IB 2010

zondag 17 april 2011 om 09:34
Wanneer kregen jullie je belastinggeld vorig jaar terug? En is er al iemand die het van 2010 al ontvangen heeft?
Dit jaar de aangifte 2010 eind januari al de deur uit gedaan, maar hoorde pas dat alles tot 1-4 op de grote stapel komt, dus dat het geen garantie is dat we het eerder krijgen. Vorig jaar rond deze tijd hadden we het al.
Na een tijdje is er een volgorde in achternaam te ontdekken...en wij zitten in het midden. Dus wie heeft het ontvangen en wat is de eerste letter van je achternaam?
Dit jaar de aangifte 2010 eind januari al de deur uit gedaan, maar hoorde pas dat alles tot 1-4 op de grote stapel komt, dus dat het geen garantie is dat we het eerder krijgen. Vorig jaar rond deze tijd hadden we het al.
Na een tijdje is er een volgorde in achternaam te ontdekken...en wij zitten in het midden. Dus wie heeft het ontvangen en wat is de eerste letter van je achternaam?

zondag 17 april 2011 om 09:43
quote:mamam30 schreef op 17 april 2011 @ 09:34:
Wanneer kregen jullie je belastinggeld vorig jaar terug? En is er al iemand die het van 2010 al ontvangen heeft?
je denkt toch niet echt dat alle aangiften alfabetisch behandeld worden?
dat gebeurde vroeger niet (toen het nog op papier ging) en gebeurt nu ook niet.
De bestanden komen binnen, worden door de software "gelezen" en daarna volgt de aanslag.
Da's alles.
Gewoon afwachten dus.
Gemiddeld genomen heeft de BD 6-8 weken nodig voordat er een aanslag volgt.
je denkt toch niet echt dat alle aangiften alfabetisch behandeld worden?
dat gebeurde vroeger niet (toen het nog op papier ging) en gebeurt nu ook niet.
De bestanden komen binnen, worden door de software "gelezen" en daarna volgt de aanslag.
Da's alles.
Gewoon afwachten dus.
Gemiddeld genomen heeft de BD 6-8 weken nodig voordat er een aanslag volgt.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”

zondag 17 april 2011 om 09:48
@ julia, het was niet als zenuwen bedoelt hoor, gewoon nieuwsgierig. Vorig jaar rond deze tijd hadden we het al, en nu zitten we er net ietsje meer op te wachten dan anders, omdat we een kamer gaan verbouwen tot babykamer 
@jojanneke, dan is die volgorde er misschien niet, maar onder collega°s klopt het dan steeds. Toeval misschien.

@jojanneke, dan is die volgorde er misschien niet, maar onder collega°s klopt het dan steeds. Toeval misschien.

zondag 17 april 2011 om 10:53
quote:julia_van_henegouwen schreef op 17 april 2011 @ 09:41:
Ik zat me gister al af te vragen wanneer er zo'n zenuw topic zou komen. Heb jij t al, heb jij t al, heb jij t al.
Gaan lopen vergelijken, en panieken, hysterisch proberen een patroon te ontdekken. Mén... Pffff..Misschien hebben sommige mensen het harder nodig dan jij.
Ik zat me gister al af te vragen wanneer er zo'n zenuw topic zou komen. Heb jij t al, heb jij t al, heb jij t al.
Gaan lopen vergelijken, en panieken, hysterisch proberen een patroon te ontdekken. Mén... Pffff..Misschien hebben sommige mensen het harder nodig dan jij.
zondag 17 april 2011 om 10:54
quote:germanwings schreef op 17 april 2011 @ 09:52:
Ik heb nog niet eens aangifte gedaan dan duurt het zeker nog wel even voor je bericht krijgt?
Ongeveer een jaar of 1.5 .. Ik kreeg vorige week bericht dat ik van een vakantiebaan van 2009 nog ¤165 terug krijg ..
Heb direct maar even aangifte gedaan!
Ik heb nog niet eens aangifte gedaan dan duurt het zeker nog wel even voor je bericht krijgt?
Ongeveer een jaar of 1.5 .. Ik kreeg vorige week bericht dat ik van een vakantiebaan van 2009 nog ¤165 terug krijg ..
Heb direct maar even aangifte gedaan!
zondag 17 april 2011 om 11:36

zondag 17 april 2011 om 11:54
Ons kent ons en we zijn nogal slecht in sparen, als we het met maandelijkse teruggaaf doen weet ik zeker dat het opgaat. Nu doen we er ieder jaar klussen van in huis, verkapt spaarpotje.
Bommi, ik ga niet iedere collega af hoor...je mag het wel wat luchtiger bekijken, ik ben gewoon een beetje ongeduldig denk ik. Ik wil de babykamer afmaken
Bommi, ik ga niet iedere collega af hoor...je mag het wel wat luchtiger bekijken, ik ben gewoon een beetje ongeduldig denk ik. Ik wil de babykamer afmaken

zondag 17 april 2011 om 12:12