Normandië - juli

11-04-2011 16:30 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha!

Medio juli dit jaar gaan wij (met peuter en baby) naar Frankrijk (kamperen/huisje). Wij hebben zelf de wens om naar Normandië te gaan ivm reistijd en omdat we zijn daar nog nooit geweest zijn.

Nu hebben wij al veel reacties gehad dat we weleens bedrogen uit kunnen komen qua weer.

Zijn er ervaringen van VivaForummers over het weer in Frankrijk aan de noord/westkust?

Een lagere temperatuur maakt me niet uit, het gaat er vooral om dat we hopen op geen/niet te veel regen in juli.......
Vriend en ik wilden vorig jaar eind juni naar Normandië, zijn uiteindelijk naar het noordoosten van Frankrijk gegaan omdat de weersvoorspellingen voor Normandië echt heel slecht waren.. Dus nee, ik ben er nog nooit geweest omdat we enkele dagen voor vertrek besloten de andere kant op te gaan i.v.m. het weer. Mijn ouders zijn er echter eens begin mei geweest en hebben wel mooi weer gehad.

Het kan natuurlijk elk jaar anders zijn he..
Het weer daar kan hetzelfde zijn als hier. Ik ben er vaak geweest in de zomer en ik heb erg veel regen gehad. Non-stop buien.

Normandië is voorderest zeer de moeite waard, maar voor het weer hoef je niet te gaan.
Het weer is vergelijkbaar met Nederland. Als je dat prima vindt, vooral doen. Normandië is zeer de moeite waard. Maar wees dus wel voorbereid dat je ook pech kan hebben qua regenachtige dagen. En 's avonds koelt het snel af, ook na een warme dag. Neem dus warme kleding mee!
Wij zijn jaren op vakantie geweest naar Normandie en Bretagne, en onze vakantie is nooit verregend. Natuurlijk ook wel eens regen of bewolking, maar ach...
Deze ansichtkaarten zeggen genoeg:

Ben zelf een aantal keer in Normandië op vakantie geweest en het regent daar inderdaad veel. Maar gelukkig regent het niet heel lang (dus niet zoals in Nederland drie weken lang druilweer).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven