bedtijd

19-04-2011 20:40 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik merk met het mooie weer (en doordat het zo lang licht is) dat ik het moeilijk vind om mijn kind op tijd in bed te krijgen... zo lekker aan het spelen nog

Nu is het steeds half 9 (véél te laat...).

Hoe laat slapen jullie kinderen (écht slapen dan he, dus niet naar 'boven gaan' en dan nog moeten douchen/badderen/wassen/tanden poetsen/voorlezen etc)??
Mijn jongste van net 4 ligt om 19 uur in bed en slaapt dan binnen 2 minuten. Mijn oudste van bijna 6 ligt om 20 uur in bed en speelt dan nog wat, komt nog wat vragen/vertellen, zingt eens een liedje en slaapt dan meestal rond 21 uur wel.
18.45 uur naar boven en 19.15 uur ligt hij erin en doe ik de deur dicht.

(zoon is 16 mnd)
gewoon om 19 uur, zomer en winter. Jongens zijn net 4 en 2,5
Oudste (5 ) slaapt meestal rond half tien, jongste (anderhalf) 18.30-19.00.
Die van mij is 4 en slaapt om 19.45, nu het langer licht blijft wil het weleens na 20 uur worden.
Ergens tussen half 7 en half 8. Met dit warme weer is mijn dochter soms om 5 uur al gaar. dan wil ze het liefste meteen naar bed. Dus dan is het 5 uur douchen, in pyama eten, tanden poetsen en om half 7 dan in bed. Wil ze dat niet dan is het half 6 eten, nog even (afhankelijk van hoe snel ze eet) spelen, dan om half 7 douchen naar beneden om water te drinken/plassen/tanden poetsen/knuffel zoeken/kusjes geven en dan om half 8 in bed.

Ik herken het wel wat je zegt over dat spelen maar ik heb gewoon tegen mijzelf gezegd tijd is tijd. punt. alleen op vrijdag mag ze langer opblijven.
Erger u niet, verwonder u slechts!
probeer rond 19.00 uur aan te houden zomer/winter.

Soms als ik het gezellig vind mag ze wat langer opblijven totdat ik ( of zij zelf) het tijd vind om alsnog naar bed te gaan.
Dochter (4) gaat om 18.00 uur naar bed. Ze is bekaf dan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hier lagen ze (bijna 6, 4 en 2 1/2) er om 18:45 in. Oudste 2 sliepen binnen no time, jongste rond half 8. Ze ligt dan nog wat te zingen in bed.

Ze zijn hardstikke moe van het nuiten spelen en vallen onder het eten al bijna in slaap.....
Ohja en omdat ik het zielig vind om haar uit een spel/boekje/tekening weg te 'rukken' begin ik om 18 uur al met: nog een half uur, nog 25 minuten, nog 20 minuten etc. met als gevolg dat dochter nu al zelf roept nog 20 minuten mamma en dan moet ik douchen.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Toevallig vandaag de kinderen 'vroeg' op bed gelegd, het was kwart voor 8. Ze zijn bijna 4 en 2,5. Oudste gaat morgen voor het eerst wennen op school, vandaar dat ik ze wat vroeger op bed heb gelegd. Meestal liggen ze pas rond kwart over 8/half 9 op bed. Eigenlijk is het haast niet te doen om ze om 7 uur op bed te leggen. We zijn rond kwart voor 6/ 6 uur thuis van werk/kdv en zijn pas rond 7 uur klaar met eten, daarna nog even in bad, verhaaltje voorlezen en dan is het zò 8 uur.
Tussen 19 en 20 naar boven, net wat het beste uitkomt. Maar absoluut niet later.
Mijn zoon ging altijd om half 7 naar bed. Op zijn 7de verjaardag heeft hij er een half uurtje bij gekregen. Zo ook op zijn 8ste en 9de verjaardag. Vanaf zijn 9de heb ik het een paar jaar stilgezet.

Slapen is net zo belangrijk als goed eten, het draagt bij aan de ontwikkeling.
quote:Star schreef op 19 april 2011 @ 20:46:

Oudste (5 ) slaapt meestal rond half tien, jongste (anderhalf) 18.30-19.00.Half tien? Dan lig ik zelf al bijna te pitten. En hoe laat weer op dan?
mijn dochter van 13 2130-2200 en mijn jongens van 9 en 11 om 20.30
quote:Travis schreef op 19 april 2011 @ 20:52:

Tussen 19 en 20 naar boven, net wat het beste uitkomt. Maar absoluut niet later.

Hier hetzelfde.

Meestal liggen ze (13 maanden, bijna 4) om half 8 ook echt al te slapen.
Ja, dat vind ik echt.
Ze gaan allebei tegen kwart voor 7 naar boven (1 1/2 jaar en 5 jaar). Meestal zijn wij dan om kwart over 7 weer beneden en slapen ze tegen half 8.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Hier liggen ze om half 8 allebei in bed (6 en 3 jaar), sinds de jongste niet meer slaapt 's middags (pas een week of 3) gaat hij nog wel eens een half uurtje eerder.

Met zulk mooi weer in het weekend ben ik iets minder strikt, dan mag het op vrijdag en zaterdag wel een half uurtje later worden.
.
mijn kinderen liggen tussen 19 en 19.30 uur op bed. Ze zijn anderhalf en vier.
Als ze moeten douchen gaan ze om 18.30 uur naar boven en zonder douchen rond gaat de jongste (net 4 geworden) rond 18.45 uur naar boven waarna hij rond 19.15 uur in bed ligt en dan vervolgens met een paar minuten slaapt.

De oudste gaat dan rond 19.30 uur naar boven. Hij slaapt niet zo snel in maar meestal toch wel voor 20.00 uur.

Ik vind een goede nachtrust toch wel belangrijk als ze naar school moeten. In de weekenden is het wel eens later, als het mooi weer is. Ik laat het meestal ook van het mooie weer afhangen.

Vanzelfsprekend gaan ze in de winter wat vroeger naar bed. De jongste slaapt over het algemeen de klok rond dus als de wekker om 7 uur gaat heeft hij genoeg rust. De oudste doet het met 10/11 uurtjes slaap.
quote:krokusje schreef op 19 april 2011 @ 21:10:

mijn kinderen liggen tussen 19 en 19.30 uur op bed. Ze zijn anderhalf en vier.hier zelfde tijd en zelfde leeftijden
Mijn oudste (10 jaar) gaat tussen half 9/kwart voor 9 op bed, dan nog even (voor)lezen en dan is het tijd om te slapen. De jongste van 6 gaat om kwart voor 8 (ook nog even lezen enzo) en dan gaat hij slapen. Als ze last van het licht hebben kun je misshien iets van verduisteringsgordijnen in de slaapkamer ophangen...
Dochter van bijna 2 gaat 19.30 uur naar bed. Maar we eten ook pas om 18.30 uur. Eerder is geen doen, dat redden we niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven