Mode & Beauty alle pijlers

shampoo-tips - roos

11-04-2011 11:05 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een soort gevoelige hoofdhuid ofzo, roos, schilfers af en toe.. ziet er niet zo smakelijk uit. Ik heb zwart haar dus het valt echt heel erg op. Dan zegt er weer iemand: hee er zit iets in je haar...

Het is niet zo dat mijn hele haar vol zit met roos, maar op sommige plekken.

Ik was het drie keer per week met een milde shampoo maar het gaat niet over. Die agressievere shampoo's gebruik ik liever niet (dat vervaagd de haarkleur ed)

Heeft iemand een tip voor mij??
Mijn man gebruikt wekelijks Selsun, dat werkt wel goed. Maar hij maakt zich niet druk om haarkleur oid, hij heeft trouwens wel prachtig heel dik donkerbruin haar.
Ik heb hier ook tijdelijk last van gehad en van alles geprobeerd, zonder gewenst resultaat. Uiteindelijk de tip gekregen die werkte bij mij. Sanex behandel shampoo! Binnen een week was ik er van af!!! Gebruik nu weer milde shampoo en 1 keer per week de Sanex voor 'onderhoud' Hopelijk helpt het bij jou ook, het is erg vervelend!
Thanks, ik ga eens kijken straks voor Sanex behandelshampoo.

Zoooo fijn als het zou helpen, is idd echt vervelend!!

Selsun, opgeschreven!
Ik heb wel eens last van schilfers gehad. Wat mij toen mede hielp was een hele goede borstel gebruiken. Die borstelde alle schilfers weg. Ik gebruikte altijd alleen een kam maar dat was blijkbaar niet voldoende.
Hier zelfde probleem.

Als ik klachten krijg, was ik een of twee keer met shampoo van de apotheek (voorgeschreven door dokter, bevat Kenokonazol oid, beetje troep).

Mijn klachten blijven het langste weg met shampoo van Eubos (die is heel mild, geen actieve roosremmer ofzo, koop ik ook via de apotheek). Helaas krijg ik van iets als Sebamed (ook heel mild, maar te koop bij de drogist) gelijk weer roos. Ik zweer dus nu bij Eubos .
Ben je al naar je HA geweest? Ik heb dit namelijk ook heel erg, en heb eczeem op mijn hoofdhuid. Hiertegen gebruik ik Denorex op recept en dat werkt als een tierelier. Mocht je dit niet willen is bij de drogist ook resdan verkrijgbaar, werkt ook heel goed.
Mijn kapster zweert bij mediceu+icals. Mijn haarkleur komt uit een potje en vervaagt niet.

Voorheen was ze ook groot fan van nioxin scalp therapy. Het is geen goedkope shampoo, maar ik doe nu al ruim drie maanden met een flesje. Ik was mijn haar om de dag. Je hebt dus heel weinig nodig.
Misschien is het handig even uit te laten sluiten door de huisarts of het roos of eczeem is.

Bij eczeem (of in mijn geval psoriasis) kun je iets op recept krijgen dat werkt.

Mijn man heeft roos en hij wast zijn haar elke maand met een blikje bier. Klinkt raar maar werkt wel. Haar nat maken, bier lekker masseren, uitspoelen, wassen en evt creme als je dat gebruikt. En niet te heet douchen he!

Succes!
Resdan werkt ook erg goed. Maar ik weet niet of die te agressief is?
gebruik in elk geval geen head and shoulders! tenzij je van je haar af wilt en nog meer schilfers en korsten erbij wilt hebben
Ik gebruik al jaren elvive anit-roos shampoo met actief selenium S tegen mijn roos. Ik was soms echt de verschrikkelijke sneeuwman (vrouw). Werkt perfect!

Head and Shoulders leverde bij mij alleen maar meer jeuk op.
Hier ook een Sanex fan! Lief voor de hoofdhuid en geen schilfertjes/jeuk meer!
Vraagje voor de Sanex behandel shampoo-gebruikers: wat hebben jullie daarvoor al allemaal geprobeerd? Want ik heb wel shampoos (Guhl anti roos, Sebamed anti roos) gebruikt waar hetzelfde werkzame bestanddeel in zat (piroctone olamine / Octopirox) als in de Sanex shampoo maar die hielpen niet.
Sanex behandelshampoo in tha house, ga het morgen proberen. Mocht dat niet baten ga ik naar de HA maar ik denk niet dat ik eczeem heb of psoriasis. Het is toch meer roos denk ik.

Superbedankt voor het meedenken, ik laat weten of het heeft geholpen.
@ Weelassie 1984 Ik heb voor de Sanex shampoo o.a. selsun, elvive anti roos, milde shampoo's, guhl. Nog een shampoo van kapper, maar weet de naam even niet uit mijn hoofd. Deze hielpen niet en ben toen als laatste redmiddel over gegaan op Zarqua dandruff omdat deze ongeparfumeerd is..helaas werd het hiervan nog erger!!

Ben erg blij dat de sanex behandelshampoo bij mij uiteindelijk hielp. Het moet eigenlijk even intrekken maar kan het gewoon gelijk uitspoelen, zo goed werkt het. Raar eigenlijk dat er dezelfde bestanddelen inzitten en toch anders kan werken he?
Ja zeker bolleke. Misschien zit er in de andere shampoos gewoon te weinig van dat bestanddeel om goed te kunnen werken? Maar dit geeft me weer hoop! Had jij ook de Guhl rozemarijnshampoo?

Merk jij nog effect van de Sanex op haaruitval of vet haar (positief of negatief)? Ik heb namelijk seborroisch eczeem.

Ik heb tot nu toe geprobeerd: Guhl anti roos, Zarqa anti roos, Sebamed anti roos, Dermolin anti roos, Vichy anti roos, ketoconazol shampoo van de derma, Actigener, en dan ben ik vast nog wat vergeten...
Weelassie, pff ik heb zoveel shampoo's gebruikt dat ik niet eens meer weer welke Guhl..Volgens mij was het een blauwe fles?

Sinds ik Sanex gebruik is mijn haar rustiger, hetzelfde als Lenimimi zegt, geen jeuk en heb ook geen haaruitval. Voordien had ik sneller vet haar (logisch als je het door schilfers te veel wast) maar nu gaat dat ook beter! Ik vind het niet zo'n agressieve shampoo, ruikt lekker. Kortom ik ben tevreden!!

Wat is seborroisch eczeem??
Kerastase shampoo voor de gevoelige hoofdhuid Zit in blauwe fles, te koop bij de kapper.

Heel fijn!
Hoi Bolleke, roos is een lichte vorm van seborroisch eczeem. Ik heb vooral vette schilfers en korreltjes. Als ik zo'n schilfer of korreltje van van mijn hoofdhuid krab, komt er vaak een haar mee die eraan vast zit. Niet fijn dus!

Krijg jij door de Sanex geen slap/zacht haar? En jij hebt nooit haaruitval gehad, ook niet voordat je de shampoo gebruikte?
Dat lijkt me inderdaad niet zo fijn als je zo steeds een haar verliest Weelassie!

Ik merk eigenlijk geen verschil van slap/zacht haar, waarschijnlijk omdat ik daarnaast gewoon cremespoeling gebruik. Wel dat ik geen jeuk meer heb door schilfers. Haaruitval heb ik ook geen last meer van, dat viel me ook gelijk op! Maar dit kan ook komen door hormonen van zwangerschap die nu eindelijk uit mijn lichaam zijn verdwenen Voordien had ik dus wel erg.
@Weelassie

Voor mij ook een herkenbaar probleem..

Had dat voorheen ook regelmatig, de ene keer erger dan de andere keer. Lag ook aan stress bij mij..

Ik heb via HA Denorex gehad met Nizoral gel (vond ik te agressief, mijn haar werd er stug van en vond het een enorm gedoe om eerst de gel in te laten trekken 15 min en daarna de shampoo nog..en dat koude gevoel op mijn hoofdhuid vond ik ook niet erg prettig. Daarna ook Elvive gebruikt, maar werd mijn haar weer futloos van, Guhl werkte niet helemaal zoals ik gehoopt had..totdat ik Sanex ontdekte. Echt heeerlijk spul! Mijn haar voelt gewoon sterk en gezond aan, word niet slap en het ruikt lekker neutraal. Echt een topper..wil echt nooit meer iets anders..
Selsun of Resdan, wel wat duurder maar ook geschikt voor evt. psiorasis.
Jij had dus ook haaruitval Ienimini? En dat verdween door Sanex? Ik heb ook enorm veel stress inderdaad, en door die uitval krijg ik weer stress waardoor ik al jaren in een stress-vicieuze cirkel zit
Ieniminie en Bolleke, hadden jullie ook bolletjes aan de uitgevallen haren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven