Januari 2009 (deel 3)

05-01-2011 10:04 1392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Januari 2009 - hier verder!

Deel 2
mm chili, hier had oudste het ook en dat bleek een oorontsteking te zijn. Goed plan dus die huisarts. Ik stel het altijd weer te lang uit, voelde me met die dubbele oorontsteking wel schuldig dat ik het maar steeds had aangekeken.

Wat een leuke klompen Lucia. Kan ze er ook echt goed op lopen of is het meer voor de leuke foto s richting man's familie? Ik heb vandaag de teva 's uit de kast gehaald. Uk past prima in de oude van broer, dus die kunnen mooi doorschuiven, "mag" volgens de teva site.

Die nachten klinken al erg prima voor zo n klein ventje Kitty! Pf, lastig met die voeding zo. Ik heb twee keer zelf gevoed ( 9 en 7 maanden), maar dit ging helemaal zonder obstakels.Ik heb altijd erg veel respect voor vrouwen die zo doorzetten. Ik geloof dat ik in die situatie er snel klaar mee was geweest, zeker met kolven, afschuwelijk vond ik dat. Petje af dus!

Gisteren zijn we de hele dag op de camping geweest bij mijn ouders, uk heeft zich heerlijk uitgeleefd. Helaas is hij, ondanks meerdere keren insmeren, wel een beetje rood geworden. Niet echt noemenswaardig, maar ik vind het toch erg vervelend. Ik heb net maar nieuwe zonnebrandcreme gekocht(factor 50),denk dat de oude verlopen is. Vandaag is het rode wel al helemaal weg en heeft hij er een gezond kleurtje aan over gehouden.

Nu zit uk naast me te spelen met de peuterknex. Ik weet niet of meisjes het leuk vinden, maar hij vindt het geweldig. Aanrader dus!

Hij is zo lief vandaag, hij geniet weer volop van het alleen thuis zijn! Speelt superbraaf alleen, ondertussen volop kletsend en zo nu en dan komt hij naar me toe voor een kusje of een knuffel! Heerlijk zo n mannetje! Zeker met zijn driekkwartbroek en korte mouwen shirt vind ik hem om op te vreten, met van die lekkere mollige armpjes en beentjes! Fijne dag allemaal!
Wen; ik ga je mailen. Kijken of ik ergens je e-mail adres kan vinden. Weet dus al dat ik een geweven doek wil, beetje neutraal qua kleuren maar niet welk merk. Ik ontdekte vanochtend twee witte blaasjes op de tong van Yuna. Tijdje geleden had Bloem iets van mondzeer toch? Waren dat ook witte blaasjes/vlekjes? En had zij toen ook koorts? Ik wilde net de huisarts bellen maar de praktijk is weer eens gesloten.

Lucia; en bevalt je nieuwe doek? Wel heerlijk om te gaan wandelen met dit weer. Denk niet dat het haar amandelen of longen zijn (ze eet/drinkt wel wat en ze hoest niet) maar goed ben geen arts. Overigens had ze vanochtend geen koorts meer dus hopelijk komt ze er door heen.

Golfje; heerlijk hoor nog een dagje vrij met uk en nog lekker weer ook. Geniet maar lekker van je kleine mannetje.

Laatste week op mijn werk dus snel weer verder. Heb eigenlijk geen tijd hiervoor .
Klinkt heerlijk Golfje, zo'n spelend kereltje

Hoe oud was de vorige zonnebrandcrème? Ze zeiden eerder wel eens dat het maar een jaar goed zou blijven, dat blijkt niet zo te zijn (gelukkig maar gezien de voorraad hier)

Lucia, dat was wel mijn eerste gedachte, haha, een CB. Maar Yummy? Olive, ik dacht dat minder groenig was. Toch wel dus!

Chili, pfff, dat is al een tijdje geleden, even denken. Ik heb zelf vorig jaar zomer blaasjes gehad op mijn tong, maar die waren rood (en heel pijnlijk!), zonder koorts. En Bloem, dat was daarvoor, in de lente geloof ik. Wel bij de huisarts geweest toen, ik geloof dat het rode blaasjes waren, en dat we eerst dachten aan waterpokken of vijfde ziekte of zo. Koorts zou wel kunnen... maar het waren rode blaasjes dus vast iets anders.

En hup, aan het werk
Thanks Wen voor je berichtje. Ga je vanavond proberen te mailen. Vriendin van me wil de BB tai kopen, haar lijkt de BB slen te ingewikkeld . Ken jij de BB tai?

Sinds gisterochtend geen koorts meer en de witte vlekjes/blaasjes -zijn ook minder. Heb net bij de apotheek een 7-daagse kuur van VSM gekocht. Misschien helpt dat tegen haar eeuwige verkoudheid.
Ja, is op zich een prima mei tai, maar ik vind ze niet echt geschikt voor pasgeborenen (weet niet hoe oud de baby van je vriendin is?). Ingewikkeld is de BB-slen wel, maar niet moeilijk, haha.

Fijn dat de koorts weg is en de vlekjes op hun retour! Misschien toch één of andere kinderziekte?
Lucia, die doek is niet alleen mooi maar heeft ook nog een mooie naam, Calin Blue Olive.

Zelf heb ik er inmiddels een Bondolino bij, die kan m'n man dan ook gebruiken. Ik gebruik hem inmiddels regelmatig hier binnen. Terwijl ik dit zit te typen zit Tim er ook in.

Grappig die klompen, maar het verbaasd me dat Chica ze fijn vind lopen! Ik heb er wel 'ns op gelopen maar vond ze echt niet prettig zitten.

Chili, fijn dat het weer beter gaat met Yuna. Weer een zorg minder. Heerlijk zeg, bijna verlof.

Golfje, leuk dat je zo geniet van je Uk en wat fijn dat hij zich zo goed vermaakt.

Ik was vandaag voor het eerst alleen thuis met een baby en een peuter. M'n ouders zijn gisteren naar huis gegaan. Vanmorgen vond ik behoorlijk pittig. Tim was erg onrustig en daardoor kon ik weinig aandacht aan Elena besteden. Vanmiddag was goed te doen want beide kinderen sliepen lang . M'n man heeft toen hij thuiskwam Elena mee uit genomen.

Tja, dat kolven is niet ideaal. Ik ga het ook zeker niet minstens 6 maanden volhouden maar ik laat het maar zo. Het is ook niet zo dat ik iets tegen kv heb, maar voor mijn gevoel hoort een pasgeboren baby gewoon bv te krijgen en dat krijgt hij zo in ieder geval nog. Gelukkig heeft Tim een goede start gemaakt door ruim 41 weken in m'n buik te verblijven en een geboortegewicht te hebben van zo'n 9 pond dus dat scheelt alvast.
Hee Kitty, leuk om weer even van je te horen. Gezellig met Tim in de Bondolino nog wel . Ik zou het ook geen 6 maanden volhouden hoor dat kolven. Denk je dat het niet meer gaat lukken om Tim weer aan de borst te krijgen dan? Of heb je inmiddels zo al je draai gevonden waardoor je weer wat meer rust hebt? Heerlijk dat de beide kindjes tegelijkertijd slapen, heb jij ook een momentje voor jezelf!
Oh Wen, zie nu je berichtje. De baby is nog maar 3 weken. Zou een Bondolino dan bijvoorbeeld een idee zijn voor haar? Heb je trouwens een mail gestuurd voor mezelf.

Tja, geen idee. Misschien toch nog maar even bellen met de huisarts morgen. Ze was vandaag toch nog wel heel prikkelig.
Spannend lijkt me dat, zo'n eerste dag alleen met twee kleintjes. Maar zo te horen ben je er best goed doorheen gekomen!

Wist je dat rond de 6 weken een moment is dat veel baby's weer aan de borst willen? Zou je eventueel nog kunnen proberen, als je er op dat moment de energie voor hebt natuurlijk.

Bondolino is een ideaal ding he?

Chili, ja hoor, Bondolino is zeker geschikt, een Marsupi plus ook (die kun je tot ongeveer een jaar gebruiken, op de buik. Bondolino langer en ook op de rug)
Vreemd die vlekjes en koorts. Ik heb die kuu ook een keer gehad voor Uk. Hielp toen heel goed, maar kan ook een sterk staaltje toeval zijn geweest.

Je bent de dag dus best goed doorgekomen Kitty! Zal vanaf vast wel steeds makkelijker gaan, met vast ook af en toe een drama dag er tussen.

Grappig, ik moet iedere keer googlen op allemaal die doeken, ik heb er nooit een gebruikt. Moet zeggen dat ik ze in mijn omgeving ook niet veel zie, maar mijn vriendinnen etc zijn dan ook allemaal nog kinderloos. En de tweeling zal ook wel niet in een doek gaan, twee tegelijk is wat lastig.

Wen: de zonnebrand was van vorig jaar, dus leek mij ook dat dit nog wel moest kunnen. T viel uiteindelijk allemaal wel mee met de roodheid, maar ik ben nogal een neuroot op dat gebied.

Zo, ik ga lekker slapen. Ik ben net klaar met het maken van een 3 laagse taart voor mijn oma die zondag jarig is. Ik wist echt geen cadeau meer te bedenken, dus een taart is wel origineel. Oudste heeft zich al weer helemaal misselijk gesnoept tijdens het maken en ook uk wist wel raad met de fondant!

Welterusten!
Wat een leuk kado Golfje! Is dat zo lang houdbaar dan? (en heb je jezelf in kunnen houden met het snoepen van de fondant? Zou ik niet kunnen hoor )

Met een tweeling kun je tweelingdragen, heel handig en schattig, één voor en één achter
dat gaat de vriezer in, dus dat gaat wel goed. Van de fondant kan ik wel afblijven, maar de vulling was een ander verhaal. Ik had een mascarponevulling met witte chocolade vulling en likeur 43 gemaakt, die was erg lekker! Vandaar ook dat het een lagen taart is, voor de zwangeren en kinderen heb ik een vulling met aarbeien en chocolade gemaakt.

Ik heb weer even gegoogled, maar ik vraag me toch af of een kind op je rug en en op je buik nog echt handig is. Je bent dan toch wel heel erg beladen. Ik las dat ze ook samen voor zouden moeten kunnen, maar daar kan ik geen afbeelding van vinden.
Ohh, dat klinkt heerlijk Golfje! Zou je het recept misschien op Hyves willen zetten? Klinkt als iets wat ik wel voor mijn verjaardag zou willen maken (in de zomer)

Met tweelingdragen ben je juist mooi in evenwicht kijk maar eens op deze pagina (onderste foto's).

Voor samen kan ook, maar meestal doen ze dat in de liggende houding (wieghouding) die juist gevaarlijk kan zijn, daarom leren draagconsulenten die niet aan. Toch een plaatje:

Dit kan ook, op elke heup één in een ringsling (vanaf de geboorte):
Wat ben jij toch creatief Golfje! Klink heerlijk, die taart.

Leuke plaatjes Wen. Ik ben benieuwd of het in de praktijk ook zo gemakkelijk is als het eruit ziet, zo een tweeling dragen. Ik moet zeggen dat ik de Bondolino wel gemakkelijk vind in gebruik.

Elena is vandaag naar de creche, dat maakt het toch wel een stuk gemakkelijker moet ik zeggen. Het lijkt wel of Tim ook een stuk rustiger is, misschien omdat ik minder gestresst ben en volledige aandacht aan hem kan besteden.

Chili, laat je Yuna ook naar het kdv gaan als je de baby hebt?

Ik ben wel van plan om Elena vanaf half mei tijdelijk niet meer naar de creche te laten gaan (moet de creche nog informeren) aangezien ik dan van plan ben om met beide kinderen een maand in Nederland door te brengen. Daarna heeft m'n man enkele maanden vakantie.

Heb je nog contact opgenomen met de huisarts Chili?

Wen, nee dat wist ik niet dat babies rond de 6 weken vaak weer terug aan de borst willen. Ik zal 'ns kijken hoe het over een maand gaat. Ik moet zeggen dat ik de combi kv en bv voor Tim wel ideaal vind. Met een van de twee zal hij het denk ik niet redden. Een voorraad aanleggen met kolven lukt me bijv niet. Alles wordt meteen opgeslurpt. Ook met de maximale kv volgens de verpakking gaat hij het niet redden. Hij drinkt stukken meer dan de voorgeschreven 5 x 120 ml per dag. Dat is wel het voordeel van flesvoeding. Dat ik precies weet wat er ingaat. Dat betekent trouwens ook dat ik eeuwig aan het verschonen blijf en de was amper kan bijhouden!
hahaha, Wen die plaatjes. Ik zie t mijn schoonzus nog niet doen. Het doet me een beetje denken aan van die vol geladen kamelen in arabische landen!!

Tim heeft inderdaad een goed start gewicht! En ik snap je gevoel van de kv hoor. Ik had dat ook wel, dat ik vond dat mijn pasgeboren babies mijn melk moesten krijgen. Wel fijn dat je hem zo ook wat extra s kunt geven. En de was: dat is hier ook nog steeds drama, wat een werk zeg! Kan dat zo gemakkelijk, tijdelijk niet brengen en betalen en dan weer brengen naar het kdv. Als ik dat hier zou willen zou ik denk ik weer op de wachtlijst moeten.

Vanmiddag hebben we de eerste weeksluiting van oudste.Hij moet met zijn klasje optreden voor de hele school plus ouders/opa en oma's. Ik ben erg benieuwd of hij uberhaubt het podium op durft. Hij is er ook echt zenuwachtig voor, superslecht geslapen vanacht, ik hoorde hem in zijn slaap het liedje murmelen, arm ventje!!
Wat een rust hier! Hoe is het met alle moeder en kinderen?

Kitty, al een beetje gewend aan twee kinderen?

Chili, al met verlof?

Golfje, hoe was de weeksluiting?

Wen, njb, hip, bij jullie alles goed?

Hier gaat het gewone leven bijna weer beginnen. Chiquita is aan het wennen op de creche, volgende week weer werken..

Vorige week zijn we een paar dagen met de kinderen weggeweest, nog even wat qualitytime..
Hallo meiden, ik heb verlof! Heerlijke start met dit weer . Vandaag ook nog jarig dus feest dubbel op. Vanochtend een echo gehad in het ziekenhuis en alles zag er goed uit, kindje was al iets ingedaald. Gister veel steken in mijn onderbuik dus dacht even dat het al zou komen, schrok ervan. Maar las op internet dat het indalingsteken kunnen zijn. Het is nu gelukkig ook weer weg.

Heerlijk Lucia, ging het allemaal goed met z'n viertjes? Lekker weer gehad? Heb je zin om weer te gaan werken?

Ah zielig Golfje. Hoe is het uiteindelijk gegaan? Vond hij het wel leuk achteraf?

Wauw Kitty, stevige drinker heb jij . Fijn dat het allemaal zo goed gaat. Heeft Tim geen last van de krampjes/darmpjes? Ja, wil Yuna gewoon blijven brengen tijdens mijn hele verlof. Lijkt me wel het beste voor haar. En hier moet je toch door betalen.

Wen; vriendin van me heeft toch de BB tai gekocht en ze vindt hem heel fijn in gebruik. Ik ga je nog terug mailen, je hoort van me.
Proficiat Chili! Wat een leuk begin van je verlof inderdaad, ook nog jarig zijn en dan ook nog prachtig weer! Moet wel haast een leuke dag zijn .

Die indalingsweeen voelde ik ook heel goed. Ik dacht toen ook, zou het nu begonnen zijn? Maar toen het echt begon, wist ik het heel zeker, er was geen ontkennen aan! Ik hoop voor je dat het kindje nog een paar weken blijft zitten.

Oh Lucia, wat gaat dat snel, al weer bijna aan het werk! Hoe gaat het wennen op het kdv? Drinkt Chiquita goed uit de fles?

Golfje, hoe is het je oudste vergaan?

Tijdelijk niet brengen naar de creche moet wel lukken. De wachtlijsten zijn hier niet zo lang als in NL, waarschijnlijk door de hoge kosten hier. Mensen gaan hun kinderen niet 'zomaar' brengen, dat kunnen ze zich niet veroorloven. Elena had ik vorig jaar 2 weken voordat ze begon pas aangemeld.

Krampjes, verstopping bij Tim, helaas, dat heb je goed geraden Chili. Het is hier nu al enkele dagen raak. Ook afgelopen nacht helaas. Terwijl hij voorheen na elke voeding meteen tevreden in slaap viel duurt het nu eeuwen voordat hij weer slaapt. Heel vervelend voor hem en erg vermoeiend voor ons! Je vergeet zo snel dat dat ook bij een pasgeboren kindje hoort!

Vandaag ben ik weer een dag met beide kindjes thuis geweest. Ik merk nu wel dat Elena wat jaloers begint te worden. Ze is nog wel steeds heel lief tegen de baby, maar als ik bijv veel met hem bezig ben begint ze ineens om niets te huilen en heel dwars te doen, puur om ook aandacht te krijgen dus. Dat vind ik nog wel moeilijk. Hopelijk vind ik snel een manier om daar mee om te gaan. Gelukkig is m'n man de komende 2 weken veel thuis dus voorlopig zal het probleem zich wel niet veel voordoen.

Het is me een keer gelukt om te koken (wel veel later dan gepland!) dus we gaan snel eten.
Chili, nog gefeliciteerd!!

Geniet van je verlof!!

Kitty, heel herkenbaar hoor, die eerste dagen met twee kinderen.. En toch gaat dat ook heel snel een stuk beter.

Enne, uit de fles drinken op het kdv, wat is dat? Er is nog geen druppel ingegaan daar..

Echt zo balen. T gaat net zoals bij Chica. Thuis wel de fles pakken, maar op het kdv, ho maar.. Ze werd echt woest zeiden ze, als ze met de fles aankwamen. Thuis doet ze het wel, maar niet van harte. Maar we kunnen hier dus oefenen tot we een ons wegen, maar dat haalt natuurlijk weinig uit, als het haar om de mensen/vertrouwdheid gaat, en niet om de fles.

Nu heb ik nog minder zin om te gaan werken...

Ze was de laatste week ook heel onrustig aan de borst, vaak loslaten, boos worden, overstrekken. Maar dat lijkt weer wat minder te worden.
Van harte Chili! Fijn dat je echo goed was

De BB-tai is op zich ook fijn hoor, dat is het probleem niet. Ik hoop dat ze er veel plezier van heeft in ieder geval!

Lucia, he, wat balen zeg, weer een flesweigeraartje. De rest klinkt toch wel wat als 4-maandendip hoor. En ik las daarstraks dat er een mogelijkheid is voor verlengd verlof bij flesweigeraars? Weet ik niets van hoor, maar isschien heb je er wat aan.

Golfje, ging de weeksluiting goed ondanks de zenuwen?

Nog steeds / weer lekker aan het picknicken buiten?

Kittycat, een tweeling dragen zónder doek lijkt me helemaal lastig

Wat sneu zeg, van de krampjes en verstopping Zo zielig! In de doek doen (met bekken goed gekanteld/knietjes goed hoog) is ook een fijne houding bij allebei de problemen.

Lastig dat Elena nu wat jaloers begint te worden, het eerste leuke is er misschien vanaf en hey, hij blijkt nu toch echt altijd te blijven. Best even schrikken!

Hier gaat alles goed! Gisteravond Bloem uit bad gehaald, gemeld dat we beneden tv gingen kijken 'Gaaf!'. Okay....

We worden voor de pinda's toch doorgestuurd naar de kinderarts, we zijn er niet gerust op omdat ze toch duidelijk wel iets van een reactie heeft op pinda's en de huisarts was het daar wel mee eens. Dus dat is even afwachten.
Haha, gaaf nog wel..

Van dat verlengde verlof heb ik niks terug kunnen vinden. Ik zal eens vragen waar die forummer dat gelezen heeft.
Dank jullie wel! Het was inderdaad een hele leuke dag. Ook gister volop genoten van de zon. De kuur heeft geholpen bij Yuna, haar snotneus is weg. Ze is dan ook erg vrolijk en genieten van de zon. Lekker zonnetje he mama zegt ze dan . Vanochtend haar wel weggebracht, toch even slikken want ze blijft afscheid nemen moeilijk vinden :(.

Kitty; helaas dus ook krampjes bij Tim. Hopelijk duurt het niet al te lang en slaapt hij 's nachts weer sneller in. Lijkt me ook even wennen voor Elena, denk dat Yuna er ook wel moeite mee krijgt. Gelukkig positieve verhalen van Lucia!

Lucia; weer een fles weigeraar... lastig! Ook zo'n fase, als je er middenin zit lijkt het eeuwen te duren.

Wen; hahaha Gaaf! Heeft ze ook ergens opgepikt. Kan je snel terecht bij de kinderarts? Lijkt me lastig zo'n allergie. Valt me op dat het toch best vaak op een verpakking vermeld staat dat er sporen van pinda's in verwerkt kunnen zitten.
Ik zeg in ieder geval nooit gaaf!

Geen idee wanneer we bij de KA terecht kunnen, we krijgen wel een oproep. Ik moet trouwens ook nog met haar voor een echo ivm haar hartruisje, maar dat vergeet ik steeds (heb ook niet het gevoel dat het heel dringend is, of zo). toch ook maar eens voor bellen.

Ja, wat is het heerlijk weer he? Gisteren hebben we het over schaduwen gehad, dat vond ze zo grappig! Ze probeerde op haar schaduw te stappen, bij een huis was die ineens verdwenen, mijn schaduw moest ook besprongen worden, haha. De groentetuin wordt hier ook samen verzorgd, gelukkig kunnen de plantjes niet verzuipen

Oh, enne, kleine tip: als je peuter een tuinsproeier in handen heeft, blijf dan uit de buurt. Ze kunnen zich tegen je keren! Gelukkig was het vrij nevelig, maar mooi dat ik hem niet terug kon pakken Haha, mama is nat! Ja, grappenmaker, en jij bent nog helemaal droog, grrr.
gefeliciteerd Chili! Flink verwend geworden??Geniet lekker van je verlof. Ik heb vanmorgen alle babiespullen maar eens uit de commode gehaald. Daar lagen nog steeds de hydrofiel luiers, ledikantlakens, slaapzakjes enz. Ook direct maar eens even zijn zomerspul gepast. De shirtjes zijn allemaal te klein, maar de broekjes maat 74 passen nog steeds! klein aapje!

lastig dat Elena jaloers begint te worden, maar ik denk dat wen haar verhaal wel klopt. Gaat vanzelf wel weer over, zeker als de omgeving niet meer helemaal lyrisch is over de nieuwe baby.

Ik hoop voor je Wen dat het geen pindaallergie is. Vriend heeft er een en dat is toch wel spannend. Volgens mij kunnen onder de 3 toch ook nog niet echt betrouwbaar allergieen worden vastgesteld!?

Lucia: lastig als ze de fles daar weigert. Uk deed dat ook, het enige wat bij hem hielp was hem ergens neer leggen en dan de fles geven. Dus niet bij iemand op schoot oid. Terwijl dat thuis ook allemaal wel ging. Kan me voorstellen dat je dan niet met een gerust gevoel weer kan gaan werken.

Oudste heeft het goed gedaan met de weeksluiting. Mama minder, bij het moment supreme dat hij zich voorstelde heb ik de camera uitgezet, alle andere kinderen staan er wel op. Mijn kinderen weten later wel precies hoe overal de vloeren eruit zagen, want dit was niet de eerste keer.

Verder geniet ik nog steeds met volle tuigen van het heerlijke weer. Vandaag weer lekker buiten gegeten, daarna hebben de jongens weer uren op de klimtoren gezeten ( dat stelt dan een boot voor die naar Spanje of Italie gaat). Nu zijn ze lekker met water aan het rotzooien en lig ik op een dekentje met de laptop. Ik kan me vervelendere zaken bedenken. Ik heb wel je tipt ter harte genomen Wen, en de slang maar even afgekoppeld. Wel leuk, groentes in de tuin, ik wil dat voor oudste eigenlijk ook nog steeds, een hoekje waar hij van alles kan laten groeien.

Ik ga even ingrijpen, het spelletje dat ze nu doen lijkt het meest op kogelstoten met gieters!!
Ja, wat lekker he.. Hier ook de hele dag buiten geweest. Chica vermaakt zich ook met de gieter, met haar loopauto, met de eendjes voeren achter in de tuin, en Chiquita kijkt naar de bomen en de bewegende blaadjes en doet heerlijke dutjes in de schaduw.

Schaduwen zijn hier ook een hit. En dan gekke dingen doen met je handen, vindt Chica superleuk.

Gisteren ging Chica weer plantjes water geven in de tuin, en nam voor de gezelligheid ook mijn schoenen even mee met water geven.. Dus ik zei, he, mijn schoenen hoeven toch geen water! En zij 'ja, weet ik'...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven