Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
Marge is, like; going places!

Hier zon en zon en genieten van zon. Beetje werktikken vandaag tussendoor (gecompenseerd door andere momenten deze week werkvrij ivm kindervakantie). Beetje nuttig bezig naar dit huis & huishouden tóe door hier en daar eens een houten tuinbankje van nieuwe verf te voorzien (héél hard nodig, dus ik voel me met een klein uurtje verven per dag immens nuttig en Goed Bezig). En met vrije dagen kan ik opeens weer eens overdag lezen (The Help is uit, Corrections nog niet, wel moet ik om de pagina naar adem happen van lachstuip over zo veel hulpeloos Amerikaans leven. Overigens weet ik zeker dat ik dit al een keer gelezen heb, maar het boek is goed genoeg en ik ben voldoende glad vergeten om een 2e keer helemaal de moeite waard te maken).

Dot dartelt rond in zomerjurkjes en ze blijkt plotsklaps ontbold. Nou ja, vermoedelijk is dat proces al een tijdje gaande, maar het valt opeens zo op nu ze weinig kleren aanheeft de hele dag door. Er is een kleine hard body kleuter te voorschijn aan het komen uit het wegsmeltende peuterspek .
quote:MissSissy schreef op 25 april 2011 @ 13:26:

Waffoor paasbrunch had je dan, Marg, dat zelfs Dries Roelvink in eigenste persoon aanwezig was?Dievammefemielie! Diedieikellukjaarhep!
Heb je elk jaar familie?
Jep, elk jaar femielie, elk jaar brunsj
En dit is het tweede opeenvolgende jaar dat je Dries ziet, toch?

Wanneer vertrekken jullie trouwens op familievakantie?

Inmiddels enigszins bijgekomen van de theatermarathon. Van 3 tot half 11 is pittig. Verder vanmiddag in een koninklijke tuin gezeten, zonnetje, beetje bijgekleurd en blijf ik voor het gemak ook maar slapen.
donderdag om 0330 checken we in (als in: midden in de nacht)

Theatermarathon... klinkt heerlijk!
Theatermarathon was zondagavond trouwens. Net D. Hetzelfde waar Lil-mama ook naar toe was gegaan en mooi vond. Vond ik ook, maar ondanks ruime pauzes hele lange zit.

Pfff 3.30 inchecken das vroeg. Heftig ook met de twee kids.
Mogguh!

Ik check volgende week maandag in, met Oudste. Hopelijk schijnt de zon dan weer in Stedentripstad want het schijnt er nu prutweer te zijn. Hebben gisterenavond in haar bed liggen fantaseren wat we dan gaan doen en wat haar betreft gaan we er vooral vaak en lekker éten. Het lijkt wel of ik met Lil op stap ga.....

Ik heb gisteren, buiten paasbruchen in de tuin en eieren zoeken (die smolten waar we bij stonden) na, níets gedaan. MM heeft de hangmat in de voortuin gehangen, tussen de fruitbomen dus daarin heb ik gehangen. Met boek (bijna uitgelezen) en water en later met wijn. Heeeeeeeeeeel fijn.

De doop was erg leuk. Ik ben zo trots op die meiskes! Ze zijn zo vrolijk en lief en Vriendin had alle 4 de kinderen in hele leuke kleren gehesen waardoor ze allemaal nog schattiger waren. Ik heb foto's gemaakt maar weet niet of die zo goed gelukt zijn want ik was vooral bezig trots te zijn op die meiskes die tijdens het gepreek van de pastoor onder de stoelen door kropen en vriendelijk lachten tegen alle aanwezigen. Daarna nog een feestje in hun achtertuin, door naar een feestje in tuin van MM-vrienden die leuk zijn. En 's avonds laat zaten we lekker samen in onze tuin, te genieten van het leven met een wijntje en kaarsjes en een boek en krant en ahhhhhhhhh..... samen zijn. Fijn leven heb ik!

Vrijgezellenfeest van Meave was ook al erg leuk! Ik bven nog niet zo a-creatief als ik dacht, zelfs. Zie gezichten-boek.

NU heb ik wel erg last van mijn nek en ik denk dat het komt door mijn kussen want ik heb niet gewerkt de afgelopen dagen. Ik stap zo maar eens op de fiets om een goed kussen aan te laten smeren want deze is al stokoud en misschien een beetje op.

Maar ik moet ook werken en ook de vergadering van de ouderraad nog wat voorbereiden en wat afspraken verzetten en het reisbureau bellen dussuh... wat doe ik hier nog!?
Ohh de Correcties heb ik net uit! Heeeeeel erg grappig, wat een vreselijke mensen maar wat heerlijk om te lezen!
Wat je hier doet, nou ons vertellen hoe fijn je paasdagen waren. Klinkt goed.

En wat leuk stedentrippen met oudste.

Succes met drukte vandaag.
Zooooo,had ik even ernstig succesvol verdrongen hoeveel werk er nog ligt.... Lígt het er gewoon nog! Tssssk. Nu zit ik te tikken met de tuindeuren open, en buiten lonkt nog steeds die heerlijke zon, maar ja, nu moet ik toch echt wel een heleboel doen...

Moet verder niet zeuren, want met Bloes vergelijkbaar weekend achter de rug, dus ik kan echt wel even voort op alle heerlijke gezelligheid en zonnigheid.

~ zet zich naast heur Zus in het Kasteelkantoor ~
Ik mag op gesprek voor leuke klus in voormalige lilstad. En nu ben ik op weg naar bemiddelingsbureau vlakbij de hoofdstad. Ik zou toch wel een probleem hebben als ik niet van reizen zou houden, laad op het moment geloof ik wekelijks de chipkaart met 50 euro op.

Nou als deze klus doorgaat lonkt er een vrije maand augustus voor een balkanreis.
Lil sterkte met werkdrukte.
Dat zou heerlijk zijn, Suup!! You go girl!!
*zwaait naar de Gezusters op kantoor*

Gefeliciteerd Suup, zou leuk zijn als dat doorgaat!

Ik zat vannochtend weer braaf te mokken in de pendelbus want de werkzaamheden aan mijn metro duren nog een kleine 2 weken. Reizen is voor mij niet weggelegd, tenzij het om vakantie gaat

*gaat in de tuin kijken of ze ergens nog de Paashaas kan vinden om te vragen of hij haar werkmotivatie in zijn mandje met eieren heeft gestopt*

Trouwens nog steeds niks gehoord van gesprek van vorige week...wordt ook wel eens tijd....
Zelf even bellen?

Je hebt mail trouwens over de andere sol.
Hoefde niet meer, tweede ronde :-)

Mail gelezen, bel je vnv ffies na trainen?
Goehoed! Wanneer tweede gesprek?

Ik zit in stamkroeg vanavond, dus als je me thuis niet te pakken krijgt probeer het even mobiel.

Leuk gesprek net gehad bij bemiddelaar. Nuttige tips voor gesprek donderdag. Locatie waar ik op gesprek ga zit vlakbij station voormaligelilstad dus das fijn.
Suup en Darly, dat zijn allemaal ernstig goede werkberichten!

Ik zit vandaag onverwacht een extra dag van de zon te genieten, had afspraak op een andere locatie die afgezegd werd. Jammer, zeg...... NOT!

Lekker, al die meivakantieplannen. Wij gaan een weekje naar een huisje ergens in NL, ook leuk.

Ik ga maar weer eens de BBQ aansteken, grijns!
Heel jammer MisSissy. Naar ook zomaar in de zon . En bbq aan klinkt ook al zo lullig. Weet jij al wanneer je bij nieuwe baan gaat beginnen? Is huidig werk al gewend aan idee?

En hoe ishet met ons mimsey?

Lekker al die meivakanties. Ik zit vanaf zaterdag even op woonplek broer. Zij gaan naar voormalige broerstad. Ook fijn!
Suup, ik begin 1 juli met mijn nieuwe baan. Op huidige werk is toevallig vandaag de aankondiging over mijn vertrek rondgegaan, en mensen reageren best heel hartverwarmend geschokt :-). Ik heb erg veel zin in nieuwe baan!
Altijd fijn als collega's geschokt zijn als je weggaat. Dat zorgt meestal voor grote bijdragen aan de lief en leedpot ten behoeve van jouw cadeautje!

Ik heb zo hard gewerkt vandaag! Alles voorbereiden voor vakantie. Het gaat gooooeeed!
Goeie berichten & plannen alom!

Verse koffie, anyone? Van vers gemalen boontjes

Er is een versch babietje geboren hier in de straat, zo leuk. Gisteren zag ik de mama al kwiek en fruitig (ze is nog geen week geleden bevallen) achter de kinderwagen, met een bezorgde papa ernaast die steeds maar dekentjes herschikte en aan het mutsje frummelde Dot en ik gaan zo maar eens een passend presentje uitzoeken.

En verder moet ik ergens iets inpakken, want morgenavond ga ik voor bliksembezoekje naar Geëmigreerde Vriendin! Joehoepie! Ze moet weliswaar vrijdag gewoon werken (ik ook, lang leve internet), maar we hebben 3 hele avonden en een compleet weekend en ik verheug me een versuffing.
Dan zal ik snel weer eens aan de slag gaan voor je, Zus!

* pakt nog een kop koffie en gaat nog stinkend naar chloor achter het bureau zitten*

Had gisteren ouderraad-vergadering en ik was de enige die het leuk vond om vergaderingen voor te zitten (ik doe werkelijk álles om onder het roulerend notulisten-schap uit te komen) dus nu ben ik gebombardeerd tot voorzitter. Oeps. Nou. Dus..
Heel goed. Discussies kort houden, conclusies helder maken en hup, door naar de wijn koffie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven