Waar naar toe met de drab?

15-04-2011 14:10 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een ontzettende andijve-vraag, maar je zal er maar mee zitten:

Sinds dinsdag heb ik een Bodum koffiemaker. Leek me ideaal als vervanging van mijn overleden koffiezetapparaat, want je zet hem zo in de kast.

Maar ja, waar laat je de koffiedrab? Die kan je toch niet gewoon door de gootsteen spoelen? Vooralsnog vind ik het maar een gesmeer zo zonder filter.

Of zie ik nu iets heel essentieels over het hoofd?
GFT-bak of op de composthoop.
Vuilnisbak?
Afvalbak, net als alle andere troep.
Afvalbak, net als alle andere troep.
Ja, logisch, maar dat bedoel ik niet.

Wij hebben naast onze afvalbak een gft-bakje in het gootsteenkastje. In dat gft-bakje zit een gftzakje. Maar als die te nat wordt - en de drab wil alleen uit de kan als het nog een beetje vloeibaar is - gaat het zakje stuk en zit er overal koffiemeuk.
Gewoon in de plastic vuilniszak van de afvalbak.
Eerst opvangen in een ander bakje en in laten drogen en dan leegkloppen in het bakje?

In je gewone afval gooien?
Ik haal het er, als het is opgedroogd, met een lange lepel uit en doe het dan in de gft.

En af en toe door de gootsteen spoelen, helpt goed tegen verstoppingen.
Wow, ik zag even dubbel!
Of veel meloen eten; kun je je drab in de uitgeholde schil in je gft-bak doen
quote:drakenvrouw schreef op 15 april 2011 @ 14:24:

Ik haal het er, als het is opgedroogd, met een lange lepel uit en doe het dan in de gft.

En af en toe door de gootsteen spoelen, helpt goed tegen verstoppingen.

Thanks!

Dat was eigenlijk mijn vraag: Hoe doen andere bezitters van zo'n koffiemaker dat?
Koffieprut schuurt je afvoer schoon, je kunt het gewoon door de gootsteen spoelen.
verba volant, scripta manent.
Ik denk niet dat het waterleidingbedrijf dat zal onderschrijven, MarianneDavids.
quote:Java schreef op 15 april 2011 @ 14:38:

Ik denk niet dat het waterleidingbedrijf dat zal onderschrijven, MarianneDavids.het waterleidingbedrijf is ook niet blij met al die chemische rommel die door de gootsteen wordt gegooid om m te ontstoppen.
quote:Mevrouw75 schreef op 15 april 2011 @ 14:41:

[...]

het waterleidingbedrijf is ook niet blij met al die chemische rommel die door de gootsteen wordt gegooid om m te ontstoppen.Er wordt hier niet gevraagd hoe de gootsteen te ontstoppen, maar waar ladingen koffiedrab heen moeten. En dan lijkt me de afvoer niet de juiste plaats.
Vind je de koffie lekkerder?
In de tuin, tegen kattenpoep
Wij spoelen het gewoon door de gootsteen, zou inderdaad helpen tegen verstoppingen en dan kan je meteen de houder schoonspoelen onder de waterstraal!
Hier idem als bij Koekiemunster.

@Lenthe81: Volmondig ja!
Beter koffie dan chemische troep of olie. Koffie is organisch.
verba volant, scripta manent.
quote:syr schreef op 15 april 2011 @ 14:28:

[...]

Thanks!

Dat was eigenlijk mijn vraag: Hoe doen andere bezitters van zo'n koffiemaker dat?Waarom moelijk doen als 't makkelijk kan? Dat je 'n gft bak hebt wil niet zeggen dat je daar kost wat 't kost alles maar in moet doen. Gewoon leegkappen in de normale vuilniszak is 'n stuk sneller. Vooral als het 'n dagelijks terugkerende handeling is.
quote:elninjoo schreef op 15 april 2011 @ 15:10:

[...]

Waarom moelijk doen als 't makkelijk kan? Dat je 'n gft bak hebt wil niet zeggen dat je daar kost wat 't kost alles maar in moet doen. Gewoon leegkappen in de normale vuilniszak is 'n stuk sneller. Vooral als het 'n dagelijks terugkerende handeling is.Alleen daarom zou ik al een bakje neerzetten naast het apparaat, om het telkens in leeg te kloppen. Heb ik ook, voor de senseo-pads.
Gedroogde koffieprut werkt heel goed tegen slakken, verzamelen dus en tussen je plantjes gooien (mits je een tuin hebt natuurlijk)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik ben zelf geen koffiedrinker, maar als ik incidenteel voor visite koffie zet vind ik die drab echt smerig ruiken. Die zou ik niet op 't aanrecht willen laten staan stinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven