Gezondheid alle pijlers

fibromyalgie?

25-03-2011 15:16 1228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen, al geruime tijd loop ik met vage klachten rond: pijnlijke schouders/nek met uitstraling naar armen, pijn achter mijn knieeen en pijnlijke branderige voeten.

Ik ben met deze klachten naar de huisarts gegaan, hij heeft mij doorgestuurt naar de neuroloog, die stelde de diagnose fibromylagie.

Sinds deze diagnose ben ik niet meer mezelf, ik speur heel internet af en wordt daar soms heel angstig van, vooral omdat ik lees dat fibrolmylagie erger kan worden. Ook weet ik niet zeker of ik het echt heb, want ik slaap heel goed en ben verder niet moe.

Misschien wil ik niet accepteren dat ik deze ziekte heb, omdat het verloop zo kan verslechteren.

Wie heeft er tips, moet je perse bij fibro moe zijn en niet kunnen slapen of is dit per persoon anders? dank jullie wel voor de respons
quote:klaasje73 schreef op 24 april 2011 @ 14:34:

[...]

Met borstkanker heb je geen klachten!

Alleen een kwaadaardig knobbeltje in de borst.

En inderdaad je bent genezen na behandeling, alleen kunnen in een later stadium op verschillende plekken in je lichaam de borstkanker metastasen zich uitzaaien, bij borstkanker meestal in de botten, lever of longen.

Kan, hoeft niet.Correctie: jij had wellicht geen klachten, er zijn genoeg mensen die dat wel hebben bij borstkanker.
Dus geen klachten staat niet gelijk aan genezen zijn.

En dr. Bauer valt naar mijn idee in de categorie Jomanda dus nee daar heb ik niet zo veel op te zeggen. Er zijn altijd kwakzalvers en mensen die er in geloven. Zoals ik eerder al de vergelijking maakte met Silvia en Jomanda, maakt borstkanker niet gelijk maar een aandoening die tussen de oren zit omdat er kwakzalvers zijn en mensen die er in geloven.
quote:Dribbel9 schreef op 24 april 2011 @ 15:00:

[...]

Correctie: jij had wellicht geen klachten, er zijn genoeg mensen die dat wel hebben bij borstkanker.

Nog nooit een vrouw over horen klagen in het Anthonie van Leeuwenhoekziekenhuis! Maar goed de meeste jonge vrouwen hadden wel wat anders aan hun hoofd om zich zorgen over te maken.

Maar hoe zit het nou met die arme dr. Bauer en zijn patienten???

Waarom wil niemand daar wat over zeggen???
quote:Mainecoon79 schreef op 24 april 2011 @ 15:09:

Dus geen klachten staat niet gelijk aan genezen zijn.

En dr. Bauer valt naar mijn idee in de categorie Jomanda dus nee daar heb ik niet zo veel op te zeggen. Er zijn altijd kwakzalvers en mensen die er in geloven. Zoals ik eerder al de vergelijking maakte met Silvia en Jomanda, maakt borstkanker niet gelijk maar een aandoening die tussen de oren zit omdat er kwakzalvers zijn en mensen die er in geloven.

Dr. Bauer heeft anders wel duizenden fibromyalgiepatienten genezen, mensen die weinig tot niets meer konden.

En die gaan nu weer vrolijk door het leven, kunnen werken en hebben geen pijn en andere klachten meer.

Hoe kan dat dan???
En die aantallen zijn bewezen? Of claimt die dr. Bauer alleen maar duizenden genezen te hebben? Ik bedoel Jomanda claimt ook een heleboel mensen genezen te hebben dussuh dat zegt mij niet zo veel hoor.
Want het ging om kalk ophopingen in de spieren ofzo toch die hij wegsneed? Fibromyalgie patienten hebben een hogere spierspanning en dan kan ik me voorstellen dat er afvalstoffen ophopen die wellicht de pijn veroorzaken. Maar dan is het niet meer dan symptoom bestrijding wat die dr. Bauer doet. Het duurt natuurlijk even voordat de afvalstoffen zich weer ophopen en de klachten dus weer terug komen. Maar goed das maar een theorietje.
Nou ja, de aantallen doen er niet zo heel veel toe.

Wel een flink aantal mensen met een ernstige vorm van FM en na de behandeling van dr. Bauer helemaal beter!!
quote:Mainecoon79 schreef op 24 april 2011 @ 15:26:

Want het ging om kalk ophopingen in de spieren ofzo toch die hij wegsneed? Fibromyalgie patienten hebben een hogere spierspanning en dan kan ik me voorstellen dat er afvalstoffen ophopen die wellicht de pijn veroorzaken. Maar dan is het niet meer dan symptoom bestrijding wat die dr. Bauer doet. Het duurt natuurlijk even voordat de afvalstoffen zich weer ophopen en de klachten dus weer terug komen. Maar goed das maar een theorietje.

Oh, op die fiets ja,ja.

Maar als dat de oplossing is, wat heeft een cognitieve gedragsbehandeling en fysiotherapie dan voor zin?

Dan lijkt het mij handiger mensen te opereren, kijken hoe lang de effecten aanhouden en is dat een lange tijd voor er weer klachten ontstaan opnieuw te opereren.

Als dat al zo is hoor, want de mensen die geopereerd zijn door dr. Bauer claimen dat ze voor altijd van hun klachten verlost zijn.
Tsja geen idee hoe lang hij al bezig is want die mensen kunnen wel claimen dat het voor altijd weg is, maar hoe lang is dat nu feitelijk? En symptoom bestrijding lijkt me niet zalig makend. Bovendien zit het bij mij in alle spieren, lijkt me dus nogal ingrijpend als ie in mijn hele lijf moet gaan zitten snijden. Wat voor littekens hou ik daar wel niet aan over? Wat voor risico's zitten er wel niet aan zo'n grote operatie? Dan wegen de nadelen toch wel wat zwaarder dan de tijdelijke symptoom bestrijding lijkt me zo. Zou jij zo gemakkelijk in je hele lijf laten snijden? Wat als ie zenuwen doorsnijd? Dadelijk ben je voor de rest van je invalide. Of heb nog hevigere pijn door zenuw beschadigingen. Je doet wel zo makkelijk over opereren, maar dat is niet niks hoor.
Dus jij gelooft wel in collageenafzettingen op de tenderpoints?

Want regulaire artsen noemen hem een charlatan, geloven totaal niet in de diagnose en nog minder in het effect (of dat nu tijdelijk of definitief is) van de operatie.

Het kan volgens hen helemaal niet, kwats, een hele dure placebo-operatie.

Maar als een placebo-operatie werkt voor FM-ers, hoe zit het dan met de fibro??
Collageen afzetting? Uhm nee daar geloof ik ook niet zo in. Collageen lijkt me geen afval product. Ik had het over kalkafzetting, dacht dat het daarom ging. Placebo werkt natuurlijk niet alleen voor FMers. Maar voor een heleboel andere dingen net zo hard. Daarom word er bij medicijnen studies vaak ook gekozen voor een placebo arm naast de nieuwe medicijn arm en een eventueel reeds bestaand medicijn voor de aandoening arm.
Klaasje, je spreekt jezelf inmiddels zo ontzettend tegen dat het gewoon lachwekkend is. Je roept al weken dat er geen somatische oorzaken zijn voor FM. Er is niks, nada, noppes te vinden in het lichaam.

Vervolgens loopt je te schermen met een arts die FM kan opereren. Wat moet die arts opereren als er toch niks in het lichaam te vinden is?

Of ben je het nu ineens wel eens met die arts dat er heel misschien toch wel ietsepietsie somatische oorzaken terug te vinden zijn? Want als zo'n belangrijke arts dat zegt, dan geloof jij dat toch wel?

Of is die arts dan toch een kwakzalver met een placebo-operatie. Er is niks, toch opereren we iets, en als we de patient dan laten geloven dat de niet bestaande somatische oorzaak weggehaald is, dan gelooft die patient ook nog dat 'ie genezen is. Zie hier het bewijs: placebo operatie, dus FM= placebo ziekte.

Of als de patient na de operatie niet genezen is, dan moet er gewoon cognitieve gedragtherapie gevolgd worden, want daar genees je wel van. Oh, nee toch niet, want de behandelaren leren de mensen alleen maar omgaan met hun klachten.

of niet, of wel, of niet, of wel?
quote:klaasje73 schreef op 24 april 2011 @ 15:16:

[...]

Nog nooit een vrouw over horen klagen in het Anthonie van Leeuwenhoekziekenhuis! Maar goed de meeste jonge vrouwen hadden wel wat anders aan hun hoofd om zich zorgen over te maken.

Ik denk dat niemand in jouw omgeving durft te klagen, dit zal meer met Klaasje angst te maken hebben dan met de werkelijkheid. Trouwens zoals jij zelf al zegt de een klaagt en de ander niet, klagen is een subjectieve uiting, toch?
Optimist tot in de kist!
Ik heb trouwens kalkdeposits op mijn pezen in mijn re. arm. Dit is prima te zien op echo's. Ik wordt hiervoor behandelt bij de fysio.
Optimist tot in de kist!
Ik blijf erbij: Ik heb liever fibromyalgie dan de afwijking die Klaasje heeft, wat het dan ook moge zijn.
quote:mamalief schreef op 24 april 2011 @ 19:29:

Ik blijf erbij: Ik heb liever fibromyalgie dan de afwijking die Klaasje heeft, wat het dan ook moge zijn.IJsafzetting op de frontal lobe (frontale hersenkwab)?
Optimist tot in de kist!
Aspergers?

Een paar kenmerken:

-obsessie in bepaalde interesse gebieden (FM)

- gebrek aan inlevingsvermogen; wil graag met anderen omgaan maar weet niet hoe...
Optimist tot in de kist!
quote:duet schreef op 24 april 2011 @ 16:48:

Klaasje, je spreekt jezelf inmiddels zo ontzettend tegen dat het gewoon lachwekkend is. Je roept al weken dat er geen somatische oorzaken zijn voor FM. Er is niks, nada, noppes te vinden in het lichaam.

Vervolgens loopt je te schermen met een arts die FM kan opereren. Wat moet die arts opereren als er toch niks in het lichaam te vinden is?

Of ben je het nu ineens wel eens met die arts dat er heel misschien toch wel ietsepietsie somatische oorzaken terug te vinden zijn? Want als zo'n belangrijke arts dat zegt, dan geloof jij dat toch wel?

Of is die arts dan toch een kwakzalver met een placebo-operatie. Er is niks, toch opereren we iets, en als we de patient dan laten geloven dat de niet bestaande somatische oorzaak weggehaald is, dan gelooft die patient ook nog dat 'ie genezen is. Zie hier het bewijs: placebo operatie, dus FM= placebo ziekte.

Of als de patient na de operatie niet genezen is, dan moet er gewoon cognitieve gedragtherapie gevolgd worden, want daar genees je wel van. Oh, nee toch niet, want de behandelaren leren de mensen alleen maar omgaan met hun klachten.

of niet, of wel, of niet, of wel?

Ik dacht dat het inmiddels wel duidelijk was, wat ik vind?

(trage denkers hierzo zeg!)

Behandelingen voor fibromyalgie die willen genezen d.m.v. een operatie en verder alle mogelijke denkbare alternatieve behandelingen die te bedenken zijn op het somatische vlak hebben alleen een placebo-effect.

Dat mensen zich wel genezen voelden na zo'n behandeling duidt er inderdaad op, dat de diagnose FM een onzindiagnose is.

En de vrouwen die een behandeling ondergaan bij de St. Maartenskliniek en blijven geloven in een fysieke oorzaak, zullen inderdaad niet genezen, kan ook niet, want hoe kun je beter worden van een ziekte die eigenlijk geen ziekte is.

Een mode-aandoening dus en de mensen die zich genezen voelden na een operatie van dr. Bauer zijn daar het duidelijke bewijs van.
Trage denkers dat zal dan wel aanpassingsgedrag zijn ofzo.
Optimist tot in de kist!
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 24 april 2011 @ 19:26:

Ik heb trouwens kalkdeposits op mijn pezen in mijn re. arm. Dit is prima te zien op echo's. Ik wordt hiervoor behandelt bij de fysio.

Dat lost zich uiteindelijk vanzelf wel op.

Kan een poos overheen gaan, maar is niet blijvend.
quote:klaasje73 schreef op 24 april 2011 @ 20:38:

[...]

Ik dacht dat het inmiddels wel duidelijk was, wat ik vind?

Wat je vindt mag je houden.
quote:klaasje73 schreef op 24 april 2011 @ 11:32:

[...]

dat mensen weer helemaal gezond worden en klachtenvrij zijn door een behandeling in de St. Maartenskliniek. Zouden dat nou de mensen zijn die wel bereid zijn te accepteren dat er geen somatische oorzaak is voor hun aandoening?linkje naar maartenskliniek en fm
Oftewel Klaasje je zwamt, info van site maartenskliniek geeft iets heul anders aan dan jij beweert.......
quote:mamalief schreef op 24 april 2011 @ 20:47:

[...]

Wat je vindt mag je houden.

Wat zeur je nou??

Je hebt nou toch je eigenste klaagforumpje??

Waar iedereen lief is voor elkaar, begripvol en waar men elkaar lekker vooruit helpt (nou ja) met allerlei adviezen???
quote:Caylinn schreef op 24 april 2011 @ 20:50:

Oftewel Klaasje je zwamt, info van site maartenskliniek geeft iets heul anders aan dan jij beweert.......Tuurlijk joh, die jongens moeten ook geld verdienen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven