Ontbijten met vriendlief

19-04-2011 11:15 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede morgen,

Voor as. weekend wil ik een heerlijk ontbijt (op bed) maken voor mij en mijn vriend. Het is namelijk lang geleden dat we met z'n 2en wakker worden en daarom wil ik er wat moois van maken.

Hebben jullie ideeën?

Liefs!
Champagne ontbijt. Verse broodjes, veel lekker beleg, verse zalm, eiergerecht (zie mijn topic Paastopic, daar staan een aantal ontbijt recepten)

Verse jus dórange, een lieve kaart met iets persoonlijks op geschreven. Zoiets?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Yep MV, vast zoiets. En dat kon TO zelf niet bedenken...
Champagne, aardbeien, meloen met prosciutto, macarons, goed brood, rosbief, avocado, tomaat, creamcheese.
quote:Suze2hier schreef op 19 april 2011 @ 11:19:

Yep MV, vast zoiets. En dat kon TO zelf niet bedenken...Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Ik zoek iets speciaals.. Croissant uit de oven is heerlijk, maar ik zoek wat anders. Iets wat je niet vaak tegen komt!
Ja Bommi, dat was ik nog vergeten, aardbeien. Evt. meloen met parmaham.

En het is aspergetijd dus daar kan je ook iets lekkers mee maken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Yucca schreef op 19 april 2011 @ 11:24:

[...]

Met het verkeerde been uit bed gestapt? Nee wij hebben geen champagne ontbijt gehad vandaag .
Maak tramezzini.
Houd het simpel, dus keuzes maken. Wat vers fruit, eitjes (gekookt, roorei), wat gerookte zalm met roomkaas, of filet, lekkere kaas van de kaasboer (maar niet alle soorten beleg neerzetten, dan wordt het net een buffet). Houdt je vriend van yoghurt? Dat is ook lekker met vers fruit. Verse jus, zelf geperst of uit het koelvak. En champagne, maar een lekkere prosecco of brut van de slijter is net zo goed. Als je daarvan houdt natuurlijk, bubbels bij het ontbijt.

Ik doe dit ieder jaar met Kerst, dan komen we amper het bed nog uit

Maar nu is het lente natuurlijk, genieten van de zon!
Erg lekker: suikerbrood met een laagje boter en daarop lekkere zoete aardbeien, evt. nog amandelschaafsel eroverheen.

Bijzonder kopje koffie of cappuccino
Wat ook leuk is, een picknickmand maken/vullen en ergens gaan picknicken.
quote:marthesyl schreef op 19 april 2011 @ 11:29:

Erg lekker: suikerbrood met een laagje boter en daarop lekkere zoete aardbeien, evt. nog amandelschaafsel eroverheen.

Bijzonder kopje koffie of cappuccino

Wentelteefjes met aardbeien is ook lekker.

Of Duivekater met oude kaas.
http://www.ontbijtservice.com/
Nog lekkerder: witte chocoladefondue met vers fruit en suikerbrood.
Als je heel moeilijk gaat doen moet je om 7 uur op, en dan word je ook niet meer samen wakker!
(Weet je zeker dat je vriendlief een ontbijt wil en niet liever iets voor het ontbijt om daarna lekker naakt samen een ontbijtje te fabriceren :P,(of slaat mijn fantasie op hol:P))

Ik hoop dat je weet wat hij lekker vind dan kan je iets lekkers en moois ervan maken :P

s6 in iedergeval
Ik stem op een uitgebreide lunch.

Het klinkt allemaal geweldig hoor... aardbeien, champagne, roomtruffels, croissants, diverse soorten kaas, jam, koffie, yoghurt.

Maar serieus... hoeveel eet je gewoonlijks voor ontbijt? Ik zou met een bakje gewone yoghurt klaar zijn - dan kan de rest weer de koelkast in.
roggebrood met kaas, heeeeerlijk!
quote:Lizzl schreef op 19 april 2011 @ 11:37:

Ik ook! (mogen we stemmen?)

Als ontbijt kopje thee met een crackertje op bed. Sex als brunch en dan flink lunchen
mijn ideale ontbijt is eggs benedict. Zoooo feestelijk en lekker... mjammm

ik maak het niet al te vaak hoor, maar als ik het maak is het altijd een feestje
quote:Lizzl schreef op 19 april 2011 @ 11:37:

Het klinkt allemaal geweldig hoor... aardbeien, champagne, roomtruffels, croissants, diverse soorten kaas, jam, koffie, yoghurt.

Maar serieus... hoeveel eet je gewoonlijks voor ontbijt? Ik zou met een bakje gewone yoghurt klaar zijn - dan kan de rest weer de koelkast in.Ja bij mij was het ook meer een lunch/brunch en ervoor niets eten hoor. Als ik net wakker word kan ik nog niets eten.
Mijn vriend zou blij zijn met een een beker Vifit Rode Vruchten en ik met een bakje yoghurt. Daarna samen douchen en de stad in om daar samen te ontbijten in het zonnetje

Heb er helemaal zin in :D
quote:selon88 schreef op 19 april 2011 @ 11:25:

Ik zoek iets speciaals.. Croissant uit de oven is heerlijk, maar ik zoek wat anders. Iets wat je niet vaak tegen komt!Maar dan moet je wel aangeven wat jij regelmatig eet als ontbijt, zodat wij tips kunnen geven voor dingen die je niét regelmatig eet..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
persoonlijk maak je mij niet blij met een compleet ontbijt op bed. Gedoe...ik zit niet goed met zo'n wiebelig te vol dienblad op schoot, kruimels in het bed daarna etc.

Breng mij maar gewoon een lekkere cappucino en terwijl ik me opfris en mijn peignoir aanschiet, wordt in de zonnige tuin de ontbijttafel gedekt. Dat is mijn ideaalbeeld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven