verschrikkelijk gedrag

26-04-2011 10:13 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben 'nieuw' hier, althans ik heb me, na altijd alleen maar in dit forum gelezen te hebben, eindelijk eens aangemeld.

Dit eerlijk gezegd omdat er nu iets ontzettend dwars zit bij mezelf waar ik niet meer uit kom en ik erg beniewd ben of er hier meerdere mee rondlopen.

Het betreft mijn gedrag naar mijn vriend toe.

Ik ben echt supergek op deze jongen, tot over m'n oren verliefd kan ik wel zeggen.

Al begint dit bij hem steeds minder te worden heb ik het idee.

Dit omdat ik de laatste tijd echt gewoon ruzie bij hem aan het uitlokken ben, voornamelijk onder het genot van alcohol.

Wij hebben nu al regelmatig ruzie gehad omdat ik het bloed onder z'n nagels aan het uitkrabben ben.

Waarschijnlijk komt het voort uit mijn onzekerheid, ik ben zo bang hem te verliezen dat ik m'n klauwen in hem lijk te zetten maar waardoor hij mij alleen maar steeds meer uit begint te kotsen.

Voorbeeld is gisteravond, na een hele middag in het park te hebben gelegen met wat wijn komen we thuis en hebben we vrienden uitgenodigd voor etentje.

Allemaal erg gezellig tot ik achter de pc ga zitten en een foto van hem zie op zijn profiel van hem en zijn ex.

Ik ben hem vervolgens 'per ongeluk' gaan wissen (zie ik nu allemaal pas want ik wist het allemaal niet meer vanochtend) en heb belachelijke reacties geplaatst.

Ben foto's bij mij op m'n profiel gaan zetten die hij liever neit zou zien en ben ondertussen de hele avond vet chagerijnig tegen hem geweest heb continu flauwe opmerkingen naar hem geroepen.

iK heb de sfeer dusdanig verpest dat onze vrienden zijn vertrokken en ik met een stalen smoel in bed ben gaan liggen.

Van deze avondjes zijn er nu al meerdere voorgevallen, en ik denk op zo'n moment volledig in m'n recht te staan maar heb de volgende dag verschrikkelijk veel spijt van wat ik allemaal gedaan heb.

Zo zijn er al genoeg excuses berichtjes de deur uit gegaan en willen sommige niet meer met ons afspreken omdat ik zo'n slechte dronk heb.

Ik heb het dan ook alleen maar tegen mijn vriend, het piepkleinste foutje melk ik compleet uit en moet daar dan de hele avond op terug komen.

HIj schaamt zich op zulke momenten kapot voor mij, wat echt super begrijpelijk is.

Wat ik hiermee veroorzaak is dat ik hem alleen maar verder van me af drijf, en hij het op een gegegeven moment niet meer door de vingers ziet.

Ik besef me de dag erna pas wat ik gedaan heb en weet dan gewoon niet meer waar ik het zoeken moet.

Ben zo bang om hem hiermee kwijt te raken.

Elke keer beloof ik beterschap maar keer op keer gebeurd hetzelfde.....

Is iemand van jullie hier bekend mee? Iemand in je omgeving misschien? En zouden jullie kunnen bedenken hoe ik dit op kan gaan lossen ?

Alvast bedankt..............
Als je hem wilt houden moet je afscheid nemen van de alcohol lijkt me.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:87lentes schreef op 26 april 2011 @ 10:13:

Het betreft mijn gedrag naar mijn vriend toe.

Ik ben echt supergek op deze jongen, tot over m'n oren verliefd kan ik wel zeggen.

Al begint dit bij hem steeds minder te worden heb ik het idee.

Dit omdat ik de laatste tijd echt gewoon ruzie bij hem aan het uitlokken ben, voornamelijk onder het genot van alcohol.

Wij hebben nu al regelmatig ruzie gehad omdat ik het bloed onder z'n nagels aan het uitkrabben ben.

geen alcohol meer drinken
Per direct stoppen met drinken!
De oplossing kan nooit moeilijk zijn: Niet meer drinken als je van jezelf weet dat je dan onuitstaanbaar wordt. Zoek hulp via je huisarts als je het drinken niet kunt laten, want zo sta je er over een paar jaar helemaal alleen voor.
Zou beginnen met minder of niet meer te drinken, want een erge leuke dronk heb je niet.

Beterschap beloven en niet aan jezelf werken heeft natuurlijk ook geen nut. Is het misschien zo dat het leven te goed voor je is en dat je daarmee niet kan omgaan. Ook heb je wel een hele geduldige en lieve vriend en misschien zoek je wat meer actie.

Maar stop met drinken, want je maakt hierdoor veel kapot. En niet zeggen weet ik wel en beloven, gewoon doen.
stoppen met drinken
Blijf van de drank af, je hebt overduidelijk een afschuwelijke dronk over je. En ga daarna wat aan je onzekerheid doen.
Ben jij je eerst zo beroerd gaan gedragen, en heb je daarna gemerkt dat hij afstand ging nemen, of nam hij eerst afstand en ben jij je toen zo gaan gedragen?

In het eerste geval kan ik hem goed begrijpen, en in het tweede geval begrijp ik jou nog steeds niet.
87lentes, het is idd onzekerheid van jouw kant, het enige wat kan helpen is om er bij stil te staan dat hij bij jou is en niet bij zijn ex alhoewel ik het wel een beetje vreemd vindt dat hij een profiel ergens heeft waar hij met een ex op staat. Hoe lang hebben jullie al iets? Probeer er wat relaxter en met meer zelfvertrouwen in te staan, hoe meer controle je wilt hebben hoe meer je hem van je afduwt.
Per ongeluk dingen wissen belachelijke opmerkingen op het internet zetten?

Ga je de wijn de schuld geven van je gedrag?

Nee toch?

Je bent onzeker. Ok. Dat kan. Wat vervelend is dat. Weet je hoe dat komt?

Maar meid, doe jezelf een lol en ga niet jokken tegen jezelf over drank en dan rare acties uithalen. Misschien was je begrenzing wat opgerekt met drank op maar kom op, je weet nog wel dat je vrienden weggegaan zijn en dat jij in bed bent gaan liggen.

Je weet dus best wat je gedaan hebt en schaamt je nu.

En dat is prima. Heel goed dat je hier aan wil werken. Niet jokken tegen jezelf. Probeer geen blinde vlekken te hebben voor je eigen gedrag.

Wat wil je leren?

Wat wil je veranderen?
Maar één antwoord: Niet meer drinken (of niet zoveel), want het lijkt alsof dan een ander mens tevoorschijn komt. Zonder drank kan het ook veel gezelliger zijn hoor. Anders raak je hem zeker kwijt...
ik vind het ook zorgelijk dat je de volgende dag niet meer weet wat je gisteravond gedaan hebt.
Waarschijnlijk weet ze dat nog best(zie Leo's post). Maar het is nog altijd makkelijker om de drank de schuld te geven dan te onderkennen dat je heel, heel onfatsoenlijk bezig bent geweest.
ja dat zal het wel zijn
quote:lughnasadh schreef op 26 april 2011 @ 10:25:

Waarschijnlijk weet ze dat nog best(zie Leo's post). Maar het is nog altijd makkelijker om de drank de schuld te geven dan te onderkennen dat je heel, heel onfatsoenlijk bezig bent geweest.

Dat is precies mijn gedachte, en die onzekerheid daar heb ik ook twijfels bij.

Als zoiets een keer voorkomt, en je zou niet meer weten wat je deed, dan zorgt je onzekerheid er wel voor dat dit je in elk geval niet meer gebeurt, en neem je de volgende keer wel een glaasje fris.

Ik denk dat je onzekerheid met spijt verwart. Zeker nu je het respect van je omgeving aan het verliezen bent.
quote:lughnasadh schreef op 26 april 2011 @ 10:25:

Precies.

En stap een is onderkennen dat je hélemaal zelf verantwoordelijk bent voor je gedrag, zelfs met drank op.

Kun je dat niet handelen dan is minder drinken zeker een goed idee. Drank is nooit een excuus voor raar gedrag in mijn optiek.
Zo, jij hebt echt een probleem inderdaad.

Er zijn zelfs mensen die niet meer af willen spreken omdat je zo`n slechte dronk hebt....en dit is al vaker voorgekomen? OMG, en dan toch doorgaan met drank??!!
Tipsy of dronken mensen doen makkelijker dingen die ze anders ook zouden willen doen maar daar normaal te sociaal geremd voor zijn. Begrijpelijk, het geremd-zijn bedoel ik. Als iedereen z'n driften liet gaan werd het een grote chaos op de planeet. En al is die kwade dronk dus duidelijk niet bevorderlijk voor je relatie- en sociale leven, ik kan het niet helpen dat ik ook maar blijf kijken naar de aanleiding, die je hier schrijft, van je enorme kwaadheid. Jouw kwaadheid uit zich puur in afreageren, dus oplossen doet het niets, maar dát er iets op te lossen valt, een probleem, is me wel duidelijk. Ik bedoel: welke partner zet zichzelf nu samen met zijn ex in de openbare etalage? Op een foto? (Met 'etalage' bedoel ik zijn Hyves). Dan zit er toch een flinke steek bij diegene los? Je vriend is welbewust 'n reactie bij je aan het uitlokken, dat kan niet anders. Hij is jouw onzekerheid aan het voeren. En dus is hij een lul de behanger. En jij moet een schop onder je reet krijgen 1. qua drinken en 2. qua eerlijk over je gevoelens zijn (als je nuchter bent).

Dit is wat ik zeggen heb, naar aanleiding van het meest recente voorbeeld dat je geeft.
Stoppen met drinken, en als dat niet lukt heb ik maar één advies,

een klassieker hier, voor je vriend:

Run, Forrest, run!!!!
Ik heb ook nog foto's van mn ex van lang geleden waar ik niks meer om geef maar waar ik goede herinneringen aan heb. Is dat nou echt zo erg?
quote:87lentes schreef op 26 april 2011 @ 10:13:

En zouden jullie kunnen bedenken hoe ik dit op kan gaan lossen ?

Alvast bedankt..............

Simpel, jij hebt een drankprobleem. Misschien niet de hoeveelheid (maar dat weet ik niet), maar wel je gedrag door het gebruik van alcohol.

D'r is maar een oplossing: Stoppen met drinken.

En als je eerste reactie is nadat je dit leest "ja, maar..... " is, dan is je drankprobleem nog niet groot genoeg.

Een "ja maar...." is namelijk een "nee want..."

Neem de verantwoording voor je gedrag, en stop met drinken. Dat is de oplossing, en daar moet je het mee doen.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
quote:Primabella schreef op 26 april 2011 @ 10:40:

Ik heb ook nog foto's van mn ex van lang geleden waar ik niks meer om geef maar waar ik goede herinneringen aan heb. Is dat nou echt zo erg?

Ik vind dat heel erg normaal...

... maar niet om ze op je Hyves of FB te zetten for all to see.
quote:Frankie33 schreef op 26 april 2011 @ 10:33:

Tipsy of dronken mensen doen makkelijker dingen die ze anders ook zouden willen doen maar daar normaal te sociaal geremd voor zijn. Begrijpelijk, het geremd-zijn bedoel ik. Als iedereen z'n driften liet gaan werd het een grote chaos op de planeet. En al is die kwade dronk dus duidelijk niet bevorderlijk voor je relatie- en sociale leven, ik kan het niet helpen dat ik ook maar blijf kijken naar de aanleiding, die je hier schrijft, van je enorme kwaadheid. Jouw kwaadheid uit zich puur in afreageren, dus oplossen doet het niets, maar dát er iets op te lossen valt, een probleem, is me wel duidelijk. Ik bedoel: welke partner zet zichzelf nu samen met zijn ex in de openbare etalage? Op een foto? (Met 'etalage' bedoel ik zijn Hyves). Dan zit er toch een flinke steek bij diegene los? Je vriend is welbewust 'n reactie bij je aan het uitlokken, dat kan niet anders. Hij is jouw onzekerheid aan het voeren. En dus is hij een lul de behanger. En jij moet een schop onder je reet krijgen 1. qua drinken en 2. qua eerlijk over je gevoelens zijn (als je nuchter bent).

Dit is wat ik zeggen heb, naar aanleiding van het meest recente voorbeeld dat je geeft.

Zo. Helemaal mee eens.

Jij bent zo ongelooflijk kwaad, TO. Logisch dat je verliefdheid minder is geworden. Dit is de start van een loopgravenoorlog. Kom uit die loopgraven en wees eerlijk tegen jezelf. En probeer erachter te komen waarom jullie ruzies proberen uit te lokken bij elkaar. Uit naam van wat.... de liefde?
quote:Primabella schreef op 26 april 2011 @ 10:40:

LE-ZEN!!

Het gaat erom dat die foto`s openbaar op hyves staan, alsof ze nog een stel zijn. Dat is als nieuwe vaste vriendin natuurlijk niet zo leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven