Ontbijten met vriendlief
dinsdag 19 april 2011 om 11:18
Champagne ontbijt. Verse broodjes, veel lekker beleg, verse zalm, eiergerecht (zie mijn topic Paastopic, daar staan een aantal ontbijt recepten)
Verse jus dórange, een lieve kaart met iets persoonlijks op geschreven. Zoiets?
Verse jus dórange, een lieve kaart met iets persoonlijks op geschreven. Zoiets?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 19 april 2011 om 11:28
Houd het simpel, dus keuzes maken. Wat vers fruit, eitjes (gekookt, roorei), wat gerookte zalm met roomkaas, of filet, lekkere kaas van de kaasboer (maar niet alle soorten beleg neerzetten, dan wordt het net een buffet). Houdt je vriend van yoghurt? Dat is ook lekker met vers fruit. Verse jus, zelf geperst of uit het koelvak. En champagne, maar een lekkere prosecco of brut van de slijter is net zo goed. Als je daarvan houdt natuurlijk, bubbels bij het ontbijt.
Ik doe dit ieder jaar met Kerst, dan komen we amper het bed nog uit
Maar nu is het lente natuurlijk, genieten van de zon!
Ik doe dit ieder jaar met Kerst, dan komen we amper het bed nog uit
Maar nu is het lente natuurlijk, genieten van de zon!
dinsdag 19 april 2011 om 11:30
quote:marthesyl schreef op 19 april 2011 @ 11:29:
Erg lekker: suikerbrood met een laagje boter en daarop lekkere zoete aardbeien, evt. nog amandelschaafsel eroverheen.
Bijzonder kopje koffie of cappuccino
Wentelteefjes met aardbeien is ook lekker.
Of Duivekater met oude kaas.
Erg lekker: suikerbrood met een laagje boter en daarop lekkere zoete aardbeien, evt. nog amandelschaafsel eroverheen.
Bijzonder kopje koffie of cappuccino
Wentelteefjes met aardbeien is ook lekker.
Of Duivekater met oude kaas.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 19 april 2011 om 11:33
dinsdag 19 april 2011 om 11:37
Ik stem op een uitgebreide lunch.
Het klinkt allemaal geweldig hoor... aardbeien, champagne, roomtruffels, croissants, diverse soorten kaas, jam, koffie, yoghurt.
Maar serieus... hoeveel eet je gewoonlijks voor ontbijt? Ik zou met een bakje gewone yoghurt klaar zijn - dan kan de rest weer de koelkast in.
Het klinkt allemaal geweldig hoor... aardbeien, champagne, roomtruffels, croissants, diverse soorten kaas, jam, koffie, yoghurt.
Maar serieus... hoeveel eet je gewoonlijks voor ontbijt? Ik zou met een bakje gewone yoghurt klaar zijn - dan kan de rest weer de koelkast in.
dinsdag 19 april 2011 om 11:51
quote:Lizzl schreef op 19 april 2011 @ 11:37:
Maar serieus... hoeveel eet je gewoonlijks voor ontbijt? Ik zou met een bakje gewone yoghurt klaar zijn - dan kan de rest weer de koelkast in.Ja bij mij was het ook meer een lunch/brunch en ervoor niets eten hoor. Als ik net wakker word kan ik nog niets eten.
Maar serieus... hoeveel eet je gewoonlijks voor ontbijt? Ik zou met een bakje gewone yoghurt klaar zijn - dan kan de rest weer de koelkast in.Ja bij mij was het ook meer een lunch/brunch en ervoor niets eten hoor. Als ik net wakker word kan ik nog niets eten.
dinsdag 19 april 2011 om 12:20
quote:selon88 schreef op 19 april 2011 @ 11:25:
Ik zoek iets speciaals.. Croissant uit de oven is heerlijk, maar ik zoek wat anders. Iets wat je niet vaak tegen komt!Maar dan moet je wel aangeven wat jij regelmatig eet als ontbijt, zodat wij tips kunnen geven voor dingen die je niét regelmatig eet..
Ik zoek iets speciaals.. Croissant uit de oven is heerlijk, maar ik zoek wat anders. Iets wat je niet vaak tegen komt!Maar dan moet je wel aangeven wat jij regelmatig eet als ontbijt, zodat wij tips kunnen geven voor dingen die je niét regelmatig eet..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 19 april 2011 om 12:42
persoonlijk maak je mij niet blij met een compleet ontbijt op bed. Gedoe...ik zit niet goed met zo'n wiebelig te vol dienblad op schoot, kruimels in het bed daarna etc.
Breng mij maar gewoon een lekkere cappucino en terwijl ik me opfris en mijn peignoir aanschiet, wordt in de zonnige tuin de ontbijttafel gedekt. Dat is mijn ideaalbeeld
Breng mij maar gewoon een lekkere cappucino en terwijl ik me opfris en mijn peignoir aanschiet, wordt in de zonnige tuin de ontbijttafel gedekt. Dat is mijn ideaalbeeld