rommelmarkt

15-04-2011 13:29 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik sta dit weekend voor het eerst op een rommelmarkt, ik ben benieuwd wat ik kan verwachten. Het is bij een rijvereniging in een klein dorp, volgens mij hebben ze wel wat promotie gemaakt. Iemand tips over hoe ik mijn kraam moet inrichten en wat een beetje verkoopt? Ik heb boeken, vazen, potten, blikken, kleding ed. Ik heb 10 euro aan kleingeld als wisselgeld, is dat genoeg?
Heb je een tafel of leg je alles op een kleed op de grond? Een kleed heeft als voordeel dat je er meer op kwijt kunt, een tafel is makkelijker kijken voor de klanten.

10 euro wisselgeld is genoeg hoor, mocht je onverhoopt te weinig wisselgeld hebben, helpen de buren wel met wisselen, is mijn ervaring.

Inrichten.. tja.. grote spullen achteraan, kleinere naar voren en kleding op een rek. Dat verkoopt het beste.. En natuurlijk je mooiste spullen in het midden leggen, daar waar de mensen het als eerste zien.

Boeken zet ik altijd in een (bananen) doos naast de kraam, zodat mensen er zelf tussen kunnen snuffelen.

Denk je aan voldoende plastic tasjes en inpakmateriaal? Zelfs al verkoop je iets voor 10 cent, mensen willen het wel goed ingepakt hebben (denk aan krantenpapier of iets dergelijks) en tasjes nemen de meeste mensen ook niet zelf mee.
Spreek zoveel mogelijk mensen aan met een uitnodigend praatje, dat nodigt uit tot kopen.
Haha, ik wou het net nog komen vertellen. Ga inderdaad niet als zoutzak achter je spulletjes zitten maar blijf lachen, grapjes maken en mensen naar je toe trekken.
we hebben een tafel, geen kledingrek ben ik bang. Tasjes hebben we ook al flink verzameld. Aanspreken is een goede tip, ik vind het ook wel gezellig. Ga zelf ook regelmatig op een rommelmarkt snuffelen, maar zelf verkopen is echt een primeur! Bedankt voor de reacties alvast, ik hoop gewoon dat we van onze zooi spullen afkomen. Anders moet ik het weer allemaal meenemen, misschien op een vrijmarkt op koninginnedag alsnog verkopen. Gaat iemand dat doen?
Gooi over de tafel wel een kleed, bij voorkeur een egale. Heb je veel glaswerk, is een zwarte heel mooi, verder zou ik gewoon voor wit gaan.

Ik sta alleen in de wintermaanden op rommelmarkten, de zomer gebruik ik om de boel weer aan te vullen.

mag namelijk niet te lang in de zon en de buitenmarkten zijn vaak op parkeerplaatsen enzo.

Oh en een tip die ik iedereen geef: Noem een iets duurdere prijs dan wat je er voor hebben wilt. Mensen gaan toch afdingen. Zo heb jij de prijs die je hebben wilt en hebben de klanten een tevreden gevoel omdat ze er toch iets af hebben gekregen.

Is er een mogelijkheid om een touw te spannen? Hang je daar de kleding aan.
anoniem_117414 wijzigde dit bericht op 15-04-2011 13:49
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Wees voorbereid dat je aan het begin het razend druk hebt (ik heb wel eens gehad dat ik de helft kwijt was uit mijn auto voordat ik de boel heb kunnen uitstallen) en 's middags er alleen wat dagjesmensen komen. Ook gezellig, maar wel anders. De echte kopers komen vroeg.
kleden hebben we ook al klaar liggen, en ik zal een stevig touw ook op de lijst zetten. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met het onderhandelen, met wat voor bedragen ga jij gemiddeld naar huis drakenvrouw? We staan er van 14-18 uur.
Ohhh wat een lekkere tijden zeg!

Ik moet altijd om 7 uur aanwezig zijn, tot 5 uur in de middag. En dat dan twee dagen.

De bedragen waar ik mee naar huis ga? Heel verschillend, hangt ook af van wat je aanbiedt en hoe druk het is.

heb afgelopen seizoen 2 x gehad dat ik een paar honderd euro had, maar toen had ik ook een nieuwe vouwfiets erbij en de andere keer boeddha's, waar ik de enige mee was die markt. Twee weken later zag je ze overal liggen (maar toen was ik ze al kwijt.. hahaha)

Maar aan de andere kant heb ik ook weekenden van 30 tot 45 euro.

Sta je met meerdere mensen?

Want wat Nellebelletje zegt, kan ook nog gebeuren ja. Mensen die, zodra je de dozen neer zet, er al in gaan zitten trekken. Ben je met meer mensen kun je ze op afstand houden, en anders gewoon weg jagen. Zeggen dat ze terug moeten komen als de dozen leeg zijn, dan is het duidelijker te zien.
we zijn met z'n drieën en zullen inderdaad wel ervoor zorgen dat mensen niet al gaan grabbelen als we nog niet uitgepakt zijn.
En het belangrijkste... Ga er gewoon heen om lol te hebben. Heb je het sta geld er uit, is het alleen nog maar leuk. Dat is mijn motto in ieder geval.

Neem voldoende eten en drinken mee, je gaat er heen om geld te verdienen, niet om het meteen weer uit te geven aan lekkere dingetjes he.
anoniem_117414 wijzigde dit bericht op 15-04-2011 14:18
Reden: Had last van tiepgriep.
% gewijzigd
Ha, we betalen niks voor de tafel, mazzeltje, en een thermoskan neem ik altijd al mee als ik ergens naartoe ga, picknicken is zo leuk en kan bijna overal Dus dat komt wel goed, we gaan voor de centjes ( er is een leuk spaardoel) maar ook gewoon voor de lol en de ervaring. Altijd spannend om weer eens iets nieuws te ondernemen.
@Drakenvrouw, sta je dan vaak in Eelde toevallig?

verder alleen veel succes gewenst met het verkopen van de spullen!

ben zo blij dat het rommelmarkt seizoen weer is begonnen
Ik ben wel eens in Eelde geweest ja... Nu niet meer hoor, ik vind die sfeer totaal niet leuk.

Maar ik heb een vaste plek in Zuidlaren, waar ik in de wintermaanden om de week sta.
a ha...heb ik je vast wel eens gezien daar.....hahahaha
*grijnssssss* Best mogelijk! Ben eigenlijk wel heel makkelijk te herkennen, roodbruin haar, vaak een Elmo shirt aan met spijkerbroek en mega ouwehoeren over/met de man waar ik mee samen sta. Mensen denken altijd dat we een stel zijn, maar hij is de man van mijn beste vriend. Ken je de namen van de vaste handelaars?
nee dat niet, zo'n frequente bezoeker ben ik nou ook wel weer niet. Sta je dan zomers ook op de Brink?
Nee, kan ik niet.. ik verbrand als de neten.
mijn 'partner' staat er wel, trouwens
Je kunt ook vooraf prijzen,pingelen doen ze toch altijd nog
Leuk hoor heb laatst ook weer 2 x gestaan in de fluit in Leidschendam.Nu met koninginnedag ga ik ook weer ergens zitten met mijn dochter.Hoop op mooi weer!!!
totaal off topic....
Zorg dat je plastic tasjes hebt om je verkochte spullen in te doen. Soms ziet iemand van een koop af omdat hij er mee moet sjouwen en dan kan een tasje hem net over de streep trekken.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
@mamavannaomienfenna : Hoe is het in de fluit? Ik ben van plan er ook te gaan staan in September.

Heb vorig jaar voor het eerst gestaan op de vlooienmarkt in ahoy, maar je moet daar als bezoeker 4.50 entree betalen, en het parkeren is bij ahoy inmiddels ook al 11 euro of zo. Tja, dat is natuurlijk niet echt leuk meer. Was ook helemaal niet druk of zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven