Waar naar toe met de drab?

15-04-2011 14:10 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een ontzettende andijve-vraag, maar je zal er maar mee zitten:

Sinds dinsdag heb ik een Bodum koffiemaker. Leek me ideaal als vervanging van mijn overleden koffiezetapparaat, want je zet hem zo in de kast.

Maar ja, waar laat je de koffiedrab? Die kan je toch niet gewoon door de gootsteen spoelen? Vooralsnog vind ik het maar een gesmeer zo zonder filter.

Of zie ik nu iets heel essentieels over het hoofd?
Ja, da's wel een goeie: ik heb last van slakken en van katten.

Door de gootsteen wil ik het niet spoelen. Iets in mij zegt dat dat spul dan aan andere viezigheid in de leiding blijft kleven en dan zijn we nog veel verder van huis.
Is ook weer waar Elninjoo. En als je een deksel op het bakje hebt, dan droogt het natuurlijk nooit in.
In de tuin gooien! Daar blijven de katten meteen van weg (zeggen ze). Niet dat een kat per se niet in de tuin mag, maar dan overleven je jonge plantjes het wel
Ik zet ook mijn dagelijkse bakkie(s) met een caffetiere en ondanks dat ik in het begin me elke keer weer afvroeg of het nou wel zo'n goed idee was en of het niet anders kon... sta ik er zo'n 1,5 jaar later ook echt niet meer bij stil....

Ik vind de koffie echt lekkerder uit het ding Het enige nadeel is dat het wat minder gezond schijnt te zijn...
Of je zet een tafelafvalbakje naast je machine.

“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik gooi koffieprut altijd in de border. Liefst tussen vochtminnende planten. Zonde om in de afvalbak te gooien.
Ik vind hier dingen van.
Goed voor op de aardbeienplantjes
Bazinga!
Ok hoezo minder gezond dan? Koffie is toch gewoon niet gezond? Wel lekker (0:
Het filter haalt nog een stofje uit de koffie die er met de cafetierre in blijft zitten. Ik weet alleen niet meer welk stofje dat nou was. Dat maakt het nét nog iets ongezonder
Ok wist ik niet, zal eens googlen welk stofje.
zoals eerder gezegd in de tuin en door de gootsteen (heb geen gft, ook geen tuin trouwens maar wel bakken :-)
Ik heb al 30 jaar een Bodrum cafetiere, vind dit gewoon de lekkerste koffie.

Ik gooi de koffiedrap al die jaren gewoon door de gootsteen. Inderdaad, voor het gemak (met een lepel eruitlepelen??? echt niet), geen verstoppingen en: de koffie is organisch, dus het kan verder geen kwaad.

Daarnaast heb ik het wel eens in de tuin gegooid tegen de slakken en de katten. Of dat heeft geholpen, dat weet ik niet.

En kan iemand mij vertellen waardoor het zogenaamd niet goed zou zijn de koffie door de afvoer te doen??? Wie en waar hebben er dan last van??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven