Geld & Recht alle pijlers

Nog meer mensen geen toeslagen ontvangen vandaag?

20-04-2011 15:58 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ladies,

Hmm begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken. Heb zelf ABN en mijn partner Rabo, maar hebben allebei nog geen toeslagen ontvangen.

Weet dat bij ING het wel gewoon gestort is vanochtend, maar vind het zo laat.

Nog meer mensen met hetzelfde probleem?
quote:_minny schreef op 20 april 2011 @ 17:55:

Ze kunnen ook allemaal gewoon ff de loterij winnen, anders ben je gewoon laks.

Zal gelijk loten kopen! Hoef ik straks niet eens het werk joh als ik iets win!
quote:_minny schreef op 20 april 2011 @ 17:55:

Ze kunnen ook allemaal gewoon ff de loterij winnen, anders ben je gewoon laks.
quote:Atelier_madame schreef op 20 april 2011 @ 17:54:

* naar de supermarkt sprint voor een sollicitatieformulier *

Jij bent student, dus te duur voor een supermarkt.

Ik stel voor dat je met je studie stopt, en je lichaam gaat verkopen. Betaal je gewoon netjes belasting, zodat paupere mensen als ik wel kunnen studeren en toeslagen ontvangen!

@ Minny, ik was nou juist gestopt met de postcode loterij om te bezuinigen. Ik heb het dus helemaal verkeerd aangepakt...DOm van me
Pff... denk je bijna klaar te ( jeeej nog 2 maandjes!) zijn met je studie om zo mooi aan het werk te gaan, maar nu blijkt dat ik dus maar moet stoppen Zal mezelf wel opofferen om jou studie te bekostigen Yellowlove
*door rent naar de europalaan in utrecht *

Haha nee alle gekheid op een stokje.. niet alle mensen hebben de keuze om nadat ze al de Tering naar de nering hebben gezet nog iets te doen en hebben die toeslagen gewoon hard nodig!
quote:Chantilly21 schreef op 20 april 2011 @ 18:05:

Pff... denk je bijna klaar te ( jeeej nog 2 maandjes!) zijn met je studie om zo mooi aan het werk te gaan, maar nu blijkt dat ik dus maar moet stoppen Zal mezelf wel opofferen om jou studie te bekostigen Yellowlove

Ja je hebt altijd verliezers en winnaars he.

The need of the yellow outweigh the need of the many is dan ook altijd mijn credo

Dames, (en heren wellicht) geniet van jullie centjes. Ik ga naar de supermarkt. DIt wordt dus lastig, want ik had nog 500 euro op mijn rekening, en nu is de zorgtoeslag en huurtoeslag gestort. Op dezelfde rekening. Maar hoe weet ik nou dat dat geld wat ik straks pin niet dat geld is van de toeslagen?! Paniek alom
Haha succes! Gewoon allemaal verschillende rekeningen openen joh! Weet je precies waar welk bedrag op moet staan en met welke pinpas je mag pinnen.. Suuuuper handig! * Ahum*
Hier ook rabobank en hoge nood voor de zorgtoeslag.

Kwart voor 6 kreeg ik een Rabo-alert smsje (handig hoor, je krijgt een sms bij bij/ afschrijvingen, vanaf welk bedrag kan je zelf instellen), dat de zorgtoeslag er was.
quote:Chantilly21 schreef op 20 april 2011 @ 16:26:

Mijn zorgtoeslag is 70 euro..en daar kan ik aardig wat van doen.Wat dacht je van; Een deel van de kosten van je zorgverzekering hier mee betalen. Dát is ook een optie voor de besteding van dat geld.
quote:Madhe schreef op 20 april 2011 @ 21:38:

[...]

Wat dacht je van; Een deel van de kosten van je zorgverzekering hier mee betalen. Dát is ook een optie voor de besteding van dat geld.Ik neem aan dat die zorgtoeslag op dezelfde hoop komt waar de zorgverzekering van wordt betaald .

[...]

Wat dacht je van; Een deel van de kosten van je zorgverzekering hier mee betalen. Dát is ook een optie voor de besteding van dat geld.

Wat maakt het nou uit of je het zorgtoeslaggeld uitgeeft aan een cadeau en je de zorgverzekering later betaalt van je loon in plaats van andersom? Ik neem toch aan dat jouw geld ook gewoon op een grote bult gaat. Bij mij in ieder geval wel. Zolang alle rekeningen optijd worden betaald zie ik ook echt het probleem niet.

Zorg- en * grote schrik * huurtoeslag zijn hier ook al binnen.
Inderdaad plops!
Ik zag dat mijn toeslagen net gestort zijn. Vond het al zo'n rare tijd (22.00 uur). Werken die lui dan uberhaupt ; )
Ik heb net voor 7 euro aan boodschappen gedaan, en ik ga ervanuit dat dat niet van mijn geld is gehaald van de zorgtoeslag... Ik hou het allemaal nauwlettend in de gaten , want stel je voor dat ik iemand hier tegen het hoofd stoot, dat willen we niet hebben.
quote:schouderklopje schreef op 20 april 2011 @ 23:42:

Ik zag dat mijn toeslagen net gestort zijn. Vond het al zo'n rare tijd (22.00 uur). Werken die lui dan uberhaupt ; )

Ik heb ooit gehoord dat het met "batches" werkt. Nu nog graag iemand die vertelt wat een batch is.

:-)
Met de kinderbijslag erbij kom ik samen met de kinderopvangtoeslag op nul uit.

Besteed ik dan én de kinderbijslag én de kinderopvangtoeslag goed ?
quote:moppetoet schreef op 21 april 2011 @ 00:18:

[...]

Ik heb ooit gehoord dat het met "batches" werkt. Nu nog graag iemand die vertelt wat een batch is.

:-)Een soort pakket. Een computersysteem kan niet zoveel dingen tegelijk aan (wel heel veel, maar er is een limiet) dus het gaat in batches (partijen).
Toch wel apart dat je gewoon een vraag stelt over het uitbetalen van toeslagen, en dat er dan gelijk een aantal vooraan in de rij staan met hun mening waar je dat dan aan uit mag geven.

Dus met andere woorden, als mijn kind vandaag met een gat in zijn schoenen thuis komt, moet ik hem zeggen om te wachten tot 1 juli om nieuwe schoenen te kopen, omdat dan pas de kinderbijslag komt?

Hier gaat inderdaad ook alles op een grote hoop en daar wordt dan ook weer alles van betaald. Als je de zorgtoeslag alleen maar mocht besteden aan je zorgverzekering hadden ze wel de mogelijkheid gegeven om het rechtstreeks naar je zorgverzekeraar te storten, ipv eerst naar je eigen rekening.

Er zijn ook mensen die op een andere datum hun salaris krijgen bv de 15e, zouden die dan ook pas hun rekeningen kunnen betalen als de toeslagen er zijn?

Stelde gewoon een vraag, heb mijn antwoord gehad, was gerustgesteld dat ik niet de enige was (want heb al vaker dit soort geintjes gehad met de BD) en het is er uiteindelijk toch gekomen.

Thnx ladies
quote:vivalezeres1357 schreef op 21 april 2011 @ 09:44:

Hier gaat inderdaad ook alles op een grote hoop en daar wordt dan ook weer alles van betaald. Als je de zorgtoeslag alleen maar mocht besteden aan je zorgverzekering hadden ze wel de mogelijkheid gegeven om het rechtstreeks naar je zorgverzekeraar te storten, ipv eerst naar je eigen rekening.

Stelde gewoon een vraag, heb mijn antwoord gehad, was gerustgesteld dat ik niet de enige was (want heb al vaker dit soort geintjes gehad met de BD) en het is er uiteindelijk toch gekomen.

Thnx ladies

Over je eerste alinea: veel zorgverzekeringsmaatschappijen hebben deze mogelijkheid! Dat je je zorgtoeslag laat overmaken naar hen en alleen nog de overige kosten hoeft te betalen. Mijn woningbouwvereniging bood dit ook aan voor de huurtoeslag, dat ik nog alleen het restant huur hoefte te betalen als ik de huurtoeslag naar hen liet overmaken.

Maar ja ik vind het juist zo ideaal dat mijn toeslagen al halverwege de maand komen terwijl mn salaris aan het einde komt :P

[...]

Wat dacht je van; Een deel van de kosten van je zorgverzekering hier mee betalen. Dát is ook een optie voor de besteding van dat geld.

Wat dacht je van; de zorgverzekering is al eerder die maand van de rekening afgeschreven, en dus al betaald!

Zoals anderen ook al opmerkten, maar ik kon het niet laten te reageren op zo'n open-deur-opmerking.
quote:vivalezeres1357 schreef op 21 april 2011 @ 09:44:

Dus met andere woorden, als mijn kind vandaag met een gat in zijn schoenen thuis komt, moet ik hem zeggen om te wachten tot 1 juli om nieuwe schoenen te kopen, omdat dan pas de kinderbijslag komt? Wist je dat niet?
Als ik alleen het geld van de kinderbijslag uitgeef voor dochter dan komt ze er behoorlijk bekaaid vanaf!!
Ik maakte elk kwartaal iets duurs stuk op de goeie datum, zo wist ik zeker dat mijn ouders MIJN geld niet aan zichzelf uitgaven
Hmmz, volgens mij zetten ze een nieuwe trend.

Het is nog niet gestort, terwijl het voorheen (op de vorige maand na) altijd tussen 12-13 werd gestort.
Bij mij is het al gestort. Denk dat het eerder aan je bank ligt dan aan de BD.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven