Vispakketje op de BBQ....

19-04-2011 10:57 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo dames,

Het weekend krijgen wij vrienden op bezoek, we gaan dan lekker buiten BBQ-en!! Heb vanochtend al vlees besteld bij de slager. Nu wil ik oa ook een pakketje maken met kabeljouw, ik heb dat ooit op een feestje gegeten en dat was toch heerlijk!! Het was heel simpel, volgens mij een moot kabeljouw, schijfje tomaat en olie met een citroentje. Wie kent dit recept of iets wat er op lijkt?

Daar zou je mij heel blij mee maken!

Alvast bedank!
Je geeft zelf het recept al. Beetje peper, beetje zout. In Alu-folie en klaar ben je.
Haha, ja maar ik dacht dat er nog iets bij zat? Witte wijn misschien dat las ik net op een site...
Ik maak wel eens zalm pakketjes. Ik vind bij vis wat citroen en dille erbij wel heel erg lekker. En wat peper en zout.

Je kan er zeker wat groente bij doen. Wat courgette of aubergine, tomaatvlees, ui of sjalot, of rode ui. Enz.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
alu folie met boter insmeren, vis erin, witte wijn, peper, zout, citroen, peterselie...
Ik maak wel eens pakketjes kabeljauw met venkel, tomaat, citroen, bieslook, knoflook, olijfolie en een scheutje witte wijn.

Of de aziatische variant: knoflook, sjalotjes, rode pepers en sojasaus (of teryakisaus, hoisinsaus, of thaise vissaus, net wat je lekker vindt)
Venkel is altijd lekker erbij, en een klein scheutje witte wijn. Wel goed inpakken, anders loopt het eruit. En wat dille doet het ook goed bij alle voorgaande genoemde groenten.
Je kunt ook wat stukjes voorgekookte aardappel (nog een beetje beetgaar) mee laten stoven in het pakketje.
Bedankt allemaal!! Hier heb ik wat aan!! Ik krijg er honger van
De aardappel kan je ook rauw in de schil in alufolie wikkelen en in de kolen leggen.

Ik vind verse tijm en bieslook of een lente-uitje lekker bij mijn vis.
quote:Maja82 schreef op 19 april 2011 @ 11:21:

De aardappel kan je ook rauw in de schil in alufolie wikkelen en in de kolen leggen.

Ik vind verse tijm en bieslook of een lente-uitje lekker bij mijn vis.Grote aardappels duren vaak zo lang, dat ik het zelf handiger vind ze wat voor te garen en daarna verder af te maken op de BBQ.
Ik mik ze er op als de kolenstarter om gaat. Dan wat houtskool over de kolen en nog even wachten tot het vlees/vis er op gaat. Als je wat grotere nog bevroren moten vis heb en kleinere aardappels dan zijn ze tegelijk gaar.
Of haal bij AH een zak diepvries Pangasiusfilet (wel van te voren ontdooien). Dat kun je ook ipv kabbeljouw gebruiken.

Zelf zalmspiesjes maken, is ook lekker. Kant-en-klaar kopen vind ik zo abnormaal duur (ons bin zûnig).
de visfilet insmeren met grove mosterd en klein stukje roomboter erbij.plakje citroen en inpakken.mmmm
Ga komend weekend ook een visbbq maken, lekker! Plan is om forel en dorade er op te doen, als hele vis zeg maar. Iemand daar nog goede tips en/of recepten voor?

En zalmspiesen en tonijnspiesen waarschijnlijk, iemand daar nog goede tips voor bv een lekkere marinade voor?
Stuk alufolie, ringetjes bosui, plakjes cherrytomaat, vis erop, zout en peper, scheut witte wijn, citroensap en citroenschijfje. Dichtvouwen en op de bbq! Mmm!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven