keel?ontsteking
dinsdag 12 april 2011 om 09:40
vorige week dinsdag begon ik wat last van m'n keel te krijgen. Woensdag en donderdag knock-out op bed gelegen. Dit weekend ging het wel weer maar... Er zit nog steeds een behoorlijk gezwollen klier en verder drukt er iets tegen een zenuw van m'n tand aan waardoor ik een soort van kiespijn heb.
Ik kan vrijdag pas bij m'n huisarts terecht. Iemand een idee wat ik nu kan doen. Ik heb al een Ibuprofen 200 op maar het doet nog steeds zeer.
Ik kan vrijdag pas bij m'n huisarts terecht. Iemand een idee wat ik nu kan doen. Ik heb al een Ibuprofen 200 op maar het doet nog steeds zeer.
dinsdag 12 april 2011 om 09:52
He wat vervelend. Huisarts nog een keer bellen of je eerder terecht kan en anders assistente om tips vragen?
Bij mij helpt bij een (dreigende) keelontsteking een koud compres (natte theedoek bijvoorbeeld) met een niet natte sjaal eromheen.
Gorgelen met een zoutoplossing (heel smerig) wil ook weleens helpen. Maar als het echt een keelontsteking is, dan is een AB-kuur echt de beste en meest effectieve oplossing.
Bij mij helpt bij een (dreigende) keelontsteking een koud compres (natte theedoek bijvoorbeeld) met een niet natte sjaal eromheen.
Gorgelen met een zoutoplossing (heel smerig) wil ook weleens helpen. Maar als het echt een keelontsteking is, dan is een AB-kuur echt de beste en meest effectieve oplossing.
dinsdag 12 april 2011 om 10:21
Als 200 mg niet werkt, kun je ook 400 mg proberen. Wel oppassen met je maag inderdaad, maar tot vrijdag zou het geen problemen moeten geven bij de meeste mensen (mits je jezelf aan de dosering houdt).
Keelontsteking gaat in de meeste gevallen vanzelf over. Het is een beetje zelf proberen wat verlichting geeft... Meestal wordt een keelontsteking door een virus veroorzaakt, dus antibiotica werkt sowieso niet.
Heb zelf ook al een aantal dagen last van mn keel, gelukkig geen beknelde zenuw in de mond... Lijkt me verschrikkelijk! Sterkte.
Keelontsteking gaat in de meeste gevallen vanzelf over. Het is een beetje zelf proberen wat verlichting geeft... Meestal wordt een keelontsteking door een virus veroorzaakt, dus antibiotica werkt sowieso niet.
Heb zelf ook al een aantal dagen last van mn keel, gelukkig geen beknelde zenuw in de mond... Lijkt me verschrikkelijk! Sterkte.
vrijdag 15 april 2011 om 11:18
Ik heb al zovaak keelontstekingen gehad, dat ze me geen kuur meer voorschrijven... :s
Pas geleden nog keelontsteking gehad. Ik doe dan gewoon alles wat je maar kan bedenken.
Veeeeel drinken
Ijsklontjes sabbelen.
honing in de thee
strepsils
honingdropjes
gorgelen met zout water
drop siroop drinken
sjaal om
veel slapen, want dan merk ik er niks van
Ibrupofen 600 heb ik altijd. Moet je wel mee oppassen... ik krijg er soms maagklachten van.. maar 600 kan je zo niet kopen in de winkel volgens mij, alleen te verkrijgen via de huisarts.
Pas geleden nog keelontsteking gehad. Ik doe dan gewoon alles wat je maar kan bedenken.
Veeeeel drinken
Ijsklontjes sabbelen.
honing in de thee
strepsils
honingdropjes
gorgelen met zout water
drop siroop drinken
sjaal om
veel slapen, want dan merk ik er niks van
Ibrupofen 600 heb ik altijd. Moet je wel mee oppassen... ik krijg er soms maagklachten van.. maar 600 kan je zo niet kopen in de winkel volgens mij, alleen te verkrijgen via de huisarts.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte