bedtijd
dinsdag 19 april 2011 om 20:40
Hallo allemaal,
Ik merk met het mooie weer (en doordat het zo lang licht is) dat ik het moeilijk vind om mijn kind op tijd in bed te krijgen... zo lekker aan het spelen nog
Nu is het steeds half 9 (véél te laat...).
Hoe laat slapen jullie kinderen (écht slapen dan he, dus niet naar 'boven gaan' en dan nog moeten douchen/badderen/wassen/tanden poetsen/voorlezen etc)??
Ik merk met het mooie weer (en doordat het zo lang licht is) dat ik het moeilijk vind om mijn kind op tijd in bed te krijgen... zo lekker aan het spelen nog
Nu is het steeds half 9 (véél te laat...).
Hoe laat slapen jullie kinderen (écht slapen dan he, dus niet naar 'boven gaan' en dan nog moeten douchen/badderen/wassen/tanden poetsen/voorlezen etc)??
dinsdag 19 april 2011 om 20:48
Ergens tussen half 7 en half 8. Met dit warme weer is mijn dochter soms om 5 uur al gaar. dan wil ze het liefste meteen naar bed. Dus dan is het 5 uur douchen, in pyama eten, tanden poetsen en om half 7 dan in bed. Wil ze dat niet dan is het half 6 eten, nog even (afhankelijk van hoe snel ze eet) spelen, dan om half 7 douchen naar beneden om water te drinken/plassen/tanden poetsen/knuffel zoeken/kusjes geven en dan om half 8 in bed.
Ik herken het wel wat je zegt over dat spelen maar ik heb gewoon tegen mijzelf gezegd tijd is tijd. punt. alleen op vrijdag mag ze langer opblijven.
Ik herken het wel wat je zegt over dat spelen maar ik heb gewoon tegen mijzelf gezegd tijd is tijd. punt. alleen op vrijdag mag ze langer opblijven.
Erger u niet, verwonder u slechts!
dinsdag 19 april 2011 om 20:51
dinsdag 19 april 2011 om 20:52
Toevallig vandaag de kinderen 'vroeg' op bed gelegd, het was kwart voor 8. Ze zijn bijna 4 en 2,5. Oudste gaat morgen voor het eerst wennen op school, vandaar dat ik ze wat vroeger op bed heb gelegd. Meestal liggen ze pas rond kwart over 8/half 9 op bed. Eigenlijk is het haast niet te doen om ze om 7 uur op bed te leggen. We zijn rond kwart voor 6/ 6 uur thuis van werk/kdv en zijn pas rond 7 uur klaar met eten, daarna nog even in bad, verhaaltje voorlezen en dan is het zò 8 uur.
dinsdag 19 april 2011 om 20:53
dinsdag 19 april 2011 om 21:03
dinsdag 19 april 2011 om 21:11
Als ze moeten douchen gaan ze om 18.30 uur naar boven en zonder douchen rond gaat de jongste (net 4 geworden) rond 18.45 uur naar boven waarna hij rond 19.15 uur in bed ligt en dan vervolgens met een paar minuten slaapt.
De oudste gaat dan rond 19.30 uur naar boven. Hij slaapt niet zo snel in maar meestal toch wel voor 20.00 uur.
Ik vind een goede nachtrust toch wel belangrijk als ze naar school moeten. In de weekenden is het wel eens later, als het mooi weer is. Ik laat het meestal ook van het mooie weer afhangen.
Vanzelfsprekend gaan ze in de winter wat vroeger naar bed. De jongste slaapt over het algemeen de klok rond dus als de wekker om 7 uur gaat heeft hij genoeg rust. De oudste doet het met 10/11 uurtjes slaap.
De oudste gaat dan rond 19.30 uur naar boven. Hij slaapt niet zo snel in maar meestal toch wel voor 20.00 uur.
Ik vind een goede nachtrust toch wel belangrijk als ze naar school moeten. In de weekenden is het wel eens later, als het mooi weer is. Ik laat het meestal ook van het mooie weer afhangen.
Vanzelfsprekend gaan ze in de winter wat vroeger naar bed. De jongste slaapt over het algemeen de klok rond dus als de wekker om 7 uur gaat heeft hij genoeg rust. De oudste doet het met 10/11 uurtjes slaap.
dinsdag 19 april 2011 om 21:20
Mijn oudste (10 jaar) gaat tussen half 9/kwart voor 9 op bed, dan nog even (voor)lezen en dan is het tijd om te slapen. De jongste van 6 gaat om kwart voor 8 (ook nog even lezen enzo) en dan gaat hij slapen. Als ze last van het licht hebben kun je misshien iets van verduisteringsgordijnen in de slaapkamer ophangen...