Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
Oh, ik ben zó blij dat ik mijn kaartje gelijk in de auto kreeg, van de examinator!!! Frusterend zeg, als je daarop moet wachten.

Elastiek, geef je zelf 10 minuten en je voelt je een stuk zekerder in een andere auto! Ik rijd nog steeds niet zoals in mijn lesauto (dat blijft diesel vs. benzine, en 1 jaar vs. 10 jaar), maar je wordt wat relaxter.

Wat voor lesauto had je, en wat voor auto heeft je vriend?
Ik had een Mazda geloof ik (diesel uiteraard) en mn vriend heeft een Renault Clio (benzine/gas). Het is gewoon een kwestie van wennen hoor maar merkte bij mn vriend dat de rem veel soepeler ging en de andere pedalen juist stroever. Ook had ik nog geen gevoel over de auto en het schakelen lukt me gewoon niet omdat die hele pook anders is haha, zat er met man en macht aan te trekken terwijl hij juist heel soepel gaat. Ik heb geen flauw idee in welke versnelling ik hem heb gezet dan haha

Ruza, dont worry het gaat er niet om OF je bij het gebouw komt maar hoe je rijdt. Dat vertelde hij er ook bij maar achteraf praatte hij wel van 'ja je reed wel veel onnodige rondjes'. Maar goed ik had ook een beetje een lullo Tot nu toe vind ik dat iedereen het best heel goed doet op dit topic!
Ha. Deze sukkel staat buiten te wachten op instructeurt...ik heb MORGEN rijles.
Hahaha, die Ruz!
quote:JanneJip schreef op 19 april 2011 @ 10:18:

Hahaha, die Ruz!Dit overkomt me echt nooit haha. Voel me best een sukkeltje..
ik rij na geruime tijd ook nog steeds niet zoals in de lesauto
quote:Ruza schreef op 19 april 2011 @ 10:12:

Ha. Deze sukkel staat buiten te wachten op instructeurt...ik heb MORGEN rijles.
Gelukkig rijd ik niet zoals in destijds in de lesauto. Wat een ramp!

Gefeliciteerd, Elastiekje. Echt heel tof en heel goed en snel gedaan.
Hoe ging het Josje??
Gefeliciteerd Elastiekje!!!!!!
Shit happens
Elastiekje gefeliciteerd! Helaas ben ik gezakt. Ik reed heel goed, bijzondere verrichtingen waren perfect etc. Maar ze vond toch dat ik niet voldoende had gespiegeld. En ik ben het daar eigenlijk voor geen meter mee eens Maar goed op naar de tweede keer!
Elastiekje gefeliciteerd! Helaas ben ik gezakt. Ik reed heel goed, bijzondere verrichtingen waren perfect etc. Maar ze vond toch dat ik niet voldoende had gespiegeld. En ik ben het daar eigenlijk voor geen meter mee eens Maar goed op naar de tweede keer!
Ooooh wat jammer, klinkt alsof je het uiteindelijk beter hebt gedaan dan ik! Ik kreeg twee keer een waarschuwing dat ik op moest passen voor fietsers naast me of de spiegels van geparkeerde auto's. Is al best ernstig als iemand dat twee keer moet zeggen, was nog net geen ingreep! Ligt dus maar net aan de instructeur en zn bui blijkt maar weer! Volgende keer beter
Jammer, Josje. Het is vervelend, maar een keertje zakken is eerder normaal dan abnormaal. Ik neem aan dat er meteen weer aangevraagd wordt?
Jammer josje. Maar je hebt geen grote fouten gemaakt dus volgende x komt het vast goed!

Ik heb zo dus les...benieuwd hoe het gaat aangezien ik al 2 weken niet gereden heb.
He, balen jos!

Was je instructeur erbij? Wat vond die ervan? Nou ja, in principe goed gereden, dus kan je zelfverzekerd naar de volgende ronde! Al gepland?

Ruz, nu wel op het juiste tijdstip op je lesauto gewacht?!
Wat jammer Josje! Maar toch ook wel goed dat je goed hebt gereden en de bv's waar je je zorgen over maakte gingen ook hartstikke goed!! Je hebt netjes gereden zo te lezen. Jammer net niet goed genoeg voor je examinator, maar fijn dat je een gratis 2e poging hebt! Daar zat ik des tijds het meest mee, dat het zo duur is als je een tweede keer moet afrijden. Was je instructeur mee? Wat zei hij ervan? Wanneer mogen we weer duimen?

Ruza, hoe ging je les vandaag? Soms is een break wel lekker. Wanneer rij jij ook alweer af?
Pfff wat een drama les (straks uitgebreid verslag)
Balen Josje!

Ik heb mijn rijles vandaag wat makkelijker voor mezelf gemaakt. Verkeerde afslag waardoor ik op de snelweg kwam en een heel eind moest doorrijden voordat ik weer terug kon.

Lekker relaxed
Rijles vandaag ging best wel lekker eigenlijk! Wel veel geleerd om nog beter vooruit te kijken

Over 2 weken alweer op :o
Instructeur zei tegen het meisje dat me naar huis reed: leg meer gevoel in de pedalen. Hoe de hell leg je meer gevoel in de pedalen?
Indigo: ik heb nog geen datum. Ik moet ook nog mijn 2e RIS toets en mijn ttt doen.
quote:Ruza schreef op 20 april 2011 @ 13:36:

Indigo: ik heb nog geen datum. Ik moet ook nog mijn 2e RIS toets en mijn ttt doen.

Ooh, ja, inderdaad. Dan was ik in de war!

Jammer dat het niet zo'n goede les was, maar baggerlessen zitten er altijd tussen. Volgende keer weer beter

Enne, wat meer gevoel in de pedalen??? Geen idee wat je instructeur daarmee zou kunnen bedoelen. Misschien wat besluitvaardiger zijn? Misschien was het meisje een beetje voorzichtig? Klinkt wel zweverig haha.

Mamalief en Atelier, fijn dat jullie goede lessen hadden. Dan is Atelier denk ik de eerstvolgende die hier afrijdt?
Gevoel in de pedalen: meer voelen wanneer de motor aangrijpt op de wielen? Doseren met gas in plaats van hard indrukken?

Ik denk dat het gaat om het wat subtieler doseren van gas, koppeling en rem. Reed ze schokkerig?

Ruz, waarom ging het niet lekker?
Bij gevoel in de pedalen denk ik idd aan wat JanneJip zegt, dat je de auto een beetje aanvoelt. Wanneer hij begint met brommen/trillen qua koppeling in/los.

Vind het toch wel apart dat sommige mensen zo goed rijden en dan niet slagen voor hun examen en sommigen die best wat foutjes maken (zoals ik) die gewoon slagen. Hangt ook maar net van de bui af denk ik. Ben iig blij dat er nu niemand meer tegen me loopt te zeuren hahaha, lekker eigen rijstijl ontwikkelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven