Werk & Studie alle pijlers

spoedprobleem werk

26-04-2011 06:33 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Een vraag van een kennis van me.

Kennis heeft tekenen van overspannenheid en kan functie niet meer uitvoeren. Werkt net bij nieuwe baas maar weet eigenlijk wel dat het niet gaat. Slaapt nauwelijks, eet nauwelijks en is zeer gespannen maar moet wel de hele dag op de weg zijn. Kennis heeft dit bij werkgever aangegeven die op zijn beurt zei hij het vervelend vond en kennis vandaag wel moet rijden en vanmiddag na de rit maar even moet bellen?

Wat te doen?
Tja, de werkgever kan daar natuurlijk niets mee. Jouw kennis zal zich officieel ziek moeten melden en contact op moeten nemen met de huisarts. Alternatief is doorbijten en het werk naar behoren uitvoeren.
Wat vervelend voor je kennis zeg...

Mocht het echt zo erg zijn dat hij/zij erg gespannen is, dan lijkt het mij onverantwoord om zo de weg op te gaan.

Ik zou ( mocht het echt niet gaan ) gewoon eerlijk bij werkgever aangeven dat het ivm de gespannenheid niet verantwoord is om de weg op te gaan en dat ik het heel erg zou vinden als er iets zou gebeuren tijdens het werk. En ook aangeven dat ik het zelf ook ontzettend vervelend zou vinden, maar dat het overmacht is.

Hoop dat je kennis snel weer op knapt!

Groetjes Piekerien
sprak haar net en ze zit helaas op de weg nadat ze het bij baas heeft aangegeven. Ik heb gezegd dat ze zich ziek moet melden en naar de huisarts moet gaan. Ze kan zich niet veroorloven ontslag te nemen (ze is single en heeft koopappartement) en dat levert geen oplossing ze moet eerst haar koppie weer in orde hebben. Ze geeft alleen aan dat ze dat lullig vindt tegenover haar baas en liever ontslag zou nemen maar dan zit ze weer met inkomen........ heeft iemand ervaring hiermee?
Vandaag maar even doordoen lijkt me, en dan het gesprek maar eens aangaan.
Lijkt me heel onverstandig dat iemand die nauwelijks slaapt en zeer gespannen is gaat rijden. Voor zichzelf, maar vooral ook voor overige weggebruikers. Heeft haar werkgever wel in de gaten wat de ernst van de situatie is? Wat heeft ze hem precies verteld?
The time is now
wat is er mis met ziekmelden?
Waarom zou ze ontslag nemen?
Geen ontslag nemen, maar ziek melden. En niet doormodderen tot ze helemaal instort en het nog veel langer duurt voor ze boven jan is.
En natuurlijk het gesprek aangaan.
Zit ze nog in haar proeftijd en is ze bang haar baan kwijt te raken indien ze zich in de proeftijd ziek meldt?
quote:BizzyB schreef op 26 april 2011 @ 06:33:

Hoi,

Een vraag van een kennis van me.

Kennis heeft tekenen van overspannenheid en kan functie niet meer uitvoeren. Werkt net bij nieuwe baas maar weet eigenlijk wel dat het niet gaat. Slaapt nauwelijks, eet nauwelijks en is zeer gespannen maar moet wel de hele dag op de weg zijn. Kennis heeft dit bij werkgever aangegeven die op zijn beurt zei hij het vervelend vond en kennis vandaag wel moet rijden en vanmiddag na de rit maar even moet bellen?

Wat te doen?

De vraag beantwoorden wat er aan de hand is. Is het begonnen bij deze werkgever? Zo nee: als de donder ziek melden.

Zo ja: kan je kennis bedenken of dit de spanning van een nieuwe baan is, die met een tijdje inwerken weer over gaat? Zo ja: tanden op elkaar, doorwerken, en zien of het redelijk snel verbetert.

Als het niet verbetert, of als het direct al duidelijk is dat deze baan gewoon echt totaal niet bij je kennis past, en je kennis ook niet ziet gebeuren dat het hanteerbaar wordt: als de donder op zoek naar een andere baan. Eventueel ziek melden, als dat nodig is.
Hoi,

Ik zit zelf in een soortgelijke situatie. (proeftijd net achter de rug, nu anderhalve maand in dienst). Ik heb een angststoornis die nu weer heel erg de kop opsteekt waardoor ik constant gespannen ben, lichamelijke klachten heb, weinig eet, veel pieker, somber ben etc.

Kan me voorstellen dat het feit dat jouw kennis er nog maar pas werkt, de drempel om zich ziek te melden hoger maakt. Het voelt a.h.w. als falen als je je in een zo'n vroeg stadium al ziek moet melden vanwege spanningsklachten.

Ik herken de neiging om maar ontslag te nemen om er van af te zijn. Maar ook mijn omgeving zegt dat ik dit niet moet doen. Ook omdat het het probleem niet oplost (in elk geval in mijn geval niet. Ik zou dit waarschijnlijk bij elke nieuwe veeleisende baan gehad hebben)

Ik zelf ben naar de huisarts gegaan, met antidepressiva begonnen, begin met therapie bij een psycholoog en modder zoveel mogelijk door totdat het AD gaat werken, wat wel zwaar is.

Ik probeer zoveel mogelijk mijn werk te doen en meld me ziek als het echt niet gaat. (wat ik dus wel heel lastig vind).

Aan werkgever heb ik alleen gezegd dat ik me niet lekker voel, maar niet dat ik last heb van spanningsklachten (omdat die in principe niet werkgerelateerd zijn, maar echt vanuit mezelf komen. Ik denk dus dat de werkgever in mijn geval niet veel met die info kan).

Ik heb zelf een half jaar contract. Dat wil ik vol proberen te maken, en daarna zie ik wel. Misschien gaat t t.z.t. beter, en anders ga ik niet in op een eventuele contractverlenging en val ik terug in de WW....
quote:Catwoman74 schreef op 26 april 2011 @ 10:04:

Hoi,

Ik zit zelf in een soortgelijke situatie. (proeftijd net achter de rug, nu anderhalve maand in dienst). Ik heb een angststoornis die nu weer heel erg de kop opsteekt waardoor ik constant gespannen ben, lichamelijke klachten heb, weinig eet, veel pieker, somber ben etc.Dat weet je niet. TO vertelt niet waar de verschijnselen vandaan komen. Het is voorlopig maar de vraag of de kennis van TO die overspannenheidsverschijnselen heeft als gevolg van iets dat los staat van haar/zijn werk. Alléén dan zitten jullie in een soortgelijke situatie.quote:Kan me voorstellen dat het feit dat jouw kennis er nog maar pas werkt, de drempel om zich ziek te melden hoger maakt. Het voelt a.h.w. als falen als je je in een zo'n vroeg stadium al ziek moet melden vanwege spanningsklachten.Zo zal het voelen, maar belangrijker is de vraag: IS het ook zo? Het is bepaald niet uit te sluiten dat de kennis van TO die klachten heeft omdat de baan tegen valt, (te) zwaar of moeilijk is, etc. In dat geval is ziek melden inderdaad falen in die baan. Dat kan nog de beste keuze zijn, maar het is voor de kennis van TO wel essentieel om enig inzicht te krijgen in de werkelijke oorzaken van de klachten, om passende oplossingen te vinden.
Ik las dit topic vanochtend en toen dit vanmiddag op nu.nl:Slapende vrouw overleeft duikvlucht van viaduct

Uitgegeven: 26 april 2011 16:56

Laatst gewijzigd: 26 april 2011 17:07

AMSTERDAM - Een 44-jarige slapende vrouw uit Hoogeveen heeft maandagmiddag een duikvlucht vanaf een viaduct op de A37 bij Hoogeveen overleefd. Ze raakte slechts lichtgewond. Dat meldt de politie dinsdag.

© NU.nl/Hans van HamersveldDe vrouw reed over de A37 richting het verkeersplein Hoogeveen toen zij vlak voor het viaduct over de Mr. Cramerweg in slaap viel.

Ze kwam met haar auto in de middenberm terecht, raakte de vangrail, schoot met haar wagen tussen twee viaducten over de Mr. Cramerweg door en kwam uiteindelijk op de kop tot stilstand onder een van de viaducten tegen een talud.

De auto vloog tijdens deze duikvlucht volgens de politie onder meer over de kop, raakte een lantaarnpaal en schoot vlak voor een andere auto die op de Mr. Cramerweg reed langs. Voorbijgangers haalden de vrouw uit de zwaar beschadigde auto. Ze is naar een ziekenhuis gebracht

Zal wel niet bij elkaar horen maar had gekund als ze zich niet snel ziekmeldt.
Puck
Vind dat nieuwsbericht een beetje misplaatst in dit topic,
Nou...het is dus wel mogelijk dat dit gebeurt. Iemand die slecht slaapt en gespannen is, tot op het punt dat er zelfs over ziekmelden wordt gesproken, die is een gevaar op de weg. Zeker als ze de hele dag moet rijden.

Ziekmelden of verkeersongeluk, makkelijke keuze.
hoi even een reactie van mijn kant,

Kennis heeft zich ziekgemeld en is vanochtend naar de huisarts gegaan. Medicijnen voorgeschreven gekregen en mag niet meer werken. Baas van kennis wacht de situatie af. Volgende week kennis weer naar de ha. Topic kan wat mij betreft gesloten worden/ :-) bedankt voor jullie reacties

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven