Gezondheid alle pijlers

wanneer het beste om te wegen?

15-04-2011 08:46 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik ben bezig om af te vallen en vroeg me af wanneer ik me het beste kan wegen? En op welke vloer, op elke plek geeft de weegschaal een ander gewicht aan? Op vloerbedekking, zeil of de badkamer wat is het betrouwbaarst?

Hoop op tips!
De meest harde, rechte vloer lijkt me het handigst. En ik denk dat je je het beste elke dag op hetzelfde tijdstip kunt wegen.
Wegen: 's morgens na het opstaan, eerst naar de WC en dan op de weegschaal.

Vloer: stabiel en vlak, zeil en tegels zou dus allebei goed moeten zijn.
Volgens mij maakt het niet zo veel uit waar je je weegt, als het maar steeds op dezelfde plek doet.
Helemaal niet wegen. Ben een tegenstander van de weegschaal. Weg met dat ding.

Het getal van 't gewicht wordt gemakkelijk een obsessie waar je teveel op gefocusd raakt, zeker als je iedere dag gaat wegen.

Neem nu je vraag alleen al: welk moment van de dag, welke plek, welke ondergrond..

Wat zegt dat allemaal over jouw lichaam? Niks.

Ik zou helemaal niet wegen, hoppa, weg met die weegschaal en gewoon in de spiegel kijken of 't aan je broeken etc. voelen.

Lekker gezond eten, sporten en je lichaam gaat vanzelf veranderen en slanker & strakker worden. Hoeveel je dan wel of niet weegt boeit niet. Je spiegelbeeld vertelt je wel wanneer je tevreden bent.
Eens met twinkle.Hormonen hebben ook invloed op je gewicht.

Waarom zou je gefrustreerd raken omdat je ineens na een dag een halve kilo zwaarder bent.

Als je dan wilt wegen,doe het dan 1x per maand.

Ik ben te licht,krijg het er niet aan,raakte gefrustreerd omdat ik te vaak op de weegschaal ging staan.Werd heel blij van het gevoel dat vorige week een broek die redelijk paste strakker zat.
Altijd op dezelfde plek, altijd op hetzelfde tijdstip, altijd op een harde vloer..

Bij mij bv:

Altijd op dezelfde grote tegel in de gang, altijd 's ochtends na het plassen en voor het douchen.
Niet elke dag joh, eens per week. In de badkamer, voor je ontbijt ofzo.
This is not kosher!
Bij mij kan er in één week wel 3 kg verschil zijn. Daarom weeg ik me juist wél elke dag. Als ik me eens in de week zou wegen en dat zou net op een 'zware' dag zijn, dan zou ik daar erg van schrikken. Door mezelf elke dag te wegen stel ik mezelf gerust, het kan namelijk de volgende dag zo weer een kilo minder zijn.
1 x per week, 's morgens vroeg na het plassen, voor het ontbijt. Harde vloer (zeil)
Met je handen steunend op de wastafel.
quote:StabiloBoss schreef op 15 april 2011 @ 10:11:

Met je handen steunend op de wastafel.
Volgens mij kun je beter je omvang meten.
quote:Twinkle1001 schreef op 15 april 2011 @ 08:59:

Helemaal niet wegen. Ben een tegenstander van de weegschaal. Weg met dat ding.

Het getal van 't gewicht wordt gemakkelijk een obsessie waar je teveel op gefocusd raakt, zeker als je iedere dag gaat wegen.

Neem nu je vraag alleen al: welk moment van de dag, welke plek, welke ondergrond..

Wat zegt dat allemaal over jouw lichaam? Niks.

Ik zou helemaal niet wegen, hoppa, weg met die weegschaal en gewoon in de spiegel kijken of 't aan je broeken etc. voelen.

Lekker gezond eten, sporten en je lichaam gaat vanzelf veranderen en slanker & strakker worden. Hoeveel je dan wel of niet weegt boeit niet. Je spiegelbeeld vertelt je wel wanneer je tevreden bent.

Ik ben het met je eens, maar wil daar aan toevoegen dat je gewicht wel een extra indicatie kan zijn, dus ik snap best dat je je wilt wegen.

Ik denk dat het allemaal niet zoveel boeit wanneer en hoe je je weegt, als het maar altijd op het zelfde moment van de dag op dezelfde plek is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven