Geld & Recht alle pijlers

Hypotheek

11-04-2011 20:28 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Ik denk dat het best eens zou kunnen kloppen.

Wat is je bruto maandsalaris?
iemand van mijn leeftijd met een modaal inkomen moet ook heel veel moeite doen (ik dus), dus ik geloof dat wel hoor.

Maar jij kan nog starterslening krijgen, ouders die garant kunnen staan/ meetekenen (als ze geld of een koophuis met wat overwaarde hebben). Maar ik neem aan dat ze dat bij de hypotheker je ook wel vertellen.
Het hangt helemaal van je loon af of je een hypotheek kan krijgen. Maar als je het minimumloon verdient voor een 22-jarige dan kan je een hypotheek wel op je buik schrijven.
He klinkt mij ook niet heel gek in de oren hoor, er zijn niet veel 22-jarige starters die in hun uppie een huis kunnen kopen.
TO, wat is je bruto jaarsalaris? Aan de hand daarvan kun je een indicatie van het hypotheek bedrag kijken.

Ander opties als startersleningen en dergelijken komen daar nog bij.

Hoeveel eigen geld heb je?
Als 22-jarige kun je meestal inderdaad geen huis kopen, zonder dat je ouders garant staan. Niet zo gek toch?
Wat is je bruto jaarsalaris? Denk eerlijk gezegd dat het ook niet lukt hoor op jouw leeftijd en met minimumloon.
Denk ook dat het wel kan kloppen, helemaal nu er strictere regels door de banken worden gehanteerd. Heel vervelend maar denk dat je nog even een aantal jaar moet wachten, misschien in de tussentijd een spaarsaldo opbouwen wat je dan in kan brengen.
TO, dacht je nu serieus dat je met een minimum jeugdloon een huis zou kunnen kopen?
Volgens mij klopt dat wel. Mijn vriend krijgt nu maar een hypotheek van 130.000, waar dat vorig jaar nog 190.000 was. Wij zitten dus vast hier.
Oh oke! Bedankt voor alle reacties, morgen even bellen naar de Hypotheker even kijken of die me advies kunnen geven.

En idd misschien met garant staan van m'n ouders dat ik iets omhoog kan gaan.
ik denk dat het inderdaad best wel kan kloppen. Wat denk je nu zelf, dat je met een jeugd minimumloon een huis van anderhalve ton ofzo kan kopen?? De banken zijn ook niet achterlijk he....
grr, stom internet hier
quote:ilss schreef op 11 april 2011 @ 20:47:

Oh oke! Bedankt voor alle reacties, morgen even bellen naar de Hypotheker even kijken of die me advies kunnen geven.

En idd misschien met garant staan van m'n ouders dat ik iets omhoog kan gaan.

Eerlijk gezegd zou ik de hypotheker maar gewoon niet bellen. Ze lachen je daar vierkant uit. Je verdient per maand bruto net aan 1200 euro. Daar gaat nog een bultje belasting af. Of je moet een berg eigen geld hebben of je ouders moeten je een hele berg geld geven. Met garant staan alleen kom je er niet.

Hoe duur denk je trouwens dat huizen zijn?
quote:plops schreef op 11 april 2011 @ 20:50:

[...]

Eerlijk gezegd zou ik de hypotheker maar gewoon niet bellen. Ze lachen je daar vierkant uit. Je verdient per maand bruto net aan 1200 euro. Daar gaat nog een bultje belasting af. Of je moet een berg eigen geld hebben of je ouders moeten je een hele berg geld geven. Met garant staan alleen kom je er niet.

Hoe duur denk je trouwens dat huizen zijn?

Ik denk inderdaad dat ze heel hard gaan lachen...

Met een jeugdloon kun je een goedkoop huisje huren... kopen gaat echt niet lukken...
TO zegt toch nergens dat ze minimumloon verdient? Alleen dat ze jeugdloon verdient (ik ken alleen een jeugdminimumloon, maar kan iemand mij vertellen wat jeugdloon is?)

Wie weet verdient ze wel tonnen
quote:gember999 schreef op 11 april 2011 @ 20:55:

TO zegt toch nergens dat ze minimumloon verdient? Alleen dat ze jeugdloon verdient (ik ken alleen een jeugdminimumloon, maar kan iemand mij vertellen wat jeugdloon is?)

Wie weet verdient ze wel tonnen Ze schrijft in haar OP dat ze volgens berekeningen op internet 50.000 euro kan lenen...
quote:zer schreef op 11 april 2011 @ 20:59:

[...]

Ze schrijft in haar OP dat ze volgens berekeningen op internet 50.000 euro kan lenen...mmmm... misschien dus toch geen tonnen inderdaad...
quote:gember999 schreef op 11 april 2011 @ 20:55:

Wie weet verdient ze wel tonnen

Jeugdloon = loon gebaseerd op het minimumloon aangepast voor je leeftijd. Waarom zou je over jeugdloon spreken als je iets anders zou verdienen dan dat bedrag? Toen ik 20 was werkte ik ook, verdiende een dikke 10 euro nogwat per uur. Dat heb ik nooit gezien als jeugdloon. In dat zelfde jaar ging ik ook ergens anders werken en kreeg ik maar 6 euro nogwat per uur, wat dus wel jeugdloon was

Bovendien, als TO meer zou verdienen dan het jeugdloon dan zou ze niet op een te lenen bedrag van maar 50.000 euro uitkomen.
quote:plops schreef op 11 april 2011 @ 21:02:

[...]

Jeugdloon = loon gebaseerd op het minimumloon aangepast voor je leeftijd. .ok, dat is dan duidelijk...thanks!
quote:zer schreef op 11 april 2011 @ 20:59:

[...]

Ze schrijft in haar OP dat ze volgens berekeningen op internet 50.000 euro kan lenen...Waarvan denk jij een hypotheek te kunnen betalen TO? Ik denk dat met jouw salaris een kamer huren al een dure grap is.
Als je 50.000 euro kan lenen verdien je ongeveer 16.000 op jaarbasis. Bruto.
Eenvoudig om te berekenen:

bruto maandloon x 12,96 x 4,5

of als je een dertiende maand hebt:

bruto maandloon x 13,96 x 4,5
quote:Blackdress schreef op 11 april 2011 @ 21:06:

[...]

Waarvan denk jij een hypotheek te kunnen betalen TO? Ik denk dat met jouw salaris een kamer huren al een dure grap is.Ik denk met de 400 euro die ze anders uit zou geven aan de huur van een 2 kamer woning, waarnaar ze nog geen 2 weken geleden op zoek was...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven