Gezondheid alle pijlers

Buikspieroefeningen

18-04-2011 10:39 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alhoewel ik minstens 4 x per week sport (en daar zitten ook wel buikspieroefeningen bij), vind ik dat ik nog steeds een buikje heb.

Is er hier iemand die elke dag (thuis) buikspieroefeningen doet en helpt dat echt? Als dat zo is, ga ik een kwartier eerder opstaan en gewoon thuis (ook) buikspieroefeningen doen.

Ik let op mijn eten, snoep winig en verder vind ik ook niet dat ik overgewicht heb. Maar dat buikje...en maag...
Oefeningen Een aantal van deze oefeningen doe ik dagelijks en begin nu, na een paar weken verschil te zien.

Ik doe de oefeningen 2x op een dag, als ik uit bed kom en naar bed ga.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ik doe het de hele winter al 2x per week in de sportschool en het helpt. Maar wel relatief. Onder mijn 'jasje' zitten behoorlijk stevige buikspieren maar pas nu ik 3 kilo ben afgevallen begin ik het te zien.

Ik doe de torso rotation en een ding voor de rechte buikspieren waarbij je ook je knieen optrekt. Die laatste voel je ook erg goed de spieren onderaan.
Dank je wel!! Dit ga ik proberen. Ik doe dit dan thuis 's morgens en in de sportschool is er een buikspieroefeningenkwartier elke avond, dan kan ik dat voor het sporten gaan doen!
quote:Nammma schreef op 18 april 2011 @ 10:48:

Dank je wel!! Dit ga ik proberen. Ik doe dit dan thuis 's morgens en in de sportschool is er een buikspieroefeningenkwartier elke avond, dan kan ik dat voor het sporten gaan doen!

Ik weet niet hoe ze het buikspierkwartier bij jullie geven maar ik vind de apparaten een stuk effectiever en ik krijg er geen last van m'n nek van.

Geven ze ook pilates of body balance bij jullie? Daar vind ik de oefeningen vaak ook effectief.
Ja, Pilates en Body Balance geven ze allebei. Ik doe altijd mijn handen in mijn nek, dan krijg ik geen last van mijn nek.
Ik zie n.l. bij ons in het buikspierkwartiertje heel veel mensen die het echt verkeerd doen en dan ook geen resultaat boeken.

Heel veel oefeningen daar (bij ons) pak je makkelijk de spieren ter hoogte van je maag maar daar blijft het dan bij.

Mijn ervaring is dat de schuine en de lage buiksperen trainen veel meer resultaat geeft.
Ik doe setjes van:

- gewone crunches, erop letten dat het beheerst gaat dus bovenaan even vasthouden

- schuin; benen naar een kant laten vallen en daarna naar de andere kant

- schuin; ene been uitstrekken boven de vloer andere optrekken en met tegenovergestelde elleboog opgetrokken knie aantikken

- lage buikspieren; plat op je rug liggen met benen in de lucht en dan je billen omhoog brengen waarbij je voeten in de lucht blijven wijze

Ik doe dat nu een paar weken dagelijks en begin echt resultaat te merken nu.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
En de hoover.
Ik vind de buikspieroefeningen bij Pilates echt effect hebben, kun je wel op googlen, bijvoorbeeld op youtube staan wel voorbeelden.

Voordeel is dat je daarbij goed leert om de spiergroepen aan te spannen en je nek ook niet belast wordt. Ook heb je veel variaties dus het wordt niet zo gauw saai. Doe ook altijd de oefeningen om mijn bekkenbodemspieren te verstevigen.

Als je liever blokjes wilt kun je beter crunches doen.
Ik doe sinds kort Bodybalance (naast wat andere dingen) en vanochtend keek ik in de spiegel en ik heb het gevoel dat dat echt begint te helpen. Er zit weliswaar nog een vetrol en het zal nooit enorm plat worden, maar er begint echt vorm in te komen.
quote:Nammma schreef op 18 april 2011 @ 10:39:

Alhoewel ik minstens 4 x per week sport (en daar zitten ook wel buikspieroefeningen bij), vind ik dat ik nog steeds een buikje heb.

Is er hier iemand die elke dag (thuis) buikspieroefeningen doet en helpt dat echt? Als dat zo is, ga ik een kwartier eerder opstaan en gewoon thuis (ook) buikspieroefeningen doen.

Ik let op mijn eten, snoep winig en verder vind ik ook niet dat ik overgewicht heb. Maar dat buikje...en maag...Als je bent punctueel en gemotiveerd voor het krijgen van een platte buik dan zijn niet onmogelijk. Ik ontwikkelde een gewenste buik in 3 maanden en nu onderhouden. Volgen slechts enkele van de grote houdingen en oefeningen voor buik. Ik stel voor dat je deze site bezoeken voor meer informatie
Hoop dat ze na 3 jaar wel iets van resultaat heeft geboekt..

*coughspamcough*
Hoelahoepen!

Ik doe het nu een maandje, elke dag twintig minuten.

Mijn buikspieren zijn in jaren niet zo duidelijk zichtbaar geweest.
Hoi!

Als je 4 keer per week sport en nog steeds een buikje hebt, dan moet je 2 dingen doen.

Ten eerste kunnen buikspieroefeningen nooit kwaad. Doe een korte routine waarbij je zowel de onderste, bovenste als schuine buikspieren activeert. Dit kan bijvoorbeeld zijn:

- onderste: de beenheffing. Lig plat op je rug, en hef alternatief je linker en rechterbeen in de lucht.

- bovenste: lig plat op je rug. Til je benen van de grond en plooi lichtjes je knieën. Doe een sit-up en reik naar je voeten. Afhankelijk van je lenigheid en niveau kan je ze raken. Keer terug wanneer je een goede spanning hebt gevoeld.

- zijdelingse: grijp een gewichtje vast (zoals een dumbbell) in 1 hand. Breng je rechterhand naar beneden. Je dumbbell houdt je tegen je been, tot deze ongeveer aan je knie reikt. Je heupen verschuiven niet parallel, deze blijven op dezelfde positie. Enkel je bovenlichaam beweegt. Doe hetzelfde voor de andere kant.

Als je hier niet voldoende mee hebt, kies er dan enkele andere uit deze lijst met beste buikspieroefeningen.

Ten tweede heb je hoogstwaarschijnlijk toch nog steeds overtollig vet. Je buik is vaak de laatste plaats waar het nog echt opstapelt. Alhoewel je veel sport en niet snoept, kan het toch zijn dat je iets misdoet. Hou een paar dagen bij hoeveel calorieën je effectief inneemt. Is dit meer dan hoeveel je nodig hebt? Begin dat iets minder te eten. Het is niet omdat je niet snoept, dat je niet kan bijkomen!

Veel succes alvast!
quote:pixie91 schreef op 17 december 2015 @ 08:37:

Hoi!

Als je 4 keer per week sport en nog steeds een buikje hebt, dan moet je 2 dingen doen.

~~~~~~~~~

Veel succes alvast!Persoonlijk haal ik ze liever van http://www.buikspieren-oe ... ieroefeningen-voor-thuis/
Ik train 3 keer per week met de kettlebell...begon met 6 kilo en nu 10 en 12 kilo.. maximaal 35 minuten

Bij de oefeningen die ik doe train je je hele lichaam. Ik doe onder andere deze:

https://www.youtube.com/watch?v=076353c2Hik

Naast die 3 keer doe ik ook nog 3 keer cardio van maximaal 45 minuten ( spinning, hardlopen en snelwandelen) met daarna buikspieroefeningen ( gecombineerd met een beetje kracht voor de armen) 5-8 minuten. Ik doe de cardio op de dagen dat is geen kracht doe.

Met een medicine ball verschillende oefeningen...opdrukken, plank, ab crunch in plank positie, opdrukken met kettlebell, optrekken aan stang, knie optrekken op stang..russian twist

Ik doe het nu een half jaar en ik zie heel veel verandering. Mooi gespierd, laag vetpercentage en meer spiermassa

Platte buik met bijna een sixpack

Maar het belangrijkste...ik voel me nu 1000 keer beter en het is ook nog eens heel erg leuk om te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven