verpesten van relatie

12-04-2011 21:28 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee,

Hebben jullie er ook wel eens last van dat je een jongen heel erg leuk vind, maar het juist daardoor gaat verpesten? Ik baal van mezelf op dit moment, maar ik heb dat dus wel gedaan afgelopen week..

Het begon in december, toen ik een hele leuke jongen leerde kennen. Ik ging met m mee naar huis, en werd de volgende ochtend gelukkig wakker. Daarna spraken we eens in de twee, drie weken af. Wat eigenlijk nergens op sloeg, aangezien ik denk dat we nog geen kilometer van elkaar afwonen. Maar toch, we maakten niet meer tijd voor elkaar. We smsten wel elke dag, en kwamen elkaar sowieso wel redelijk vaak tegen, aangezien we lid zijn van dezelfde studentenvereniging..

Hij vertelde wel steeds aan mijn vriendinnen en zijn vrienden hoe leuk ik was, en dat hij het stom vond dat we elkaar zo weinig zagen, maar nooit tegen mij.. Waardoor ik onzeker werd, en ik hem dat gevoel ook nooit gaf..

Anyway, het was dus steeds best onzeker, en halverwege maart had ik er genoeg van : het werd óf we gingen elkaar vaker zien, en naar een relatie toewerken, óf we stopten ermee. Omdat we het allebei niet zo goed wisten, en redelijk twijfelden over wat we wilden hebben we besloten om er dan maar mee te kappen.

Het duurde ongeveer een week voor we weer naar elkaar smsten, af en toe een smsje over hoe het ging en wat we gedaan hadden, en af en toe een sms in de trant van ‘ik mis je’, wanneer er weer teveel gedronken was.

Vorige week had ik met vriendinnen afgesproken, en ik wist dat hij een verjaardag had. Op een gegeven moment was ik best dronken, en heb ik hem overgehaald hem te zien. Ik weet niet meer precies hoe het allemaal is gegaan, ik weet dat we eerst een gesprek hebben gehad, en toen gezoend hebben. Dat gesprek liep al niet heel erg lekker, want ik voel me gewoon redelijk onzeker bij hem. Ik krijg van hem gewoon niet het gevoel dat hij me heel erg leuk vindt, terwijl hij dat wel tegen zijn en ook mijn vrienden verteld.. Daar hadden we het dus over, maar volgens mij was dat wel weer goed. Anyway, toen werd hij gebeld, en hij noemde me ‘dat’. Hierop ben ik boos weggefietst, want dat vond ik kut.. Aldus de redenatie van het bier van die avond. Daarna heb ik hem een aantal dronken smsjes gestuurd, over dat ik het arelaxed vond dat hij me zo noemde, en ook dat hij echt zn best moest doen.

Vervolgens kreeg ik van hem de volgende ochtend het bericht dat ik ook niet positief was en bla bla bla, alleen had ik geen zin in ruzie, dus heb ik hem gebeld. Hij was echter nog steeds pissig (begrijpelijk, schijnbaar heb ik zijn vrienden uitgescholden), maar vandaag heb ik hem weer een sms gestuurd.

Ik weet alleen écht niet wat ik hiermee aanmoet, want ik vind hem redelijk leuk, alleen heb ik niet het kriebelige gevoel dat ik bij anderen wel heb gehad. Alleen waren dat jongens die ik niet ‘had’, om het even heel erg hard te zeggen.. Dus misschien dat dat ook wel gewoon de spanning was. Ik vind t echt heel erg moeilijk om te beseffen of ik hem nou leuk vind of niet, en waarom ik hem dan weg lijk te duwen als hij te dichtbij komt, maar als hij dan ‘weg’ is, ik hem wel weer terugwil..

Damn, ik wilde het even heel erg kort samenvatten, maar dat lukt niet helemaal… Hoop dat jullie wel een beetje een beeld van de situatie hebben, en me advies kunnen geven, want ik maak mezelf hier helemaal gek mee!

X
3x geprobeerd het epistel door te komen maar ik snap er echt niets van.

Iets met te veel drank, smssen, vrienden uitschelden...

Mijn 2 cent, niet aan een relatie beginnen, daar zijn jullie (jij) nog veel te onvolwassen voor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
niet meer zoveel drinken ???
oh wat Sum zegt.
Hummm ik zou ff afstand bewaren en wachten tot hij naar jou toe komt. Doet hij geen toenadering, dan wil hij niet en zit een relatie niet in.

Bedenk ook even, dat als een man je zo onzeker maakt, is hij dan wel de man voor jou?
Wat studeer je?
quote:liselore schreef op 12 april 2011 @ 21:36:

oh wat Sum zegt.Oh, dan zeg ik....slotje
Ik heb wel een beeld, dat je volgens mij wel een borrel lust...Voor de rest kan ik er niet wijs uit worden eerlijk gezegd.
Jullie hebben geen relatie, jullie sexen af en toe en maken ruzie. Klinkt als een gezellig geheel en ik zou er zeker mee doorgaan!
Beetje meer nadenken, beetje minder innemen, het werkt.
verba volant, scripta manent.
Ehm... jullie hebben geprobeerd erover te praten om samen voor een relatie (of zo) te gaan, maar daar kwam niet veel uit, dus kwamen jullie overeen om er dan maar van af te zien? En een week later gingen jullie weer smsen.

Nou ja, ik snap het niet. Nou ja, misschien ook wel. Je klinkt, vind ik, als een onzeker meisje. Zo was ik ook toen ik 16 was. Je vindt hem best leuk, maar toen je hoorde dat hij je leuk vond (via via), vond je hem nog leuker. Maar misschien was dat via via alleen maar gelul? Als mensen dingen aan elkaar doorvertellen, wil er nog wel eens ruis ontstaan. Of het een of ander wordt gebagatalisseerd of aangedikt. In ieder geval: als je het niet van hem rechtstreeks hebt vernomen, moet je het met een korrel zout nemen.

Voor nu zou ík het gewoon lekker zo laten. Blijkbaar vind hij je niet zo leuk als je dacht. En waarom wil je bij een jongen zijn die jou niet zo leuk vindt? Daarnaast geef je aan dat je geen 'kriebels' van hem krijgt. Nou prima toch. Lekker zo laten en niet meer dronken worden. Scheelt een hoop onduidelijkheden.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Ehhh je bent 15 en je moet nog een hoop leren?
quote:wombatje schreef op 12 april 2011 @ 21:42:

Wat studeer je?

kan me niet voorstellen als je zo moeilijk doet dat die knul je nog wil. Wat een geneuzel allemaal.... en je weet niet eens zeker of je hem wel wil?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:nummerzoveel schreef op 12 april 2011 @ 21:47:

Jullie hebben geen relatie, jullie sexen af en toe en maken ruzie. Klinkt als een gezellig geheel en ik zou er zeker mee doorgaan!en ze drinken samen!
Woops, naar aanleiding van alle reacties mijn stuk nog maar eens doorgelezen en ik kom echt een beetje vreemd over.. Dit klinkt alsof ik constant dronken bent en er trots op ben..

Dat is het echt niet hoor, maar ik vond gewoon dat het duidelijker was om mijn staat erbij te vermelden.

Zucht, misschien ben ik inderdaad wel gewoon nog niet zo volwassen als ik wil zijn ;)
Ach het is gebeurt, je kan er niks meer aan doen. Even laten rusten, dan is de ijs ook wel weer uit de lucht. Niet zo stressen.

En hem ook niet meer smsen nu. Laat het even. Die gozer komt wel weer.

Maar daarna zit je wel weer met je oorspronkelijke probleem. Je hebt hem duidelijk gemaakt dat je voor hem gaat, hij gaat daar niet op in. Dus of ga verder met wat je wel hebt met hem, maar dan niet meer zeuren om meer, of stop ermee.
quote:wombatje schreef op 12 april 2011 @ 21:42:

Wat studeer je?

Ze is lid v/e studentenvereniging dus waarschijnlijk Psychologie, Geneeskunde of Rechten

Sowieso wel een exemplarische post voor een studentenvereningslid.
Ik denk gewoon heel simpel dat je hem niet leuk genoeg vind. En je komt inderdaad wel een beetje onvolwassen over. Je bent wel een beetje aan het drammen naar hem toe. Hoe oud ben je?
Het is geen corps hoor, en ik studeer pedagogische wetenschappen en ben 20.. Nu ik wat meer gelezen heb, ben ik erachter dat ik over het algemeen in een hele andere levensfase zit dan de meesten hier, en dus ook tegen hele andere dilemma's aanloop..

Aan de ene kant wil ik me heel erg gaan verdedigen tegen het beeld dat jullie (terecht naar aanleiding van mijn eerste post) van mij hebben, maar aan de andere kant weet ik niet of dat het nou zozeer beter maakt..
Want?

Jij denkt dat we hier allemaal 55+ zijn en nooit jong geweest zijn?

Nee als je dat denk, dan zit je hier inderdaad op het verkeerde forum
Het advies om in niet-dronken toestand het gesprek aan te gaan is er anders eentje die in elke levensfase goed van pas kan komen.

(en idd, dat deed ik niet altijd toen ik 20 was, maar achteraf gezien had ik er wel sneller mee willen beginnen)
Joh ik ben bijna 30, heb pedagogiek gestudeerd vroegah en ik heb een soortgelijke ervaring onlangs zelf nog meegemaakt, dus age is nothing but a number.

Ben nu eenmaal niet zo'n volwassen en verstandig persoon als het gaat om relaties en alcohol
Elkaar haast niet zien, wel veel sms-en, hoge verwachtingen, en elkaar dan een keer zien met drank op is vragen om.... nou in ieder geval niet om een leuke relatie/verkering/date. Dan moet er van beide kanten toch echt iets gepland gaan worden, of voorstellen om een date te doen.

Als hij je echt leuk vond en open stond voor een relatie, dan had hij wel meer moeite gedaan. En jij ook, andersom.
Ik had op mijn 20e ook zo'n verhaal kunnen schrijven, het is vrij herkenbaar.

Het probleem is dat mannen ook niet zo duidelijk weten wat ze willen. Het studentenleven leef je vaak met de dag, feestje hier, feestje daar, borrel te veel, je SMSt wat en hoppa.

En de volgende dag heb je weer andere dingen te doen.

Tips:

Een tijdje niks van je laten horen en kijken of je nog wat van hem hoort

(of) Ga eens in nuchtere toestand iets overdag met hem doen (iets burgerlijks ofzo ) om te kijken of jullie elkaar dan ook leuk vinden. Als hij daarvoor openstaat.

Laat jezelf ook eens van een andere kant zien door wat minder te drinken en je wat minder 'makkelijk' te gedragen (been there, done that hoor )

Verder hier eens van een afstandje naar kijken. Misschien kun je een weekend naar je ouders en krijg je daar inzichten of deze jongen relatiemateriaal voor je is.

Ik mis het studentenleven best wel maar dit soort dingen dan weer wat minder
Ik vind dat je helemaal niet zo raar hebt gedaan, blijkbaar maakt de situatie(wel/niet) je onzeker en dan doe je wel eens zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven