Geld & Recht alle pijlers

Nog meer mensen geen toeslagen ontvangen vandaag?

20-04-2011 15:58 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ladies,

Hmm begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken. Heb zelf ABN en mijn partner Rabo, maar hebben allebei nog geen toeslagen ontvangen.

Weet dat bij ING het wel gewoon gestort is vanochtend, maar vind het zo laat.

Nog meer mensen met hetzelfde probleem?
En Aziaten, die hebben er ook altijd IETS mee te maken.
quote:_yellowlove_ schreef op 20 april 2011 @ 16:56:

[...]

Nee . Het zijn 2Pac en Elvis (zijn helemaal niet dood) en die leven een fijn leventje van die rente die ze nu trekken hoor

echt waar? jeetje hoe weet jij dat allemaal zeg..
:D
Ik heb deze maand minder zorgtoeslag gekregen. Andere mensen ook?
Taneesha ja ik ook , maar dat komt bij mij doordat ik van vorig jaar iets van 60 euro terug moest betalen en nu halen ze elke maand een klein beetje van de huidige zorgtoeslag af zodat mijn *schuld van 60euro* terug betaald wordt..

Bij jou misschien ook t geval ?

Je hebt daar nl aantal maanden geleden een brief over gekregen en wanneer je niet had gereageerd op die brief doen ze t automatisch verrekenen..
Heb even gekeken, vanmiddag rond twee uur stond het er nog niet op. Nu wel (rabo)
quote:ossiepossie schreef op 20 april 2011 @ 16:25:

Hoeveel is die zorgtoeslag dan? Dat is toch meestal 20/30 euro? Kinderopvangtoeslag e.d. zijn grote bedragen, kan me voorstellen dat je dat mist als het een paar dagen later komt.Wij krijgen samen 146 euro. Dat wil je wel graag hebben voor pasen
Bij mij ook

@ 2Pac, Elvis > veel plezier met de rente jongens!
Echt waar Zespri79? Dan heb ik dat over het hoofd gezien!
quote:patricia1987 schreef op 20 april 2011 @ 17:09:

Heb even gekeken, vanmiddag rond twee uur stond het er nog niet op. Nu wel (rabo)Correctie, alleen de huurtoeslag staat er op. De zorgtoeslag nog niet!
Bij mij is de kinderopvangtoeslag gestort hoor...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
.
Kindertoeslag wel gehad, maar loon nog niet en dat is maandag al overgemaakt. Heel erg vervelend.
quote:Booyahh schreef op 20 april 2011 @ 17:24:

[...]

En weer een ander gaat er gezellig een dagje voor naar Nijmegen

Gelukkig worden die toeslagen goed besteed.

ik hoef me ook nooit zorgen te maken of ik het ontvang, de belastingdienst weet me heel goed te vinden om het te halen.

Euh, dat is een beetje een vreemde redenatie.

Als ik 500 euro per maand krijg aan loon

en 100 euro huurtoeslag. Dan maakt het niet zoveel uit of ik nou de huur in een keer betaal als mijn loon er is, of dat ik ga wachten tot mijn huurtoeslag er is. En als ik het in 1x betaal, heb ik dat geld weer nodig van de huurtoeslag, want dat is dan mijn boodschappengeld?
quote:Booyahh schreef op 20 april 2011 @ 17:24:

[...]

En weer een ander gaat er gezellig een dagje voor naar Nijmegen

Gelukkig worden die toeslagen goed besteed.

ik hoef me ook nooit zorgen te maken of ik het ontvang, de belastingdienst weet me heel goed te vinden om het te halen.

Euh, dat is een beetje een vreemde redenatie.

Als ik 500 euro per maand krijg aan loon

en 100 euro huurtoeslag. Dan maakt het niet zoveel uit of ik nou de huur in een keer betaal als mijn loon er is, of dat ik ga wachten tot mijn huurtoeslag er is. En als ik het in 1x betaal, heb ik dat geld weer nodig van de huurtoeslag, want dat is dan mijn boodschappengeld?
KOT gewoon binnen!
Inderdaad..Wat maakt het uit waar uiteindelijk de premies en andere bedragen van betaald worden? Uiteindelijk komt het op een grote hoop terecht bij mij en daar betaal ik al mijn lasten van..En ja, ik ga heerlijk naar Nijmegen, met behulp van die zorgtoeslag.
quote:Tijntje schreef op 20 april 2011 @ 16:13:

[...]

Mij niet. Vele hebben het niet breed en kan het er allemaal maar net uit in een maand. incasso's gaan ook gewoon door en een negatief saldo kan betekenen geen eten op de plank

daar refereerde ik eigenlijk naar.

Als het er maar net af kan en je moet bovenop je internetbankieren zitten om te kijken of de buit al binnen is, dan moet je misschien de tering naar de nering gaan zetten en keuzes gaan maken. Of meer gaan werken cq (beter) werk zoeken.

En heus ik ken alle kanten, van huursubsidue tot de 52% schaal.
En af en toe kan dat dus niet..De huidige arbeidsmarkt werkt daar in de eerste plaats al niet aan mee, want voor jou, 10 anderen. Bovendien zitten sommige mensen in situaties waar ze moeilijk uitkomen en ja, daar kan die 70 euro zorgtoeslag dan net mee helpen. Ik snap niet dat er zo veroordeeld moet worden.
quote:Booyahh schreef op 20 april 2011 @ 17:34:

[...]

daar refereerde ik eigenlijk naar.

Als het er maar net af kan en je moet bovenop je internetbankieren zitten om te kijken of de buit al binnen is, dan moet je misschien de tering naar de nering gaan zetten en keuzes gaan maken. Of meer gaan werken cq (beter) werk zoeken.

En heus ik ken alle kanten, van huursubsidue tot de 52% schaal.

Ok goed plan. Willen alle studenten hier nu stoppen met studeren en een baan gaan zoeken zonder opleiding aub. En als alle zieken zich ook even nu opeens beter gaan voelen, en ook even een baan nemen dan komt alles goed.

Oh en als je zielsgelukkig bent met je baan, en je verdient genoeg om van te leven, maar niet bizar veel. Kappen met die baan, en iets anders zoeken waar je ongelukkig van wordt, maar wel veel geld hebt zodat je geen huur- en zorgtoeslag nodig hebt.
quote:_yellowlove_ schreef op 20 april 2011 @ 17:49:

Oh en als je zielsgelukkig bent met je baan, en je verdient genoeg om van te leven, maar niet bizar veel. Kappen met die baan, en iets anders zoeken waar je ongelukkig van wordt, maar wel veel geld hebt zodat je geen huur- en zorgtoeslag nodig hebt. Inderdaad Yellowlove, zo had ik er ook nog niet over gedacht!
quote:_yellowlove_ schreef op 20 april 2011 @ 17:45:

[...]

Ok goed plan. Willen alle studenten hier nu stoppen met studeren en een baan gaan zoeken zonder opleiding aub. En als alle zieken zich ook even nu opeens beter gaan voelen, en ook even een baan nemen dan komt alles goed.

Wat moet het heerlijk zijn,

nog zo simpel te kunnen denken he?
* naar de supermarkt sprint voor een sollicitatieformulier *
Ze kunnen ook allemaal gewoon ff de loterij winnen, anders ben je gewoon laks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven