geldkado 4 jarige

14-04-2011 07:56 125 berichten
Zondag gaan wij naar de verjaardag van de dochter van vrienden van ons. Ze wordt 4. Haar ouders hebben gevraagd of iedereen geld wil geven om een groter, nader te bepalen, kado voor haar te kopen maar nu wil ik het wel een beetje leuk inpakken. Iemand een leuk idee?
quote:molie schreef op 15 april 2011 @ 22:33:

Maar je stuurt toch een kaartje om te vertellen dat je een kind hebt gekregen? Daar vind ik een cadeauwens niet op passen/niet bij horen.Je stuurt toch ook een kaart om te vertellen dat je gaat trouwen, waar en wanneer en dat degene die hem ontvangt van harte uitgenodigd is. Daar staat ook al jaren een fantasieloos envelopje bij in 90% van de gevallen.
Heb het zelf niet gedaan trouwens. Wij kregen na een meid een knul en dan is echte jongenskleertjes krijgen enzo weer net zo leuk als dat bij de eerste was. Bij een eventuele derde zou ik zo'n cadeauwens wel degelijk hebben overwogen, gewoon omdat je dan alles al wel hebt. Dan is een mooi groot cadeau waar alle kidneren van kunnen genieten gewoon ontzettend fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik geloof wel dat dat fijn is, maar ik vind het gewoon niet passend op zo'n kaart.

En qua bruiloften tja, ik zou er zelf geen envelopje op zetten. Maar dat is wel gangbaarder.

Overigens zag ik een keer een kaart van kennissen, die gingen trouwen, hadden black tie als kledingvoorschrift, ze trouwden in het buitenland en dan een envelopje als cadeautip. Vind ik ook echt niet kunnen.
Ik heb 3 nichtjes waar mijn schoonzus en zwager vanaf de 1e verjaardag geld voor vragen. Soms is er een groot cadeau, soms ook niet. Krijgt een kind van 3 alleen maar enveloppen.

Verschrikkelijk, maar na zoveel jaar denk ik prima. Wij geven geld, een klein cadeautje erbij (bij de Hema hebben ze veel leuke kleine dingen voor een paar euro) is er toch iets uit te pakken voor de jarige.
@Sunemom, ik heb een kind in exact dezelfde leeftijd als dat kind waar het toen om ging. Misschien kan ik het niet goed uitleggen, maar ik vond het niet zo leuk zoals dat toen ging. Het was zo dwingend.

Misschien ook omdat ik het zelf heel anders aanpak en ouders niet in de mond leg wat ze móéten kopen. Vragen ze wat dochter leuk vindt zal ik dat aangeven, maar verder niet.
raar gedoe zeg, een kind van vier droomt van cadeautjes. Het lijkt alsof ouders een groot kado willen geven maar daar geen geld voor hebben. Dan koop je maar een wat kleiner kado en laat opa's en oma's en tantes vooral zelf hun kleinkind of neefje verwennen zoals zij dat willen
Quote:

ETA: Ik zeg er overigens meestal wel gewoon bij "joh, ik weet niet wat je uit wil geven, maar hij wil graag dingen als DS spelletjes of Playmobil en Pokemon zooi en dat is vrij duur, dus voordat je iets gaat kopen waar hij toch niet mee speelt, geef hem lekker een cadeaubon of wat centjes voor zijn spaarpot zodat hij dat daarvoor kan gebruiken. En anders geef je lekker niks, da's ook goed.

Sorry maar dit komt verre van vriendelijk over voor de koper. Vooral de regel: ' dus voordat je iets gaat kopen waar hij toch niet mee speelt...

En bedankt he.
belachelijk
quote:Hebbes schreef op 16 april 2011 @ 11:20:

Sorry maar dit komt verre van vriendelijk over voor de koper. Vooral de regel: ' dus voordat je iets gaat kopen waar hij toch niet mee speelt...

En bedankt he.Maar waarom is dat zo onvriendelijkd an. Ik vind het wel heel practisch. Het is toch zonde als een kind een berg cadeautjes krijgt waar het nooit naar omkijkt. Wij hebben het 5 jaar volgehouden. Dochter kreeg elk jaar een berg speelgoed en was met alles hartstikke blij, vind cadeautjes uitpakken leuk uiteraard en is nu eenmaal overal blij mee. Maar de dag na d'r verjaardag verdween het de kast in en eigenlijk kwam en komt het speelgoed er alleen maar uit als en wanneer d'r broertje van 2,5 jaar jonger de leeftijd/interesse voor dat speelgoed krijgt. Zij speelt er nooit mee, eigenlijk speelt ze uberhaupt nauwelijks en sinds ze ehct goed kan lezen, rekenen en puzzelen is de rest van het spelen helemaal tot een nulpunt gedaald. Het enige dat ze wel doet is buitenspelen, maar dan het liefste gewoon rondfietsen/steppen met d'r vriendinnetjes, dus daar valt ook niks voor te kopen. Dochter werd vorige maand 6, heeft heel fantasieloos boekenbonnen en geld gevraagd. En heeft daar een stuk of 10 nieuwe zeer gewenste boeken van gekocht, daarvan zijn er nu 3 weken later al 6 uitgelezen en als ze allemaal uit zijn worden ze nog meerdere malen herlezen. Oftewel na 6 jaar heeft ze eindelijk cadeautje gekregen die ze gebruikt. Is dat dan echt zo erg, ik weet wel dat ze voor het eerst echt zielsgelukkig is met d'r verjaardagscadeaus.Waar ze voorheen vooral het uitpakken leuk vond, heeft ze nu ehct plezier van wat ze heeft gekregen.
Hebben kinderen serieus van die dure wensen dan? Dat is toch aan de ouders om dat een beetje te sturen?

Ik haalde het vroeger niet in mijn hoofd om dure dingen te vragen (laat staan krijgen), dus ik kreeg dingen als: kleurpotloden, kleurboeken, een nieuwe pyama, kleertjes voor mijn pop of barbie, nieuwe klossen om mee buiten te spelen, een puzzel enz. noem maar op. Was ik helemaal gelukkig mee, sta op en top stralend op mijn verjaardagsfoto's met al die leuke cadeautjes

Heb wel eens een envelop met geld gekregen maar vond het maar stom; wat moest je daar nou mee?

Op een bepaalde leeftijd is dat wel leuk misschien, maar inderdaad met een bepaald doel. Maar 4 jaar? Kom op... een kind van 4 zal toch nog niet "alles al hebben" en dus een duur cadeau moeten ?

Dan kun je weken van te voren (maanden?) als ouder toch alvast inventariseren wat leuk is om te krijgen? Bijv. iets wat het kind vaak noemt of aanwijst van een normale prijs?

Je merkt denk ik snel genoeg of iets een "hype" is (iets wat een kind een week lang wil, maar daarna vergeet) of dat het in de categorie "blijvertje" hoort.
quote:wishmeluck schreef op 17 april 2011 @ 16:12:

Hebben kinderen serieus van die dure wensen dan? Dat is toch aan de ouders om dat een beetje te sturen? Ik haalde het vroeger niet in mijn hoofd om dure dingen te vragen (laat staan krijgen), dus ik kreeg dingen als: kleurpotloden, kleurboeken, een nieuwe pyama, kleertjes voor mijn pop of barbie, nieuwe klossen om mee buiten te spelen, een puzzel enz. noem maar op. Was ik helemaal gelukkig mee, sta op en top stralend op mijn verjaardagsfoto's met al die leuke cadeautjes

Heb wel eens een envelop met geld gekregen maar vond het maar stom; wat moest je daar nou mee?

Op een bepaalde leeftijd is dat wel leuk misschien, maar inderdaad met een bepaald doel. Maar 4 jaar? Kom op... een kind van 4 zal toch nog niet "alles al hebben" en dus een duur cadeau moeten ?

Dan kun je weken van te voren (maanden?) als ouder toch alvast inventariseren wat leuk is om te krijgen? Bijv. iets wat het kind vaak noemt of aanwijst van een normale prijs?

Je merkt denk ik snel genoeg of iets een "hype" is (iets wat een kind een week lang wil, maar daarna vergeet) of dat het in de categorie "blijvertje" hoort.

Ik denk dat de ouders geen zin hebben in "troep" en dus het kind een groot cadeau op sturen.

Opvallend is ook dat er blijkbaar alleen keuze is tussen "grote dure cadeaus" of "Action troep".
quote:wishmeluck schreef op 17 april 2011 @ 16:12:

Hebben kinderen serieus van die dure wensen dan? Dat is toch aan de ouders om dat een beetje te sturen?

Ik haalde het vroeger niet in mijn hoofd om dure dingen te vragen (laat staan krijgen), dus ik kreeg dingen als: kleurpotloden, kleurboeken, een nieuwe pyama, kleertjes voor mijn pop of barbie, nieuwe klossen om mee buiten te spelen, een puzzel enz. noem maar op. Was ik helemaal gelukkig mee, sta op en top stralend op mijn verjaardagsfoto's met al die leuke cadeautjes

Je hebt vast zelf geen kinderen. Ik was vroeger zelf ook zo'n kind dat gelukkig was met kleurpotloden, heel veel meer was er ook niet te krijgen volgens mij in die tijd, het dure speelgoed ging in ieder geval aan mij voorbij.

Kinderen van nu zijn echter niet de kinderen van vroeger. Ze zien van alles tijdens de reclame op tv, keek je vroeger vast alleen op woensdagmiddag, en zien dingen bij vriendjes. Mijn zoontje (8 inmiddels) is ook de Lego-Ninjago-lijn aan het sparen en inderdaad, het goedkoopste pakje is 15 euro. Dan kun je dus beter geld vragen en krijgen.
Moppekind mag bij oma, ooms, tantes en nichtje op de Nintendo DS. Ik zie geen reden om zelf ook zo'n ding te kopen.

Hij heeft twee computerspelletjes (de ene zitten honderd spelletjes in) en daar is hij allang blij mee.

Verschil is denk ik wel dat hij besef heeft van prijzen, dus aanwijzen in de speelgoedcatalogus, en de prijzen van losse spellen erbij, en hij heeft niet weer gezeurd. Dan maar liever honderd magnum-ijsjes, rekende hij snel uit.

Verder is het ook geen speelkind (8 jaar). Hij begrijpt nog steeds niet "hoe" je met Playmobil moet spelen (te voorgekauwd) en Lego lijkt hem ook niet te interesseren. Hem maak je blij met donaldduckpockets, sudokublokken en spelletjes als Rush Hour, Uno en spellen uit de Smart/ThinkFun-series.

Helaas is het geen echte lezer, zoals mama, want ik heb een enorme verzameling kinderboeken.
quote:shisensa schreef op 17 april 2011 @ 16:42:

[...]

Je hebt vast zelf geen kinderen. Ik was vroeger zelf ook zo'n kind dat gelukkig was met kleurpotloden, heel veel meer was er ook niet te krijgen volgens mij in die tijd, het dure speelgoed ging in ieder geval aan mij voorbij.

Kinderen van nu zijn echter niet de kinderen van vroeger. Ze zien van alles tijdens de reclame op tv, keek je vroeger vast alleen op woensdagmiddag, en zien dingen bij vriendjes. Mijn zoontje (8 inmiddels) is ook de Lego-Ninjago-lijn aan het sparen en inderdaad, het goedkoopste pakje is 15 euro. Dan kun je dus beter geld vragen en krijgen.

Ik vraag me af wat er dan zo anders is sinds de tijd dat ik klein was. Ik bedoel, ik ben niet stokoud (eind twintig) en nee ik heb nog geen kinderen. (over een paar weken wel trouwens)

Toen waren er ook reclames van dure barbies, game boys, Sega spellen etc. Toch kreeg ik het niet, punt uit. Ik speelde het wel eens bij familie of een vriendinnetje, maar ik kreeg het gewoon niet. Nou oké.

Ik accepteerde blijkbaar dat het niet voor mij was weggelegd ofzo.

En ik vind "met elkaar een cadeautje kopen zodat je iets groters kunt kopen" nog iets anders dan geld vragen.

Ik heb het daar gewoon niet zo op. Vind er ook niets aan om het te geven, heb er dan totaal geen moeite voor gedaan om iets "passends" voor degene die jarig is te geven. Maar goed, laat mij maar lekker ouderwets zijn
het is maar net wat je je kind leert. Een kind van vier vraagt geen speelgoed omdat ie reclame ziet. Meestal weten kinderen geen antwoord op de vraag wat wil je hebben. Het zijn de ouders die de antwoorden geven of influisteren
Als je het aan jongetjes vraagt, antwoorden ze 9 van de 10 keer:

Een scheetkussen.

Eeuwige pret, blijkbaar.
quote:moppetoet schreef op 17 april 2011 @ 22:08:

Als je het aan jongetjes vraagt, antwoorden ze 9 van de 10 keer:

Een scheetkussen.

Eeuwige pret, blijkbaar. Voor meisjes ook dikke pret hoor, hier in huis.
Nogmaals, ik vind het geen probleem om geld te geven voor iets groots (hoewel ik bij kleine kinderen dan nog een uitpak-cadeautje zou doen) maar geld 'voor een nog nader te bepalen iets of voor in de spaarpot', dat doe ik dus niet. Dan krijgen ze gewoon een scheetkussen. Of een trommel of iets anders wat herrie maakt, als lange neus naar de ouders die niets weten te verzinnen of het geld in hun eigen zak willen steken
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mijn ouders geven onze kinderen (kort na elkaar jarig) een kaartje voor de Studio 100 show in Ahoy. Ik denk dat ze dat SUPER vinden! Voor de rest krijgen ze cadeautjes, dus er valt genoeg uit te pakken!
Ga je lekker met je spam?
Die knul blijft maar achter lopen........

Loser.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Niet alles gelezen, dus zal vast mosterd zijn, maar wij hebben een keer het volgende gedaan:

Een tientje ingewisseld voor 50-centmuntjes en die in een klein portemoneetje gestopt. Toch iets om uit te pakken en lekker lang bezig met in de spaarpot stoppen.
quote:Suze02 schreef op 14 april 2011 @ 17:09:

[...]

Dat top ik: doe ik als ze geheel onwetend in hun warme nestjes liggen te slapen. Foei ons!

Ik ook. Sterker nog als ik het dan gedaan krijg ik een dikke knuffel van dochter omdat het allemaal weer zo fijn overzichtelijk is!

Ik geen geen geld wanneer ik vooraf niet weet waar het voor is.

Mijn cadeautips:

-spelletjes, skipbo junior, en de goede speciaalzaak hebben hele leuke dingen onder de 10 euro

-leesboeken zitten bij mij niet boven de 10 euro

- meisjes, sieraden en parfum
Dames, dit topic is een jaar oud en omhoog gehaald door een spammer...
quote:Sproet schreef op 21 april 2012 @ 20:56:

Dames, dit topic is een jaar oud en omhoog gehaald door een spammer... Note to self: ff naar de datum in de OP kijken voordat ik reageer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven