Werk & Studie alle pijlers

Secretaressedag

15-04-2010 20:53 65 berichten
Wat heb jij in jouw functie, gelinkt aan het secretaressevak, vandaag voor secretaressedag gekregen? Of wat heb jij, als leidinggevende, aan je secretaresse/assistente gegeven?

Wat is het mooiste/leukste cadeau dat je ooit hebt gehad of het meest misplaatste cadeau?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het een paar jaar gedaan en kreeg altijd een bos bloemen geloof ik.

Mij boeide het heel weinig en vond het zelfs toen al niet echt nodig. Net zoals mijn verjaardag vieren bijvoorbeeld - hoeft voor mij ook niet zo.

Blijk van waardering is leuk, maar dat hoor ik dan liever een keer in een gesprek, dan op die ene dag van het jaar een bos bloemen oid te krijgen.
Ik heb een haat/liefde verhouding met dit soort zaken. Nu ben ik zelf geen secretaresse, en gun iedereen zijn(/haar) Douglas-bon. Maar ik vind dat soort kadootjes altijd vooral een lapmiddel. Het zijn altijd de slechts betaalde baantjes (ondersteuning/verzorging) die geen hoog salaris krijgen, maar wel een bosje bloemen. Nou hoezee. Er bestaat ook geen Directeuren-dag. Ik heb liever een leuk salaris dan 1x per jaar een bosje bloemen.
Ik vind secretaressedag iets denigrerends hebben...
Ik kreeg bij één van mijn vorige werkgevers ook altijd wat met secretaressedag en ik was niet een een secretaresse Wisten zij veel. En ik vond die cadeaus altijd wel leuk.
Bij ons in het bedrijf krijgen standaard alle vrouwen op secretaressedag een bloemetje mee naar huis. En daar zijn we hartstikke blij mee
quote:ties84 schreef op 19 april 2011 @ 20:58:

Bij ons in het bedrijf krijgen standaard alle vrouwen op secretaressedag een bloemetje mee naar huis. En daar zijn we hartstikke blij mee Ach ja, mannen verdienen gemiddeld 18% meer, die kopen zelf wel een leuk bosje.
We hebben met de Partners een gebakje gegeten, koffie gedronken en lekker zitten kletsen.

Verder hebben we een tasje van de douglas gehad, met een waardebon van ¤15,-, een testertje van: een luchtje (chanel eu tendre) Ik vind dat luchtje al zo geweldig =) , van een scrub en een dagcreme.. Daarnaast nog een soort van testertjes van een lipstick/lipgloss van chanel =)

heel lief van ze!
quote:stefanieeee schreef op 21 april 2011 @ 17:22:

We hebben met de Partners een gebakje gegeten, koffie gedronken en lekker zitten kletsen.

heel lief van ze!Internationaal accountantskantoor? Vanwege die hoofdletter P...
Ooit eens een chef gehad die zijn secretaresse een bloemetje gaf,

maar dat heeft hij maar een keer gedaan na kritiek vd rest van het personeel, en terecht, of iedereen of niemand een bloemetje.

Waar komt die secretaressedag onzin toch vandaan ?
Niets. En ja, ik vind dat wel jammer, omdat ik niet alleen voor mijn baas werk, maar ook voor de 5 mensen onder haar.

Het is een blijk van waardering, helemaal als je uberhaupt nooit een bedankje krijgt.

En ja, ik doe mijn werk wel goed, maar mijn baas is niet zo menselijk
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
Dit jaar een bos bloemen gehad. Op mijn vorige werk gingen we altijd met de verschillende secretariaten van onze afdeling (4 in totaal) uit eten. Ik vond dat een erg leuke traditie, omdat je de rest van het jaar elkaar vaak vooral aan de telefoon had.
quote:ties84 schreef op 19 april 2011 @ 20:58:

Bij ons in het bedrijf krijgen standaard alle vrouwen op secretaressedag een bloemetje mee naar huis. En daar zijn we hartstikke blij mee Ik vind dat toch erg apart. Waarom alleen de vrouwen?
Hier geen secretaressedag, maar heeft men het omgedoopt naar dag van het ondersteunende personeel. Van kantoor uit kreeg iedereen een cadeaubon, en van degene waar ik voor werk een heerlijke doos met bijenkorf chocolade (nog nooit zulke grote bonbons gezien)
De bazen hebben de secretaressedag omgedoopt tot medewerkersdag. En we hebben met zijn allen (ook de niet secretaresses) koffie gedronken en gebak gegeten.
Da's het betere werk, gewoon waardering voor iedereen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven