Phil & Teds Smart Buggy

14-04-2011 16:25 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gezien het feit dat dochter vaker wil lopen en ik geen zin heb om de Bugaboo mee te slepen op vakantie wordt het tijd voor een buggy. Nu lijkt de Phil & Teds Smart mij wel wat, en daarom vroeg ik mij af of er iemand ervaring heeft met het ding. Rijdt hij echt fijner dan een goedkope paraplu buggy? Kan hij evt mee op de fiets (ik denk van niet, maar je weet maar nooit)? Is hij geschikt als buggy 'voor erbij', of toch te zwaar/groot? En mag hij uberhaupt in het vliegtuig?

Voor ik een best wel dure aankoop doe (ik vind hem niet goedkoop voor zo'n ding) wil ik graag wat ervaringen horen als die er zijn, dus shoot!

Oh, dit issum
Enne, ik weet best dat ik dat natuurlijk zelf allemaal kan bekijken, maar vaak blijkt de handigheid van een product pas echt als het in gebruik is. In de winkel is iets al snel prima, terwijl het thuis toch tegen kan vallen.
Jee, wat duur! Onze koelstra kostte 80 euro, bevalt prima!
Ik vind hem vooral duur, heel duur voor een ordinaire buggy
Ja dat is ook zo hoor, belachelijk veel geld natuurlijk. Maar het paraplugeval wat opa en oma hebben vind ik wel zo vreselijk lopen dat ik opzich best bereid ben om meer te betalen, maar dan moet hij wel heul goed zijn.
Wij hebben voor lange afstanden trouwens ook gewoon een stoel op het onderstel van de kinderwagen. Heeft de bugaboo dat niet? Rijdt erg lekker. De buggy gebruiken voor korte stukjes.
Dat heeft de Bugaboo ook idd, alleen voor bijvoorbeeld op vakantie vind ik hem niet handig. Op wintersport nam hij de halve kofferbak in beslag, en in het vliegtuig slokt hij nogal wat toegestane kilo's op (en ik vind het ondanks een transporttas riskant). En het feit dat je op dit ding ook een maxi cosi kan klikken en dat er een reiswieg verkrijgbaar is, vind ik met het oog op een tweede kindje ook wel handig.
Ik zou hem echt te duur vinden hoor, hoe goed hij dan ook mag zijn. Echt absurd voor een buggy.

En toegestane kilo's? Je mag toch 10 kilo extra meenemen voor een kind? Of heb je zoveel extra's mee dan?
Daar zit wel wat in natuurlijk. Maar op reis voldoet onze buggy goed hoor. Wij hebben twee kinderen, gebruiken draagdoek voor de jongste en rugdrager voor de oudste veel. Iets voor jullie?

Vrienden van ons hebben trouwens de duo van Phil en Ted's en die bevalt wel goed. Maar zij hebben een tweeling en die duo gekocht ipv een knderwagen.
Een Bugaboo Bee niks voor je?
Gosje, nou wil in een tweeling. De Monkey is moooooooii!
Miezemuis; draagdoek en Manduca hebben we ook, maar we vinden dochter echt te zwaar worden om langer te dragen. Een kwartiertje houd ik nog wel vol, maar daarna vind ik het niet meer comfortabel voor mezelf.

Suze; De Bee heb ik ook overwogen, maar dan zou de Cameleon weg moeten (anders is de Bee nog veel duurder dan die Phil & Teds), en hoewel ik het een leuk ding vind, vind ik dat zonde. Bovendien is hij niet geschikt voor wat ruwer terrein, en hoewel ik me niet heel vaak begeef in hobbelige situaties, wil ik toch af en toe naar de duinen of het bos kunnen.

En die Donkey...... Echt een geweldig ding. Ook wel geweldig duur, maar echt heel mooi inderdaad. Misschien wil Saar je haar tweeling wel af en toe uitlenen
Scuba; gelukkig slepen we niet heel veel mee op vakantie, maar de Bugaboo alleen weegt al zo'n 10 kilo, en dan komt het gewicht van de transporttas er nog bij. En extra betalen voor zo'n ding vind ik een beetje zonde.

Verder met je eens dat de Phil & Teds heel duur is hoor.
Waarom willen mensen zo'n duur ding??? Neem gewoon een Koelstra ofzo. Zijn ook nog duur, maar ja, je wil niet met een goedkope lopen natuurlijk.
Troeta, wat kan jou het boeien waar ik mijn geld aan uit geef? Gekift om niks...
Daarom hebben we ook een rugdrager voor zoon, met zo'n frame, draagt ook nog fijn met zwaardere kindjes. Maarre, ieder zijn ding natuurlijk:-)
quote:Suze02 schreef op 14 april 2011 @ 17:03:

Gosje, nou wil in een tweeling. De Monkey is moooooooii!Ja, dat vind ik ook! Heb ook heel hard gehoopt op een tweeling...
Overigens heb ik de Bee (waar ook de maxicosi op kan en een babynestje voor verkrijgbaar is) en het is De Meest Fantastische Buggy ooit. Duur, maar al dat wandelgenot is het meer dan waard.
Geen ervaring mee (waarom post ik hier dan eigenlijk ).

Wij kochten ooit bij onze oudste voor 25 euro (of iets in die richting, ik weet het niet meer precies) een buggy voor de vakantie. Met het idee hem daar achter te laten mocht het niets zijn.

De buggy bleek echter onverslijtbaar en is voor 3 kinderen gebruikt. Ideaal ding, moeiteloos in te klappen, slaapstand erbij, makkelijk op fiets mee te nemen en groot bagagenet onderin. Met duwen heb ik zelf nooit problemen gehad, ik kon hem op het laatst zelfs moeiteloos met 1 hand sturen.

Ben dus erg blij dat ik nooit veel geld aan een buggy heb uitgegeven. Moet wel bekennen dat mijn kinderen vanaf het moment dat ze konden lopen eigenlijk nooit meer in de buggy zaten, dus heel erg lang heb ik hem per kind nooit gebruikt (zeg maar van 6 maanden tot 1.5 jaar).
Het was trouwens een Kruidvat buggy. Ik ben helemaal fan, want ook mijn Kruidvat fietskar (van destijds 60 euro ofzo) functioneert na ruim 6 jaar bijna dagelijks gebruik nog prima (en echt voorzichtig zijn zowel ik als de kinderen er niet mee).
Troeta; jij snapt mij helemaal. Een goedkope buggy is uiterst slecht voor mijn zorgvuldig opgebouwde reputatie. Wat moet de buurt wel niet denken.....

Miezemuis; de ergonomische drager die we hebben is juist geschikt voor rugdragen en dat tot ongeveer kleuterleeftijd, maar wij vinden het gewicht toch te veel worden voor langere stukken.

Anky; bedankt voor je post! Geeft maar weer aan dat zo'n relatief goedkoop dingetje ook goed kan zijn. Ik ga het kruidvat maar eens wat beter in de gaten houden, je weet maar nooit. Ik wist niet dat ze ook (misschien eenmalig?) fietskarren verkochten. Ideaal zeg! Wil ik ook wel voor zo'n prijs.
quote:Tmaar schreef op 14 april 2011 @ 16:48:

Dat heeft de Bugaboo ook idd, alleen voor bijvoorbeeld op vakantie vind ik hem niet handig. Op wintersport nam hij de halve kofferbak in beslag, en in het vliegtuig slokt hij nogal wat toegestane kilo's op (en ik vind het ondanks een transporttas riskant). En het feit dat je op dit ding ook een maxi cosi kan klikken en dat er een reiswieg verkrijgbaar is, vind ik met het oog op een tweede kindje ook wel handig.

In het vliegtuig betaal je toch niets extra voor een kinderwagen? Die 10 kg die je voor je kind mag meenemen is dus exclusief kinderwagen. Wij hebben onze Cameleon al een paar keer meegenomen in de transporttas en nooit iets extra's betaald. het fijne hiervan was ook nog dat je in die transporttas nog een hoop spullen kon stoppen zoals badlakens, speelgoed, boxkleed etc.

We hebben hem nu niet meer en ik heb een Nuna Buggy, maar ik mis hem nog steeds, ondanks dat de jongste nu 2,5 is. De Bugaboo was gewoon het fijnst.
quote:Tmaar schreef op 14 april 2011 @ 22:27:

Anky; bedankt voor je post! Geeft maar weer aan dat zo'n relatief goedkoop dingetje ook goed kan zijn. Ik ga het kruidvat maar eens wat beter in de gaten houden, je weet maar nooit. Ik wist niet dat ze ook (misschien eenmalig?) fietskarren verkochten. Ideaal zeg! Wil ik ook wel voor zo'n prijs.Het zijn vaak eenmalige aanbiedingen (ik woon niet in NL maar mijn moeder houdt het in de gaten). Je moet er wel een beetje geluk mee hebben, maar mijn ervaringen zijn erg goed. De fietskar gebruik ik nog steeds vrijwel dagelijks voor kinderen en boodschappen, de buggy staat nu bij de oppas die hem ook nog steeds gebruikt voor jongere kinderen.
Layla; bij de maatschappij waarmee wij gaan vliegen wordt alleen een paraplu buggy gratis extra meegenomen. Grote wagens moeten ingecheckt worden en er staat duidelijk in de voorwaarden dat de 10 kg bagage inclusief wagen is.
Klopt ja, wij mochten ook altijd alleen maar een buggy meenemen. Nou vond ik sowieso handiger (mits baby zo groot is dat ze in de buggy kunnen), want een grote wagen leek me wel een enorm gesleep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven