Mode & Beauty alle pijlers

Helpt het?

05-04-2011 23:24 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een paar jaar heb ik last van pigmentvlekken, op mijn voorhoofd en boven mijn lip. Ik smeer elke dag met een hoge factor maar nu het zonnetje weer wat vaker tevoorschijn komt, komen de vlekken ook weer terug. Ik smeer me suf maar het werkt niet!

Ik heb al dermabrasie geprobeerd maar dat helpt slechts tijdelijk. Volgens de dermatoloog heb ik last van een zogenaamd zwangerschapsmasker. Alleen ben ik nog nooit zwanger geweest.

Nu mijn vraag: helpt stoppen met de pil tegen pigmentvlekken? De dermatoloog gaf aan dat de vlekken onder invloed van hormonen ontstaan. Wie weet of dit helpt?
Hoe is het nu, Goldmember?

heb je al een creme van de huidarts gekregen?
Jaaaaaa het helpt!!! Ik ben net terug van vakantie en het stoppen van de pil heeft echt geholpen. Mijn vlekken zijn minder, en normaal werden ze bij de eerste zonnestraal al weer erger (met hoge factor) maar nu dus niet!

De creme heb ik via dermatoloog van de Bergman kliniek in Bilthoven. Ben daar op consult geweest, kreeg een recept mee, de apotheker moest het eerst maken, maar ik heb de creme! Ik gebruik het momenteel niet omdat het zo zonnig is.

De creme tast alleen je pigment aan (=eiwit) en dan gaat het vervellen. Net zolang tot je weer 'roze' bent. Dan wel heel erg oppassen met de zon! Is als het ware een baby huidje.

Ik ben echt zo blij!! Als het straks slechter weer wordt ga ik weer smeren en dan hoop ik dat ze nooit meer terugkomen!

Oja, de creme en het consult werden overigens helemaal vergoed dus het heeft me niks gekost! Aanrader dus!
Welke werkzame stoffen zitten er in die creme?

Klinkt erg veelbelovend!
Hydroch5%/hca1%/tretCRO,05%1,500g hydrochinonum.300,000mg hydrocortisini acetas micr. 30,000g tretinoine. 0,05%% creme fna.

Dat is wat er op het etiket staat.
....
Ik gebruik geen anti-conceptie en ben helaas ook gezegend met pigmentvlekken. Factor 50 altijd als ik naar buiten ga.

Maar ik denk dat ik ze gekregen heb na de goedkope anti-histamine tabletjes tegen hooikoorts van de Aldi...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven