Geld & Recht alle pijlers

IB 2010

17-04-2011 09:34 75 berichten
Wanneer kregen jullie je belastinggeld vorig jaar terug? En is er al iemand die het van 2010 al ontvangen heeft?

Dit jaar de aangifte 2010 eind januari al de deur uit gedaan, maar hoorde pas dat alles tot 1-4 op de grote stapel komt, dus dat het geen garantie is dat we het eerder krijgen. Vorig jaar rond deze tijd hadden we het al.

Na een tijdje is er een volgorde in achternaam te ontdekken...en wij zitten in het midden. Dus wie heeft het ontvangen en wat is de eerste letter van je achternaam?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het altijd in mei (doe aangifte in februari), ik zit redelijk voorin het alfabet.
vroegah.. moest je een hoekje van de aangifte omvouwen, dan kreeg je voorrang.

weet je nog, vroegah?
Ik zat me gister al af te vragen wanneer er zo'n zenuw topic zou komen. Heb jij t al, heb jij t al, heb jij t al.

Gaan lopen vergelijken, en panieken, hysterisch proberen een patroon te ontdekken. Mén... Pffff..
quote:mamam30 schreef op 17 april 2011 @ 09:34:

Wanneer kregen jullie je belastinggeld vorig jaar terug? En is er al iemand die het van 2010 al ontvangen heeft?

Dit jaar de aangifte 2010 eind januari al de deur uit gedaan, maar hoorde pas dat alles tot 1-4 op de grote stapel komt, dus dat het geen garantie is dat we het eerder krijgen. Vorig jaar rond deze tijd hadden we het al.

Na een tijdje is er een volgorde in achternaam te ontdekken...en wij zitten in het midden. Dus wie heeft het ontvangen en wat is de eerste letter van je achternaam?

je denkt toch niet echt dat alle aangiften alfabetisch behandeld worden?

dat gebeurde vroeger niet (toen het nog op papier ging) en gebeurt nu ook niet.

De bestanden komen binnen, worden door de software "gelezen" en daarna volgt de aanslag.

Da's alles.

Gewoon afwachten dus.

Gemiddeld genomen heeft de BD 6-8 weken nodig voordat er een aanslag volgt.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
De standaardregel is, als je voor 1 april hebt ingediend dan krijg je voor 1 juli bericht...
Als je er écht heel er op zit te wachten kun je ze ook even bellen, dan kunnen ze aangeven hoe ver je al in 'het proces' zit.

Gewoon even afwachten, het komt vanzelf.
@ julia, het was niet als zenuwen bedoelt hoor, gewoon nieuwsgierig. Vorig jaar rond deze tijd hadden we het al, en nu zitten we er net ietsje meer op te wachten dan anders, omdat we een kamer gaan verbouwen tot babykamer :-)

@jojanneke, dan is die volgorde er misschien niet, maar onder collega°s klopt het dan steeds. Toeval misschien.
Oh, kriebelbeest, ik heb gebeld vorige week. Ze kon geen antwoord geven, behalve het antwoord dat Ivonne aangeeft, voor 1 april ingediend is voor 1 juli bericht.
Ik heb nog niet eens aangifte gedaan dan duurt het zeker nog wel even voor je bericht krijgt?
Misschien valt dat wel mee, ze geven je alleen niet de garantie dat je dan voor 1-7 wat hoort.
quote:germanwings schreef op 17 april 2011 @ 09:52:

Ik heb nog niet eens aangifte gedaan dan duurt het zeker nog wel even voor je bericht krijgt?
Je gaat elke collega langs om te vragen wanneer ze het geld hebben gekregen? Poeh, dan ben je wel heel erg afhankelijk van dat geld. Bel je hiervoor ook je hele vrienden- en familiekring?
Gelukkig zijn we er totaal niet afhankelijk van en zal het naar alle waarschijnlijkheid bij de rest op de spaarrekening belanden. Maar toch, zo'n sloot geld binnen krijgen is leuk!
Het antwoord lijkt me duidelijk: voor 1 juli.

Vorig jaar had je het voor 1 juli, dit jaar zal het voor 1 juli zijn.

Tsja... dan kun je wel gaan bellen, maar meer zullen ze er toch niet van maken.
Vorig jaar kregen we het zo medio juni terug. Dit jaar nog niets. We hebben het dan ook wel pas eind maart ingevuld dit jaar.
quote:julia_van_henegouwen schreef op 17 april 2011 @ 09:41:

Ik zat me gister al af te vragen wanneer er zo'n zenuw topic zou komen. Heb jij t al, heb jij t al, heb jij t al.

Gaan lopen vergelijken, en panieken, hysterisch proberen een patroon te ontdekken. Mén... Pffff..Misschien hebben sommige mensen het harder nodig dan jij.
quote:germanwings schreef op 17 april 2011 @ 09:52:

Ongeveer een jaar of 1.5 .. Ik kreeg vorige week bericht dat ik van een vakantiebaan van 2009 nog ¤165 terug krijg ..

Heb direct maar even aangifte gedaan!
Dubbel is zo overdreven...
quote:SweetSummer schreef op 17 april 2011 @ 10:53:

[...]

Misschien hebben sommige mensen het harder nodig dan jij.

Wie zegt dat ik t niet nodig heb?

Vind t gewoon nutteloos proberen een patroon te ontdekken met z'n allen van iets waar je toch geen grip op hebt en zult krijgen.
Ik heb het nog niet, wel al heel snel aangifte gedaan.

kan me goed voorstellen hoor To dat je er naar uitkijkt. mss een idee om het anders met een voorlopige teruggaaf te laten doen?
Ons kent ons en we zijn nogal slecht in sparen, als we het met maandelijkse teruggaaf doen weet ik zeker dat het opgaat. Nu doen we er ieder jaar klussen van in huis, verkapt spaarpotje.

Bommi, ik ga niet iedere collega af hoor...je mag het wel wat luchtiger bekijken, ik ben gewoon een beetje ongeduldig denk ik. Ik wil de babykamer afmaken :-)
Ach, ik zou ook best die bijna 4000 euro liever vandaag dan over 2,5 maand op mijn rekening gestort zien hoor. Maar goed, ik vind het al heel wat dat je binnen 3 maanden bericht krijgt, bij 7 a 8 miljoen aangiftes is een behandeltijd van 3 maanden niet veel vind ik.
Ik hoop dat het nog even duurt, maar krijg dan ook niks terug.

Integendeel
Ik vraag me sowieso af of ik het krijg.

Zou namelijk wel 15 euro terug krijgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven