weinig zelfvertrouwen

16-04-2011 23:00 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag aldoor aan iedereen vat ze van dit of wat ze van dat vinden.? Ik heb het gevoel dat niemand van me houd?omdat ik licht dislectisch ben o.a.en ik geen vrienden kan maken.
Zelfvertrouwen krijg je niet opeens morgen. Dat is een opeenstapeling van een heleboel factoren. Omgeving, zelfbewustzijn, ervaring.

Als je vrienden zoekt, ga eens ergens bij bij je in buurt ofzo.

Ontmoet nieuwe mensen.

En één tip, begin niet meteen over je asperger en dyslectie.
Het was een vraag Harriet....er stond immers een ? achter.

Je kunt hier vast iets leren, maar ik denk dat dat niet lukt op de manier die je nu probeert. Klets je weleens gezellig mee op een topic over wat je gaat eten bijvoorbeeld of een ander luchtig topic?
quote:harriet07 schreef op 16 april 2011 @ 23:20:

Ik kan altijd van anderen leren toch.......alvast bedankt.Niet van mij. Ik heb geen verstand van aspies, zoals je in je topic op de psyche-pijler schrijft. Dus daar hou ik je aan.
quote:Nova78 schreef op 16 april 2011 @ 23:11:

Harriet, waarom moet je bij iedere openingspost gelijk noemen dat je dyslectisch bent en asperger hebt?Waarom ook niet? Ze mag het toch lekker op haar manier doen.
Aan madhe,

Ja helemaal mee eens,Zwartkijkers zijn geen gezellige mensen.

Maar ik ben geen zwartkijker.Ik ben even niet lekker in mijn vel ook. broer die net hart aanval gehad heeft.En een zus die me liet zitten.Het komt allemaal wel weer goed...Maar ik wil het ook kwijt kunnen op een forum.
Vrienden worden met jezelf dat helpt het beste voor je zelfvertrouwen.
hoi plops dat moest ik maar eens gaan doen.Ik dacht dat je alleen met je problemen terecht kon.? ik doe dit nog maar 2 maanden...en ik heb 5 maanden een pc...dus alles op zijn tijd he.....Ik probeer het...leuk je te hebben leren kennen hier.
quote:Nova78 schreef op 16 april 2011 @ 23:28:

Zelfvertrouwen krijg je niet opeens morgen. Dat is een opeenstapeling van een heleboel factoren. Omgeving, zelfbewustzijn, ervaring.

Als je vrienden zoekt, ga eens ergens bij bij je in buurt ofzo.

Ontmoet nieuwe mensen.

En één tip, begin niet meteen over je asperger en dyslectie.

O! mij is juist verteld door een psygologe,dat ik dit juist doen moest,

zodat de mensen het konden begrijpen dat ik een beetje anders ben. DUS NIET VERTELLEN. OKE
Nee joh, dit is een forum voor alle dingen in het leven. De klote dingen, maar ook de super leuke dingen, prietpraat en alles er tussenin.

Misschien nog een tip voor je. Als je ergens mee zit en je wilt er een topic over, maak dan je openingsbericht wat concreter. Bijvoorbeeld: Mijn broer heeft een hartaanval gehad. Jeetje, wat ben ik geschrokken! Ben nu bang dat ..... enz enz. Wat zijn jullie ervaringen hiermee of hoe kan ik hier mee omgaan?
Harriet, je mag het wel vertellen hoor. Dat is zeker goed. Maarrrrr......je hoeft het niet meteen in je eerste zin te vertellen. Dat kan ook best in de loop van het gesprek of na 3 gesprekken.
Harriet, ik wil je ook een kleine tip geven:

Mijn vriend is ook dyslectisch en wij hebben Google chrome als internetbrowser (= een soort van internet explorer, maar dan van Google). Chrome heeft namelijk een spellingscontrole.

Vriend heeft er al veel van geleerd en ik krijg veel minder vragen of hij het wel goed geschreven heeft.
Heel erg bedankt allemaal.Ik heb er toch wat positiefs van opgestoken .En aldoende leert men. Zelfs met asperges op eten ha ha ..grapje...nu ga ik vredig slapen... Wel te rusten

voor straks.En gezond weer op. harriet
Firefox heeft trouwens dezelfde mogelijkheid als Chrome. Onder fout geschreven woorden zie ik rode kriebeltjes. Soms heb ik daar profijt van, hoewel ik niet dyslectisch ben.
World of Warcraft: Legion
Safari doet het ook

Slaap lekker Harriet!
Slaap lekker Harriet
hoi stukje cake,

lekker mmmm.....bij de koffie morgen..

Nu even serieus...ik geef jou een medaille voor je goede advies.i v m woordspelling via chrome van google . harriet
Pas maar op, Stukje_cake... Harriet gaat je opeten!
quote:Nova78 schreef op 16 april 2011 @ 23:11:

Harriet, waarom moet je bij iedere openingspost gelijk noemen dat je dyslectisch bent en asperger hebt?Omdat ik steeds opmerkingen krijg over mijn schrijven,en dat ik geen vrienden heb
quote:plops schreef op 16 april 2011 @ 23:40:

Nee joh, dit is een forum voor alle dingen in het leven. De klote dingen, maar ook de super leuke dingen, prietpraat en alles er tussenin.

Misschien nog een tip voor je. Als je ergens mee zit en je wilt er een topic over, maak dan je openingsbericht wat concreter. Bijvoorbeeld: Mijn broer heeft een hartaanval gehad. Jeetje, wat ben ik geschrokken! Ben nu bang dat ..... enz enz. Wat zijn jullie ervaringen hiermee of hoe kan ik hier mee omgaan?dank je ik zal er voortaan rekening mee houden
quote:harriet07 schreef op 17 april 2011 @ 21:40:

[...]

Omdat ik steeds opmerkingen krijg over mijn schrijven,en dat ik geen vrienden hebWie maakt die opmerkingen over het geen vrienden hebben dan?
quote:Iwannalive schreef op 16 april 2011 @ 23:11:

[...]

Hier niet ben ik bang...Nee dat lijkt niet,Toch kan er wel een aardig begrijpend mens tussen zitten toch..........
quote:plops schreef op 17 april 2011 @ 21:45:

[...]

Wie maakt die opmerkingen over het geen vrienden hebben dan?Ik natuurlijk,Wat zijn echte vrienden?...die je nooit in de steek laten.
Nee Harriet,

Je zei dat iemand anders opmerkingen maakte dat jij geen vrienden hebt. Nu vraagt Plops wie die opmerkingen maakte. Dat kan dus nooit jijzelf zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven