Kipkerrie-salade

12-04-2011 21:35 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal -

Ik eet vaak kipkerriesalade. Wel van t goedkope soort. Misschien is dat het probleem. Maar er zit dus bijna geen kip in. Veel gele mayo, veel wat waarschijnlijk ananas is. Maar niet heul errug lekker.

Heb door de index bij broodbeleg gespeurd, maar vond geen recept of aanzet daartoe om het zelf te maken! Met veel kip dus!

Hebben jullie ooit zelf kipkerriesalade als broodbeleg gemaakt, en zo ja: hoe? En kun je t wel bewaren een week of wat, of moet je daarvoor de E-nummer-versie hebben?

Thanks voor de tips!
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
zelfgemaakte salade,s bewaar ik niet langer dan 2 dagen.dan zijn ze toch op.niks geen Enummers.

smaken gewoon beter. recept kipsalade.

kipvlees klein snijden,samen met uitje,knoflook,kerrie,peper,zout zachtjes bakken,aflaten koelen,mayonaise erbij doen.evoila... ik gebruik altijd zaanse mayonaise,maar je kan het ook zelf maken.
Je kunt toch gewoon wat dingen die je lekker vindt door elkaar roeren (kip, ananas, mandarijntjes, etc.) en daar een kwak mayo, een kwak yoghurt en flink wat kerrie doorheen gooien? Of zeg ik nu iets heel raars?
Pas nog een topic over geweest. Eindje naar onder scrollen en je hebt 'm! Kipkerrie heet 't geloof ik.
Ja, Blackdress, ik zag m!!

Sosofie: over t algemeen ben ik erg van t doorelkaarheengooien. Maar bij kipkerriesalade had en heb ik no clue???

Mijn inspiratie qua doorelkaarheengooien en hoeveelheden is...... beperkt..........dus joghurt als basis, of mayo? Creme fraiche of juist niet? Halve ananas op hoeveel mayo? En hoeveel kerrie....

*Duizel*

Dank voor de snelle reacties! Zit meestal op rela-pijler, dus dit is wel even verfrissend.......
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
ik hou zelf niet van ananas in salade,s.maar smaken verschillen he.je kan ook half mayo en half turkse yoghurt gebruiken.gewoon uitproberen wat jij het lekkerste vind.
Ik ben erg fan van de Pittige kip salade van de Plus. Met rode pepers. En veel kip.
For what do we live, but to serve as sport for our neighbours, and laugh at them in our turn?
Jongens, jullie zijn lekker van de losse pols hiero Ook jij dank desteny. Ja, die ananas is niet nodig. Kipkerrie. T woord zegt het al....het is kip met kerrie...

Maar heeft iemand een soort officieel recept (ben nieuw hier en dat zelfvertrouwen om te kwakken als sosofie komt vanzelf...... ;0)!)....want wat voor kerrie, en hoeveel?

Wat ik nu weet is dus dat de basis niet zoveel uitmaakt. Turkse joghurt, mayo, wel of geen ananas wel of geen appel, wel kip. Snap dat het simpel is in jullie ogen, maar zie t licht nog niet helemaal.

Hoeveel maken jullie dan? Kun je dat invriezen? Het lijkt zoveel werk voor een bakkie voor paar boterhammen?
Ga t wel uitproberen....

Ben die voorgefabriceerde wel een beetje zat.........
Ik ben fan van de kipekerriesalade van de Aldi, iets van een euro per bakje en er zitten veel stukken kip in. Daar ga ik niet zelf voor fröbelen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dit wordt de basis voor poging numero uno, desteny. Thanks

De mayo maak ik nog even niet zelf...komt bij poging numero duo

quote:desteny schreef op 12 april 2011 @ 21:37:

zelfgemaakte salade,s bewaar ik niet langer dan 2 dagen.dan zijn ze toch op.niks geen Enummers.

kipvlees klein snijden,samen met uitje,knoflook,kerrie,peper,zout zachtjes bakken,aflaten koelen,mayonaise erbij doen.evoila... ik gebruik altijd zaanse mayonaise,maar je kan het ook zelf maken.
op 1 kipfiletje zou ik 1 theelepel kerrie doen.

,tja ben idd van de losse gooi,kan niet missen hoor.

het smaakt ALTIJD beter dan die verpakte zooi.heb ut laatste weer geprobeerd.bij de Lidl vandaan.halve bakje is bij de hond terecht gekomen.zij is minder kritisch dan ik

ik maak ook altijd zelf eiersalade en garnalen salade.al die voor gepakte zooi smaakt minder lekker,zelfs de duurdere merken.
quote:desteny schreef op 12 april 2011 @ 21:37:

kipvlees klein snijden,samen met uitje,knoflook,kerrie,peper,zout zachtjes bakken,aflaten koelen,mayonaise erbij doen.evoila... ik gebruik altijd zaanse mayonaise,maar je kan het ook zelf maken.Klinkt goed! Ik persoonlijk zou er achteraf nog iets aan vers doorheen gooien voor de 'bite'; misschien iets als fijngesneden bosui. Of toch heel kleine stukjes appel. Maar hé, wie ben ik?!
Ik vind de kip-kerriesalade van AH het lekkerst (1,49 geloof ik). Dus geen merk. Zit genoeg kip in.
quote:littlemissvixen schreef op 12 april 2011 @ 23:59:

[...]Klinkt goed! Ik persoonlijk zou er achteraf nog iets aan vers doorheen gooien voor de 'bite'; misschien iets als fijngesneden bosui. Of toch heel kleine stukjes appel. Maar hé, wie ben ik?!het leuke is dat je idd zelf dingen kan toevoegen die je lekker vind.ik hou niet van teveel andere dingen erbij.smaken verschillen....
dubbel
Vanavond de lekkerste curry geïmproviseerd. Beetje room zus, beetje extra kruidenpasta zo. Dumdidum....

Dus mijn drempelvrees bij broodbeleg is wel frappant. Dat "alles kan" is gewoon, nou ja, heeeeel onwennig. Gek. Ik zie mezelf gewoon al omringd door alle ingrediënten, stapels met boterhammen ernaast en dan niet weten hoeveel en wat en * wordt zweetgebaad wakker*

LOL.

Thanks meiden, tzt laat ik weten hoe t is gelukt....
ben benieuwd!
Vloeken in de "I dit it myyyyyyyy way" - kerk: een kant en klaar recept gevonden. Hij ziet er lekkuuuur uit!!

http://www.ah.nl/recepten ... 4&proteinSource=gevogelte
Nog 1 voor de liefhebbers van stappenplannen:

http://www.mijnreceptenbo ... /kipkerriesalade-640.html
Salade, die is aangemaakt met zuivel, zou ik niet invriezen. Lijkt me dat in ontdooide toestand de binding dan helemaal zoek is. Gewoon zoveel maken als je denkt nodig te hebben in 2-3 dagen. Denk dat het beste dan is met 1 kipfilet te werken, van daaruit zijn de andere hoeveelheden ook makkelijk in te schatten. Verder is het experimenteren, vind je ananas erdoor niet lekker, dan laat je het een volgende keer weg. Wil je spicy, dan doe er je wat fijngesneden rode peper doorheen! In ieder geval: veel plezier met uitproberen!
Thanks Carenza, heb al gevoel van uitgangspunt!! Ga gewoon wat varieren op recepten die ik vond.

Las in het AH-recept dat er ook Taugé in kan. Was ik niet opgekomen.

En invriezen is misschien idd niet handig. Zie het al voor me: een 3-L diepvrieszak vol "kip-derrie", die dan langzaaaam ontdooit op het aanrecht....blèch ;)
quote:misia schreef op 16 april 2011 @ 09:05:

Las in het AH-recept dat er ook Taugé in kan. Was ik niet opgekomen.

Ik gooi altijd een flinke pluk alfalafa over mijn kant-en-klare kipkerrie van de Aldi
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Meiden, update:

LEKKER!! HEERLIJK!!! TONGSTRELEND!

Vanmiddag kwam vriendin lunchen. Had kaiserbrotchen, met dus kipkerriesalade die we in een bakje deden en het park mee innamen.

ZOOOOO!!!

HEERLIJK!

Had nog wat creme fraiche, zuiver op gevoel mayo erbij, en HOT CURRY. Vers kipfiletje ermee bestrooid, stukjes gebakken, ook kerrie door de mayp-crame fraiche, met peper, knoflook....

Pluk alfafa erop.

Broodje dichtvouwen.

Aardbeien in een zakje. Thee in de thermos.

KLAAR En ben trots op mezelf.

:D
Klinkt goed misia!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven