VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Wij boeken alles zelf in in boekhoudprogramma. Alle debiteuren- en crediteuren facturen, alle kas inkomsten en uitgaven en dan dat weer kloppend maken door de bank- en giroafschriften in te boeken. Dan nog de kilometers enzo, veel werk als je het niet wekelijks bijhoudt (wat ik niet heb gedaan... ). Laten doen zou zo'n 800 euro per maand kosten heb ik eens uit laten rekenen, dus doen we het zelf en laten een vriend die boekhouder is dan de jaarrekening en belastingaangiftes doen.

Heb de facturen al geboekt, ben met de giro bezig en ga nu dus eens aan de slag.
Het kan natuurlijk wel zijn dat ze nog even moest wennen en wegwijs moest worden in jullie huis Vrolijk.

En had je wel de juiste schoonmaakmiddelen voor de keuken?
Jee, wat kost dat veel bij jullie Pebbles. Wij laten het doen, ik stuur elke drie maanden de stapel in- en uitkomende facturen naar ze op en volgens mij betaald Harrie ze daar iets van 300 euro voor. En dan doen ze ook alle contacten met belastingdienst enzo.

Laten doen zijn we gaan doen omdat we elke keer ruzie kregen omdat ik het moest doen terwijl het Harrie zijn bedrijf is en ik mijn eigen werk heb. Had daar echt de balen van.
En ik was dus ontiegelijk misselijk, kwam 35 kilo aan, woog aan het einde 100 kilo en kreeg een jongen en een meid . Ik kan er dus helemáál niets over zeggen.

Ik denk dat Morrie een meid krijgt en Lien een knul. Maar het zal dus wel omgekeerd zijn want ik heb het altijd mis.

Profiteroles had ik ook lekker opgegeten en laten opeten, en Vrolijk leek voor geen ene meter op een aangespoelde walvis. Voor haar eigen gevoel wel, maar ik was meer die walvis en zij het gezellige kamerolifantje . En ik heb denk ik teveel testosteron want ik maak veel meer troep met koken dan vent (die nauwelijks kookt, dat dan wel weer).

Ik had volgens mij nog niet verteld dat HP terecht is! Sinds ongeveer een week. Vent zocht iets in een van de kasten en ineens trok hij een plastic tasje tevoorschijn met daarin een ingepakt boek . Nu ja, beter laat dan nooit. Moet nog even een boek uitlezen en dan kan ik het laatste avontuur van Har lezen.

En nu ff douchen, ik voel me stoffig.
Ik denk dat wij veel meer facturen hebben dan jullie Morrie, over het laatste kwartaal alleen al ruim 500 debiteurenfacturen. En alles wordt anders betaald en dat moet ook uitgezocht, pin, kas, creditcard en dan nu ook online en winkelverkoop scheiden. Echt een hele klus. Zou ik het van afgelopen jaar opsturen dan zijn het sowieso al 5 volle ordners.

Oh oh, en nu moet ik echt aan de slag!
O nee, dat hebben wij idd niet. Ik krijg het altijd nog in 1 grote A4 envelop gepropt. En alles wordt contact of via de bank betaald.

Ik heb nu wel, voor het eerst in al die jaren, een wanbetaler. Weet niet zo goed wat ik daarmee moet want belasting is dan al afgedragen maar die kun je volgens mij terugvorderen ofzo. Misschien ook maar gewoon even bij boekhouder navragen.
Dropje, dat die HP nu toch gevonden is. Wel lekker, nu heb je hem nog, anders had je hem allang uit gehad!
Gatver, boekhouding.

Gatver, misselijkheid.

Ik leef met jullie mee

Maandag bij kinderarts geweest. We moeten doorgaan met onderhoudskuur en waarschijnlijk moeten na haar 1e verjaardag, haar neusamandelen verwijderd worden.

Was best een beetje teleurgesteld, maar arts was wel tevreden, dus daar houd ik me dan maar aan vast.

Vandaag heeft ze prikjes gehad. Dikke tranen, maar snel getroost.

Gisteren op het matje geroepen door mijn baas.

Ik had een wereldgrap per email verzonden, maar die werd door hem niet gewaardeerd.

Gelukkig hebben een aantal andere collega's er wel om kunnen lachen.

Maar merkte toch, dat ik me zijn kritiek persoonlijk aantrok.

Jammer dat ik dat niet zo makkelijk van me af laat glijden, als ik eigenlijk zou willen
78 kilo bij 1.63 is echt wel aangespoelde walvis!

Mooi, ik ga het even aankaarten voor volgende keer en anders ga ik nieuwe hulp zoeken. Assertief he? :-)

Fijn dat HP terecht is! Hahahaha...ik moet er wel om lachen hoor!

Wind, wat zijn de kaartjes mooi!

Lang leven Fantasierijk!

Dit is geen reclame, maar een blijde uitroep.
O, kan me dat zo goed voorstellen Elyane. Dat zou ik ook hebben. Dan voel je je echt zo persoonlijk bekritiseerd. En ik zou me ook weer een beetje een klein kind voelen ofzo.

Ik heb weleens zoiets gehad bij mijn eerste baan maar toen had ik op het prikbord een woord veranderd. Er stond: Willen jullie geen peuken meer in het grint gooien oid. En ik had op de niet een magneetje geplakt.

Werd er een mail het hele bedrijf rondgemaild dat degene die dat gedaan had zich moest melden en hoe teleurgesteld de baas was en weet ik veel wat. Ik heb me nooit gemeld. Een collega van mij mailde direct naar mij: Wedden dat jij het was!

Maar neusamandelen knippen? Gatsie, lijkt me zielig. Maar je hoort wel vaak dat ze dan in 1 klap van alle ellende af zijn, dus dat zou wel fijn zijn. Waarom vind je het vervelend dat je met onderhoudskuur door moet gaan? Omdat ze dus nog niet 100% in orde is of ook omdat het gewoon lastig is, elke dag medicijnen geven enzo.
Ely, ik kan het me ook voorstellen dat je het persoonlijk aantrekt. Ik zou precies hetzelfde hebben omdat het eigenlijk zo onschuldig bedoeld is.

Arm Zeefje ook!
Ik vind het vervelend, omdat ik gewoon wil dat ze beter is.

En ook, maar iets minder belangrijk, vind ik het ook gewoon ruk, dat ik altijd die medicijnen moet doen. Ze vindt het puffen niet leuk en het moet 2 keer per dag. Na het puffen moet ze altijd drinken en tandenpoetsen, dus het is best een werkje.
Ik vond het bij Schorrie op een gegeven moment ook rete irritant dat hij steeds ijzerdrankjes moest. Drie keer per dag een half uur voor de maaltijd. Dan moet je steeds op de timing letten enzo, ik werd er gek van en alleen al daarom hoopte ik dat zijn ijzer eens een keer goed werd. Kan me dus voorstellen, ook al is het minder belangrijk, dat je er van baalt, van die medicijnen.
Ik ga naar mijn bedje meisjes, welterusten en tot morgen!
Neusamandelen knippen bij een eenjarige? Zou ik ook niet om staan te springen, arm Zeefje! Zieltje! Maar ja, als ze ervan opknapt.... Ik heb wel altijd dat als ze mijn kinderen pijn doen, ik het zelf bijna echt voel. Heb ik ook altijd bij prikjes. Ik ben echt een watje wat dat soort dingen betreft. Puffen moesten wij ook zo vaak met Suske, ik was toen echt bang dat hij iets blijvends had.

En ik zou me die kritiek zeker ook persoonlijk aantrekken. Ik weet ook niet hoe die kritiek anders dan persoonlijk bedoeld kan zijn, eerlijk gezegd, als je zelf degene bent die het heeft rondgestuurd. En idd is zo'n grap echt onschuldig bedoeld. Flauw om er dan überhaupt woorden over vuil te maken.

Die George Clooney mail die ik jullie had gestuurd heb ik ook op mijn afdeling rondgestuurd, ook naar mijn leidinggevenden, daar kreeg ik gewoon een nieuwjaarswens van terug :-). Gelukkig, want achteraf bedacht ik me dat het misschien toch niet zo slim was om zo'n mail rond te sturen.

Ben wel benieuwd nu naar wat Wind op Fantasie-rijk heeft staan. Strakkies ff kijken.
Zo, ik heb op het werk een bommetje gedropt en zit nu te wachten op ontploffing. Even hier tikken dus gezellig.

Arme Zeefje Ely. Kan me voorstellen dat je niet staat te juichen bij het idee om amandelen te laten knippen, maar het zou natuurlijk wel weer lekker zijn als je zou zien dat ze ervan opknapt.

En dat van die mail, ik zou precies hetzelfde hebben hoor! Ik moest ineens denken aan mijn allereerste week in mijn allereerste baan toen ik mijn allereerste echte junkmailtje kreeg (dat filmpje van die vent die zijn pc in elkaar beukt, kennen jullie 'm nog?). En doorstuurde naar het hele bedrijf. En dat het netwerk toen platging omdat de servers toch al op randje van capaciteit balanceerden en iedereen hardop lachend en proestend mijn bericht ging zitten doorsturen. En dat mijn baas toen langskwam en half lachend half geirriteerd zei: "Zo, jij begint al lekker hè?" En dat ik me toen ook net een klein kind voelde dat een standje krijgt en er ook zo bijzat volgens mij.

Op die zalmvraag zou ik trouwens een week of 2 geleden meteen: "mag je natuurlijk hebben" hebben geroepen, maar ik begreep van zwangere zusje dat dat niet mag als het voorverpakt is. Heb ik me volgens mij bij Boef en schurk vast weleens aan bezondigd.

O, ik zie scherven rondvliegen. Even de krater bekijken.

En op de valreep even snel melden dat Schurk sinds een paar dagen af en toe twijfelend-wankele losse stapjes zet. 't Zou tijd worden!

Hai Athena, knappe schurk! Leuk als ze gaan lopen vind ik. Dan opeens vind ik ze zo groot worden als ze lopen en zelfs al rechtop staan. Opeens gaat er een hele andere wereld voor ze open. Bommetje goed afgegaan?

Gister te horen gekregen dat een vriendinnetje zwanger is! 11 weken, dus wel echt al goed nu gelukkig. Echo gehad en ze is echt een wolkige zwangere. Ze wil al zo lang kinderen en nu met juiste vent is ze zwanger. Hoera!

Maar ook weer een andere vriendin heeft verteld dat ze een miskraam heeft5 gehad met 11 weken. Ze was in juli uitgerekend en met 11 weken is het misgegaan. Is het vriendinnetje die dochter heeft die 3 weken jonger is als mormel en had het haar zo gegund. Ik heb haar wel een kaartje gestuurd en morgen gaan we lekker eten met elkaar. Gelukkig kennen de vriendinnen elkaar niet, dus is het niet zo confronterend voor vriendin die net miskraam heeft gehad.

Ketelman is er nog steeds niet. Stomme ketel heeft weer een jaarlijkse check-up nodig aangezien we daar zo'n jaarlijks all-in contract voor hebben afgesloten. Hij zou komen tussen 08.00-12.00 en voel je het al aan je water?

Tatata...natuurlijk komen ze dan pas om 12.00 en zit jij al helemaal leuk wakker te zijn vanaf 8.00. Grrrr...
Athena, wat knap van de Schurk zeg! Nu kan het ineens heel hard gaan.

Ik moest wel erg lachen om het hele netwerk dat plat lag nadat jij een mail rondstuurde. Dan krijg je toch ook wel even rode koontjes volgens mij!

Jak Vrolijk, miskraam met 11 weken. Niet fijn. Had ze dan wel al een kloppend hartje gezien?
jee, misgegaan met 11 weken, wat rot zeg! Bij mijn schoonzusje ging het mis bij 13 weken. Ze had net aan iedereen verteld dat ze zwanger was. Dan kan het maar beter al bij 6 weken of zo misgaan. Maar goed, je hebt het niet voor het uitkiezen.

Vrolijk, ketelman al geweest :-)? Ik heb dat ook altijd.
Nou, dat zat ik dus net ook te denken Dropje. Als het bij 6 weken ofzo misgegaan zou zijn zou ik dat niet erg gevonden hebben, toen was ik zelf ook nog aan het idee van zwanger zijn aan het wennen. Maar nu ik 9 weken ben begin ik toch langzaam met fantaseren enzo en dan zou ik het wel rot vinden als straks bij de echo of vlak daarna nog blijkt dat het niet goed zit. Dan is het ook echt al een zowat compleet kindje enzo.
Nee, gelukkig niet. Ze had een afspraak staan bij VK en eigenlijk net voordat ze moest kreeg ze de miskraam. Rare was dat ze het eigenlijk wilde vertellen aan schoonouders met Sint, maar opeens wilde ze dat niet. Vriendin denkt toch dat ze het onbewust aamvoelde dat het niet goed zat.

oh ketelman!
Nou, dan is 'ie 9 minuten te laat.

Gisteren ging ik een afspraak maken voor vaatwasmonteur. Hele ochtend zei het bandje dat de wachttijd meer dan 10 minuten was. Om 15 uur zei het bandje dat de wachttijd meer dan 5 minuten was. Nog niet fijn maar ok, tussen de 5 en 10 minuten wil ik wel wachten. Wat denk je? Na 17 minuten had ik eindelijk iemand aan de lijn.

Maar ja, ook 17 minuten is meer dan 5 minuten, dus....
En het rare is dat we al bijna gewend zijn aan dit soort slordigheden van bedrijven en er pas van opkijken als het een keer netjes gebeurt.

Gets, vrolijk, wat akelig van je vriendin. Met 11 weken ga je toch echt voorzichtigaan denken dat het allemaal goed zal gaan komen.

Enne, wat grappig dat jullie Schurk knap vinden met zijn ruim 16 maanden. Wij noemen hem een luilak. Maar...eerlijk is eerlijk, babbelen doet íe dan weer als de beste.

Waar ik trouwens helemaal gallisch gek van word de laatste weken: het slechte eetgedrag van beide heren. Boefje zit in de leeftijd dat hij alles wat geen pannenkoek of patat is "niet eerlijk" (= niet heerlijk = niet lekker) vindt en Schurk heeft de neiging om bij voorbaat zijn kop weg te draaien voor whatever je hem aanbiedt. NU al. En net als bij Boef zeggen: "dan eet je maar niet", dat kan ik bij hem niet. Hij groeit nu wel beter, maar is nog steeds zo'n lichtgewichtje, dat bijna altijd verkouden is, dat zo kan tekenen in zijn gezichtje als hij moe of ziek is. Die moet toch eten. Maar als je dan ziet dat hij met al zijn 16 maanden gaat zitten heuen voor de boterham met hagelslag die Boefje krijgt omdat die al braaf eentje met hartige meuk opheeft en het vertikt om eerst zijn exemplaar op te eten, dan bekruipt me toch (eufemistisch gezegd) enigs-zins het gevoel dat we hier echt niet aan moeten gaan toegeven.

Kweethet, klassiek probleem. Maar toch nog tips, iemand?
Schurkje is toch niet te laat? Hij valt prima in de marge en het is toch ook hartstikke knap van een uk dat hij opeens doorheeft dat lopen ook een mogelijkheid is?

Wat vervelend dat je knullen zo picky zijn met eten. Ik herken het eigenlijk niet, maar gewoon negeren? Ik hoop dat je wat tips hier krijgt, want ik zou het ook niet zo 1,2,3 weten.

Ketelman is geweest en er moet een nieuwe expansievat komen. Iets met druk enzo, dus ik haak af. Vrolijkerd gaat zo'n ding bij DIY winkel halen en dan is druk ook beter.
Nee hoor, niet te laat. Ook niet heel vlot geloof ik. Ik weet het eigenlijk niet eens precies meer, wat nou wel of niet snel is, maar zijn pogingen om los te gaan staan (en dan voor zichzelf te applaudisseren) zijn wel rete-aandoenlijk.

En dat negeren van niet willen eten kan ik dus wel bij Boef, die stevig genoeg in zijn vlees zit, met blozende wangen en (bijna) nooit ziek, maar kan ik dus op een of andere manier bij tengere en vaak zieke Schurk moeilijk over peperkoeken hart verkrijgen.

Expansievat? Druk? Jaaaaja. Als vrolijkerd het maar snapt .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven