uitgeprocedeerd bent, in een uitzend centrum belandt en vervolgens op het vliegveld teruggaat, zit je weer in dezelfde situatie als zoveel jaar ervoor.
quote:werkverbod schreef op 11 april 2011 @ 11:30:

[...]

We hebben het gisterenavond wel weer gezien met P. R de Vries.

Shit, dat heb ik gemist!

Ik zal niet afdwalen, ik zal het laten bij dat ik zijn programma normaliter wel volg.
quote:werkverbod schreef op 11 april 2011 @ 11:45:

@ shahla, ondanks we een andere mening hebben vind ik de manier waarop je schrijft wel prettig. Bedankt. Ik waardeer dat je het zegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven